PDA

View Full Version : AAZ krukas omwisselen


ar1g3
28-07-2014, 13:38
Als ik de krukas uit mn AAZ wil omwisselen met een krukas met het D profiel op de kop, van een tdi geloof ik, welke motorcode is dat dan? En past die perfect of moet er nog wat aan gebeuren?

En welk gereedschap heb ik nodig? Buiten het normale dan he, zijn er speciale tools die je nodig hebt? Heb een set om de distributie af te stellen en een momentsleutel maar zijn er nog speciale dingen die je nodig hebt?

ar1g3
28-07-2014, 20:03
Niemand ???

Audi1981
28-07-2014, 21:48
Nee, met wat standaard tools ben je er wel.

ewcaddymk1
28-07-2014, 22:34
waarom omwisseling, staat hier nog wel een past te koop met een aaz erin

Dokter D
28-07-2014, 22:48
Die staat nog niet te koop hier Evert, moet nog ff :d

Gijs
28-07-2014, 23:47
De TDI's hebben, zover ik weet, hetzelfde probleem (gehad).
Er is verder geen speciaal gereedschap nodig, let wel; de motor moet wel compleet uit elkaar om de krukas "ff" te wisselen ;)

DÁ-BRT
29-07-2014, 06:56
De kans is aannemelijk dat je andere lagers nodig bent.

De 1Z TDI krukassen zijn gelijk voor zover ik weet.

Waarom zoek je niet een ander goed blok uit?

Audi1981
29-07-2014, 07:20
Lange discussie geweest, volgens mij wou ie het originele blok houden omdat er in België ook wat spastischer gedaan wordt daarover.

DÁ-BRT
29-07-2014, 07:32
Ik heb aardig wat Belgische vrienden, maar nog nooit iemand meegemaakt die problemen had met een andere motor met dezelfde code. Er zijn ook altijd mensen die kiezen voor de moeilijke weg! (Ik ben er 1 van 😊)

Dokter D
29-07-2014, 11:47
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128107

ar1g3
29-07-2014, 18:38
Ik zou inderdaad graag de motor houden, auto is 100% origineel en wil het ook graag zo houden maar er is een kans dat de kleppen krom zijn dus dan is een nieuwe motor misschien voordeliger.
Sowieso, wat er ook gebeurt met de motor of een nieuwe, ik denk niet dat ik er een nieuwe krukas instop gezien jullie zeggen dat de TDI'tjes met halve maan vormige kop hetzelfde probleem hebben. Waarschijnlijk laat ik de kop vlakken en omfrezen naar een halve-maan vormige kop. Is hopen minder werk en kost me minder. Er zal altijd wel een probleem blijven aan de motor maar ik heb alvast niet meer de kans op een afbrekende spie zoals wel met dit type krukas.

Wat denken jullie?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128107
Dat zal ik in het achterhoofd houden, kans is er dat er andere motor in moet! 4 ton is wel al veel langs de andere kant.. :cool: