Log in

View Full Version : Golf pl in Transporter T3 bouwen, vacuüm en koolstoffilter vraag

mitchies
18-06-2014, 14:03
Hi allen,

Ik ben momenteel bezig met het inbouwen van een PL in een T3. Nu kan ik vrij veel vinden maar niet hoe het vacuüm gedeelte en hoe het gedeelte van het koolstoffilter moet lopen. Ik weet dat vanaf de inlaatbuizen er een leiding naar de rembekrachtiger gaat en dat er een ventiel achtig ding tussen zit dat naar 1 van de computers en naar de cockpit gaat.

Maar er is nog meer, onder het rubber dat tegen het gasklephuis zit, zitten 2 aansluitingen, en op het gasklephuis zelf ook nog. Hoe loopt dat? En zie ik nog iets over het hoofd?

Qua koolstoffilter weet ik helaas helemaal niet hoe het loopt, iemand suggesties?

Effe nog een plaatje bij het praatje:
Zo ligt het er in:

http://i91.photobucket.com/albums/k304/michielwillemse/IMG_3617_zpsb355c73b.jpg

En dit is de rest van de nu nog kale bus:

http://i91.photobucket.com/albums/k304/michielwillemse/IMG_3609_zps7e1da47a.jpg

Hoop dat iemand iets kan vertellen, groeten Michiel

Wouter42
18-06-2014, 14:12
Er loopt er ook één van de gasklep naar je luchtfilter, heb je die er ook al op zitten?

mitchies
18-06-2014, 21:35
Thx, die had ik nog loshangen op de gasklep, die kan dus naar het luchtfilter. Nog alleen de 2 aansluitingen onder de rubberaansluiting die aan het gasklephuis zit.

Groeten Michiel

mitchies
22-06-2014, 13:30
Ben inmiddels erachter dat het aansluiten van het koolstoffilter gaat over de tankontluchting. Inmiddels gevonden denk ik hoe het werkt. Nou alles aansluiten volgende week en eens kijken of het start.

mitchies
05-07-2014, 06:34
Ik heb nog 1 vraag over het aansluiten van de ECU. Op pin 24 moet 'starter power' komen. Ik heb dit uit het schema dat je kan vinden op A2resource.com. Nu vraag ik me af wat dat precies is. Is dat stroom die komt van de startmotor op het moment dat het start relais wordt geactiveerd (dus als je probeert te starten), of is het de permanente 12v die vanaf de accu komt. Ik denk zelf het eerste maar wie weet heb ik het helemaal verkeerd.

Groeten Michiel