PDA

View Full Version : revolution velgen onder type 1 cabrio


classicline1
21-06-2014, 13:59
Hallo allemaal,
momenteel heb ik nog de originele classicline velgen onder mijn verlaagde golf1 cabriolet uit 1991.
de auto is op het verlagen na origineel en ik wil ook eigenlijk de spatbordranden origineel houden(de kunstof spatbordranden mogen wel iets weggesneden worden indien nodig).
heel graag wil ik een setje revolution modernline 8j x 15 monteren met met 195-45-15 banden.

het merendeel van de aangeboden sets hebben et 14 of et 20.
heeft iemand van jullie ervaring met deze et waardes zodat ik weet of bijvoorbeeld een set met et 20 past zonder aanloopproblemen aan de spatbordranden.
(Ik heb een setje et 20 gezien zonder banden, kan dus helaas niet uitproberen)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

robin

Roy golf II
21-06-2014, 16:24
Et 20 gaat prima passen. Heb zelf et0 en die komen net buiten de spatbordranden. Maar vind het zelf wel dik staan! Hier ff een oude foto van hoe die van mij er bij stond op de revolutions 8j et0 met 195/45 erom heen.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2860094996462&set=a.1370217590458.46303.1682295027&type=3&theater

RobbieMK1
21-06-2014, 16:40
Buiten de spatbordranden is wel een risico op bekeuringen.

VWmotion
21-06-2014, 17:43
Buiten de spatbordranden is wel een risico op bekeuringen.

Dan moet je wel specifieker zijn. Velgen en banden mogen wel uitsteken. Om precies te zijn mag het loopvlak van de band tot 3 cm uitsteken.
Getrokken bandjes zijn een prima oplossing dan ;)

Mooiste is veel J eronder, dus ook naar binnen breder. Dan kunnen ze je ook niet aanspreken op een eventuele meer dan 3 procent (de limiet) bredere spoorbreedte.

vw-unit
22-06-2014, 08:04
Dan moet je wel specifieker zijn. Velgen en banden mogen wel uitsteken. Om precies te zijn mag het loopvlak van de band tot 3 cm uitsteken.
Getrokken bandjes zijn een prima oplossing dan ;)

Mooiste is veel J eronder, dus ook naar binnen breder. Dan kunnen ze je ook niet aanspreken op een eventuele meer dan 3 procent (de limiet) bredere spoorbreedte.


Ook jij moet wat specifieker zijn want klopt niet wat je zegt.
Velg mag idd max. 3 cm uitsteken maar het loopvlak zelf mag niet uitsteken.
Spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van origineel.

Lenn83
22-06-2014, 11:12
Ook jij moet wat specifieker zijn want klopt niet wat je zegt.
Velg mag idd max. 3 cm uitsteken maar het loopvlak zelf mag niet uitsteken.
Spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van origineel.


Klopt inderdaad, als het meer dan 3 cm uitsteekt (feitcode mN480c, de wielen niet goed afgeschermd zijn, aanlopen of te ver buiten de afscherming steken) ben je 220 euro kwijt. Maar houd er ook rekening mee, er ook bekeurd mag worden op scherpe delen( mN480a, het voertuig scherpe delen heeft, en 480b het voertuig uitstekende niet afgeschermde delen heeft) dus ook uitstekende velg randen, ondanks ze binnen de 3 cm vallen.

Nou is de kans dat je als automobilist hier op bekeurd word niet heel erg groot, aanlopende banden sneller dan uitstekende delen.

VWmotion
30-06-2014, 06:44
Klopt inderdaad, als het meer dan 3 cm uitsteekt (feitcode mN480c, de wielen niet goed afgeschermd zijn, aanlopen of te ver buiten de afscherming steken) ben je 220 euro kwijt. Maar houd er ook rekening mee, er ook bekeurd mag worden op scherpe delen( mN480a, het voertuig scherpe delen heeft, en 480b het voertuig uitstekende niet afgeschermde delen heeft) dus ook uitstekende velg randen, ondanks ze binnen de 3 cm vallen.

Nou is de kans dat je als automobilist hier op bekeurd word niet heel erg groot, aanlopende banden sneller dan uitstekende delen.

Nu gaat de discussie een andere wending krijgen, namelijk onderwerp "de naaiende agent". Ik heb op flitsservice een aantal discussies gevolgd van diendertjes/betwetertjes die er een sport van wilden maken om mensen te pakken op het scherpe delen onderwerp. Het komt erop neer dat ze dit proberen te misbruiken met bovenstaande feitcodes. Gelukkig keihard onderuit gehaald door een paar slimmere en vooral eerlijkere collega's. Anders zouden we massaal onze ruitenwissers, antennes en fietsendragers moeten verwijderen en zelfs niet meer met een open raampje en dus een scherpe deur of raamstijl mogen rijden, laat staan een achterraampje in je cabrio. Motorfietsen zouden dan geen stuur of rem en koppelingshandels mogen hebben. Dezelfde discussie over zonder motorkap rijden. Een paar agentjes gooiden het op hete delen als er geen uitstekende delen waren maar dan zou er ook geen motorfiets meer mogen rijden....
OK, nu weer on topic, ik zat een procentje te ruim met de spoorbreedte en het uitsteken maar als je het schappelijk houd en niet overdrijft moet je echt een paraciet treffen om een probleem te krijgen.