PDA

View Full Version : (motor) techneuten....HELLUP!

PAP'S_GOLF2_PROJECTJE
11-08-2005, 22:37
Papa heeft een 'projectje' met een probleem :mad: .
Het gaat om een Golf2 GTI Edition van 1989. De motorcode is PF dus het schijnt er 1 met een digifant ontsteking te zijn (volgens Doppel Wobber)

En nu het probleem;
Als ik de auto start loopt hij prima maar na een paar minuten lijkt het of hij op 3 cylinders gaat lopen :mad: . Ik zeg LIJKT want ik heb Verdelerkap, rotor, bougies en bougiekabels vervangen en dit heeft niet tot verbeterde resultaten geleid :( .
Als de auto onregelmatig begint te lopen rookt hij ook als een echte olieboot :redface: maar het oliepeil blijft goed. Ik heb alle connectors al schoon gemaakt en met contactspray behandeld (een paar waren wat geoxideerd, waarschijnlijk van een reinigingsbeurt onder de kap met een hogedrukspuit) maar ook dit heeft geen resultaat gehad :mad: .

De motor loopt niet constant onregelmatig maar doet dit met (onregelmatige) tussenposen :confused: . Het toerental valt dan terug tot ca. 600 en soms slaat hij zelfs af. Als ik de stekker van de luchtmassameter eraf trek loopt het toerental even op en loopt de motor even mooi rond maar na ca. 1min is dit over :frown: .

to cut a long story short......HELLUP!! :biggrin:

Dennis@polo86c.nl
12-08-2005, 08:56
Is de rook blauw?
Begin eens met het meten van de compressie..

vwjopie
12-08-2005, 11:38
heb ik ook gehad met mijn PF motor andere computer eraan gehangen en hij liep weer super...

Marco
12-08-2005, 12:14
Controleer AL je vacuum leidingen en slangen eens, een lek kan ook leiden tot onregelmatig lopen.

Zelf ooit een gescheurd verbindingsslangetje gehad tussen kleppendeksel en kleppendeksel ontluchting (dat zwarte rondje potje bovenop)