PDA

View Full Version : Iemand bekend met deze Golf 1 G60

Mk1driver
09-05-2014, 09:38
http://link.marktplaats.nl/m806629734

Lieuwe
09-05-2014, 09:39
Geen foto van de motor :chair:

NielsDub
09-05-2014, 10:13
En da's nou juist waar t vooral om gaat bij deze auto.... Verder wel een leuke MK1. Afgaande op het verhaal geloof ik wel dat er n G60 in ligt natuurlijk. Alhoewel je natuurlijk wel raar zou staan te kijken als je m gaat bezichtigen en je kijkt toch tegen een 51KW automaat aan.... :D

Richard
09-05-2014, 11:10
bbs rm eronder ipv driedelig zoals advertentie

ronnieg60
09-05-2014, 11:14
niet bekend mee maar ziet er wel netjes uit. als die g60 er netjes in gebouwd is een leuk ding denk ik

jellehier
09-05-2014, 11:25
Ding is echt wel ok
Is mijn oude motorblok wat erin is gelegd

Auto is opgebouwd door een team maatje van me.

Motorblok had toen +- 50000 gelopen en is toen helemaal aangepakt
Auto is ook eigenlijk helemaal top opgebouwd, dikkere deur rubbers gebruikt (geloof Mazda 121) om windgeruis tegen te gaan
Zit/zat een golf 3 gti 16v bak aan icm stangen schakelsysteem.
Veel late cabrio delen gebruikt, g60 remmen etc.

Misha
09-05-2014, 11:36
Leuk wagentje, nog nooit gezien hier in Oss eigenlijk.

heinz74
09-05-2014, 12:37
ziet er echt wel netjes uit ja..al doen de wielen al veel..
maakt eigenlijk ook niet zoveel uit wat nou de basis is/was..het eindresultaat mag er zijn..denk dat het motorisch ook wel goed zit..

jellehier
09-05-2014, 12:50
http://www.vwteamarnhem.com/vwteamarnhem/wp-content/gallery/13/dsc_0090.jpg

Motor ruimte zoals is was toen ie net opgebouwd was

Mk1driver
09-05-2014, 14:37
Ziet er netjes uit....zou je zo'n auto kunnen bouwen voor veel minder dan dat hij vraagt?

levis
09-05-2014, 14:46
nee, red je niet.

R.icky
09-05-2014, 14:56
Zoals die geadverteerd word niet nee, een G60 in een Golf 1 bouwen kan wel voor minder, steunen, kabelbomen, ic sets worden tegenwoordig kant-en-klaar op eBay aangeboden mja....dan heb je naar mijn mening nog minder dan een halve auto.

FlorisH
09-05-2014, 18:57
ik weet niet hoeveel nokkenassen dat hij denkt dat ie heeft :P "A-symetrische nokkenasSEN"

Mk1driver
09-05-2014, 20:10
Zo ziet het er uit onder de kap

http://www.volksforum.com/albums/files/4/1/8/9/image.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/1/8/9/image1.jpeg

R.icky
09-05-2014, 22:52
Foto's zeggen helaas weinig over hoe t rijd. Zelf rijden, vragen over hoe het is ingebouwd, wat is vervangen/gereviseerd (evt aankoopbonnen en onderhouds geschiedenis). Zeker bij ombouwprojecten.

jellehier
10-05-2014, 10:30
Ding reed super

Huidige eigenaar heeft de auto niet gebouwd, wellicht is er nog wat informatie te vinden op het forum van Vwteamarnhem (www.vwteamarnhem.com/forum) de auto was van team maatje Mark, en het blok komt oorspronkelijk uit een corado, is ooit compleet gereviseerd in een witte golf 2 gti 16v gebouwd, zo bij mij terecht gekomen, en ik heb de auto met ongeveer 50000 km over gedaan aan Mark. Hij heeft toen de hele elende in de golf 1 gebouwd terwijl de hele auto toen aangepakt is. Hij heeft toen oa een nieuwe lader gemonteerd van ruud16vg60

Hij heeft er een tijd dagelijks mee gereden en toen veel puntjes op de I gezet om hem helemaal betrouwbaar en goed af te maken, heeft toen een klein ongeluk gehad met een pizza scooter die op de neus was gereden, heeft toen de auto weer opgeknapt en helemaal opnieuw gespoten. En daarna heeft ie em geloof ik redelijk vlot verkocht omdat ie geloof ik veel te veel reed om met zon auto dagelijks te rijden.

Ding was toen in elk geval erg goed gebouwd, veel geluidsdemping in het intereur ed.

a.busser
10-05-2014, 16:24
Auto in opbouw:
http://www.vwteamarnhem.com/vwteamarnhem/wp-content/gallery/13/felicia-010.jpg

Mk1driver
18-05-2014, 20:11
Ik zou die G60 op kenteken willen hebben; stel ik koop hem en ga naar de rdw, krijg je dan geen gezeur met de bewijslast waar dat blok vandaan komt, ik neem even aan dat de huidige eigenaar daar geen papieren van heeft waar het blok uit komt.

R.icky
19-05-2014, 00:37
Nee, als je verteld dat je de motor van bijv Marktplaats heb en verder geen historie kent, is het ook goed ;). Met de nieuwere motoren bijv een TSI moet je dacht ik wel iets van een serienummer of ouwe kentekenplaten, iets van bewijs in ieder geval..

jellehier
19-05-2014, 11:48
Nou ik kan zo laten zien waar de motor vandaan komt

Uit mijn oude auto

En toen was er nog een bon van waar ie daarvoor uit kwam

EelcoB
19-05-2014, 14:57
Geen zorgen maken over die RDW. ;)

Autotje komt iig serieus over, en is een net bod iets onder de vraagprijs wel waard denk ik.

Maar idd, een goed proefrit zegt alles! :thumbup:

Mk1driver
19-05-2014, 15:34
Ik ga morgen kijken.

jellehier
20-05-2014, 18:59
En?

Mk1driver
20-05-2014, 20:53
Kom er net vandaan. Carrosserie viel me zwaar tegen en moet helemaal aangepakt worden; spatbordranden achter, rand onder de achterlichten, veerpoten voor en zo'n beetje alle naden waar plaatwerk bij elkaar komt, overal bloemkolen onder de lak.

Interieur is ook niet mooi; hemel verrot, hoedenplank vastgeschroeft in de dragers, etc.

Ik heb er niet in gereden, de eigenaar wilde wel zakken met de prijs maar mij niet ver genoeg.

Er lagen ook plekken olie onder en hij was warm gereden toen ik aankwam.

Van al de dingen die beschreven zijn in de adv zijn geen bonnen...

jellehier
21-05-2014, 10:29
Dat klopt dat daar geen bonnen van zijn, welke 2e eigenaar van een auto na ombouw heeft overal nog bonnen van, ik ben verbaasd dat de carrosserie zo slecht is gezien ie een jaar of 3/4 terug helemaal opnieuw gespoten is en ook helemaal aangepakt, waar had hij hem geparkeerd? In een sloot ofzo?

RobbieMK1
21-05-2014, 11:35
Dat klopt dat daar geen bonnen van zijn, welke 2e eigenaar van een auto na ombouw heeft overal nog bonnen van, ik ben verbaasd dat de carrosserie zo slecht is gezien ie een jaar of 3/4 terug helemaal opnieuw gespoten is en ook helemaal aangepakt, waar had hij hem geparkeerd? In een sloot ofzo?

Kan natuurlijk ook gewoon niet al te netjes gebeurd zijn, 4 jaar later kom je dat wel weer tegen.

Mk1driver
21-05-2014, 12:16

Zoals je in de advertentie leest heeft de huidige eigenaar van alles laten doen, daar zijn geen bonnen van.

Johan1982MK1
21-05-2014, 12:27
Zo zie je maar weer, altijd beter om heen te gaan en te kijken.

NielsDub
21-05-2014, 13:04
Zo blijkt kennelijk dat je uit een advertentie een auto alleen kan beoordelen obv wat je ziet en leest en dat wordt hier gedeeld. Dat de praktijk soms anders is, is logisch. Daarom begrijp ik die discussies die soms over de meningen over bepaalde auto's worden gevoerd niet (zoals hier (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=126417) ). Sommigen vinden t niks en anderen reageren daar dan op in allerlei bewoordingen en verwijten die erop neer komen dat degene die negatief oordeelt geen verstand van zaken heeft of een kletsmajoor is. In elk geval wordt de tegenreactie persoonlijk. Waarom?
't Gaat toch om een auto die je op één of meerdere foto's ziet, al dan niet van goede kwaliteit met daarbij tekst die al dan niet volledig is of in correct ABN. En op basis daarvan worden hier meningen gedeeld, naar mijn mening niet meer en niet minder. Bij serieuze interesse ga je altijd kijken toch? En soms neemt een forumlid dan de moeite om zijn waarde-oordeel na een bezichtiging te delen. Mooi toch? Mogen we alleen maar blij om zijn. Is ook een sticky (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=118862) voor bovenaan dit gedeelte van t forum.

jellehier
21-05-2014, 13:46
Zoals je in de advertentie leest heeft de huidige eigenaar van alles laten doen, daar zijn geen bonnen van.

gek genoeg is dat allemaal ook al gebeurt toen de auto nieuw werd opgebouwd

de manier waarop dat toen is gedaan was niet zo dat het nu al problemen met de lak had moeten geven, alles is voor het spuiten in de epoxy en grond gegaan waarna de hele auto opnieuw is gespoten.

heb echt de indruk dat de huidige eigenaar ding heeft 'mishandeld' en voor de verkoop gewoon de oude advertentie heeft hergebruikt.

maar ik kan me vergissen natuurlijk. maar hij zegt bijvoorbeeld een nieuwe lader te hebben gemonteerd/laten monteren, dit is toendertijd ook gedaan, de lader is toen vervangen door ruud16vg60

ik vind het allemaal een beejte jammer, ding was echt erg netjes toen die verkocht werd door de vorige eigenaar.