PDA

View Full Version : iron cross erop gespoten, cool of toch niet?

ska1958
11-08-2005, 15:09
Vandaag even bezig geweest met de bus, onder andere alle poeder van de brand eraf gewassen :( (zie ander topic)...
Maar ook een ironcross erop gespoten, nu alleen nog roze striping er omheen...
Zal ik het erop laten zitten of er toch maar weer afhalen?? :confused:
Vind het zelf wel cool staan...

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5358&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5359&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5360&stc=1

tjoep
11-08-2005, 15:26
heel cool, ik zou het laten zitten. Vette pinstripe eromheen en klaar

Zeend
11-08-2005, 15:37
Ik houd niet zo van militaire symbolen... dus ik zou zeggen, doe maar niet!

wikipedia over iron cross (http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Cross)

Jens

krukab
11-08-2005, 15:41
Niet doen ... vindt het iets te "lijkauto-achtig" :frown:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5359&stc=1

ska1958
11-08-2005, 16:07
Ik houd niet zo van militaire symbolen... dus ik zou zeggen, doe maar niet!

wikipedia over iron cross (http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Cross)

Jens

mmm tja ikke juist wel! Daarom zelfs een rode baron aan de binnekant van mijn arm laten zetten inclusief deze tekens...
Maar ik slaap er nog een nachtje over...

Airtime
11-08-2005, 16:09
Als je hem nou hetzelfde roze had gemaakt als je wielen (bijv.) en paarse striping eromheen had ik het misschien wel wat gevonden, maar nu vind ik hem niet echt in het geheel passen.

:o

Martin '73
11-08-2005, 16:51
Ik houd er wel van en vind het cool staan!! :biggrin:
Dusss...laten staan.

Ik zat er zelf ook aan te denken, maar snappen de mensen van tegenwoordig dat het niks met nazi's te maken heeft? :confused:

Groet, Martin

chris
11-08-2005, 17:57
Sluit me bij Krulklep aan.............beetje lijkwagen/ambulance look zo..........maar voor de rest is het echt een super bus zeg!!Lekker fout rose enzo........als ik dit soort dingen zie,mis ik me bus steeds meer!

Big_Mac_Mark
11-08-2005, 18:00
Bus is super, maar zou toch dat cross even lozen...Is een geval van 'net niet...'. Voor de rest is de bus echt geweldig!

ska1958
11-08-2005, 18:01
Ik houd er wel van en vind het cool staan!! :biggrin:
Dusss...laten staan.

Ik zat er zelf ook aan te denken, maar snappen de mensen van tegenwoordig dat het niks met nazi's te maken heeft? :confused:

Groet, Martin

Dat klopt als een (spijl)bus! Het heeft er geheel niets mee te maken zelfs!!!!!
Ga het licht opschuren voor een oude look...das het plan!

RATFINK
11-08-2005, 18:02
Goed plan :D

RedJet
11-08-2005, 18:12
Hmm, ik zou het eraf halen. Veel mensen associëren het kruis in eerste instantie met n@z!'s, en als je dan zelf een kale kop heb.. sja

M.I.V.W
11-08-2005, 18:12
Effe over dat peoder van je blusser,je moet dat spul heeeeeeeeeeeeeeeel goed weg halen ,het trekt namelijk vocht aan en zo krijg je roest op de meest vreemde plekken,en elektra kan niet zo goed tegen het poeder,je gaat dat pas na een paar weken merken.

On topic:
Dat schuren is een goed idee,busje is zeker wel stoer zo!!!

Frieser
11-08-2005, 18:36
ik vind het wel lache als je het in kleine details verwerkt, maar dit is wel een beetje te groot naar mijn mening...de meeste mensen zullen het inderdaad als nazi-teken zien denk ik. En dan kan je zeggen dat het van oorsprong geen nazi-teken is, maar dat is het hakenkruis oorspronkelijk ook niet...

Marco
11-08-2005, 19:46
Lekker laten zitten, vind em erg cool daar, hijs goed gelukt !!

ska1958
11-08-2005, 20:03
Effe over dat peoder van je blusser,je moet dat spul heeeeeeeeeeeeeeeel goed weg halen ,het trekt namelijk vocht aan en zo krijg je roest op de meest vreemde plekken,en elektra kan niet zo goed tegen het poeder,je gaat dat pas na een paar weken merken.

On topic:
Dat schuren is een goed idee,busje is zeker wel stoer zo!!!

Ben ook heeeeel goed aan het schoonmaken geslagen...nu nog ff het motorblok met de stoomcleaner, pfffff
De verzekering komt ook nog e.e.a bekijken, wie weet wordt er enige schade gedekt...zal toch wel met een all-risk???

molenari
11-08-2005, 20:05
Groet, Martin

Maar de link met extreem rechts is wel wat snel gemaakt met zo'n Germaans kruis. Wat wil je dan wel 'uitdragen' met dit symbool? Zoals gezegd door Frieser: een hakenkruis is van oorsprong ook geen extreem-rechts symbool. Ik heb in Vietnam zelfs een boedistische tempel gezien die behangen was met die dingen (blijkbaar ook iets boedistisch dus), maar ik zou me niet geroepen voelen met zoiets rond te lopen.

xmarcelx
11-08-2005, 20:32
haken kruis of te wel swastika is het teken van de zon en dus door de nazi s mis bruikt \
en dat ijzerenkruis lekker laten staan(of al die hotrodders zijn extreemrechts hahahaha)

Marco
11-08-2005, 20:40
Juist marcel, jij hebt je huiswerk gedaan.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik het Iron Cross gewoon n heel mooi teken vind, associeer het eigenlijk helemaal nergens mee. Nou ja, behalve oude volkswagens, hahahaha :)

ska1958
11-08-2005, 20:59
haken kruis of te wel swastika is het teken van de zon en dus door de nazi s mis bruikt \
en dat ijzerenkruis lekker laten staan(of al die hotrodders zijn extreemrechts hahahaha)

Precies!

lowghia
11-08-2005, 21:11
ik zou zeggen eerst maar het roze streepje er om dat maakt het wat minder "hard"en sluit het wat meer bij de rest aan.
wat mijn mening betreft: laten staan!!

Rico
11-08-2005, 21:22
hm, nou ik hou er niet zo van, zeker die duitse tekens.

zou het dus niet doen, maar zie al dat de meningen toch iets verdeeld zijn.

Jurgen Santana
11-08-2005, 21:43
Jij kan wel weten dat het geen "fout" embleem is. Maar weet een ander dat ook???

molenari
11-08-2005, 21:51
De Bundeswehr gebruikt het wapen tegenwoordig ook nog, maar toch. Ik zou toch wat problemen hebben met de associaties die het oproept bij veel mensen.

Maar waarom wil je het logo op je wagen hebben dan? Alleen omdat je het mooi vindt? Is er niet iets anders dat je er op kunt zetten?

lowghia
11-08-2005, 22:22
is dit niet wat voor je:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5366&stc=1

Frieser
11-08-2005, 22:33
ho wacht ff...

"en dus door de nazi's misbruikt..."

leg dat even uit...

ik vind sommige accesoires wel lache met die zooi erop,maar ik denk dat veel buitenstaanders het niet zullen vatten...maar he het is jouw bus dude!

stufenheckfahrer
11-08-2005, 22:45
Ikzelf vind het niet super, al ken ik de werkelijke bedoeling wel.
Durf je je auto wel ergens te parkeren met een symbool waar sommige mensen denken aanstoot te moeten nemen? Het risico van een deuk of kras is wél een stuk groter.

Ik heb op m'n caravan een sticker van Calvin die op een Opel-embleem pist,
maar ik zou dat niet op m'n ponton of kever cabrio doen, als je hem parkeert en er stoort zich een Opel-nerd aan..... :eek :eek: :eek:

Greetz Ron
[imghttp://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5368&stc=1/img]

Big_Mac_Mark
11-08-2005, 22:48
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5367&stc=1

Hehehe :biggrin:

stufenheckfahrer
11-08-2005, 22:54
wat dee ik nou fout????????????

volksaddiction
11-08-2005, 23:22
Ik vind m goed mark, cker laten staan !
Oude look maken of een pinstripe er om heen zal zeker mooi worden !

oftopic: jij hebt dus ook een tattoo met een iron cross ?!

ska1958
12-08-2005, 06:42
Ik vind m goed mark, cker laten staan !
Oude look maken of een pinstripe er om heen zal zeker mooi worden !

oftopic: jij hebt dus ook een tattoo met een iron cross ?!

Leon heb idd onder andere het vliegtuig van de rodebaron, met iron cross op iedere vleugel, zoals het hoort, op mijn armpje staan...tis natuurlijk een van de zovele plaatjes bij mij... :)

ska1958
12-08-2005, 06:43
is dit niet wat voor je:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5366&stc=1

Ziet er goed uit...

molenari
12-08-2005, 08:17
Ikzelf vind het niet super, al ken ik de werkelijke bedoeling wel.(...)

Maar wat is die werkelijke bedoeling dan?

ska1958
12-08-2005, 08:39
Maar wat is die werkelijke bedoeling dan?

Hotrodlook...

a.busser
12-08-2005, 08:41
Van oudsher had het toch iets te maken met strijden voor vrijheid....?
Er heeft laats een hele uitleg op het forum gestaan, maar ik ben het eerlijk gezegd alweer vergeten....

Zeend
12-08-2005, 08:55
Er heeft laatst een hele uitleg op het forum gestaan, maar ik ben het eerlijk gezegd alweer vergeten....

Op Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Cross) staat wel flink wat info, maar de relatie tussen dit militaire logo en een klassieke Volkswagen ontgaat me persoonlijk volledig.

Anderen blijkbaar dus ook, en gebruiken logo's die ze mooi vinden, zonder te weten waarom..

Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten. Vind je het mooi, moet je het doen. Niet raar opkijken als je je bus gemolesteerd terugvindt! Al is dat dan weer een héle slechte reden om iets níet te doen..

Nog even over stumpers (bron: Van Dale):

stum·per (de ~ (m.), ~s)
1 stakker

Jens

a.busser
12-08-2005, 09:05
de relatie tussen dit militaire logo en een klassieke Volkswagen ontgaat me persoonlijk volledig.

Nou als er werkelijk een relatie is met strijden voor vrijheid.... Kan ik me er wel wat bij voorstellen.
vrij denken, vrije meningsuiting, vrij in doen en laten, een beetje het vrije leven idee...... :confused:

Men! Ik moet echt minder gaan drinken........ :redface:

volksaddiction
12-08-2005, 09:06
Leon heb idd onder andere het vliegtuig van de rodebaron, met iron cross op iedere vleugel, zoals het hoort, op mijn armpje staan...tis natuurlijk een van de zovele plaatjes bij mij... :)
Kee dan, wil ik de volgende x wel eens zien !
Mijn kubel word ook "redelijk" Iron cross.........spiegels, logo's, frontembleem
Gewoon doen wat je zelf mooi vind !

a.busser
12-08-2005, 09:16

Helemaal mee eens!

LuNaTiK
12-08-2005, 09:31
Ik heb in Vietnam zelfs een boedistische tempel gezien die behangen was met die dingen (blijkbaar ook iets boedistisch dus), maar ik zou me niet geroepen voelen met zoiets rond te lopen.

Als het goed is was dit de spiegelbeeld versie van het hakenkruis, de uiteinden steken dan net de andere kant op!

Maar jullie moeten lekker doen wat je zelf wil met al die logo's, ik rij ook met een WC-pot embleem op de bumper, en ik krijg de vreemdste reacties... dit kan je dus ook verwachten met iron-crossen e.d... ik zou zeggen wees origineel en plak er een dildo op ofzo, past mooi bij je wielen!

Jurgen Santana
12-08-2005, 09:36
Ik las op een motorforum dat het Iron Cross voor vernieuwing staat. En aangezien een Hotrod een herboren auto is zetten ze dit symbool erop.

ska1958
12-08-2005, 10:56
Ik las op een motorforum dat het Iron Cross voor vernieuwing staat. En aangezien een Hotrod een herboren auto is zetten ze dit symbool erop.

Dat klopt ook idd...kijk ook eens bij http://www.hotrodders.com

ska1958
12-08-2005, 10:57
Ff een foto update :D http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5375&stc=1
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5376&stc=1

ska1958
12-08-2005, 10:59
Kee dan, wil ik de volgende x wel eens zien !
Mijn kubel word ook "redelijk" Iron cross.........spiegels, logo's, frontembleem

Isse goed...dat zal Spa zijn dan!
Iron cross spiegels zijn vet!

ska1958
12-08-2005, 11:04
Als het goed is was dit de spiegelbeeld versie van het hakenkruis, de uiteinden steken dan net de andere kant op!

Maar jullie moeten lekker doen wat je zelf wil met al die logo's, ik rij ook met een WC-pot embleem op de bumper, en ik krijg de vreemdste reacties... dit kan je dus ook verwachten met iron-crossen e.d... ik zou zeggen wees origineel en plak er een dildo op ofzo, past mooi bij je wielen!

:confused: waar slaat dit nu weer op?????????

Frieser
12-08-2005, 11:11
Volgens mij is Lunatik een rapper, hij zit je te 'dissen' :tongue:

maar eh, kruis of niet, die bus van je is wel supercool...

volksaddiction
12-08-2005, 11:19
:confused: waar slaat dit nu weer op?????????hehehe, hij heet niet voor niets "lunatik" :D

LuNaTiK
12-08-2005, 11:21
Ik ben ook maar een gekke fries

volksaddiction
12-08-2005, 11:24
Isse goed...dat zal Spa zijn dan!
Iron cross spiegels zijn vet!okee dan !
We zijn er al vanaf donderdag, dus ik zal je zeker tegenkomen !
En die spiegels zijn idd errug fraai
http://www.volksaddiction.nl/kubel/parts/mirrors_cross_1.jpg

Frieser
12-08-2005, 11:26
oh jee nog een leipe fries... :D

ska1958
12-08-2005, 11:43
Ik ben ook maar een gekke fries

Ohw.....ik eigenlijk een west-fries (N-H), dusse dat lijkt er iets op....

ska1958
12-08-2005, 11:44
okee dan !
We zijn er al vanaf donderdag, dus ik zal je zeker tegenkomen !
En die spiegels zijn idd errug fraai
http://www.volksaddiction.nl/kubel/parts/mirrors_cross_1.jpg

wij vrijdag, Mary moet eerst ff werken, daarna stappen we gelijk de bus in!
Vette shit die spiegels!

Neill_s
12-08-2005, 12:52
Zo in Old Look issie beter! niet zo nadrukkelijk tenminste, mooie pinstriping eromheen en klaar! Tip voor Iron Cross Spiegels: Check de betere motorzaak.....

ska1958
12-08-2005, 13:34
Zo in Old Look issie beter! niet zo nadrukkelijk tenminste, mooie pinstriping eromheen en klaar! Tip voor Iron Cross Spiegels: Check de betere motorzaak.....

Vond ik zelf ook, heb ze (beide kanten van de bus) net nog ' ouder ' gemaakt...zal strx nog wel ff wat plaatjes schieten :D
Ga voor spa nog ff stripen, ook nog mijn blok eruit halen om te cleanen...gelukkig nog een weekje vakantie!

Frieser
12-08-2005, 13:42
wie gaan er eigenlijk allemaal naar Spa?

molenari
12-08-2005, 14:16
Hotrodlook...

Maar dan zie ik nog steeds niet wat de link tussen het logo en hotrod is. En als die er is, waar is die link dan vandaan gekomen? Strijden voor vrijheid lijkt me wat raar voor een militaristisch symbool. Het straalt eerder 'rangorde' en 'voer je orders op' uit. Het is niet voor niets populair bij fascistische types.

Bij vrijheid denk ik eerder aan het 'peace' logo.

molenari
12-08-2005, 14:29

'Vernieuwing' is eerlijk gezegd wel het laatste waar ik aan denk als ik een Iron Cross logo zie :D

xmarcelx
12-08-2005, 17:04
niet zeuren over dat iron cross ik spuit er denk ik 2 swastika s op komen ze ook naar mijn bus kijken hahahahahahhahahahhahaha

danielle
12-08-2005, 17:17
Ik vind het zo wel mooi, ben benieuwd naar de striping!

LuNaTiK
12-08-2005, 18:30
mannen met kale hoofden

Frieser
12-08-2005, 19:24
ahum, luisteren die dan ook naar ska-muziek? :D

ska1958
12-08-2005, 20:31
ahum, luisteren die dan ook naar ska-muziek? :D

Sterker, speelt zelfs in een ska band :biggrin:
Maarre Marcel dude...laat je bus maar primer, twee bussen met een iron cross kan men schijnbaar niet aan! ;)

scumbag
12-08-2005, 22:02
Wie komen er dan naar je bus kijken?

De gendarmerie?

RATFINK
12-08-2005, 22:06
Mooier zo in the used look :D

Nog even een uitleg voor de mindergelovigen

Copy from www.choppers.com

The meaning behind the Iron Cross represents the same principal value as other cross medals such as the British Military Cross, Victoria Cross, or the United States Distinguished Flying Cross, Navy Cross, or Army Distinguished Service Cross. It is unfortunate that the Iron Cross is not held in such high esteem as these other medals.

Many today believe that the iron cross no longer has such a negative association with it. It has been brought into the mainstream ironically by bikers and more specifically, chopper builders and riders. Most today feel that the Iron Cross is one’s badge of belonging to the chopper world and also a symbol of courage and freedom. It should be worn proudly.

En mijn Vespa met Iron Cross

http://www.volksforum.com/albums/files/7/0/ratrodvespa.JPG

scumbag
12-08-2005, 22:33
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden hè! :mad:
Was niet flauw bedoeld hoor..ik vraag me gewoon af hoe men reageert op dergelijke tekens als je niet de achtergronden kent, maar, net zoals het overgrote deel van de niet-geïnformeerden, vermoedt dat het "iets met de oorlog" te maken heeft en dat daardoor de berijder van de bus wel een heel enge man moet zijn. met verwerpelijke sympathieën.

Wat te doen? Die mensen in de waan laten, of juist een uitgebreid verhaal aan ze af gaan steken hoe alles wél in elkaar steekt?

M.a.w....is het je de 'bijwerkingen' waard?

molenari
13-08-2005, 10:06
Nog even een uitleg voor de mindergelovigen

Copy from www.choppers.com
The meaning behind the Iron Cross represents the same principal value as other cross medals such as the British Military Cross, Victoria Cross, or the United States Distinguished Flying Cross, Navy Cross, or Army Distinguished Service Cross. It is unfortunate that the Iron Cross is not held in such high esteem as these other medals.

De iron cross kan dan net zo'n waarde hebben als die crosses uit de USA of de UK, maar waarom hebben ze juist het Duitse teken er uit gehaald? De chopper wereld is niet bepaald van Duitse oorsprong. Veel mensen zullen het eerder als een symbool van 'bezetting' zien dan van 'vrijheid'.

Maar goed, we kunnen eindeloos doordiscussiëren over dit onderwerp. De vraag was "iron cross erop gespoten, cool of toch niet?", ik vindt het niet vet-t-t-t-t-t, maar hey, it's a free country! Ik heb alleen ff willen aangeven WAAROM ik het niet vet-t-t-t-t-t vind.

...en ik ben ook al geen voorstander van verlagen, het is me allemaal wat. :rolleyes:

krukab
13-08-2005, 10:41
...en ik ben ook al geen voorstander van verlagen, het is me allemaal wat. :rolleyes:

Ja, maar daar kan jij niks aan doen :tongue:

ska1958
13-08-2005, 14:26
Gelukkig maar dat iedereen zijn eigen mening heeft...ik ben er blij mee!!
Toen ik vandaag aan het cruizen was met de bus, zag het er erg stoer uit in de winkelruiten ;) Heb de andere zijde ook al gedaan!
Vandeweek nog stripen, blok reinigen en in orde maken en vrijdag naar Spa ermee! :biggrin:
En hoe lager je bus, hoe makkelijker in en uit stappen :wink:

Ben benieuwd op de reacties van de toekomstige projecten (heb een andere bus als daily driver op het oog...) :wink:

xmarcelx
13-08-2005, 15:40
die kale jongens op de hoek hahahahahaha

martin
13-08-2005, 20:03
Gewoon doen wat jezelf het mooiste vindt.
In de hot rot wereld wordt het kruis ook gebruikt.
Ik heb hier een Mini Clubman Estate (is geen bussie dus) staan die deze winter uit elkaar gaat.
De bedoeling is dat dit een hot rod gaat worden.
Ik kreeg laatst een mailtje van een kennis die eventueel iets in de richting van een choppen wil painten.

grtzz Martin

http://img365.imageshack.us/img365/1426/spadegifgif4gf.jpg
heb gezocht naar de site maar kan deze niet vinden.