View Full Version : Mk2 1600 2E 2/3000 toeren op Choke
Geachte forum leden.
na dat ik me Carburateur heb laten revisiren
loopt die weer als nieuw echt niks op aan te merken
echter bij koude start loop die 2/3000 toeren tot dat de temperatuurmeter in het midden staat zo 2,5 kilometer rijden
iemand een idee wat hier nog aan te doen is
huisje met kabel en water slangen verdraaien zo ja wat voor kant op
(heb kabel al ontkoppeld helpt niks)
alvast bedankt
nogmaals verder functioneerd die als nooit tevoren.. :thumbup:
Herman
Maarteno
27-05-2014, 11:19
Driepuntsdoos/pulldown unit of de aansturing daarvan?
Gaat hij na bij het op temperatuur komen ineens van 3000rpm naar stationair toerental of bouwt hij het geleidelijk af?
Driepuntsdoos/pulldown unit of de aansturing daarvan?
Gaat hij na bij het op temperatuur komen ineens van 3000rpm naar stationair toerental of bouwt hij het geleidelijk af?
hoi bedankt voor je reactie
hij gaat in eens naar beneden
naar juiste toerental
dit probleem doet zich alleen voor bij koude start (ochtend)
Iemand misschien nog wat kennis hierover?
Ik heb precies hetzelfde.
SciroccomTDI
19-02-2015, 15:02
Zou het niet juist goed zijn, in verband met sneller warm worden van de motor, wat weer ten goede komt aan de emissies?
Het is erg vervelend als een 3traps automaat in de stad de eerste 10 a 15 minuten uit zichzelf naar de 65kmpu rijd... telkens bijremmen word ik beetje gallish van :D en me achterliggers gok ik ook
SciroccomTDI
19-02-2015, 18:32
owww.. hmm, inderdaad
ik heb toevallig gisteren iets een beetje vergelijkbaars opgelost.
Mijn moeder heeft een Ford Ka ( = stofzuigertje). Apparaat heeft een electronische stationairtoerentalregeling ( iets wat mensen vaak "stappenmotor" noemen, die in dat geval niet eens daar in zit).
Aldus AutoData kun je het staionair toerental NIET instellen (met de hand).
Appaaraat had echter last van een te laag stationair toerental, dreigde bijna uit te vallen en maakte slechts 12.3V over de accu, wanneer stroomverbruikers aan stonden.
Of het van warm/koud afhing, kreeg ik geen hoogte van.
Wanneer je tijdens het rijden schakelde, klom hij omhoog in het toerental.. dus ook, wanneer je hem voor een verkeerslicht in de vrij zet.. is apart, klinkt stom, enz enz..
Opgelost door dat stom regelding af te koppelen, en de aanslag voor de gasklep toch te verstellen, Dat werd door Ford "onmogelijk" gemaakt doormiddel van het gat, waar de stelschroef in zat, dicht te gieten met kunststof. Na een kwartiertje wroeten was het er uit, gewoon een paar slagen aan die schroef gedraaid.
Zit er op die Carb van jou niet stiekem ook zo een steller achtig iets? Ik heb helaas geen verstand van die dingen, maar mijn Audi 100 loopt ook af en toe dom .. en dan geef ik een paar keer gas, loopt ie weer normaal.
Zij wacht geduldig op haar jubileum en een TDItje :)
Nee ik denk niet dat de 1.6C dat heeft, zo'n stel ding.
Paar keer goed gasgeven resulteerd alleen in veel herrie en rook :')
M'n rocco heeft juist hetzelfde, is gewoon de choke die helemaal gaar is. Daar zitten wat hitte onderhevige onderdelen in die de stand van je chookklep regelen die na 20-30 jaar z'n originele waarden niet meer hebben en dus een gigantische afwijking krijgen. Enfin, dat is wat ik ervan kan maken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.