PDA

View Full Version : Verkeerde kleurcode???


armando
10-05-2014, 16:45
Hallo allemaal,

Ik heb een VW T3 uit 1989 met de kleurcode LK5E ofwel Capri Blauw. Ik heb daar lak voor besteld zowel een lakstift als spuitbus maar beide zijn een heel ander blauw. Dus bus is niet eerder overgespoten.
Is de kleur bijpassend bij de kleurcode veranderd of???
Het is zo jammer. Heb de bus een grondige roestbehandeling gegeven en al zeg ik het zelf zeer strak afgewerkt klopt de kleur niet :mad:
Wie o wie heeft de oplossing?

Groetjes, Armando

R.icky
10-05-2014, 16:58
Kleur op maat laten mengen bij een verfspeciaalzaak, spuitbussen (bijv motip) kloppen altijd net niet waardoor je kleurverschil krijgt.

armando
10-05-2014, 17:04
Kleur op maat laten mengen bij een verfspeciaalzaak, spuitbussen (bijv motip) kloppen altijd net niet waardoor je kleurverschil krijgt.
Het verschil is zo groot dat dat dan waarschijnlijk de enige oplossing is. Maar het verschil is ook zo groot dat ik het vermoeden heb dat er iets anders niet klopt.

Jan-Turbo
12-05-2014, 19:01
Even het tankklepje of iets anders kleins van het origineel eraf schroeven en even bij een spuitbedrijf langs gaan. Die kunnen de kleur scannen waarna er via de computer een goede kleurcode uit moet komen. Ben benieuwd of die dan wel overeen komt met de code die je nu hebt...

Succes in elk geval! :thumbup:

Jelle-Mk1G60
12-05-2014, 20:41
Of jou kleur op de bus is al verweerd door de jaren heen. Zoals de rode mk2's na 25 jaar roos zijn geworden...