PDA

View Full Version : De Typ 4, waar ging het fout?


molenari
09-08-2005, 22:15
OK, de Typ 4 was geen populaire auto. Je kunt je afvragen waarom. Twee jaar terug heb ik op VWeuro een VW 411 folder op de kop getikt uit december 1969. In deze folder staat de onderstaande foto. Ik trek hierbij voorzichtig de conclusie dat het bij de promotie van de 411 al fout ging...


http://www.type2.com/molenari/volksforum/vw411E_variant_70p.jpg



Met deze types wil je toch niet geïdentificeerd worden?!? :eek:


.

Neill_s
09-08-2005, 22:42
Hahaha! Ben blij dat ik een tijdje terug die typ 4 niet gekocht heb. Met deze bierdrinkende dikke mannen die op stap zijn in de bossen met een klein kind?!?! wil ik niet geindentificeerd worden...

evilnyntje
09-08-2005, 22:43
Nou geef mij maar zo'n ding hoor! Vind de reclame wel cool, zo fout dat hij super gaaf is.

volksaddiction
10-08-2005, 00:32
whahahah
Tis dat die rechter een hengel beet heeft, anders zou je heeeele rare dingen kunnen verzinnen bij deze foto........
Heb mijn folders er nog eens op nageslagen, maar nergens zo'n vreemde foto als deze kunnen vinden :rolleyes:

arnus71
10-08-2005, 07:22
Dat jongetje lijkt wel heeeel dun zeg, of ligt het aan mij?

user-x
10-08-2005, 07:34
Hoezo, ziet er toch goed uit??? VW-tje, biertje, peukie...!!!! :cool:

chrisjuh
10-08-2005, 07:34
whahahah
Tis dat die linker een hengel beet heeft, anders zou je heeeele rare dingen kunnen verzinnen bij deze foto........
Heb mijn folders er nog eens op nageslagen, maar nergens zo'n vreemde foto als deze kunnen vinden :rolleyes:

Hhehehh ''loop maar even naar ome Heinrich, die heeft snoepjes'' :)

arnus71
10-08-2005, 07:36
Hhehehh ''loop maar even naar ome Heinrich, die heeft snoepjes'' :)

Bah bah... :biggrin: :biggrin:

Christiaan
10-08-2005, 07:42
Hoezo, ziet er toch goed uit??? VW-tje, biertje, peukie...!!!! :cool:

Daar is idd niks mis mee :D

Maar is het een NL folder? In Duitsland kan ik me zoiets wel voostellen als reclame materiaal.... maar voor in nederland :p

Beetspeed
10-08-2005, 07:44
Mwhaha! Goeie foute foto inderdaad! Is dit echt in Nederland gebruikt? Voor onze oosterbuen zou ziets wel gewerkt hebben denk ik zelfs.
Nee, ik zou er ook niet mee geassocieerd willen worden ;)

Tnx,
Walter

Big_Mac_Mark
10-08-2005, 14:57
Nou geef mij maar zo'n ding hoor! Vind de reclame wel cool, zo fout dat hij super gaaf is.

200% mee eens!


Enne, wat is er tegen bierdrinkende dikke mannen? :tongue:

(zolang ze maar niet met kinderen het bos ingaan... ;) :tongue: )

Richard
10-08-2005, 16:16
geweldige foto!!

Don
10-08-2005, 16:25
Ik rijd nu met zo'n ding. Dezelfde kleur ook nog eens.

DUSSSSSSSSSSS Mijn zuidwester maar eens van het zolder gaan halen

-Jens!-
10-08-2005, 16:27
sjongejonge, wat is er nou mis met een paar bonkige leernichten die elkaar aftrekken in een blokhut :biggrin: ;)

412 le
10-08-2005, 18:48
'"Heeft u ook lieslaarzen?"

"Nee, ik VERKOOP alleen laarzen." :D

Dat kleine dunne kereltje heeft vast een week zonder eten in de kofferruimte voorin doorgebracht. (best ruim trouwens)

Ik ben zelf lid van de 411/412 club en het ledenbestand bestaat vooral uit mensen die deze auto toendertijd hebben aangeschaft en toen nooit meer naar iets anders hebben gekeken. En intussen zijn deze mensen heel oud geworden. Ik ben met mijn 30 jaar dan ook ook een van de jongste.

Rijdt trouwens echt super confortabel, vooral met een automaat; alsof je in een dikke Amerikaan aan het cruisen bent.

En ze hebben amper last van roest, toch Don? ;)

lowghia
10-08-2005, 19:00
Hhehehh ''loop maar even naar ome Heinrich, die heeft snoepjes'' :)
volgens mij zegt hij: '"loop maar naar ome Heinrich, die heeft wel zware tabak! :biggrin:

molenari
10-08-2005, 20:58
Het is echt een Nederlandstalige folder waar deze uit komt hoor! Waarschijnlijk letterlijk vertaald van het Duits in het Nederlands. Een pagina of wat verder staat een foto van de achterbank met twee meisjes die een Duitse Donald Duck Lezen, of is het nu 'Mickey Maus'? ;)

Tja wat is er nu mis om eens fijn een middagje met de mannen te gaan vissen. Fijn mannen onder elkaar. Pilsje in de ene hand, peuk in de ander. Briljant! Het bestaat gewoon niet dat dit in een auto folder van vandaag de dag zou worden afgebeeld, hoe 'hip' de jaren 60/70 ook moge zijn.


Ik ben zelf lid van de 411/412 club en het ledenbestand bestaat vooral uit mensen die deze auto toendertijd hebben aangeschaft en toen nooit meer naar iets anders hebben gekeken. En intussen zijn deze mensen heel oud geworden. Ik ben met mijn 30 jaar dan ook ook een van de jongste.

Rijdt trouwens echt super confortabel, vooral met een automaat; alsof je in een dikke Amerikaan aan het cruisen bent.

Hey, iemand van de Type 4 club! :)
Ik ben wel benieuwd naar die dingen, een kennis van mij weet een 411 variant te koop met automaat. Lijkt me ergens wel leuk, hoewel ik al wat veel auto's heb.

Ben je een beetje expert op het Typ 4 gebied? Ik heb een paar dingen gehoord over de 411 waarvan ik me afvraag of het klopt. Hier zijn de stellingen, true or false?

1. De 411 Variant is geintroduceerd in augustus 1969 (modeljaar 1970)

2. De eerste Varianten hadden vissekomkoplampen

3. De Automaat uitvoering had in eerste instantie een carburateur motor en de handgeschakelde versie een injectie.

ik ben benieuwd. Een paar jaar terug had ik trouwens een 1971er 1600TL Automatic. Ook een fantastische wagen. Ik begrijp precies wat je bedoelt met 'rijdt als een amerikaan')

.

hajee
10-08-2005, 21:26
superfoute auto! en daarom juist erg mooi!! :D

Don
11-08-2005, 07:38
Een HELE foute auto. DRIVES GREAT.

Ik ben wel uit 1 ding uit. Je kan beter net iets meer uitgeven voor een goeie/redelijk harde dan er eentje kopen waar een restauratie aan nodig is.

Ik heb net een resto achter de rug, en ik kan u mededelen dat dit geen pretje is.
Erg moeilijke auto om aan te werken. Veel dubbel plaatwerk wat tegen elkaar zit.
Waar je normaal een tweetal weken over doet bij een kever, doe je nu het 3 dubbele over.
Het zou ook wel een klein deel eraan kunnen liggen omdat dit de 1e type 4 is die ik gerestaureerd heb.
Ik weet nu waardat ik op dien te letten.

Maarre Telly, je bent nu 30 en lid van de type 4 club. Over 10 jaar kun je er zeker van zijn dat je nog altijd lid kan zijn met deze auto ;) :tongue:

Airtime
11-08-2005, 07:42
Er staat eeen 411 variant op MP te koop, hier klikken (http://www.marktplaats.nl/markt/autos/oldtimers/84267.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3D411le) :)

Ik vinnum cool!

412 le
11-08-2005, 08:00
[QUOTE=




Ben je een beetje expert op het Typ 4 gebied? Ik heb een paar dingen gehoord over de 411 waarvan ik me afvraag of het klopt. Hier zijn de stellingen, true or false?

1. De 411 Variant is geintroduceerd in augustus 1969 (modeljaar 1970)

2. De eerste Varianten hadden vissekomkoplampen

3. De Automaat uitvoering had in eerste instantie een carburateur motor en de handgeschakelde versie een injectie.


Ik ben niet echt een expert, daarom ben ik juist lid geworden. Alleen ben ik er nu wel achter dat dit soort mensen (412 clubleden)liever met ganzenveer geschreven brieven corresponderen dan via e-mail. Ze willen het alemaal zoveel mogelijk orgineel houden, ik begin ook maar niet over verlagen als ik ooit op een meeting zo'n knakker tegenkom :p

Wel heb ik van de vorige eigenaar een stapel clubbladen gekregen waar ik wel alles kan vinden over deze auto's.
(inclusief uitnodigingen voor knutseldagen enzo :cool: )

Er zijn een paar sites in de lucht maar die worden zelden geupdate.

effe googelen en je vind wel wat.

412 le
11-08-2005, 08:11
Een HELE foute auto. DRIVES GREAT.

Ik ben wel uit 1 ding uit. Je kan beter net iets meer uitgeven voor een goeie/redelijk harde dan er eentje kopen waar een restauratie aan nodig is.

Ik heb net een resto achter de rug, en ik kan u mededelen dat dit geen pretje is.
Erg moeilijke auto om aan te werken. Veel dubbel plaatwerk wat tegen elkaar zit.
Waar je normaal een tweetal weken over doet bij een kever, doe je nu het 3 dubbele over.
Het zou ook wel een klein deel eraan kunnen liggen omdat dit de 1e type 4 is die ik gerestaureerd heb.
Ik weet nu waardat ik op dien te letten.

Maarre Telly, je bent nu 30 en lid van de type 4 club. Over 10 jaar kun je er zeker van zijn dat je nog altijd lid kan zijn met deze auto ;) :tongue:

Dat geloof ik graag (dit gaat dus over mijn bakkie mensen)

ik heb al wat Juupkes (noem je die zo?) voor je ingeslagen voor al het zover is. :)

Succes nog effe met lassen.

Beetspeed
11-08-2005, 11:57
Ik ben niet echt een expert, daarom ben ik juist lid geworden. Alleen ben ik er nu wel achter dat dit soort mensen (412 clubleden)liever met ganzenveer geschreven brieven corresponderen dan via e-mail. Ze willen het alemaal zoveel mogelijk orgineel houden, ik begin ook maar niet over verlagen als ik ooit op een meeting zo'n knakker tegenkom :p


Je weet misschien inmiddels hoe ik over origineel denk (zie ook http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=6681&start=45), maar ben ook lid geworden. Ze zijn gelukkig daar wel wat relaxter over origineel dan bij de lvwcn hoor! Ook rijdt een aantal (prominente) leden met andere velgen en/of verlaagd.
Daarnaast denk dat als welke vw-liefhebber dan ook, de keus heeft tussen een restauratie object dat of nooit meer de weg op komt of alleen als niet-origineel, de keus snel gemaakt is.

Je kunt ook lastig over 100% origineel blijven praten als je voor steeds meer niet meer verkrijgbare onderdelen een alternatieve oplossing moet verzinnen. En in dat laatste zijn een aantal daar heel goed in heb ik gemerkt en dat kan ik wel waarderen.

@molenari: alleen vraag 2 denk ik wel te weten: alleen de eerste 411 modellen (eind '68, modeljaar '69) hadden de zgn. vissekom koplampen; dat had niets te maken met al dan niet Variant uitvoering.
De andere 2 vragen zouden wellicht in het 'Die Grosse VW Modellen' boek kunnen staan (goed boek over alleen de type 3 en 4). als ik het vind, post ik het wel.

Greets,
Walter

molenari
11-08-2005, 22:24
Je weet misschien inmiddels hoe ik over origineel denk (zie ook http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=6681&start=45), maar ben ook lid geworden. Ze zijn gelukkig daar wel wat relaxter over origineel dan bij de lvwcn hoor! Ook rijdt een aantal (prominente) leden met andere velgen en/of verlaagd.

Tja, ik ben ook geen voorstander van verlagen en ombouw acties. Als het een zo-zo auto is: OK. Of als het geheel weer makkelijk naar origineel om te bouwen is: vooruit. Maar als een mooie originele wagen die de decennia overleeft heeft doordat een oud mannetje er jaren er goed op heeft gepast (of een liefhebbende overheidsdienst) dan vind ik het toch wat zonde dat iemand zich aan zo'n ding vergrijpt en er zonodig van alles heavy aan moet verbastelen.

Maar goed, ik begrijp ook wel: ieder zijn ding. En alles origineel is ook maar saai. Hoewel ik moet zeggen dat er wel heel erg weinig echt originele VW's rondrijden. het meeste is toch wel eens opgeknapt, opgelapt, andere stoelen in gebouwd, etc. Daarom juist vind ik origineel zo interessant en vind ik het jammer als een wagen die nog in nieuwstaat verkeert omgebasteld wordt.

Dus: ieder zijn ding, maar ik zal het 'geen drempelvrees' principe wel blijven uitdragen hier :biggrin: