Log in

View Full Version : olielekkage!

PeterZ
14-08-2005, 16:39
Mijn Golf lekt olie. :mad:

Bij nadere inspectie zag ik dat het uit de sensor van de oliedruk komt. Ik heb er een
steeksleutel op gezet, maar het kreng zit vast, zowel bij een koude als bij een warme motor.
Ik denk niet dat kruipolie hier gaat helpen...... :D

Vraagjes:
- Worden oliedruksensors met de steeksleutel vastgezet?
- Met de klok mee? (Zou niet voor het eerst zijn dat ik hiermee de fout inga...)
- Hoe krijg ik hem los?
- Hoort er een pakking tussen te zitten?
- In het algemeen: Hoe stop ik deze lekkage?

Jullie hulp wordt zoals gewoonlijk hooglijk gewaardeerd.

Dennis@polo86c.nl
14-08-2005, 22:19
Er hoort vrijwel altijd een koperen ringetje tussen te zitten.
Losdraaien in de tegengestelde richting van vastdraaien :) (tegen de klok in is los)
Koperen ringetje ertussen, niet te strak aandraaien, dan moet het dicht zitten.

René
14-08-2005, 22:31
en kan je `m met een pijp of dopsleuteltje los krijgen? deze heeft namelijk meer vlakken waarop ie de bout raakt zeg maar...

als je een bout los draait die erg vast zit heb je vaak kans dat je met een steeksleutel er overheen schiet

vw golf 1979
15-08-2005, 14:41
de lakkage is maar op 1 manier op te lossen en dat is door een andere sensor te steken. maar die kunnen idd wel behoorlijk vast gaan zitten

gj
15-08-2005, 18:03
Ben laatst ook een uurtje bezig geweest om 2 sensors uit m'n blok te krijgen. Heb uiteindelijk de koelvin er maar uitgehaald voor wat meer ruimte.
Sensors zitten gewoon normaal vast, dus geen rare draairichting.

Maar de aanhouder wint!

VeeDubber
15-08-2005, 20:11
je kunt ook ff een ringsleutel op je steeksleutel zetten om je arm te verlengen

PeterZ
18-08-2005, 21:02
Het goede gereedschap is kennelijk het halve werk. Sleutel 13 was te klein, sleutel 14 te groot, waardoor hij er overheen schoot.

Vandaag toch maar eens opgemeten: precies 14 mm. Steeksleutel opgemeten: Bijna 15 mm! Uitgelubberd klereding! :mad:

Andere sleutel 14 opgegraven (al mijn gereedschap zit in een grote bak) en voila, sensor gewoon los. :biggrin:

Er zat geen ringetje tussen, dus alsnog maar even gedaan. Morgen kijken of het blok droog blijft!

PeterZ
19-08-2005, 19:15
:biggrin: