PDA

View Full Version : Kever ongeluk...


SplitBien
08-08-2005, 20:21
Zo zie je maar; een ongeluk zit echt in een klein hoekje.... :( :( :(
Kort geleden gebeurde het nog bij martijn en femke, vandaag was ik aan de beurt..... Iedereen ging ineens vol in de rem, ik ook maar ja, als een nieuwe audi voor je vol in de remmen gaat en jij remt op hetzelfde moment, dan redt je dat met een oude kever NOOIT!!! HELAAS!! Errug geschrokken, veel gehuild en behoorlijke spierpijn... Verder ongedeerd op een paar schrammen na.... Vandaag nieuwe onderdelen geregeld, morgen alles weer in elkaar zetten... T'is KUT maar helaas draai je de tijd niet terug....
Hier het resultaat van een botsing met 40 km p/u;

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IYBZ8LHT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NHRYIN4Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P74SQZ7Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6K3DKAR3
http://www.mijnalbum.nl/Foto=L4PWVWPX
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QBCXPG6M
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QGHZSPW8
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4WTUYLMK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RTFFD4FP

Zelfs mijn reserve wiel had aan beide kanten een fikse deuk en was mijn benzine tank binnen gedrongen;

http://www.mijnalbum.nl/Foto=I6GYEEFW
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LGWC6GZO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8OOPIMI4

En wat de spik splinter nieuwe audi had waar ik achterop reed??? Een paar krasjes op de bumper...... :eek: :eek: Zo zie je maar hoe "breekbaar" een kever is... We droegen geen gordels aangezien die niet in een oude kever zitten, denk dat als we die wel hadden gehad dat we beide nu onder de striemen zaten.... Dus gordels komen niet in mijn kever.
Morgen de schade eens goed bekijken, misschien is mijn vooras krom of zijn er andere delen nog geraakt. In ieder geval morgen mijn bandenbak uitdeuken, nieuw scherm met koplamp erop, en een nieuwe voorklep. Foto's volgen.

René
08-08-2005, 20:23
Kut!

Richard
08-08-2005, 20:23
sow klote bien...:(

HotWheels
08-08-2005, 20:24
oei!! das een erg verdrietige kever! maar goed ie dat ie er erger aan toe is als jij!
sterkte en succes met de wederopbouw!

SplitBien
08-08-2005, 20:25
TNX! Wederopbouw komt goed, doe er alles aan om hem te redden!

xmarcelx
08-08-2005, 20:30
wat fijn is dat je niks mankeert die kever komt wel weer goed

Christiaan
08-08-2005, 20:31
klote van je kever sabien, maar wees blij dat je zelf heel bent!

Jurgen Santana
08-08-2005, 20:32
Zo das minder, hopen dat je snel van je spierpijn e.d. af ben. En dat je kevertje snel weer toonbaar is!

Wat betreft de gordels kan ik je geen gelijk geven. Ik ben een jaar of wat geleden met 80km\h een file ingedoken. De blauwe streep die de gordel je geeft lijkt me toch veel beter dan met je gezicht ergens tegen aanslaan.

SplitBien
08-08-2005, 20:33
Zo das minder, hopen dat je snel van je spierpijn e.d. af ben. En dat je kevertje snel weer toonbaar is!

Wat betreft de gordels kan ik je geen gelijk geven. Ik ben een jaar of wat geleden met 80km\h een file ingedoken. De blauwe streep die de gordel je geeft lijkt me toch veel beter dan met je gezicht ergens tegen aanslaan.

hehe ja weet ik... in een "normale" auto is ie ook wel errug handig met ongelukken, in een kever lig je (met of zonder gordel) vaak wel goed in de kreukels... gelukkig viel het nu mee omdat ik niet zo hard reed...

Bedankt voor jullie medeleven!

JeeWee
08-08-2005, 20:38
Dat is schrikken!!! Ik schrok aan het begin van de avond al van die ponton van Martijn en Femke, nu dit! Hopelijk hou jij er verder zelf niks van over, de kever zal wel weer goed komen! Succes toegewenst! Ik ga toch ook maar gordels monteren...

Zeend
08-08-2005, 20:38
in een kever lig je (met of zonder gordel) vaak wel goed in de kreukels... gelukkig viel het nu mee omdat ik niet zo hard reed...


De
ÖAMTC (http://www.oeamtc.at/) heeft eens een Kever, Golf2 en Golf 4 met elkaar vergeleken: de Kever was veiliger dan de Golf 2!

Maar een beetje extra anticiperen in een oldtimer kan nooit kwaad!


Jens

VolksKai
08-08-2005, 20:39
Gellukkig alleen materiële schade, maar toch klote hoor!!! Succes met opbouwen!

(gelukkig heb je de notch nog, kan je nog ff daarin rijden;))

bobby-digital
08-08-2005, 20:41
oi oi das ellendig zeg... suc6 met het weer fixen

ciao maarten

JeeWee
08-08-2005, 20:41
Inderdaad omdattie zover inelkaar schoof! Die oudere mercedesen waren ook net tanks, geen kreukelzone maar dikke bumpers! Dus geen absorbtie van de klap, zo sterk en onveilig waren die benzen!

ingrob
08-08-2005, 20:52
kan goed begrijpen dat je een paar traantjes liet.
succes met de weder opbouw

SplitBien
08-08-2005, 20:56
kever veiliger dan golf II? haha dat had ik niet verwacht!!

wederopbouw is hopelijk morgen weer klaar.... Het spuitwerk komt later, mijn pa gaat verhuizen des heeft ff geen tijd. Misschien spuit ik hem einde van het jaar wel weer helemaal over in de originele kleur; wit.

Voorlopig maar ff 3-tone rijden, oranje carros, witte voorklep, zwart scherm en witte achterklep (nu we toch bezig zijn komt de lange 66'er klep er gelijk op. )

René
08-08-2005, 20:58
keej bien!

knap van je dat je er weer meteen mee bezig gaat!
toppertje!

volksfahrer.nl
08-08-2005, 20:59
Zo dan! Erg kut voor je...... zonde.
Zou zelf een nieuw bandenbakkie er aanlassen
Is véél makelijker dan dit een beetje fatsoenlijk uit te deuken.

Sterkte!

SplitBien
08-08-2005, 21:00
t'ja je moet wat... heb deze week nog vakantie dus die moet ik gelijk goed benutten dan... hoop dat ik morgen mijn armen, rug, nek en benen nog kan bewegen..... :(
Heb toch al niet zulke sterke spieren dus de klap zal vreselijke consequenties hebben vrees ik.....

SplitBien
08-08-2005, 21:03
Zo dan! Erg kut voor je...... zonde.
Zou zelf een nieuw bandenbakkie er aanlassen
Is véél makelijker dan dit een beetje fatsoenlijk uit te deuken.

Sterkte!

Dank je erwin! Zat er zelf ook aan te denken om er een nieuw bandenbakkie in te hijsen, denk dat ik dat doe als hij overgespoten word... Dan maak ik ook gelijk de oude schade weer in orde, dat is een beetje lelijk geplamuurd en door de klap van vandaag dus gescheurd.... Overspuiten wil ik dus zeker wel doen anders blijf ik me rot irriteren aan scheurtjes in de plamuur... :( Voorlopig maar ff als "wannabee rat" door het leven aangezien ik hem voor dagelijks "moet" gebruiken omdat de golf nog geen apk heeft, wat ik na vandaag dus gelijk ga regelen, hahaha!

volksfahrer.nl
08-08-2005, 21:05
Oja! Waarom een "lange 66-er klep"?
Het is toch een 67'er? Dat is juist zo tof met die one-year-only klep!

SplitBien
08-08-2005, 21:11
ja dat vragen meer mensen aan me.... vind de 67'er klep zelf (nog) niet zo..... maar misschien komt dat nog... hou de klep wel en zet de 66'er klep er "los" op, dwz dat ik het schotje niet ga aanpassen.... Zo kan ik altijd mijn oude klep er nog opmikken... misschien wordt het niks hoor maar ik probeer het morgen ff.... Als het niks is zet ik de 67'er klep er weer op. "later" is hij is originele staat natuurlijk meer waard dan een "bij elkaar geraapt zooitje"...

Tommy
08-08-2005, 21:17
klote zeg! veel succes ermee... en die spierpijn zul je morgen zeker hebben... :(

Helaas wordt in zown "klein" klapje toch heel wat schade aan gericht... Vooral tegenover zown dikke bak...

succes met opbouwen, en hopen dat er niks achterweg komt...

evilnyntje
08-08-2005, 21:28
Ik kent het gevoel, ik had ooit ook nog een typ 2,5 ook wel shortfront genoemd. Was met ongeveer dezelfde snelheid. Voordeel is dat de motor achterin zit en je na het ongluk gewoon weer weg kunt rijden. Dat is dan het enige lollige aan de situatie.

M.I.V.W
08-08-2005, 21:29
Veel succes ,ik heb vroeger hetzelfde mee gemaakt met mijn Mini,de ford mondeo voor me had niks en de Mini was goed plat,en een grote bult op mijn voorhoofd van de rolkooi,geen gordel om :(

SplitBien
08-08-2005, 21:35
@evilnyntje; ja zag je tiep 3 op een foto ja, lag ook erg kort... ik kon niet meer rijden, scherm was dusdanig ingedeukt dat ik niet meer kon sturen.... :(
Dus de sleepwagen heeft hem bij de garage neer gezet.

@mivw; tnx. Een ongeluk voelt klote, leek echt alsof ik droomde of dat het niet echt gebeurde.... stapte uit, zag de kever, en was ontroostbaar, dacht niet eens aan mezelf, hoe erg vw minded ben je dan?? T'is dat ik mijn pols later zag bloeden en mijn lijf voelde trekken anders was ik het zelfs vergeten...

Dennis@polo86c.nl
08-08-2005, 21:47
Zo das minder, hopen dat je snel van je spierpijn e.d. af ben. En dat je kevertje snel weer toonbaar is!

Wat betreft de gordels kan ik je geen gelijk geven. Ik ben een jaar of wat geleden met 80km\h een file ingedoken. De blauwe streep die de gordel je geeft lijkt me toch veel beter dan met je gezicht ergens tegen aanslaan.

Zonde van de kever, maar dat komt vast weer helemaal goed!

Maar ik sluit me wel aan bij Jurgen, ik zou echt wel zorgen voor goede gordels.
Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad, maar bij een wat hogere snelheid zul je er echt dankbaar voor zijn dat je ze wel om hebt.

Blik is wel weer op te lappen, maar jezelf is toch belangrijker!

(3VO mode off)

danielle
08-08-2005, 21:55
Wow echt balen dit snik snik snik. Heel veel Su6. En hoop dat het lichamelijk ook allemaal over gaat!

SplitBien
08-08-2005, 22:09
tnx daan! zowel blik als lichamelijk gaat het goedkomen!

Big_Mac_Mark
08-08-2005, 22:12
Zow das kut! Hoop dat de schade onderhuids meevalt! Sterkte!

SplitBien
08-08-2005, 22:13
spank you mark! hou je op de hoogte! ;)

tjoep
08-08-2005, 22:17
das minder zo'n audi die niet meegeeft. Zonde van de kever, maar je hebt zelf gelukkig niks. De kever komt weer helemaal goed denk ik.

Volkswagenaar
08-08-2005, 22:21
echt zonde, gelukkig geen gewonden of erger.
veel succes met het repareren, hopelijk is alles verder nog goed recht.

Peppie
08-08-2005, 22:23
Tering Bien! Word je wel even stil van als je die foto's ziet. Zo zie je maar, het kan iedereen gebeuren. Goed te horen dat met jou in ieder geval alles goed gaat.
Sterkte en succes met de opbouw..

Heb me vriendin toch gelijk.... moeten gordels in de vari :)

Neill_s
08-08-2005, 22:31
Sow! Das ernstiger dan een fazant met 140... Zwaar klote zo, maar gelukkig zelf weinig aan overgehouden... Ook ik heb welleens een aanvarinkje gehad, maar dan met een DAF 95 die schuin over de neus van m'n pas gerestaureerde B-ascona heenreed... Kon toen idd ook aan nix anders denken dan hoe k**t het was voor m'n auto. Succes met de weederopbouw en wit???

Mister Cool
08-08-2005, 22:35
Tering bientje :frown: Ben er bijna sprakeloos van, echt balen. Maar heel mooi dat je zelf niet al te veel opgelapt hoeft te worden :D

SplitBien
08-08-2005, 22:43
@mister cool; nog ff naar het ziekenhuis geweest voor mijn nek en knie maar tot zover niks te zien dus ook niks om me zorgen over te maken, morgen gewoon die hard sleutelen.... :)

@custom cabrio; ja wit, die kleur was hij origineel... Nou ja wit... t'is meer creme, zoals die van mijn pa;

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4205&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4209&mode=normal

Tommy
08-08-2005, 23:03
@mister cool; nog ff naar het ziekenhuis geweest voor mijn nek en knie maar tot zover niks te zien dus ook niks om me zorgen over te maken, morgen gewoon die hard sleutelen.... :)



ff zakelijke opmerking tussendoor... Goed dat je zowieso even in het ziekenhuis bent geweest... mocht er ooit wat achterweg komen... kun je nog bij de verzekering aankloppen. Ik ben er toen ook met mijn nek geweest... gewoon even laten bekijken. Puur voor de verzekering. :)

SplitBien
08-08-2005, 23:07
@tommy; psies! En ook om het "gezeur" (=ongerustheid) van mijn moeder te omzeilen.... :p

Tommy
08-08-2005, 23:10
haha... dat ook idd...

naja, veel succes ermee hoor! je rijstijl(je ziet opeens overal gevaar) zal wel iets veranderen denk ik, en vooral bij anderen in de auto zitten zal de eerste tijd wat vervelender worden denk ik(had ik nogal :rolleyes: :D )

SplitBien
08-08-2005, 23:12
ja daar heb ik ook last van! Vandaag bij bob in de jetta fiks om mee heen kijken of er niks aankomt, tenen krullen als het stoplicht op rood gaat, rrrrrrr vind het maar niks.... Morgen hopelijk weer ff tuffen in de keef.... :D Bedankt voor je medeleven!

chrisjuh
09-08-2005, 00:01
OMG, bah zonde, nou ja die auto ach jammer dan als je er zelf maar goed vanafkomt, sterkte ermee verder! :)

volksaddiction
09-08-2005, 00:42
DAMN......dat heb je snel voor elkaar zegh......zonde zonde zonde :mad:
Beterschap, en suc6 met het repareren van de kever!

froggy
09-08-2005, 05:33
gewoon blij dat je zelf niets hebt ;)

vind het wel top dat je direct terug begint met de opbouw succes iig

hajee
09-08-2005, 06:21
aah shit man!!
gisteren helemaal niet gelezen joh! :(
gelukkig heb je zelf niks, en is de kever nog te redden..
toch belangrijkste dat je zelf gezond bent gebleven.
succes met de opbouw,
:cool:

Crosne
09-08-2005, 06:34
Das mooi kloten. Heb met je te doen, sterkte van deze kant

krukab
09-08-2005, 06:36
Sowww dan, das niet zo mooi zeg :(
Een ongelukje zit ook altijd in een klein hoekje, dat zie je maar weer.


Heb me vriendin toch gelijk.... moeten gordels in de vari :)
Ja, en hoofdsteunen !!


En ook om het "gezeur" (=ongerustheid) van mijn moeder te omzeilen.... :p
Ik denk niet alleen "gezeur" (=ongerustheid) van je moeder, nietwaar ?? ;)


Sterkte met opknappen Bien ...

Bussie komt zo
09-08-2005, 07:12
Sow dan, das zwaar balen zeg..

Rico
09-08-2005, 07:37
Zo, Bien, dat is pas een deukje!!!! :mad: :mad: balen !
gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen, zeker wel striemen van de grodel in je lijf, of valt dat mee?

Succes met het opknappen, daar willen we natuurlijk ook foto's van :)

Bruders
09-08-2005, 07:40
Tis zonde bientje..maar jij en Bob zijn handig genoeg toch!!!!
en wees maar blij dat je zelf niks hebt!!!!
suc6 metr de opbouw dan maar..
greetz..Vic..

Don
09-08-2005, 07:48
Succes met de wederopbouw

Airtime
09-08-2005, 08:17
Wat fucked up zeg! :(

Sterkte en suc6 met de herbouw! :)

Niels - AirMighty.com
09-08-2005, 08:23
Mooi kl#te!
Suc6 met het opbouwen dan maar weer, je hebt er verder gelukkig niks aan over gehouden!

user-x
09-08-2005, 08:24
Sjesus, lekker zeg!!! Kevertje hangt er behoorlijk triest bij... :(

Gelukkig gaat het met jullie nog redelijk.
Beter een kleine restauratie dan revalidatie!!! ;)

Sterkte!

SplitBien
09-08-2005, 08:27
Dank je allemaal! Net wakker, behoorlijke spierpijn, been iets blauw en mijn arm is stijf maar toch ga ik het vandaag fixen! Hij moet vanmiddag om 17.00 uur rijdend zijn!!

@rico; geen striemen van de gordel, die heb ik niet in de kever.... Alleen een schram op mijn pols van de afgeslepen tuter ring.... :(

SplitBien
09-08-2005, 08:32
DAMN......dat heb je snel voor elkaar zegh......zonde zonde zonde :mad:

Ja ik deed het ook niet express..... :( Man voor me redde het ook maar net met remmen in zijn nieuwe audi, diegene achter mij redde het niet meer maar kon er links voorbij schieten.... Ik kon dus ook nog eens kiezen; linker zijkant, rechterzijkant of voorkant in elkaar.... Dan maar de voorkant.

HotWheels
09-08-2005, 08:47
Ik kon dus ook nog eens kiezen; linker zijkant, rechterzijkant of voorkant in elkaar.... Dan maar de voorkant.

hahaha iene miene mutte 10 pont grutten... :wink:

Pedaalemmer
09-08-2005, 08:48
mmm...had ik ook met me golfje...erug kut en schrikken...!

G.I._BOB
09-08-2005, 08:48
hahaha iene miene mutte 10 pont grutten... :wink:

Zo ging het wel ff ja.... :D :D Wat zou ik doen........ Wat is het makkelijkste te fixen.... :rolleyes: Groetjes bien

Woody's Notch
09-08-2005, 09:05
Life ia a piece of shit when you look at it.
Succes met de opbouw van de kever.

Griffin
09-08-2005, 09:17
Tja balen als degene voor je betere remmen heeft... alhoewel, met die kever kun je toch ook n noodstop maken? wie weet waar t nou pcies aan gelegen heeft... gewoon pech toch?

Veel succes met t fixen, maar dat gaat wel lukken geloof ik ;)

Neill_s
09-08-2005, 10:07
@custom cabrio; ja wit, die kleur was hij origineel... Nou ja wit... t'is meer creme, zoals die van mijn pa

Ow... maar oranje is ook heel mooi.... ;)

aircooled
09-08-2005, 10:41
:eek: WTF BEN DRUK MET DE PONTON.
HAD JE ONGELUK GEMIST.

tering niet tof joh.ziet er ook lelijk uit!
als ik iets voor je kan doen?
heb je alle onderdelen al? ;)
groetjes.

Airtime
09-08-2005, 10:43
HAD JE ONGELUK GEMIST

Had Bien hem ook maar gemist, denk ik dan :)

Alexdundee
09-08-2005, 11:28
WOW, zwaar k*t man.....succes met de wederopbouw.
Alex.
(misschien een beetje een late reactie)m :(

ragtop 60
09-08-2005, 11:29
kut zeg,maar gelukkig heb je zelf niks
dekt de verzekering de schade aan de auto?
hoop t voor je,want als je ergens achter op klapt kan dat soms een probleem zijn

Rico
09-08-2005, 11:39
Dank je allemaal! Net wakker, behoorlijke spierpijn, been iets blauw en mijn arm is stijf maar toch ga ik het vandaag fixen! Hij moet vanmiddag om 17.00 uur rijdend zijn!!

@rico; geen striemen van de gordel, die heb ik niet in de kever.... Alleen een schram op mijn pols van de afgeslepen tuter ring.... :(

dat valt dan mee gelukkig,
maar ook geluk dat het met 40km/u ging en niet veel harder, dan had je nl wel heel graag gordels willen hebben :mad:

succes verder, ben benieuwd wat jullie er van maken!

restolooker
09-08-2005, 11:59
Wooooow......even een paar dagen niet op het forum geweest en dan dit.
Hoop dat je snel van je spierpijn af bent.....

Veel succes met het opbouwen en we horen wel of je nog onderdelen nodig hebt.

Groet,
Richard

VwPolo89
09-08-2005, 12:32
zonde bien, een ongeluk zit in een klein hoekje.

hopen dat alles weer snel in orde komt met jou en je kever.

ps: ik zou hem in het oranje houden, lekker opvallend ;)

volksaddiction
09-08-2005, 12:40
Ja ik deed het ook niet express..... :( Man voor me redde het ook maar net met remmen in zijn nieuwe audi, diegene achter mij redde het niet meer maar kon er links voorbij schieten.... Ik kon dus ook nog eens kiezen; linker zijkant, rechterzijkant of voorkant in elkaar.... Dan maar de voorkant.
Zeg ook niet dat je het express deed :frown: :wink:
Maar je hebt de kever nog mar zo kort......echt balen !
In ieder geval een geluk dat de man achter je jouw nog kon ontwijken....als de achterkant ook in elkaar had gezeten had je je kever wel af kunnne schrijven :(
Ben benieuwd naar de foto's van vandaag !

Tiki Madness
09-08-2005, 15:58
lees het net mooi klote,ik hoop dat je je ponton nog niet verkocht hebt anders heb je geen luchtkoeler om mee te rijden.

succes Michael

nr.53
09-08-2005, 18:07
that sucks girl :mad:

gelukkig zelfs nix.....en die kever komt ook wel goed,succes met opbouwen.

lwin
09-08-2005, 18:25
fucked up
succes met de wederopbouw

MMgolfnut1
09-08-2005, 19:43
Shame! Ik hoop dat je de auto weer in ere kan herstellen. Succes!

ska1958
09-08-2005, 20:04
Pffff...dus ook al pech!
Geen goede week voor de luchtgekoelde idd...

vwboesie
09-08-2005, 20:27
Bien, succes met opbouwen van je kever. Echt balen, waar ga je nu in naar Spa d'or ? oh nee, je staat op een andere camping hoor ik net :frown:
In ieder geval benieuwd naar tricolore.
Heb trouwens in oskars accessoire voorraad nog een mooie gevonden voor je. Zie hieronder:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5339&stc=1

vwboesie
09-08-2005, 20:36
Bien lees net je off topic over het ratbusje van maurice.
Zat het stringetje van jorinde mol nog aan de spiralen van de bank vast ?
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5340&stc=1
Mautje vond dat zo'n leuk verhaal om te vertellen.

En je mag dan bij 50 posts zo'n mooi horloge krijgen, je weet wat je bji 5000 posts krijgt, dus keep on posting, ook al gaat het nergens over en interesseert het die Jedi en die andere gast niet. :D :biggrin: :biggrin:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5341&stc=1

P.S. Luke, i'm your father

lowghia
09-08-2005, 20:46
christus, mooi ringetje :eek: !!!

G.I._BOB
09-08-2005, 20:54
@martijn; bedankt voor je aanbod, gelukkig heb ik gisteren gelijk alle onderdelen weer kunnen scoren, vandaag druk aan het hameren geweest en hij zit weer redelijk goed in elkaar.... Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekkie zit.... En zo zie je ook maar dat een kever GEEN noodstop kan maken, je slipt een tering eind door.... :(

Alleeen 1 probleempje, kofferklep zit dicht maar krijg ik never nooit meer los, iemand een idee???? Daarom kon ik de bumper ook niet meer monteren.... Foto's volgen over 15 minuten!!!! T'is nu wel een soort van rat geworden, hehe! Best cool... :cool: Klinkt ook wel weer hard want ik had die audi liever niet gezoend.... :(

FOTO'S OVER 15 MINUTEN!!!!!

Groetjes bien

G.I._BOB
09-08-2005, 20:55
Bien lees net je off topic over het ratbusje van maurice.
Zat het stringetje van jorinde mol nog aan de spiralen van de bank vast ?
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5340&stc=1


Alleen een bh gevonden in de rat..... :o :confused:

Gijs
09-08-2005, 21:36
Konijnen, wat zonde :( Maar zolang jij/jullie nog heel zijn is het nog niet ernstig :)
Al weer alle onderdelen bij elkaar?

g00dluck ermee! :)

SplitBien
09-08-2005, 21:50
Nou vandaag samen met bob (bedankt nog) fiks lopen rammen, tikken, hameren, schreeuwen, vloeken, schelden en huilen mar uiteindelijk is het dan toch nog iets goed gekomen. De ergste deuken zijn weg uit het binnenscherm zodat het scherm weer redelijk aansluit.

foto's van vandaag;

Het ontleden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OKYEH8FL

De overblijfsels; Iemand interesse in een mooie voorklep of scherm? :p :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto=E4TM6B6Z
ps, de bumper is nog redelijk dus die gaat er weer op....

De schade aan de rand en de afdruk van het reservewiel in de tank;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3YYXZWRX
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KZKVZ4BJ

Mijn nieuwe scherm uit zweden, in 1995 naar nederland gekomen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HZNPZS4U

Kleppie; Later het zwarte er nog afgeschuurd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KIFDFSMP

Bandenbak bleek toch gebroken :( ;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=C8L4RHR7

Scherm passen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TKNHS8DU

Klep passen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7PRQXEPU

Bob controleerde nog even of de oude voorklep niet ergens anders voor gebruikt kon worden;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=E746ZADN

Na het maken van de schade het binnenscherm weer even in de tectiel gemikt;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HVTCUDKY

Aardig recht weer voor een amateur;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MBR73FOF

En toen de klok 16.00 uur sloeg was het dan eindelijk "klaar" voor vandaag;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P3Z4XTOD
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZFDNAD8H
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CS33HJ7Q

Vandaag weer getuft, zo te zien en voelen is de as en de rest nog allemaal intact.... Iemand nog een goudentip over hoe ik die voorklep ooit nog los ga krijgen? De klep reageert niet op de binnenkabel maar zit zo vast als een huis!!!! :mad:

Het spuitwerk komt hopelijk eind dit jaar of begin volgend jaar, voorlopig vind ik hem zo ook wel weer leuk...... Op de voorklep komt nog een leuke graffiti ofzo, ff kijken of we er wat leuks van kunnen maken..... :)

user-x
09-08-2005, 21:56
Nou vandaag samen met bob (bedankt nog) fiks lopen rammen, tikken, hameren, schreeuwen, vloeken, schelden en huilen mar uiteindelijk is het dan toch nog iets goed gekomen. De ergste deuken zijn weg uit het binnenscherm zodat het scherm weer redelijk aansluit.

Het spuitwerk komt hopelijk eind dit jaar of begin volgend jaar, voorlopig vind ik hem zo ook wel weer leuk...... Op de voorklep komt nog een leuke graffiti ofzo, ff kijken of we er wat leuks van kunnen maken..... :)

Zooooo, aardig tempo daar!!!!!!! :eek:

...en ziet er weer netjes uit zeg!! Vind m zo eigenlijk nog cooler dan voor t Xident... ;)

SplitBien
09-08-2005, 21:58
Als ik deze foto bekijk vind ik dat hij voor het ongeluk mooier was.... Maar op deze foto lijkt hij ook mooier dan hij in het echt is/was... De lak lijkt hier in topstaat, dat is/was niet zo...... :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WXCQ6KM3

Vind hem nu ook wel cool..... :D

user-x
09-08-2005, 22:00
Als ik deze foto bekijk vind ik dat hij voor het ongeluk mooier was.... Maar op deze foto lijkt hij ook mooier dan hij in het echt is/was... De lak lijkt hier in topstaat, dat is/was niet zo...... :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WXCQ6KM3

Vind hem nu ook wel cool..... :D

Op foto's lijkt iets meestal mooier!! ;)

Gijs
09-08-2005, 22:01
Kun je het slot waar die pin in valt niet van onderaf aan? Heb d'r zelf nog nooit naar gekeken bij m'n kever... Hoe doen andere dit, want het zal wel vaker voorkomen :)

Btw, Kever ziet er zo ook wel leuk uit, goed werk :cool:

krukab
09-08-2005, 22:04
Vind m zo eigenlijk nog cooler dan voor t Xident... ;)

Dan geef jij toch Woutâh morgen de Olds mee ... zie-tie er in een mum van tijd net zo koel uit als Bien dur kefâh !! :p

on topic,
Gelukkig hebben jullie dat weer snel rechtgezet ... niets is zo deprimerend als tegen een gedeukt neusje aankijken

SplitBien
09-08-2005, 22:05
@goos golf; nee de bandenbak zit in de weg.... :(

SplitBien
09-08-2005, 22:07
Vertel mij wat.... ;

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IYBZ8LHT

Heb er maar een dag naar gekeken maar moest telkens weer huilen als ik het zag! VRESELIJK!! Leek ook net of hij echt triest keek omdat die bumper zo hing.... (sorry, heb herbie gezien)

molenari
09-08-2005, 22:08
De
ÖAMTC (http://www.oeamtc.at/) heeft eens een Kever, Golf2 en Golf 4 met elkaar vergeleken: de Kever was veiliger dan de Golf 2!


Het voordeel van de kever boven de Golf 2 was met name omdat de kever zo hoog op zijn poten staat en daardoorbeter de klap van een botsing in de zij kan opvangen. Ik zal maar niets zeggen over verlagen ;)

Bij een frontale botsing zijn je benen gauw de klos in een Golf 2 als ik het mij goed herinner.

Wel shit zo'n aanrijding. Ik hoop dat het nog op te knappen is. Twee jaar geleden heb ik een kop staart botsing gehad op de A7. Ik reed 90 in mijn 1971er kastenwagen toen er een Volvo V60 achterop reed met 120km/u. Ik ga maar eens denken aan hoofdsteunen...

user-x
09-08-2005, 22:08
Dan geef jij toch Woutâh morgen de Olds mee ... zie-tie er in een mum van tijd net zo koel uit als Bien dur kefâh !! :p

on topic,
Gelukkig hebben jullie dat weer snel rechtgezet ... niets is zo deprimerend als tegen een gedeukt neusje aankijken

Bood t aan, maar hij wilde niet tanken!! ;)


on topic: hou op over neuzen...

www.neusforum.nl

Neill_s
09-08-2005, 22:30
Begint weer ergens op te lijken! Kofferklep met schoolbordenverf matzwart rollen, ken je iedere dag een nieuwe graffiti maken!

SplitBien
09-08-2005, 22:32
hehehhe ook een goed idee!! :D

René
09-08-2005, 22:39
gaaat weer de goeie kant op bien!
ben blij voor je :)

p@trick kever
09-08-2005, 22:43
tering schrik je wel van zeg als je dit ziet, zeker als je zelf ook in zo'n ding rond stuurt!!!!
wel snel weer een heel eind opgeknapt.... goed bezig jullie
en met jezelf , gaat t weer een beetje ???
sterkte en suc6 verder
groeten p@trick

Rico
09-08-2005, 22:52
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZFDNAD8H


Ziet er weer goed uit Bien!!!, Kan je de bumper nog gebruiken of moet daar een nieuwe voor komen? of ga je zonder bumper verder?

SplitBien
09-08-2005, 23:33
nee zonder bumper durf ik nauwelijks te rijden, mijn (immitatie) bumper heeft toch een hoop schade weten te voorkomen.... De bumper is nog errug goed op een klein deukje na... Precies bij de bumper bouten is hij ingedeukt maar het valt nauwelijks op... Morgen even een beetje buigen en richten zodat hij (zodra de klep weer open wil) er weer op kan.....

Airtime
10-08-2005, 07:54
Ik vind hem er idd wel grappig uitzien, zo. :)

Wel handig als je de klep weer open krijgt, tis zo lastig tanken, zo! :o

chrisjuh
10-08-2005, 08:04
Hijs stoer! :)

Leuke vakantieinvulling ook.....

Als je deze week nog ff een patatje gaat halen kom er dan maar ff mee langs een bakkie doen ;)

arnus71
10-08-2005, 08:44
Knap werk hoor, met al je spier- en hartpijn nog de boel rechtzetten. Complimenten!! Je laat er geen roest over groeien... :D

Sponze®
10-08-2005, 09:26
Meissie, wees blij dat je er
zonder al teveel kleerscheuren
af bent gekomen ;)

Kevertje gaat helemaal goedkomen
zie ik wel :) Succes met de
verdere wederopbouw!

SplitBien
10-08-2005, 09:37
@bob; haha tanken hoef ik hopelijk nog niet... Op het moment van het ongeluk had ik ongeveer nog een halve tank...... (benzine meter is kaduuk)

@chrisjuh, kom wel een bakkie doen als ik nu een keer in de buurt ben, vorige keer zaten de katten trhuis met honger dus we hadden haast..... :) btw; wat was die patat ranzig!! Mijn mond fikte weg van de pindasaus, de patat was nat en slap en bob had gewone frikandellen ipv speciale.... :(

@arnus; nee roest groeit er bij mij niet op.... :D :D :p

VWijchen
10-08-2005, 09:50
niet fijn!

manijack
10-08-2005, 10:04
Ik lees het nu pas, zwaar klote zeg maar het is weer netjes opgeknapt.
Ik zou je wel aanraden om voor gordels te kiezen, na 2 jaar crashtesten doen bij TNO weet ik dat een aanrijding met lage snelheid hele ernstige gevolgen kan hebben voor de intzittenden. Een auto kan je, zoals je ziet, in een dag opknappen, een lekke band met je rolstoel in het bos is een groter probleem..... :redface:

chrisjuh
10-08-2005, 10:33
@bob; haha tanken hoef ik hopelijk nog niet... Op het moment van het ongeluk had ik ongeveer nog een halve tank...... (benzine meter is kaduuk)

@chrisjuh, kom wel een bakkie doen als ik nu een keer in de buurt ben, vorige keer zaten de katten trhuis met honger dus we hadden haast..... :) btw; wat was die patat ranzig!! Mijn mond fikte weg van de pindasaus, de patat was nat en slap en bob had gewone frikandellen ipv speciale.... :(

@arnus; nee roest groeit er bij mij niet op.... :D :D :p


Ook dat nog...... :tongue:

SplitBien
10-08-2005, 16:37
@jack; denk aan heupgordels, zijn enigzins ook nog mooi..... :o

@chris; alsof we al niet genoeg pech hebben gehad in onze vakantie..... Oma met spoed naar het ziekenhuis en geopereerd, kever ongeluk, onze favo patatzaak gesloten, slecht weer.... zucht.

manijack
10-08-2005, 21:29
maar de notch is goedgekeurd!!!! toch nog iets goeds ;)

G.I._BOB
11-08-2005, 07:53
ja psies, ben in ieder geval blij dat de notch door de apk heen is, kan die getaxeerd en allrisk verzekerd worden voor het geval dat.......................
Groetjes Sabine

lowghia
11-08-2005, 09:29
ja psies, ben in ieder geval blij dat de notch door de apk heen is, kan die getaxeerd en allrisk verzekerd worden voor het geval dat.......................
Groetjes Sabine
hé Sabine, als je hem in de allrisk doet vervalt dan de oldtimer verzekering??
of is er een aparte regeling voor?

p@trick kever
11-08-2005, 13:26
ja psies, ben in ieder geval blij dat de notch door de apk heen is, kan die getaxeerd en allrisk verzekerd worden voor het geval dat.......................
Groetjes Sabine

had je m nog niet all risk dan........???
kwalijke zaak dame, voor die paar centen meer moet je t echt niet laten... ;)

p@trick kever
11-08-2005, 13:28
hé Sabine, als je hem in de allrisk doet vervalt dan de oldtimer verzekering??
of is er een aparte regeling voor?

bij mij bleef t oldtimer verzekering komt alleen een percentage van de getaxeerde waarde bovenop en dan is ie dus all risk.....
is dus ook alleen mogelijk met een taxatie
groeten p@trick

Arno
11-08-2005, 17:55
tjezus dit is echt balen zeg,
euhm je knap je kever toch wel weer op he

suc6 ermee

G.I._BOB
11-08-2005, 23:02
@arno; kever is alweer klaar! :D Rijdt alweer met nieuw scherm, nieuwe voorklep, nieuwe koplamp en uitgedeukte bandenbak... :D

@patrick; nee dat had ik nog niet... geen tijd voor gehad nog, ben blij dat ik hem (na een jaar te zijn verlopen) weer apk gekeurd heb en de remmerij proffesioneel af heb laten stellen....!! :D Hopelijk einde van de maand taxatie!

Groetjes bien

joost
13-08-2005, 21:50
shit niet te best zeg, wat een hoop schade heb een kever dan met zo'n lage snelheid. beterschap en succes met de reparaties. greetz joost

SplitBien
23-08-2005, 18:12
bumper is nog scheef maar hij zit er weer op... voor een immi bumper nog aardig heel gebleven.....

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CKIKHGOE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KDZXR6C8
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PISA7X4Y

VwPolo89
23-08-2005, 18:14
kijkt nog een beetje triest zo te zien :(

SplitBien
23-08-2005, 18:23
klopt, hij kijkt een beetje zielig... Bumper krijg ik ook niet meer goed... :( Maar goed, op den duur komen er wel weer nieuwe onderdelen... Eerst maar ff de dropped spindels, nieuwe antenne, rode achterlichten en nieuwe sierlijsten erop zetten... :D :D :D

SplitBien
23-08-2005, 18:23
ennuh, de witte wielen even zilver verven... deze komen van mijn pa zijn kever af, die had nog goede bandjes...... :rolleyes:

VwPolo89
23-08-2005, 18:34
staat goed bij de voorlopige rat-look :D :p

airy
23-08-2005, 18:56
Zo ziet de kever er ook wel vet uit hoor nog eventjes aan rat look gedacht?

SplitBien
23-08-2005, 19:21
ja ik laat hem maar lekker rat! :D

VwPolo89
23-08-2005, 19:30
gedacht?? is ie toch al :D

SplitBien
23-08-2005, 19:32
psies! heb er gek genoeg meer bekijks mee zo dan voor het ongeluk! Dus dat was een geluk bij een ongeluk...

Vonkr
23-08-2005, 19:35
Dus gordels komen niet in mijn kever.

Het spijt me, maar ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die denken dat het zonder gordels veiliger is.....uiteraard staan we lijnrecht tegenover elkaar want we denken allebei dat we gelijk hebben..... :(

Ronald

SplitBien
23-08-2005, 19:42
ik zeg niet dat ik gelijk heb en ook niet dat ik veiliger ben... Ik vind gordels in mijn kever gewoon niet mooi. met heupgordels ben je ook gewond als je een ongeluk maakt, en zonder gordels ook... t'is voor mij een keuze, met of zonder gordels... T'ja voor mij makkelijk; zonder dus. Snap dat iedereen dat dom vind maar ik wil gewoon geen gordels in mijn kever.. Dan kan je net zo goed gordels op een fiets of scooter maken want harder dan 50 rij ik nooit aangezien ik hem alleen voor woon-werk vervoer gebruik...

Jurgen Santana
23-08-2005, 21:02
Dan kan je net zo goed gordels op een fiets of scooter maken want harder dan 50 rij ik nooit aangezien ik hem alleen voor woon-werk vervoer gebruik...

????

Nu ben je appels met peren aan het vergelijken. Ben niet zo bang dat ik op de fiets of scooter met mijn hoofd tegen de vooruit sla. Snappie???

En over scooters gesproken, rij je boven de 40km\h met een helm op in je kever :wink:

SplitBien
23-08-2005, 21:12
En over scooters gesproken, rij je boven de 40km\h met een helm op in je kever :wink:

JA! haha! Geintje... :tongue: Snap het wel maar ik vind gordels in een oude auto gewoon lelijk, kan er ook niks aan doen... Weet het, het is onverantwoordelijk, je moest eens weten hoevaak ik dat van mijn pa en ma te horen krijg... :rolleyes:

Gijs
23-08-2005, 21:15
Ach, geen gordels het houd het leven spannend he :p

SplitBien
23-08-2005, 21:36
haha ja dat is ook wel weer zo! :D Spanning en sensatie... :p

Zestienkleppen
24-08-2005, 09:15
Zonde van je Kever, maar toch redelijk "goed" afgelopen met jezelf gelukkig, het kan natuurlijk veel erger.

De discussie over gordels qua veiligheid lijkt me een uitgemaakte zaak, en als je de keuze hebt kan ik niet begrijpen dat uiterlijk boven persoonlijke veiligheid staat. Het is maar wat je prioriteiten zijn.

tjoep
24-08-2005, 10:55
ik vind hem er nu veel vetter uitzien dan voor het ongeluk, rat roels!

SplitBien
24-08-2005, 10:57
ik vind hem er nu veel vetter uitzien dan voor het ongeluk, rat roels!

TNX! Ben het er stiekem mee eens! :p :D Ik spuit hem ook niet meer, heb nu andere prioriteiten.... Misschien over 3 jaar ofzo als ik tijd en geld heb.... :rolleyes:

tjoep
24-08-2005, 11:43
ja, kan altijd nog, voorlopig heb je toch een vette kever.

manijack
24-08-2005, 12:22
Dan kan je net zo goed gordels op een fiets of scooter maken want harder dan 50 rij ik nooit aangezien ik hem alleen voor woon-werk vervoer gebruik...
Hey sabine,

Hier een fototje van een "front impact crash" van een polo uit 1996. Dit is met een snelheid van 64 KM/u, hier zit je zo aan in de stad. Het is dus ook redelijk vergelijkbaar met een frontale aanrijding van +/- 30 km/u.
Dit is een moderne auto en er is hier dus ook nagedacht over de veiligheid, bij de kever was dit bijzaak. Ik hoop dat je toch zult besluiten om gordels te gaan dragen, al is het niet voor je zelf doe het dan voor je ouders. Er is niets ergers dan je eigen kind moeten begraven, sorry dat ik het zo hard zeg maar het is een soort russisch roulette. Je kan zelf nog zo veilig rijden er hoeft ermaar een even met z'n gedachte ergens anders te zijn en het is gebeurt, en jij kan er dan niets aan doen. Met een roltstoel in je ponton wordt echt lastig..........
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5617&stc=1

tiep3notchback
24-08-2005, 12:26
hoorde al dat je kevertje kort lag maar dit had ik niet verwacht :eek: ik hou niet van kevers maar vind je kever nu wel mooier dan voor het ongeluk :D
en die gordels moet je zelf weten als mijn notch klaar is doe ik er ook geen gordels in het hoort niert en het staat niet
ieder zo zijn eigen keuze
succes sabien en kom binnenkort wel weer even buurten om je nieuwe notch wielen te bewonderen

SplitBien
24-08-2005, 12:41
Hey bas, is goed! Bel me binnenkort dan maar ff! Kan je gelijk de oude klep en het oude scherm van de kever zien, aardig vervormd en zelfs gescheurd!

Pedaalemmer
24-08-2005, 15:12
juiste een uitdaging om in een oude auto gordels mooi te maken...

kvind het een beetje onvolksforumom die uitdaging uit de weg te gaan :P:P