View Full Version : hulp gevraagd bij aanluiten radio.
G-eert-40
14-08-2005, 17:56
ik rij een genesis G40 met zo'n aktief soundsysteem. nu was vorige week mijn originele vw radio overleden en wilde mijn jvc gaan inbouwen. had er van de vorige eigenaar een adapter bijgekregen. alles erin gedaan, maar geen geluid!!!. radio is gewoon goed, getest met speakertje erbij. hij leest ook cd's. dus daar ligt het niet aan.
iemand ervaring hier met aansluiten van radio dmv zo'n adapter?? volgens mij doe ik iets verkeerds maar weet niet wat...
stel dat ik iets fout aangesloten heb....zit er ergens een zekering bij die versterkertjes bij die bassboxen?
hoop dat iemand me kan helpen.
bvd.
geert.
G-eert-40
14-08-2005, 20:46
komen twee connectors uit dashboard. 1 connector met 7 draden (voeding gedeelte en 1 connector met 5 draden van de speakers. die connector van de voeding gaat zo rechtstreeks de radio in en de connector van de speakers sluit je op zo'n adapter (omvormer) aan.
verder zit er nog een zwarte draad die van de voedingsconnector naar de antenne-kabel loopt.
zo nogmaals aangesloten maar doet niks (geen geluid), radio werkt wel gewoon.
Dennis@polo86c.nl
14-08-2005, 22:22
Ik heb het originele schema voor het Polo Genesis Soundsystem, daar heb je vast wat aan?
G-eert-40
14-08-2005, 22:24
ja dat is al iets om mee te beginnen...heb ook iets gelezen dat je een brugschakeling moet maken (in die vw radio zit dat al standaard). misschien dat ik daar is moet zoeken.
maar een schema is altijd welkom
grtz geert
Dennis@polo86c.nl
14-08-2005, 22:42
Zie attachments..
G-eert-40
15-08-2005, 20:09
bedankt dennis voor het schema. het is nu toch gelukt. alles draaiende gekregen. kwam er alleen achter dat de sub in de kofferruimte ineens niet meer werkte.....maar daar ga ik van de week aan werken. dit was trouwens ook een verrekt handige link. http://www.golfvr6.net/aktiv.htm
moest die lus nog maken op foto 5.
61 RagTop
04-11-2005, 15:15
succes!
Ik heb toen bij de polo van me vrouwke alles er uit gehaald,
gewoon iets anders gemonteerd, kistje achterin enzo
wou ze graag....
maar klinkt best lekker dat originele "koektrommel" systeem,
Heb je ook 3 koektrommels in de g40?
vondt wel grappig dat ik er 3 tegen kwam
G-eert-40
05-11-2005, 11:43
3 stuks? 1 onder dashboard, 1 in kofferbak en waar zit nummer 3 dan???
hoor het graag! eventueel die 'koektrommels' te koop?
61 RagTop
05-11-2005, 18:40
nee niet te koop......
pff ff geen flauw idee waar ze allemaal zaten,
maar heb er nu 3 liggen op zolder ;-)
G-eert-40
05-11-2005, 19:26
ik tel er maar 2, maar kan goed zijn dat die derde ergens verscholen zit :) . op de tekeningen in dit topic staan er maar 2 volgens mij, want daar zitten de versterkers in.
61 RagTop
05-11-2005, 19:35
volgens mij had ik er 2 achterin....
tja inderdaad 1 onder het dash....
maar klinkt best lekker he die koektrommels,
kleine speakers zitten er in he
G-eert-40
05-11-2005, 20:31
tot voor kort met originele gamma radio, maar die is nu dus dood. wel leuk, bij hogere toeren ging volume ook harder en zo. heb nu jvc ingebouwd, maar vind geluid toch niet zo, zonder die gamma radio. bij hoger volume als 18 vervormd ie snel, zonder al te veel bas instellingen. maar doe koektrommels hebben wel leuk geluid ja:)
eddyvwone
28-10-2011, 10:39
bedankt dennis voor het schema. het is nu toch gelukt. alles draaiende gekregen. kwam er alleen achter dat de sub in de kofferruimte ineens niet meer werkte.....maar daar ga ik van de week aan werken. dit was trouwens ook een verrekt handige link. http://www.golfvr6.net/aktiv.htm
moest die lus nog maken op foto 5.
Ik zit dus met hetzelfde probleem, alleen de link werkt niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwe type radio met de benodigde akitv adapter werkende krijg. De radio doet het, alleen komt er geen geluid uit :(
Welke lus wordt er bedoeld?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.