Log in

View Full Version : Stationair niet goed lopen en dan gevoelig gaspedaal

Stef86
24-05-2014, 14:06
Hallo allemaal,

Mijn Golf III Cabrio uit '95 loopt sinds enkele dagen niet meer goed. Maar niet structureel, het is af en toe. Tijdens het stationair lopen schommelt hij dan enorm in toeren en als het weer zover is reageert hij ook erg fel op het gaspedaal. Auto schiet vooruit dan. Is moeilijk om dan eenzelfde snelheid te blijven rijden. Soms is het pas weer weg als de auto uit is geweest, soms komt het tijdens het rijden opzetten en verdwijnt het ook weer.

Bougiekabels, verdeelkap, rotor en pakking gasklephuis zijn onlangs vervangen. Gasklephuis is niet vervuild. Auto is uitgelezen en daaruit kwamen de volgende codes: 00515, 00516, 00282 en 00670.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand kan zeggen waar deze codes op duiden? Ik heb verschillende info. Eentje zou de nokkenas precisie sensor zijn (weet niet meer welke), maar het zou ook niet duidelijk zijn of mijn auto die überhaupt heeft? Ook zouden 00515 en 00516 op hall sensor en schakelaar stationair kunnen duiden, en 00282 en 00670 op gasklephuislichter en sensor daarvan. En is gasklephuislichter hetzelfde als stappenmotor?
We komen er nu in ieder geval even niet meer uit. Wie kan helpen en wie heeft een idee waar het beschreven probleem vandaan kan komen?

Ik weet er verder niet heel veel van, ik weet ook niet welke gegevens er eventueel nog meer nodig zijn. Hopelijk snapt iemand toch al een beetje mijn vraag :) Alvast bedankt voor het meedenken!

Peter-gti16v
24-05-2014, 14:36
Geef even aan welk motortype je hebt, is makkelijker om gericht te reageren.

Heb zelf een golf cabriol III gehad met een vergelijkbaar probleem.
Bleek valse lucht te zijn via een scheurtje in de kunststof leiding naar de rembekrachtiger.

Stef86
24-05-2014, 14:54
1.8 motorcode ABS. Is dat voldoende info :thumbup: ?

Peter-gti16v
24-05-2014, 20:38
Het is hetzelfde motortype als in mijn cabrio.
Heb je al gecheckt op valse lucht?