Log in

View Full Version : knipperlicht probleem (t2)

Dienjo
10-08-2005, 20:50
Ik heb troubles met mijn knipperlicht.
Het zijn eigenlijk 3 problemen die elkaar afwisselen. :biggrin:

1. knipper naar rechts doet het gewoon, naar links alleen als ik het knipperlicht op de helft hou. (knipperlichtstaafdingetje... hoe heet dat eigenlijk? :confused: )

2. ze doen het allebei net als hierboven, alleen knipper het andere knipperlicht vrolijk mee.

3. Af en toe als ik naar links knipper, dan brand het zekeringetje door.
Als ik deze vervang kan het zo weer zijn dat ie het weer 2 a 3 dagen doet.
(maar alsnog op de halve stand)

Dit wisselt elkaar elke keer af, er is geen pijl op te trekken.
Ik zat zelf aan het knipperlichtrelais te denken,
maar deze kost ongeveer 20,00 in de autospeciaalzaak.
Als dit het niet is kan ik deze niet terug inruilen.

Dus ik dacht vraag het toch even hierzo bij de mannen.
Misschien dat ik wel weer helemaal verkeerd zit te denken.

Thnx

Cabby 82 TDi
11-08-2005, 06:01
Ik denk ee gewoon sluiting in je knipperlichtschakelaar zit.

Kijk even hoe goed je hem kunt demonteren en hoe vuil dat ie is.

Het lijkt me sterk dat het aan het relais ligt.

molenari
11-08-2005, 20:23

Precies, check die schakelaar eens. Een ander relais kun je ook proberen, heb je die niet dan moet je ff rondkijken op VW meetings, daar ligen ze met bakken vol. Meestal 2e hands voor 5 euro, maar persoonlijk vind ik dat dat wel een eurie of wat goedkoper moet kunnen...en anders: je lokale vriendelijke autosloperij en zoek een GOLF II. success!

Rico
11-08-2005, 21:24

Precies, check die schakelaar eens. Een ander relais kun je ook proberen, heb je die niet dan moet je ff rondkijken op VW meetings, daar ligen ze met bakken vol. Meestal 2e hands voor 5 euro, maar persoonlijk vind ik dat dat wel een eurie of wat goedkoper moet kunnen...en anders: je lokale vriendelijke autosloperij en zoek een GOLF II. success!

Klopt allemaal, bij mijn bus was er een veer van de temperatuurschuif (rood) uitgevallen en heeft toen sluiting gemaakt bij het relais. maar hij deed het niet altijd. dus ik dacht een vuiltje in het relais maar toen ik het dashbord openhaalde zag ik het heel snel.

succes er mee

molenari
11-08-2005, 21:45
Klopt allemaal, bij mijn bus was er een veer van de temperatuurschuif (rood) uitgevallen en heeft toen sluiting gemaakt bij het relais. maar hij deed het niet altijd. dus ik dacht een vuiltje in het relais maar toen ik het dashbord openhaalde zag ik het heel snel.

succes er mee

Dat is inderdaad tricky. Die schakelaars zitten niet echt lekker in de T2. Ik heb al verscheidene keren gehoord dat iemand zijn dashboardpaneel loshaalde (T2b dashboard) en dat daarbij de klip waar de schroef in draait, viel op de lichtschakelaar en vervolgens sluiting maakte met de ongezekerde +-draad. Krijg je vuurwerk en brandlucht. Dit veer incident heeft er wel iets van weg.

Het T2a dashbaord heeft gelukkig een frame waar je de schroeven indraait.

Anyways, ff op onderzoek uit gaan en bepaalde dingen uitsluiten, dan vind je vanzelf de oplossing. Als laatste stap zou ik de schakelaar vervangen, dat is wat veel werk. Een relais trek je er zo uit.

Dienjo
11-08-2005, 22:54
Heey... ik heb voor het probleem nog wel wat zitten rotzooien met het dashboard.
Misschien morgen ff het zekeringbakje loshalen... kijken of daar wat loos is.

Dienjo
25-08-2005, 17:55
Heb bij nadere inspectie gezien dat het knipperlichtmechanisme(3x woordewaarde?) in de loop der jaren aardig versleten is.
Dat betekent dus dat de contactpuntjes waar het bewegende ijzertje overheen schuift, weggesleten zijn, waardoor hij geen goed contact maakt.
Ik heb geprobeert hier een puntje op te solderen, maar dit heeft geen grip.

Zijn deze contactpuntjes los te verkrijgen?
Of heeft iemand nog een compleet mechanisme liggen?