View Full Version : Ff op vakantie met de spijl,krijgen we een motorbrand!
Lekker weg geweest met de spijl,aar Luxemburg, Frankrijk...
Tot we een paar km van onze camping waren bij Parijs..opeens sputter de sputter, keek in mijn spiegel en zag enorme rookwolken. :(
snel mijn 2kg brandblusser gepakt, naar achter gerend (gelukkig staat mijn klep aan de bovenzijde open voor wat meer koeling in de bergjes) en de blusser erop gezet!
Ondertussen kwamen de vlammen ook aan de zijkant eruit bij de tankdop, daar snel geblust...
Na wat inspectie viel de schade mee! Het messingpijpje waarop de benzineslang in de carbu zit was losgeschoten, met dit tot gevolg...
Weer vastgetikt, nieuwe benzineslang erop, gesmoltenstroomkabeltjes ingekort en nieuwe stekkertjes erop, reserve luchtfiltertje erop (heb altijd teveel reserve spul bij me, maar dat kwam nu van pas!) en...rijden maar weer! :D We hebben echt zoveel geluk gehad!!!!
Nog heerlijk onze vakantie kunnen vervolgen!
Dus neem altijd een poederblusser mee!!!! Het heeft onze bus gered!!! :cool:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5331&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5332&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5333&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5334&stc=1
volksfahrer.nl
09-08-2005, 18:39
Wat een mazzel!
Is LL z'n kunstwerk nog te redden?
Valt niet mee om de roet van de primer af te poetsen.
PS: Ik heb ook altijd een blusser in m'n luchtkoelers....
Wel zo fijn!
Shit balen zeg.
Ik denk dat je nog van geluk mag spreken dat je bus niet afgebrand is.
Mijn gevoel zeg op zo'n moment: Liever mijn vakantie naar de maan ipv bussie.
Gelukkig hebben jullie ook nog kunnen genieten van jullie vakantie.
En veel sterkte straks met het schoonmaken :tongue:
grtzz Martin
Wat een mazzel!
Is LL z'n kunstwerk nog te redden?
Valt niet mee om de roet van de primer af te poetsen.
PS: Ik heb ook altijd een blusser in m'n luchtkoelers....
Wel zo fijn!
Lenn zijn striping ziet er nog redelijk uit! Maar hij moest toch nog de voorkant stripen, dus...
Maar inderdaad echt geluk, dat bedachten we ons ook zo achteraf...
Bussie komt zo
09-08-2005, 18:43
Mooi kl*te man, gelukkig valt de schade mee.
Tis wel een ongeluksweek voor de luchtkoelers.
En het is idd maar te hopen dat de roet van de primer af te halen is..
Succes ermee!
xmarcelx
09-08-2005, 18:47
mark dude ik ga gelijk een blusser kopen
succes met je bus
wat vind je van die bus van erik vet of niet
pffffffff tering da's echt wel schrikken!! :(
gelukkig redelijk goede afloop!
btw coole foto met dat skateboard!! :D
Zeker balen..........maar vind het wel erg stoer staan..........die zwarte walm.........was ook mijn plan met mij 64-er Panelvan.........primer look met vage vlekken......
mark dude ik ga gelijk een blusser kopen
succes met je bus
wat vind je van die bus van erik vet of niet
Heb eric z'n bus nog niet gezien... :(
Maar doe jezelf idd ff een brandblusser cadeau!
Je bus is nu inderdaad gered maar tegelijk heb je nu een probleem. Het poeder in de blusser is nl. een zout. Dit goedje is zo fijn dat je door je hele bus terug zult vinden. Alles reinigen zal een hele klus zijn (eigenlijk onmogelijk). Dit zout "brandt" nu langzaam je bus af. Vaak krijg je eerst problemen in je elektrische systeem want alles gaat corroderen. Probeer dus alsjeblieft om alles goed schoon te krijgen.
whow, daar ben je nog goed weg gekomen. laatst waren die dingen bij de praxis in de aanbieding, dus ik heb er maar eentje gekocht. hij ligt onder de bank, is misschien toch beter om hem ergens voor de pak te monteren. moet hem dan natuurlijk wel effe voorzien van wat striping, maar dat komt wel goed.
SplitBien
09-08-2005, 22:16
Wat is dat toch? Iedereen heeft ineens ongeluk, martijn, ik en nu jij.....
Succes ermee, hopelijk valt het mee!!!!
danielle
09-08-2005, 22:16
Sow, dat is gelukkig goed afgelopen! En zo'n blusser is geen slecht idee. Heel veel su6 met het schoonmaken! En gelukkig ook nog wel een leuke vakantie gehad?
stufenheckfahrer
09-08-2005, 22:22
Thee-ring, kom je dan ff goed weg!
Vind trouwens de vage vlekken best wel stoer staan :cool:
Suck6 met het weer in orde krijgen van je wagen.
Greetz Ron
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5333&stc=1
WOW dat ziet er heftig uit zeg!!!
gelukkig dat je door kan/kon! ook jij succes met de herstel werkzaamheden!
Je bus is nu inderdaad gered maar tegelijk heb je nu een probleem. Het poeder in de blusser is nl. een zout. Dit goedje is zo fijn dat je door je hele bus terug zult vinden. Alles reinigen zal een hele klus zijn (eigenlijk onmogelijk). Dit zout "brandt" nu langzaam je bus af. Vaak krijg je eerst problemen in je elektrische systeem want alles gaat corroderen. Probeer dus alsjeblieft om alles goed schoon te krijgen.
Klopt!... ik gebruik daarom ook een schuimblusser.
Deze zijn niet zo goedkoop als die poederblussers maar, Brengen geen ernstige schade aan.
Ik heb er ook altijd 1 achterin liggen.
Motor zou ik even proberen schoon te maken met een stomer.
Sow, dat is gelukkig goed afgelopen! En zo'n blusser is geen slecht idee. Heel veel su6 met het schoonmaken! En gelukkig ook nog wel een leuke vakantie gehad?
Vakantie was daarna nog top! Lekker bij de kust geweest, nu thuis ff goed de schade bekijken...
Mmmm okay dan...de verzekering eerst vandaag even regelen (dekt ook zelfontbranding) dan maar heel erg goed gaan schoonmaken...
Cabby 82 TDi
10-08-2005, 06:33
Geef mij maar Halon of CO2.
Veel mazzel gehad zeg. Prettige vakantie nog !
Sow! :eek: Dat lijkt me echt schrikken! Klote, man. Wel mooi dat je het snel genoeg door had en je bus nog hebt kunnen redden!
Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik dat zwartgeblakerde blok en achterkant er best wel stoer uit vind zien... :rolleyes:
Beetspeed
10-08-2005, 07:39
Kleine tip mijnerzijds: vervang je 009 weer ff terug voor een gewone stroomverdeler met zowel mechanische als vacuumvervroeging; dan loopt je motor wat koeler (iig de cylinderkoppen) en hoeft je kleppie wellicht niet eens meer open te staan ;)
Ook rijdt je bus dan wat zuiniger en dat kan met de huidige benzineprijzen nooit kwaad toch?
Greets,
Walter
Een motorbrand ....
pfff, dat is mijn grootste nachtmerrie nou ook, alleen heb jij het nu meegemaakt !! :(
Damn, moet er niet aan denken dat het mij gebeurt, en dan met die kleine achterin :eek:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZEJPITBD
Niels - AirMighty.com
10-08-2005, 10:35
Sow dan... mooi kl#te man! Fok...
Wel beter dat jullie gewoon door konden iig!
mmm... moet ook maar weer eens zo'n blussert kopen, die van mij ligt nog in het bussie van mijn broertje...
ik dacht dat het redelijk bekend was dat je je benzinefilter niet aan de perszijde van de benzinepomp moet monteren..!!!! (niet dat dat in dit geval de oorzaak is..) Als ik de verhalen lees van busjes en kevers die in de fik vliegen is meestal het probleem dat een van de aansluitingen bij de benzinefilter het begeeft vanwege de druk van de pomp. Gauw veranderen dus, filter aan de aanzuigzijde. En neem geen genoegen met goedkope benzineleidingen..
Volkswouter
10-08-2005, 11:01
Zodan dat is kut!
vwcrewcab
10-08-2005, 11:02
Das nog een aardige klus geweest om alles ff te fixen langs de kant van de weg!!!
Wel top dat je vakantie niet hele maal naar de kl*te was door je kampvuur achterin!
Echt super die pin-striping (kwijl kwijl).
Volkswouter
10-08-2005, 11:07
Lekker weg geweest met de spijl,aar Luxemburg, Frankrijk...
Tot we een paar km van onze camping waren bij Parijs..opeens sputter de sputter, keek in mijn spiegel en zag enorme rookwolken. :(
snel mijn 2kg brandblusser gepakt, naar achter gerend (gelukkig staat mijn klep aan de bovenzijde open voor wat meer koeling in de bergjes) en de blusser erop gezet!
Ondertussen kwamen de vlammen ook aan de zijkant eruit bij de tankdop, daar snel geblust...
Na wat inspectie viel de schade mee! Het messingpijpje waarop de benzineslang in de carbu zit was losgeschoten, met dit tot gevolg...
Weer vastgetikt, nieuwe benzineslang erop, gesmoltenstroomkabeltjes ingekort en nieuwe stekkertjes erop, reserve luchtfiltertje erop (heb altijd teveel reserve spul bij me, maar dat kwam nu van pas!) en...rijden maar weer! :D We hebben echt zoveel geluk gehad!!!!
Nog heerlijk onze vakantie kunnen vervolgen!
Marco,weet je wat je nu kan doen,dat doe ik ook altijd omdat ik dit al meerdere keren hebt meegemaakt.Je kan met ijzerdaad je slangklemmentje aantrekken,zo kan het pijpje er nooit meer uitschieten.
Mij is het overkomen twee jaar terug toen ik van Budel terug naar huis reed,schoot na 10km file rijden het pijpje van de benzinepomp eruit.
Sindsdien borg ik alle benzineslangen.
mazzel gehad man! Sure, CO2 blusser e.d. zijn beter dan poeder, maar liever poeder dan nix toch? Ik heb ooit als klein kind meegemaakt dat mn pa bij n andere wagen n motorbrand moest blussen (bij n benziepomp) omdat die persoon nix in de auto had liggen... dus ik rijd nooit zonder blusser in de wagen.
Kleine tip mijnerzijds: vervang je 009 weer ff terug voor een gewone stroomverdeler met zowel mechanische als vacuumvervroeging; dan loopt je motor wat koeler (iig de cylinderkoppen) en hoeft je kleppie wellicht niet eens meer open te staan ;)
Ook rijdt je bus dan wat zuiniger en dat kan met de huidige benzineprijzen nooit kwaad toch?
Greets,
Walter
Okay dan...009 zat er al in, maar heb nog wel ergens een standaard ontstekingliggen, lagere temperaturen kan natuurlijk geen kwaad!
Marco,weet je wat je nu kan doen,dat doe ik ook altijd omdat ik dit al meerdere keren hebt meegemaakt.Je kan met ijzerdaad je slangklemmentje aantrekken,zo kan het pijpje er nooit meer uitschieten.
Mij is het overkomen twee jaar terug toen ik van Budel terug naar huis reed,schoot na 10km file rijden het pijpje van de benzinepomp eruit.
Sindsdien borg ik alle benzineslangen.
Dat is wel een erg goede tip! Ga dat gelijk doen!! :)
Das nog een aardige klus geweest om alles ff te fixen langs de kant van de weg!!!
Wel top dat je vakantie niet hele maal naar de kl*te was door je kampvuur achterin!
Echt super die pin-striping (kwijl kwijl).
Tanx, komt nog striping voorop! en aan de zijkanten
ik dacht dat het redelijk bekend was dat je je benzinefilter niet aan de perszijde van de benzinepomp moet monteren..!!!! (niet dat dat in dit geval de oorzaak is..) Als ik de verhalen lees van busjes en kevers die in de fik vliegen is meestal het probleem dat een van de aansluitingen bij de benzinefilter het begeeft vanwege de druk van de pomp. Gauw veranderen dus, filter aan de aanzuigzijde. En neem geen genoegen met goedkope benzineleidingen..
Mmm, daar heb ik nooit bij stil gestaan joh!
Big_Mac_Mark
10-08-2005, 14:25
Manmanman, je hebt echt geluk gehad! Dat had wel veel erger af kunnen lopen! Maar gelukkig is het weer in orde...Zo zie je maar; altijd een brandblusser en reserve onderdelen mee! :D
vwspijlbus
11-08-2005, 15:07
Pff. Je hebt mazel gehad.
Een motorbrand gun ik niemand.
Pff. Je hebt mazel gehad.
Een motorbrand gun ik niemand.
enorm mazzel!
Nog naar spa?? Kwam namelijk net die shiftextension weer eens tegen! ;)
Kut zeg! Da's behoorlijk schrikken... inderdaad maar eens een goede blusser halen, en dan ook maar direct een dure zonder schadelijke stoffen.. de investering loont zich wel!
Maar over de oorzaak:
het messing pijpje uit de carburateur gegaan?
Hoe raakt dat in hemelsnaam los???
Jens
Kut zeg! Da's behoorlijk schrikken... inderdaad maar eens een goede blusser halen, en dan ook maar direct een dure zonder schadelijke stoffen.. de investering loont zich wel!
Maar over de oorzaak:
Jens
wist ik het maar...maar Wouter heeft dit ook ooit eens gehad, las ik in zijn reactie...Toen ik het er weer intikte met een hamertje zat ie weer muurvast...
Woody's Notch
11-08-2005, 16:21
Motherf****r. Gelukkig Heb Je De Rest Nog Kunnen Redden. Succes Met Het Herstellen Van De Bus
zo kolere....:(...sterkte
Vandaag is er een schademan van de verzekering langsgeweest bij de garage, ik had een waslijst met punten opgeschreven...schijnbaar waren ze met alles eens, ben benieuwd wat de verzekeringsmaatschappij nu verder gaat doen....even afwachten dus...
Ik was vanochtend bij de Lidl en daar lagen diverse brandblussers te koop. Ik heb eentje gekocht van 2kg voor 15 eurootjes....Misschien handig om je auto te hebben, het zijn wel poederblussers, maar altijd beter dan niks!
(dit is geen spam, ik werk niet bij de Lidl of wat dan ook!) ;)
Wel bij de Aldi ? lol
Kom je idd goedweg .. en poeder zuigt maar het is beter dan niks .
Kennelijk een VW kwaal .. had hetzelfde euvel bij mijn net gerestaureerde Derby : koper stukje schoot uit mijn carb . Gelukkig rook ik de benzine bij het starten en was de motor koud ..
Volkswouter
18-08-2005, 11:04
Maar over de oorzaak:
Jens
Jens die komt gewoon los door trilling.
Oudere typen benzine pompen hebben geschroefde aansluitingen en dan zou je er dus geen last van kunnen hebben op je pomp.
Op de carburateur daar en tegen blijf je het probleem houden ,het verstandigste wat je dus kan doen is alles borgen met ijzerdraad door je klemmentje heen.
Jens die komt gewoon los door trilling.
Oudere typen benzine pompen hebben geschroefde aansluitingen en dan zou je er dus geen last van kunnen hebben op je pomp.
Op de carburateur daar en tegen blijf je het probleem houden ,het verstandigste wat je dus kan doen is alles borgen met ijzerdraad door je klemmentje heen.
:D heb alles reeds schoongemaakt, een en ander vervangen, nu nog idd ff voorzien van ijzerdraadjes en karren naar spa morgen :biggrin:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.