PDA

View Full Version : Toerentalprobleem: Stekkertjes vraag


Leroyvb
30-05-2014, 08:31
Beste Volksforummers,

Bezit een 2'tje uit 1990.
Motorcode RP.
Nou heb ik probleem dat als motor iets te warm wordt (binnendoor rijden)
Dat deze spontaan 2500 of 3000 toeren begint te rijden.
Blijf ik dan doorrijden dan gaat hij uit zichzelf revven.

Nou zag ik bij mijn gasklephuis een afgebroken stekkertje zitten, of in iedergeval een omhulsel. En er zit ergens nog een stekker los.
Iemand misschien foto's van een goed aangesloten RP motor?
Nog beter iemand in regio Zuid Holland of Breda waar ik eens onder de kap mag komen kijken?
Foto's onderstaand:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/0/1/2/image-2014-05-30.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/0/1/2/image-2014-05-301.jpg

En hier het stekkertje wat los hangt.. Geen flauw idee waar dat hoort:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/0/1/2/image-2014-05-302.jpg

Audi1981
03-06-2014, 20:22
Die stekkers horen los te hangen, volgens mij diagnose aansluiting...
Check al je vacuüm aansluitingen maar eens, geen lastig werkje bij een RP, let vooral op de aansluiting naar de rembekrachtiger en de aansluitingen voor de warmeluchtklep en ontsteking...

tim_j
03-06-2014, 20:43
op Foto 1 in de witte plug hoort een rode kabel te zitten.
Er vlak onder ontbreekt ook een brede zwarte stekker, heb je die wel?

Dat hoge toerental kan komen door een scheurtje in de slang van inlaat naar rembekrachtiger. bekijk dat eens..

Audi1981
03-06-2014, 21:00
op Foto 1 in de witte plug hoort een rode kabel te zitten.
Er vlak onder ontbreekt ook een brede zwarte stekker, heb je die wel?


Serieus? Heb geen mk2 meer, maar zal de manual er eens op na slaan :redface:

tim_j
03-06-2014, 21:12
Oude foto van hoe het bij mij origineel zit.

http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/monopointRPstekkers_original.jpg
(http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/monopointRPstekkers_original.jpg)

Audi1981
03-06-2014, 21:20
Die dikke kabel is geschakeld plus voor je spuitstukverwarming trouwens...

Zonder massakabel naar je motor of carrosserie krijg je ook vreemde dingen...gezien dat het gasklephuis op rubber staat...

tim_j
03-06-2014, 21:29
Massa is alles hoor, de raaaarste dingen krijg je.

Leroyvb
04-06-2014, 14:13
Kijk super! Hier kan ik wat mee. Wat gebeurd er als je spruitstukverwarming niet aangesloten zit? Heb deze wel keer vast gehad, maar ook los en merkte geen verschil in rijden..

Die dikke kabel is geschakeld plus voor je spuitstukverwarming trouwens...

Zonder massakabel naar je motor of carrosserie krijg je ook vreemde dingen...gezien dat het gasklephuis op rubber staat...

Leroyvb
04-06-2014, 14:16
Oude foto van hoe het bij mij origineel zit.

http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/monopointRPstekkers_original.jpg
(http://www.volksforum.com/albums/files/9/1/0/6/monopointRPstekkers_original.jpg)

Is de aansluiting op de rembekrachtiger die hele glimmende slang? Welke in dat gele dopje eindigt?

Audi1981
04-06-2014, 17:28
Klopt! Hij loop dan met een rubber bochtje naar je spruitstuk, dat scheurt vaak.
Als je spuitstukverwarming niet mee doet krijg je s'winters problemen met neerslaande benzine in het spruitstuk.

Leroyvb
10-06-2014, 07:53
Ik zag inderdaad dat bij de aansluiting gescheurd was. Heb nu heel stukje erop gezet. Voor alsnog vanaf zaterdag geen last meer van gehad... Hopen dat dit nu is..... Als er iemand nog een foto zou kunnen maken hoe de aansluiting zit van de vacuumslangetjes achteraan dat zwarte blokje op gasklephuis dan ben ik u zeer dankbaar

Klopt! Hij loop dan met een rubber bochtje naar je spruitstuk, dat scheurt vaak.
Als je spuitstukverwarming niet mee doet krijg je s'winters problemen met neerslaande benzine in het spruitstuk.

Bartaggio
10-06-2014, 11:09
https://dl.dropboxusercontent.com/u/15316793/Unterdruck%20Schl%C3%A4uche%20Golf%20II%20RP.jpg

:thumbup:

Leroyvb
10-06-2014, 15:48
:goodpost: Super Bedankt!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/15316793/Unterdruck%20Schl%C3%A4uche%20Golf%20II%20RP.jpg

:thumbup: