PDA

View Full Version : Hoe remmen GOED te ontluchten na '95 ABS

Sven-GTI
14-07-2014, 21:37
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kan alles vinden over remmen ontluchten bij een mk3.
Maar hier gaat het allemaal om de eerste modellen met remkrachtverdeler op de achteras en 'losse' abs.

Bij mijn auto ('96) zit geen remkrachtverdeler op de achteras en zit de ABS gelijk bij de hoofdremcilinder.

Het verhaaltje van contact aanzetten werkt niet, dan gaat de abs pomp niet lopen.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om de remmen goed te ontluchten, het blijft sponzig aanvoelen. Nu lees ik dat het komt omdat er lucht in de abs pomp blijft zitten?

Wie kan me uitleggen of een how-to maken hoe je nu je complete remsysteem ontlucht bij een mk3 van na '95 met ABS?

Deckedm
15-07-2014, 11:09
Ga maar even naar een garage, dat zelf gekut is waardeloos...

Sven-GTI
15-07-2014, 11:43
Dan moet ik een auto zonder remmen naar de garage slepen, niet zo'n veilig idee denk ik :D

Normaal remmen ontluchten is geen probleem, maar bij de mk3 van m'n broer blijft de rem sponzig. Het remsysteem is daar een keer volledig leeg geweest en nu lees ik overal wel dat het iets met de ABS te maken kan hebben, maar nergens duidelijk uitleg over hoe en wat.

Las ergens dat het contact aan moet staan?

Deckedm
15-07-2014, 13:48
remcylinder niet lek toevallig?

grt Paul

Larsv5
15-07-2014, 14:20
Dan moet ik een auto zonder remmen naar de garage slepen, niet zo'n veilig idee denk ik :D

Normaal remmen ontluchten is geen probleem, maar bij de mk3 van m'n broer blijft de rem sponzig. Het remsysteem is daar een keer volledig leeg geweest en nu lees ik overal wel dat het iets met de ABS te maken kan hebben, maar nergens duidelijk uitleg over hoe en wat.

Las ergens dat het contact aan moet staan?

En als je het nou eens zonder contact aan doet....??? (waarschijnlijk al geprobeert?) :D

Kan het niet gewoon op de Jip en Janneke manier zoals bij een MKII...(?)

Sven-GTI
15-07-2014, 14:39
Gewoon op de ouderwetse manier lukt normaal altijd, maar deze krijg ik niet ontlucht.

Hij remt wel, maar heel sponzig. Remcilinder lek, zou deze dan ergens intern lekken?

Want het niveau van de remvloeistof blijft gewoon gelijk.

SciroccomTDI
15-07-2014, 14:41
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5885270-bleeding-brakes-with-ABS-mk3

http://www.clubgti.com/showthread.php?194312-MK3-brake-bleed-ABS

Sven-GTI
15-07-2014, 15:07
Dus toch met vagcom als ik het zo eens lees.

Vanavond maar eens proberen dan. Lees op vwvortex ook mensen met exact hetzelfde probleem. Alles 3x volledig ontlucht en nog steeds sponzig. Vanavond vcds er maar eens aanhangen.

SciroccomTDI
15-07-2014, 15:09
er bestaat jammer genoeg geen SSP over de Golf 3. Maar wel over auto's uit ongeveer dezelfde tijd. En daarin staat, dat je een "speciale procedure" moet volgen.

Zie bijvoorbeeld SSP 148

http://www.volkspage.net/technik/ssp/index2_ger.php

Dub-Detail
15-07-2014, 19:20
Ik had hetzelfde probleem, ik heb het laten doen.
Door tijd gebrek geen zin om zelf te vogelen.

(Ik trek al die ABS bende er binnenkort uit, als ik de laatste puntjes beet ga pakken)

Gr, Pim

Sven-GTI
15-07-2014, 21:18
Bij mijn eigen wagen wilde ik het er ook uit halen, maar aangezien ik deze ook nog voor straat gebruik en m'n vriendin ook vind ik dit systeem toch wel handig.

Nu wil ik er een schakelaar bij maken zodat ik de ABS zelf kan uitschakelen voor op het circuit.

Dub-Detail
15-07-2014, 22:23
Mijn Golf is de dagelijkse auto van m'n vriendin en ik rij er ook met grote regelmaat in.
Als je je gedraagt in het dagelijks verkeer met een snelle auto, kom je ook niet snel situaties tegen waar Abs een lifesaver zou kunnen zijn.

Bij mijn eigen wagen wilde ik het er ook uit halen, maar aangezien ik deze ook nog voor straat gebruik en m'n vriendin ook vind ik dit systeem toch wel handig.

Nu wil ik er een schakelaar bij maken zodat ik de ABS zelf kan uitschakelen voor op het circuit.