View Full Version : Dirty-Diesel Golf 2 1.9TDI, 160Pk/366nM
Vorig jaar heb ik deze Golf 2 gekocht voor dagelijks vervoer, bijna een jaar mee gereden zonder al te veel eraan te doen (af en toe tanken :)). Toch begon het weer wat te kribbelen om wat dingen te veranderen/aan te passen.
Het is origineel een Golf 1.6 Moda benzine in de kleur Dark Burgundy LC3U, omgebouwd door de vorige eigenaar (Wesley, vento tdi hier op 't forum) naar een TDI met 110Pk, motorcode AFN uit een Seat Cordoba (ook geleverd in de Golf 3). Compleet met cruise controle en blauwe tellerunit met MFA van een Golf 4 cabrio. Dat laatste onderdeel is jammergenoeg defect, teller en toerteller werken niet meer.
Onderstel was voorzien van G60 280mm voorremmen en alle kogels en lagers waren vervangen.
Om een lang verhaal kort te maken, er kwam een T4 TDI op m'n pad en deze rij ik nu dagelijks. Golfje geschorst, en tijd om de Golf wat aan te passen en er een Golf MK2,5 van te maken ;)
Plannen die al in gang gezet zijn;
- GTI achteras met stabilisator en 5x100 remschijven
- Wielnaven vooras omboren naar 5x100
- 15 inch Golf 4 stalen velgen met 205/50 banden
- Stuurbekrachtiging monteren
- Nieuwe voorruit
- Electra in orde maken
Plannen die nog in m'n hoofd rondzweven :rolleyes:
- Golf 3 dashboard ivm betere passing van tellerunit
- CL bumpers rondom
- US achterlichten vervangen voor CL achterlichten
- Chippen naar 140Pk
De auto moet er lekker basic uitzien, een goed verbruik hebben maar wel knallen als een malle :D
Wat foto's van de auto is ook nooit verkeerd :)
Winteruitvoering van de Dirty-Diesel;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1442&g2_serialNumber=2
Gewassen en zomerwielen eronder gezet;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1444&g2_serialNumber=1
De interkoeler die erin zat was lek. Toen een grotere gemonteerd, steunen gemaakt en slangen aangepast;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1368&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1371&g2_serialNumber=2
De eerste naaf gisteren geboord;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1543&g2_serialNumber=2
Audi1981
13-07-2014, 10:06
Gijs, gaat de 2,5 TDI nu in de Golf komen of hoe bedoel je 2.5 precies?
Zou wel ruig zijn, zo'n 5 cilinder TDI erin :cool:
golf 2.5, tussen de mk2 en mk3 in denk ik
Haha mja, zo had ik de topic titel nog niet bekeken, ff aanpassen :rolleyes:
Het idee van 2,5 is idd tussen de MK2 en MK3 in... Geen 5 cilinder dus :redface:
Bedankt Lars! :)
intercooler hangt mooi. maar ook op dit topic geklikt omdat ik dacht aan een 2.5L 5 cilinder tdi of een 1.9tdi die uitgeboord was ofzo hahaa
Vroeg het mij ook al af :D
Ik dacht al, al die moeite om naar 5 cilinder te bouwen en dan maar chippen tot 140pk
Haha, sorry voor de teleurstelling ;)
Haha geeft niet, een AFN kun je heerlijk laten lopen. Vooral met een BRD turbo ;)
Hmm, klinkt interresant ;)
Vandaag nog wat gerommeld, 2e naaf geboord en de bumpers verwisseld voor CL exemplaren. Alles is nog erg vuil, klusruimte is een oude stal waar ook nog wel eens vogels willen schuilen :rolleyes:
De iets aangepast voorbumper (voor de oplettende kijker);
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1545&g2_serialNumber=2
Back to basic;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1548&g2_serialNumber=2
Audi1981
13-07-2014, 18:31
Vind persoonlijk de g60 kit beter staan, zeker met een kleur die alleen op de bodykit mk2's geleverd is...
Origineel is deze ook met dunne bumpers (Moda uitvoering). De g60 bumpers hingen niet netjes, plus de achterbalk was rot, en de voorbumper bied meer gelegenheid om onopvallend meer lucht naar de IC te brengen :)
Audi1981
13-07-2014, 19:11
Nou da's snel beslist dan :thumbup:
Vind m stoer zo :thumbup:
Leuk ding! Heerlijke motor ook! Heb ook een AFN, mr dan in mn golf 1. Onafgesteld BRD turbo, en andere verstuivers.. tgaat nu al als een trein!
Succes en goei bezig! :thumbup:
vento tdi
13-07-2014, 23:08
dik dik maar de g60 bumpers vind ik alleen wel beter passen bij deze auto.
Groeten Wesley
Het project en de trackday racert, gaan ff op een laag vuurtje (leuke woordspeling ;)). Afgelopen maandagavond heb ik m'n rechtse onderarm verbrand bij het vloeistofvrij maken van een sloopauto die al 'n jaar klaar stond om gesloopt te worden.
De brandwonden zijn 2e graads en ik moet 2 weken rustig aan doen, iig geen vuil werk doen in verband met infecties. :redface:
smeerpeer
16-07-2014, 09:31
Tering, beterschap. Je hebt er iig een leuk project bij!
Ouch..beterschap Gijssie!
Owjee... was dr gebeurt dan?
Sterkte!
Dankjulliewel! :)
Er zat nog een klein beetje benzine in de kunststof brandstoftank (geen liters). Dit moest er nog ff snel uitgehaald worden ivm het vloeistofvrij aanbieden van een sloop auto, dus ik had met een schroefmachine een van 8mm in de tank geboord. Toen de benzine begon te lopen trok ik het schroefmachine eruit, en drukte toen perongeluk nog net de knop van het machine aan. Er kwam een behoorlijke steekvlam vanaf en de olieaftapbak stond in de fik. Gelukkig waren er nog 2 collega's, dus heb ik eerst m'n T4 met aanhangwagen die er nog voor stond weggeduwd en daarna de sloopauto naar buiten geduwd. In de tussentijd was een collega al aan het blussen.
Gruwlijk stom om dat met een schroefmachine te doen. Ik werk altijd met diesel auto's (brand niet zomaar) en wilde het "ff snel" afgwerken. :shake:
Al met al goed afgelopen, alleen mn onderarm verbrand maar dat komt wel weer goed. In het ziekenhuis zei de chirurg dat het mooie brandwonden waren :rolleyes:
Tja.. had mij ook kunnen overkomen. :rolleyes:
Maar das minder. Beterschap!
Audi1981
17-07-2014, 10:16
Auw!
Bedankt, komt wel weer goed :)
Gisteren zijn alle bestelde spullen binnengekomen voor de TDI, GTI, G60 en T4. Dus als ik weer mag dan kan er vol gas gehobbyd worden ;)
M'n arm is alweer een paar weken genezen (totaal 5 wkn geduurt), toen 3 dagen weer aan het werk en toen heb ik m'n enkel verzwikt met als gevolg een setje opgerekte/ingescheurde enkelbanden. Weer 1 week thuis gezeten en op krukken rond getijgert. Na die week kon mn enkel ingetaped worden en was ik weer íetjes mobieler. Nu nog steeds rustig aan doen.
Kortom; vandaag weer wat aan de TDI gerommeld. Voorraam eruit gehaald en het dashboard gedemonteerd (en het dashboard van de Golf 3 sloper ook gedemonteerd) en de GTI achteras verder klaar gemaakt. Het begint toch wel weer 'n aardig project te worden :rolleyes:
Als iemand trouwens nog een pedalenset van een Golf 3 TDI (1Z/AFN) motor heeft liggen hoor ik dat graag! :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1576&g2_serialNumber=2
MocroPlay
15-09-2014, 03:07
Leuk projectje, vond de dikke bumpers ook strakker staan maar hier geldt dus "form follows funtion".
Project om in de gaten te houden dus
Turbo-Variant
15-09-2014, 11:27
Tip; pedalenset van een Golf 3 gaat niet passen. Passat35i/Corrado past wel.
Mooiste is van een 35iF TDI. Heb je meteen het e-gas netjes erop zitten.
Succes en beterschap! ;)
En dan ook de voorbalk van de 35i B4 TDI meepakken, want deze is anders dan die van de Golf 2 versie en daardoor kantelt jouw blok wat trillingen veroorzaakt.
Turbo-Variant
15-09-2014, 13:34
Inderdaad. Of een Corrado VR6.
mooi project.
heb een voorbalk van een corrado vr6 te koop mocht je willen
Jetta MaNiA
15-09-2014, 19:58
Succes en beterschap! ;)
Past wel, heb het er zelf ook ingebouwd.
Turbo-Variant
15-09-2014, 20:53
Misschien wel passend te krijgen, maar 1:1 gaat die er naar mijn weten niet in.
Passat/Corrado box past zonder aanpassing plug'n'play.
Okay, bedankt voor de informatie allen! :)
Heb beste is dus om te zoeken naar een Passat 35i pedalenset. Of het een benzine of diesel auto is maakt dus niet uit!? Aangezien een Corrado altijd benzine is, en ook past..
Wat is er precies anders aan de voorbalk van een 35i? De hoek waar de motorsteun op gemonteerd zit tov het motorblok ofzo?
Als iemand bovenstaande spullen heeft liggen, hoor ik dat uiteraard graag!
Audi1981
16-09-2014, 06:57
Nee dus ;)
Turbo-Variant
16-09-2014, 10:14
Nee dus?
jellehier
16-09-2014, 11:38
Nee benzine pedalensets zijn niet hetzelfde als de van de diesel (ivm het E-gas)
Zo begrijp ik het
Jetta MaNiA
16-09-2014, 19:42
Golf 3 past er zo in, enkel beugel eraf slijpen...
Bedankt! :)
Gisteren het stuurhuis vervangen door een bekrachtigd stuurhuis, een stuurpomp gemonteerd en de voorwielophanging weer compleet gemaakt. Het resevoir voor de stuurbekrachtiging moet ik nog een plekje geven en dan het geheel aansluiten.
Ik kwam er achter dat het kruisstuk dat van het stuurhuis naar de stuurkolom gaat korter moet zijn, hier moet ik (net zoals een pedalenset) nog even achterheen :)
Vanavond krijg ik hulp van 'n goeie vriend en gaan we het dashboard en bedrading fatsoeneren en misschien nog wel de achteras wisselen. Eindelijk meters maken :drive:
De buit van vandaag;
- Kruisstuk stuurinrichting
- Rond stuurbekrachtigingsresevoir met montagebeugel met bijbehorende slangen en ruitensproeier resevoir
- Tellerklok van een AFN motor met MFA functies
Helaas nog geen pedalenset van een Golf 3 TDI gevonden.. :)
denk dat er bij "alex van alles wat" in nijmegen wel 1 ligt.
Stuurbekrachtiging zo goed als klaar en het front weer gemonteerd :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1579&g2_serialNumber=2
Deze winter misschien toch maar rond gaan rijden op het regenbanden setje van de racert. Daar zitten Bridgestone winterbanden op, prima dus :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1585&g2_serialNumber=2
Afgelopen week de trappers aangepast dmv een Golf 3 TDI pedalenset, met als resultaat een electronisch gaspendaal;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1589&g2_serialNumber=2
Pedalenset terug gezet en bezig met orde in de chaos te scheppen :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1591&g2_serialNumber=2
Het zit nog niet allemaal in de haak :rolleyes: ;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1595&g2_serialNumber=2
Gisteren de auto naar de garage gebracht voor 'n APK keuring. :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1629&g2_serialNumber=2
Na de keuring wil ik de vacuum slangen nog vervangen en weer zorgen dat er vermogen in de auto zit. Momenteel is ie niet sneller dan een 1600D :redface:
Het is natuurlijk wel veiliger voor de rest van auto rijdend Nederland dat hij niet sneller is... (hihi grapje Gijs!)
Hahaha ;)
Gisteren is de auto goedgekeurd, weer apk tot 13dec 2015.
Ook de auto gelijk uit laten lijnen, aangezien alles los is geweest en hier niks meer van klopte. :)
Wat een nieuwe N75 klep wel allemaal niet kan doen! De Golf loopt nu weer als een jonge hond. Turbo komt bij 1800rpm in, en stopt boven de 4k. Zoals het heurt! :)
Volgende week de T4 stallen om deze aan te pakken, en dan komende tijd met de Golf de weg op :drive:
vento tdi
13-12-2014, 14:20
Mooi zo Gijs houdt hem in ere!
Dokter D
13-12-2014, 23:09
Goed bezig! Rijdt goed een tdi in n mkII
Dat is waar. Mijn broertje rijd momenteel een Jetta 2 met een TDI erin. Ding gaat er goed mee, je komt erg weinig boven de 2500 toeren...
Nog een ideetje voor de T4?
http://i89.photobucket.com/albums/k237/kiopekkie/2014-05-09141505_zps62d776e5.jpg
:tongue: :thumbup:
mvg Rick
Mooie beunbus :D Het enige wat mist is een rode streep over de zijkant ;)
De voorzijde van mijn T4 is al verlaagd, alleen zitten er achter nogal hoge veren onder... Deze ga ik waarschijnlijk ruilen met de T4 van 'n goede vriend, hij heeft "normale" veren eronder zitten.
De aanhanger is trouwens overleden, die is verbrand... Net als de velgen op de foto, dat waren de winterbanden. Onze bedrijfsruimte is afgelopen zomer afgebrand... Nieuwe aanhanger is er trouwens ook al weer.
Mijn bus is voor en achter verlaagd, -40 achter. Ik had ieder jaar een set nieuwe achterveren nodig... Verlagingsveren gaan langer mee, er ligt bij mij altijd een bult bende in.
Volgende bus wil ik alleen met deurtjes. Ik ben 1,96 en loop dus met mijn harses steeds tegen de punten van de klep...
De bus is matzwart geworden nadat ik de roest aangepakt heb in 2013. De instapbakken moesten nieuwe delen, de spatbordranden en dorpels zijn helemaal uitgeslepen en gestraald, daarna in de 2K epoxyprimer en toen matzwart gespoten. De verf van de AC tion... Laat nu trouwens wel op wat plekken los, maar goed voor 80 euro hele bus in 3 lagen gespoten...
Wat ga je verder nog met de bus doen?
mvg Rick
Grote beurt; distributieriem, verstuivers reviseren, algehele controle. Dat kan met een km-stand van 446000 nooit kwaad :)
Remmerij rondom, en het gehele voortrein is al vervangen (draagarmrubbers, schokbrekers en stabi-rubbers).
Verder optisch aanpakken, oppervlakte roest en de grootste deuken netjes wegwerken, achterin de laadruimte iets van een rek/kastenwand inmaken, werklampen aansluiten, omvormer (12 > 230) en een extra accessoires accu inbouwen.
Eigenlijk niet zoveel plannen dus :rolleyes: :D
Valt best mee haha!
Mijn bus moet APK binnenkort...
Hij heeft net een side-pipe gekregen, de einddemper was verrot...
Werklamp heb ik achter onder de bumper zitten. Als extra achteruitrijlamp. Op de vorige aanhanger had ik 2 werklampen op ieder spatbord 1 als achteruitrijlampen. Best mooi licht als je naar achter moest dan.
Op de nieuwe kar wil ik er ook weer 2, maar dan gelijk LED.
Respectabele km-stand, mijn bus staat nu op 297.000 km, maar hij telt de helft van de km's niet. Hij moet wel weer een db-riem trouwens en verse MPM 10W40 volsyntheet voor zwaar belastte diesels. Dure olie, maar hij gebruikt nog geen spat, dus dan mag het wel.
Ik heb 1 accu in de bus (oké, 1 in de laadruimte, een 180 Ah, maar die zit niet aangesloten op de boordspanning...) van 100 Ah. Dat past er precies in.
mvg Rick
Gisteren de auto naar de garage gebracht voor 'n APK keuring. :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1629&g2_serialNumber=2
Na de keuring wil ik de vacuum slangen nog vervangen en weer zorgen dat er vermogen in de auto zit. Momenteel is ie niet sneller dan een 1600D :redface:
Welke kazerne is dit Gijs...?
Welke kazerne is dit Gijs...?
Kazerne Scania Den Bosch :tongue:
Wij onderhouden de auto's (Scania's dan welliswaar) van de Genie Hedel en Vught.
Aha, vandaar al die ellende van Landmacht :tongue:
Hoe is het verder met de TDI?
Ellende? Hmm je weet dus waar je over praat?
Werk al 6 jaar bij de KL en kan je zeggen dat de scania's 1000 keer fijner zijn dan de dafjes.
Ellende? Hmm je weet dus waar je over praat?
Werk al 6 jaar bij de KL en kan je zeggen dat de scania's 1000 keer fijner zijn dan de dafjes.
zit al 15 jaar bij de MARNS en ik weet indd waar ik het over heb :D
Aha, vandaar al die ellende van Landmacht :tongue:
Hoe is het verder met de TDI?
Jup, 75 stuks in onderhoud, wij vermaken ons dus prima door jullie! Zeker als jullie op "oefening" zijn geweest :D
De TDI doet het goed. In het begin nog wat kleine dingen zoals lekkende retourleidingen op de verstuivers, thermoschakelaar in de radiateur waardoor de fan bleef draaien en kapotte dynamo. Vandaag even radio en speakers inbouwen, zelf zingen ben ik nu zat :)
zit al 15 jaar bij de MARNS en ik weet indd waar ik het over heb :D
Ahhh een visstick nog wel.
Hadden op tfu9 nog een leuke verassing achtergelaten vor jullie in de feps :D. Iets met rotte vis in de airco :D
Ahhh een visstick nog wel.
Hadden op tfu9 nog een leuke verassing achtergelaten vor jullie in de feps :D. Iets met rotte vis in de airco :D
Kunnen we beter een ander topic over starten :D
Back on topic!
Ik moest zonodig een keer met de TDI op Zandvoort, om te proberen hoe het was om met 'n diesel daar te rijden.. Het was een regenachtige dag, en toen heb ik een klein foutje gemaakt;
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/551527_963227483716766_7510749711253244951_n.jpg?oh=199e112c5cda11347e558344352c3a62&oe=5582F9F6&__gda__=1434520843_d916f8c4b6333d393b2345a2e5c988ce
Rij nu even zo rond;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10392544_963229760383205_4992615022508005856_n.jpg?oh=5b1c1a2b8b3d18c2cd4a402a1d6bc8a8&oe=558B58AC&__gda__=1434187557_ccdc3bcf27c5f2e6a4a2a59958e0a4f6
Van de week gaat ie weer geschorst worden, ff 2mnd met de 16v rijden :drive:
Nieuw plaatwerk, front, grill etc ligt allemaal al klaar en word gewoon weer netjes gemaakt en gespoten :)
Schade valt mee voor een foutje op het circuit.
Maar hoe was het nou dan op het circuit met de golf?
vento tdi
09-03-2015, 13:41
😳 zonde Gijs !
Schade valt inderdaad mee, en zonde is het zeker. Verder vond ik het niet heel fijn rijden, n TDI op het circuit. Te zwaar in de neus en het toerenbereik is (uiteraard) kleiner als een benzine motor, meer schakelen. Zelfs z'n 5e versnelling nodig gehad (met de Golf 3 kom ik niet verder dan z'n 4e versnelling).
Schade is gemaakt, alleen nog spatscherm op kleur zetten. Motor is eruit geweest en heeft groot onderhoud gehad. Alle riemen en vloeistoffen vervangen. Verstuivers zijn eruit geweest, zijn getest en opnieuw afgesteld.
Optisch zijn de deuren vervangen door nette exemplaren met elektrische ramen, met bijpassend G60 console met schakelaars. Motorkap vervangen, allemaal op kleur aan kunnen komen op het rechtse scherm na. Ook zitten er nu 2 nette Hella koplampen in en uiteraard weer 'n CL grilletje :)
Koppeling is vervangen door een met vast vliegwiel; G60 vliegwiel en VR6 koppelingsset.
Turbo is vervangen door een van een Audi A4 170Pk TDI pompverstuiver motor. Deze past plug and play en geeft op een standaard AFN motor al 20Pk meer.
Gisteren naar VAG Techniek geweest voor 'n chip op maat.
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1756&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1760&g2_serialNumber=2
Vandaag 'n stukje mee gereden. Rustig rijden gaat prima, ff snel inhalen nog beter :D
vento tdi
12-09-2015, 20:01
Blijft een mooi ding😉
Mooie data is dat de gt1756va/vb of welke turbo is dat???
Lekker bezig :thumbup:
yniezink
13-09-2015, 14:02
turbo is een kkk bv43 toch?
Geel of blauwe plaatje dan? Maatje van mr rij ook met bv43 maar zit over de 200 met wmi :D
yniezink
13-09-2015, 14:14
Geel of blauwe plaatje dan? Maatje van mr rij ook met bv43 maar zit over de 200 met wmi :D
Ik rij zelf ook met een bv43, alleen zit op 185pk ofzo met andere verstuivers (door golf 2 ic te gebruiken word IC temp helaas wat hoog)
Heb hier niet gelezen of gijs ook andere verstuivers heeft geplaatst, dus wie weet komt het daardoor
De turbo is idd een BV43, met originele verstuivers. Dit is op het moment ook de bottleneck, hoeveelheid inspuiten staat nu maximaal.
Heb overigens geen standaard Golf 2 IC, maar 'n front mount IC.
Netjes hoor.
Ik zag em vorige week nog op je werk staan geloof ik.
Vandaag de Golf uit de schorsing gehaald, hij is zo goed als klaar :)
Qua remmerij ben ik terug gegaan naar 256mm schijven ipv de G60, 280mm, remmen. Dit remt een stuk beter, komt denk ik door de standaard hoofdremcilinder die erop zit. Nu ben ik ook niet persee afhankelijk van de 15" wielen die eronder moeten, en dus ook weer terug naar 4x100 steek :rolleyes:
Verder; elektrische ramen, stuurbekrachtiging, nieuwe draagarmen, centrale vergrendeling, dashboard, ruitenwissers etc. etc. allemaal in orde gemaakt, was 'n hoop detail en priegelwerk maar het werkt :)
Dinsdag komt er een verse APK op, en zaterdag even uitlijnen voor de goede orde. :drive:
256 mm remmen daar is niks mis mee. Had ik ook op een golf 2 vr6. De remzuigers hebben wel dezelfde dia van de 256 en 280mm dus het zou eigenlijk alleen maar minder kunnen remmen.
Leuk vermogen trouwens :thumbup:
Ik dacht dat de remklauwen van de 256mm remmen een zuiger van 54mm hadden, en van G60 60mm... Dus de druk per cm2 is bij de 54mm zuiger groter. Maar ik kan me vergissen :)
Vermogen is prima idd, lekker snel van 80km/h naar 120km/h (en verder :rolleyes: )
Klauwen zijn identiek, alleen de remklauwhouders verschillen :thumbup:
Klauwen zijn identiek, alleen de remklauwhouders verschillen :thumbup:
Das ook niet helemaal waar. Klauwen voor een 280 mm schijf zijn iets breder. Omdat de schijf dikker is en de blokken ook. 280mm schijf is 22mm dik en een 256mm schijf is 20 mm.
:D
Idd, er zit wel degelijk verschil in de klauwen qua montagemaat ;)
Het golfje is trouwens weer voor ruim n jaar APK gekeurd. Lekker on the budget cruisen, met een ontzettende pallet aan koppel onder de rechtse voet :cool: :drive:
Afgelopen tijd behoorlijk wat ge-emmer met de Golf :(
Problemen met voorgloeien, verstuivers die lekken en slecht starten en lopen. Het lijkt wel of ie geen zin in de winter heeft.
Ondertussen 4 nieuwe/ruil verstuivers gemonteerd; PP520. Maar nog steeds loopt ie slecht; http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=136021
Vanmiddag stond ik op het punt om de auto op te ruimen, maar ik laat me niet kennen door zo'n relatief simpel dieseltje :tongue: Dus komende week nog maar wat zoeken/controleren/proberen :redface:
Hier 'n filmpje van de koude start toen de nieuwe verstuivers er net in zaten;
puYYBSHCOSQ
Let op hoe de motor reageert wanneer je wat gas hebt gegeven en hoe die terug valt naar stationar..
Filmpje werkt niet man.
Is privé zegt ie😁
Oeps, foutje. Is aangepast :)
Wanneer heb je voor het laatst jouw brandstoffilter vervangen? Zit er geen water bij de diesel?
Als ik me niet vergis vorig jaar. Zal dit ook eens controleren :thumbup:
vwjohnny
07-12-2015, 17:29
Niet ergens een vacuum slangetje dicht zitten? Bij mn polo axr tdi als ik daar de aanvoer van de vacuum dicht stopte deed hij ongeveer het zelfde. Als je gas tijdje vast houd klinkt het net een pro stock trekker die aan het optoeren is. :D
Probleem gelukkig gevonden; http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=136021 :)
De dirty-diesel Golf is weer gekeurd. Weer het nodige gedaan afgelopen tijd;
- Stuurhuis vervangen, oude was lek
- Monroe schokbrekers rondom
- H&R -40mm veren rondom
- Alle stofhoezen; stuurhuis, aandrijfassen, stuurkogels
- Rechtse spatbord op kleur gemonteerd
- Rondom CL verlichting
- Setje nette Hella koplampen
- 14" stalen velgen met zgan winterbanden
En uiteraard weer alles netjes uitgelijnd :)
Wegligging voelt nu een stuk beter aan!
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1937&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1941&g2_serialNumber=2
En nog eentje met m'n nieuwste aanwinst ervoor :D
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1945&g2_serialNumber=2
vento tdi
17-12-2016, 22:23
Ik dacht dat jij ging opruimen gijs😉
Dat is ook wel gebeurd ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.