PDA

View Full Version : Brandstofpomp krijgt geen spanning


vwjohnny
06-05-2014, 19:57
Ik heb een PL 16v motor bj 88 ingebouwd in m'n golf 1 van 83.
Op een ce2 Kabelboom in de gehele auto.

+ van de computer komt niet aan. Bij de computer. Die op stekker G1 pootje 4 zit?

Als ik deze overbrug doet hij het wel. Kabelbreuk?

De universele zelfaanzuigende brandstofpomp krijgt ook geen spanning deze is aangesloten op de draden van de pomp in de tank van een corrado.
Stuur ik de pomp los aan dan komt het systeem op druk maar spuit hij niet in.

Op remreiniger slaat hij wel aan.

Wie kan mij helpen met:
De brandstofpomp
Het doorlaten van de brandstof


Ik ben van plan om voor de + van de computer een nieuwe draad te trekken.


Mvg John

vwjohnny
06-05-2014, 21:35
De spinnenkop krijgt op de 2 polige stekker een hele zwakke spanning ik neem aan dat dit ook niet klopt. En hier door de brandstof niet doorgelaten word. Ik kan alleen de 2 en de 3 polige stekker niet in een schema vinden van de PL motor.

d0n
07-05-2014, 11:25
Als je het via een relais hebt aangesloten, controleer dan even of je relais wel een spanning krijgt.

De 2 polige stekker naast de spinnenkop ( de DPR ) heeft inderdaad een lage spanning, maar de amperage is van belang. Deze zorgt voor een boven en onderdruk in de spinnenkop.

Werkt je koude start wel?

Probeer het volgende anders even: Sluit je benzine pomp anders direct aan via 12v. Dit zelfde kan ook met de koude start, maar deze moet je dan weer uitzetten als er geen koude start nodig is. Neem een schakelaar of iets dergelijks om dit te testen.

Start ie niet dan heb je een ander probleem :)

vwjohnny
07-05-2014, 11:31
Alles zit gewoon via de zekeringkast aangesloten met originele kabelbomen.

Hoe kan ik mijn koudstart controleren?

d0n
07-05-2014, 11:39
Je kunt je koude start testen door er 12v op te zetten.

Als je een 2 polige stekker over hebt, sluit hem dan via je accu rechtstreeks aan.

Dan hoor je hem "tikken". Één "tik" betekend open. Haal je je draad van de + of de - van je accu dan hoor je weer "tik" dan is je koude start weer dicht.

Dat betekend dat je koude start het wel doet. Maar dan krijgt hij wellicht geen stroom via je Thermostaat schakelaar.

vwjohnny
07-05-2014, 11:41
Oke ga ik dat vanavond ff proberen.

vwjohnny
07-05-2014, 15:30
De koud start is de 5de injector aan de bestuurderszijde van de inlaat toch?

vwjohnny
07-05-2014, 21:29
Storing is opgelost brandstofpomprelais werd niet aan massa gelegd.
De draad in het schema opgezocht blank gemaakt massakabeltje bij aan gemaakt en starten lopen 👍

d0n
08-05-2014, 14:12
Topper ;)

vwjohnny
08-05-2014, 17:03
Nu vonkt hij niet meer, lopend weg gezet gister avond. Wil ik hem vanmiddag starten geen vonk... + van hall sensor is goed - van hall sensor is goed. Singnaal draad komt aan bij computer.

Ik weet dat er een manier is om de sensor te controleren.
Ben alleen vergeten hoe...
Ik meende een + op de signaal draad en dat hij dan 1 x moet vonken?

Ik begin er sterk aan te twijfelen of mijn ontstekingscomputer goed is omdat hij ook al de brandstofpomp niet aan massa legt.

Kan iemand mij hier mee helpen?

vwjohnny
09-05-2014, 17:13
Niemand?

R.icky
09-05-2014, 17:22
Leen van iemand de ECU eens verwissel die.

vwjohnny
11-05-2014, 09:30
Zou zo niemand weten. Ontstekingsmodule heb ik nog wel die wil ik morgen even wisselen om te proberen.

Iemand nog andere ideeën?

vwjohnny
12-05-2014, 16:16
Ontstekings module kreeg geen spanning op raadselachtigewijze

Audi1981
12-05-2014, 17:02
trucje om te testen was de stekker van de verdeler afnemen en de middelste draad naar massa pulsen, als je dan op de hv kant van de bobine even een bougie prikt (en die massa geeft) dan vonkt die bij het pulsen. Hiermee test je je bobine en transistor in één keer.