PDA

View Full Version : Opgelicht door DUPEC / DULLINGER

Rickyrick
12-08-2005, 17:27
15 juni 2005 kocht ik via Ebay een Supersprint spruistuk voor een Golf 1 16V bij Dullinger Performance (http://www.dupec.de).

Het totale bedrag incl. verzend a 388,- euro maakte ik 17 juni over vanaf een Volksbank in Gronau, hier net over de grens.

Na 2 weken vond ik het toch wat lang duren en heb sindsdien meerdere keren gebeld, steeds kreeg ik als antwoord dat het spruitstuk er die week weg ging.
Afgelopen maandag weer gebeld en vroeg of ze daar problemen hadden o.i.d., ik kreeg het antwoord dat ze het spruitstuk niet meer konden krijgen en ik mijn geld terug zou krijgen.

Toen ben ik gaan zoeken op internet naar dit bedrijf en kwam 2 topics tegen op duitse fora betreft dezelfde zaak met dit bedrijf.
Beide hebben rond dezelfde tijd als ik betaald maar nooit wat mogen ontvangen, ook geen geld.

Dus ik ben bang dat ik de 388,- kwijt ben.

Volgende week ben ik in de buurt van Regensburg waar het bedrijf is gevestigd en ga zeker langs.

Wat is het slimste? ik ben goed pissig en daarom ga ik het liefst herrie maken daar maar vraag me af of dat wat oplost.
Ik kan gerechtelijke stappen ondernemen maar weet uit ervaring dat zoiets in Duitsland meestal uitdraaid op je gelijk maar geen geld...

Advise please!

Gert
12-08-2005, 17:34
Terug laten storten proberen

Marcski
12-08-2005, 17:41
bij de meeste banken kan je maar binnen 30 dagen storneren, en dat geldt meestal alleen voor incasso's, gert

Rickyrick
12-08-2005, 17:44
plus dat ik het direct bij de kassa van de Volksbank heb betaald, heb alleen een stortingsbewijs..

vwmk2driver
12-08-2005, 17:57
ik zou naar het bedrijf toegaan..

en netjes vragen of ze dat geld niet kunnen geven en regelen..
wil dit niet tjah dan heb je denk ik een probleem..

optie die je dan nog kan overwegen is terug lopen naar je auto met een stuk staal en even vlink huis houden in het boetje...

heb je in iedergeval nog wat gedaan

Rickyrick
12-08-2005, 18:50
lol, in die staat ben ik wel ja.

Net ff gigantisch lopen zoeken op internet.
Heb nu voor 99% zeker zijn prive adres en telefoon nummer.

Dus mocht meneer maandag niet opnemen dan ga ik hem thuis bellen evt ook s'nachts.
Gewoon netjes vragen waar m'n geld blijft.

388,- is voor mij veel geld en net genoeg om de golf 1 af te maken, dat laat ik echt niet schieten door zo'n stumpert.

airy
12-08-2005, 19:15
anders mail maar even gaan we ze effe de oortjes wassen, met gasten uit het oosten wordt niet gesold

Rickyrick
12-08-2005, 19:54
anders mail maar even gaan we ze effe de oortjes wassen, met gasten uit het oosten wordt niet gesold

zo is dat! heb nu prive adres en telefoon nummer van die gast.
denk dat echt de enige manier is om het op te gaan halen!

René
12-08-2005, 19:58
is dit dan diezelfde gast die melvin heeft opgelicht?

Tommy
12-08-2005, 20:11
Welk bedrijf? Ik heb zelf ook eens bij een bedrijf mijn 68 euro voor een veerpootbrug verloren... Op het laatst werd ik gedreigd dat ik mijn geld moest storten, terwijl halverwege, iemand anders waarschijnlijk, wel bevestigde dat het geld er was... Uiteindelijk nog met eBay wat proberen te regelen, maar dat had ik na 2 pogingen ook wel gezien, en het was inmiddels 2,5 a 3 maand later... heb het er bij laten zitten...

Kom het bedrijf ook wel eens tegen in VW Scene's e.d.

*edit* lees net de bedrijfsnaam... ander bedrijf

Tommy
12-08-2005, 20:12

probleem is dat hij nog oostenlijker woont... ;)

chrisjuh
12-08-2005, 20:17
Heej Rick,

Als je daar naartoe gaat moet je niet alleen gaan, maar met zn tween of drieen, en dan bedoel ik niet met een bende volgespoten kaalkoppen ;) , maar dat je iid geval niet in je uppie naar binnen loopt, en dan gewoon netjes vragen of je je geld terug mag, met 2 of 3 man maakt dat toch wat meer indruk...

Rickyrick
12-08-2005, 20:35
Precies Chris! 3 man gaan we, pa spreekt super Duits en weet hoe de duitse markt is.
lol, volgespoten kaalkoppen :D
Maar als er niemand bij het bedrijf is, ga ik wel verhaal halen bij hem thuis!
check http://www.magicwhite.de
is van zn vrouw!

Dullinger Thom, kieek moar is op: www.dupec.de

Jurgen Santana
12-08-2005, 20:39
Bedoel je deze? http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=dupec&item=-1&frm=2624

Tommy
12-08-2005, 20:47
Bedoel je deze? http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=dupec&item=-1&frm=2624

lijkt prima...

Ron polo1f
12-08-2005, 20:49
ik kreeg het antwoord dat ze het spruitstuk niet meer konden krijgen
of ff iemand anders laten mailen (of onder een ander e-mail adres) met de vraag of hij zo'n spruitstuk kan leveren, als hij dat dan bevestigd, weet je natuurlijk genoeg, en kun je dan verdere stappen ondernemen.

Jurgen Santana
12-08-2005, 20:52
lijkt prima...

Lijkt prima??? Negen goed beoordelingen van kopers. Beetje erg weinig vind je niet? Die negen beoordelingen heb je zo, en dan iemand voor 388 Euro een poot uitdraaien is snel verdiend.

Tommy
12-08-2005, 20:58
Lijkt prima??? Negen goed beoordelingen van kopers. Beetje erg weinig vind je niet? Die negen beoordelingen heb je zo, en dan iemand voor 388 Euro een poot uitdraaien is snel verdiend.

Iedereen die koopt heeft recht om een beoordeling te doen... dus dan zouden er toch minstens wat negatieve tussen moeten staan... volgens mij heb je sneller 10 negatieve als 10 positieve als je op zown manier handelt...

Jurgen Santana
12-08-2005, 21:55
Iedereen die koopt heeft recht om een beoordeling te doen... dus dan zouden er toch minstens wat negatieve tussen moeten staan... volgens mij heb je sneller 10 negatieve als 10 positieve als je op zown manier handelt...

Fout, als je zorgt dat je 9 goede beoordelingen krijgt, desnoods van kennisen ofzo kun je de tiende keer iemand oplichten. Daarna openen ze gewoon weer een ander ebay account.

Tommy
12-08-2005, 21:59
gaat wel een hele procedure aan vooraf dan... en is ebay zo makkelijk dan met die accounts?

maar dan is het al met al toch snel verdiend idd...

Rickyrick
12-08-2005, 22:36
dat zal zijn vorige account zijn!

hierbij heb ik gekocht:
http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=dupecde&iid=7980794803&frm=284

ook niet meer aktief!

Gert
12-08-2005, 22:51
Je kan via Ebay de mensen die een negatieve feedback hebben achtergelaten een beriggie sturen
Ook eens met een amerikaan gedaan .. had binnen 2 uur zijn huisadres ;)

scumbag
12-08-2005, 22:54
Je kan via Ebay de mensen die een negatieve feedback hebben achtergelaten een beriggie sturen

Ga je nu ook met een drietal kaalkoppen bij hem langs, Gert? (mooi kwartet wordt dat!)

Rickyrick
12-08-2005, 22:58

top idee Gert, ga ik doen.
al denk ik voor 99% heet juiste huis adres te hebben, mede lotgenoten zijn altijd makkelijk!

Tommy
12-08-2005, 23:13
Anders moet het via zijn bankreknm. kunnen... Maar daar heb je het waarschijnlijk al van dus? Moet dan wel kloppen zou je zeggen.

Rickyrick
12-08-2005, 23:17
Heb gezocht op 'Dullinger' in das telefonbuch.
Waren maar 2 Thomas Dullingers, 1 145km van het bedrijf, 1 31km van het bedrijf.

Toen op Google gezocht op het adres, kwam ik site van z'n vrouw en d'r moeder tegen: www.magicwhite.de hondjes dus.

Moet je maar kijken welk artikel Dupecde met de link hier boven het laatst heeft gekocht.
Allemaal atribuen voor die kut hondjes.

Heb beide sites van het bedrijf en z'n vrouw gechecked, zitten bij dezelfde host, ook weer erg toevallig dus...

Dennis@polo86c.nl
12-08-2005, 23:35
Je hebt toch zowieso zijn adres gekregen toen de veiling afgelopen was?
Die staat in de bevestigingsmail die je van eBay krijgt.

Rickyrick
13-08-2005, 09:31
Je hebt toch zowieso zijn adres gekregen toen de veiling afgelopen was?
Die staat in de bevestigingsmail die je van eBay krijgt.

Klopt, maar die is van z'n bedrijf.
Als ik daar naar toe bel wordt er 9 van de 10 keer niet opgenomen.
Wil sowieso die kerel te pakken krijgen voordat ik er heen ga dus daarom ben ik wel blij met z'n prive telefoonnummer!

Ga zometeen eens bellen, vind hij vast leuk in het weekend.

Christiaan
13-08-2005, 15:18
stomme vraag hoor, maar heb je het probleem al voorgelegd bij Ebay?

chrisjuh
13-08-2005, 16:07
En, en , en , en???

Melvin
13-08-2005, 16:10
idd en en en en??? heb van mijn gebeuren tot nog toe niks meer gehoord, hoop dat jij meer suc6 hebt...

Rickyrick
13-08-2005, 18:46
Heb het nog niet voorgelegd aan Ebay, heb veel verhalen gehoord dat dat toch niks oplost...

Heb gebeld, kind nam op en papa was niet thuis.
Niet gezegd wie ik was, eerst 100% zeker weten dat het de juiste is.

Hou jullie op de hoogte!

Marco
13-08-2005, 20:22
Weet niet of je het weet maar juridisch sta je in je volste recht, ebay is namelijk een VEILING site en geen advertentie site zoals bijv marktplaats.

ZOu idd eerst maar eens even contact opnemen met ebay, dreig anders met een advocaat naar die man, denk dat ie dan wel anders piept. Hij is namelijk VERPLICHT jou dat te verkopen wat hij aanbied.

Rickyrick
14-08-2005, 19:15
okee, toch Ebay ff inlichten, je weet maar nooit..

paddygti
14-08-2005, 21:55
ik zou zeker ebay maar even inlichten
die nemen dan ook de noodzakelijke stapen tegen die man.

en die kunnen hem desnoods aansprakelijk stellen voor jou geleden schade

Rickyrick
15-08-2005, 21:39
Gedaan.

Ook even gebeld vandaag.
Eerst 30x op de telefoon van het bedrijf maaar niemand nam op.
Om 2030 naar z'n prive adres, bingo het juiste nummer.
Z'n vrouw nam op en meneer was er niet.

Pa werd chageerijnig tegen dat mens want ze wou het handy nummer niet geven.
Ze werd vooral erg zenuwachtig, morgen om 1000 kunnen we hem spreken.
Pa heeft duidelijk gemaakt dat dit binnen 3 dagen moet worden opgelost want anders nemen we andere minder vriendelijke stappen.

indoe
27-08-2005, 14:02
Lijkt wel aflevering van der Alte. Wat is het laatste nieuws, ben benieuwd.

sjoost
27-08-2005, 14:10
Das kl#te,is best wat geld.
Ik zou idd ook langs gaan en met die mensen gaan praten en duidelijk maken dat je je geld terug wil.
Als dat ook niet helpt en je zeker je geld niet terug krijgt zou ik de situatie ff aankijken en misschien later nog eens terug komen om je gram te halen!
suc6 ermee