View Full Version : Aandachtspunten Polo/Derby 2F
Jeroen64
09-07-2014, 09:51
Hallo polo experts :D
Ik heb op het moment een Derby 2F op het oog, bouwjaar '91, 1.3 (ik denk een NZ in de foto's te herkennen), 4-bak, 155k gelopen en op de foto's verder een nette auto.
Verder wordt er vermeld dat er recent een aantal dingen zijn vervangen:
Koppelingsset
Carterpan
Verlagingsveren
radio en speakers
Nou vroeg ik mij af wat de aandachtspunten zijn voor de 2F, ben niet zo bekend met de Polo/Derby, heb hiervoor alleen Jetta's gehad.
Ik heb zelf al een aantal dingetjes gevonden, als jullie nog wat weten, dan hoor ik het graag:
Dorpels
Krikpunten
Wielkastranden
Tank & vulhals
Accu bak
Ik wil zoveel mogelijk info en detailfoto's van de huidige eigenaar vóórdat ik erheen ga om te kijken/kopen (is namelijk een slordige 2 uur enkele reis :rolleyes: )
Als iemand nog motorische/elektrische veel voorkomende mankementen van een Polo/Derby 2F weten, of andere details waar ik naar moet vragen; let me know :thumbup:
The_Maxx
09-07-2014, 13:36
2F Sedan zijn vaak als action geleverd hier in nederland. Dat betekent dat er een schuifdakje op zit. Goed controleren of dat niet lekt als het aanwezig is.
Er kan waterlekkage zijn via achterlichten, achterkleprubber en slotrubber in de achterbak.
NZtjes zijn gevoelig voor een slechte massa van het blok en vacuumlekken. Mocht het blokje niet goed lopen kan dat een oorzaak zijn.
Rand om de voorruit kan rotterij hebben, controleren is vrj eenvoudig te doen door het rubber iets op te tillen op verdachte plaatsen. Niet alles is dan te zien, maar wel een indicatie. Ook dit veroorzaakt lekkage.
Accuwak is niet altijd zichtbaar als je de accu verwijderd. Bij een 2f moet je je hand onder het dasboard steken en voelen, dan ontdek je snel genoeg of er metaal of lucht zit. Hoef je de accu niet te verwijderen. Goed punt om mee af te dingen als men beweerd dat de auto roestvrij is overigens (accuwak komt nogal veel voor)
Verder zijn eigenlijk alle punten wel opgenoemd.
Veel onderdelen zijn goedkoop te krijgen, zowel nieuw als tweedehands. Dus de meste reparaties zijn niet duur.
Onzuinig zijn ze niet en zeer betrouwbaar.
Zijn fijne auto's om te hebben.
Jeroen64
09-07-2014, 14:32
Dat zijn geen ontmoedigende berichten :)
Dit is hem trouwens: http://www.autowereld.nl/volkswagen/polo/1-3-cl-7631993/details.html
Is dit een bekende van hier, of valt er nog iets op?
Ik zie zelf een deuk bovenop het rechter voorscherm en een beschadiging aan de bijrijders deur/dorpel.
The_Maxx
09-07-2014, 20:17
Zou m gaan bekijken want wat jij op de fotos ziet, zie ik niet op de foto's Eerder weerspiegelingen.
Ziet er uit als een net ding. Maar de prijs vind ik persoonlijk erg overdreven.
Jeroen64
09-07-2014, 20:24
Prijs vind ik zelf ook aan de forse kant, maar het is wel onderhandelbaar dus we gaan zien hoe ver we komen :D
Ben zeker van plan om te gaan kijken, maar dan moet meneer de eigenaar wel even reageren op mijn appjes :redface:
Action dakje is destijds bedacht door Pon. Getint glas werd standaard en op deze manier werd wat er nog stond zonder wat aantrekkelijker gemaakt.
Audi1981
10-07-2014, 20:57
Dat zijn geen ontmoedigende berichten :)
Dit is hem trouwens: http://www.autowereld.nl/volkswagen/polo/1-3-cl-7631993/details.html
Is dit een bekende van hier, of valt er nog iets op?
Ik zie zelf een deuk bovenop het rechter voorscherm en een beschadiging aan de bijrijders deur/dorpel.
Trekhaak :cool:
Mechanische parkeersensor bedoel je... Die accessoire heeft die van Ramon overigens ook.
Jeroen64
14-07-2014, 20:06
Nou wezen kijken gisteren, de plekken die ik dacht te zien waren ook op de auto aanwezig en hoe :eek: auto was me iets te rot, of hij had m voor de helft weg moeten doen en dat ging niet gebeuren :shake:
Geen testrit kunnen maken, werd een half uur voordat ik daar aankwam (en dus al anderhalf uur onderweg was) gebeld dat de auto nog geschorst stond... :screwy:
Meteen een aanrader voor anderen die op zoek zijn naar een polo sedan, niet deze :D (tenzij je graag last natuurlijk)
Wees even duidelijk bij welke je bent geweest? Die van je eigen link? Of die Sjon aandraagt?
Jeroen64
14-07-2014, 22:19
Eigen link
Jeroen64
16-07-2014, 14:48
Rotterij op de bekende plaatsen?
Och ja, hoe dan ook: prijs is zo al te hoog.
Dat zeker, ook een plek achter de bijrijdersdeur, vanaf de lijst tot en met de dorpel één en al roest. Bovendien zouden beide deuren het beste vervangen kunnen worden.
Maar al met al geen ramp, vandaag bij een mooie coupé wezen kijken, deze had her en der een klein deukje, welgeteld 1 krasje, een kapot knipperlicht glaasje en had niet al z'n blakke lak meer op de motorkap zitten.
De accubak zag er nog redelijk uit en op alle andere bekende punten gewoon niks aan het handje :D.
Dus een aanbetaling gedaan, binnenkort ophalen (lekker nog net voor de vakantie :rolleyes: )
Bij deze wil ik ook meteen ff iedereen bedanken, ik wist nou toch maar mooi waar ik op moest letten :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.