PDA

View Full Version : Koelvloeistof Probleem Corrado

JordiGTI
30-07-2014, 21:12
Hallo allemaal,

Ik rijd al een tijdje in een Golf 2 1.6 diesel, bevalt super!. Nu heb ik er een VW Corrado 2.0 16v bij gekocht, een opknapper. Test ritje gemaakt, niks aan de hand, motorisch super alleen hier en daar wat roest plekjes en het interieur was aan vervaning toe. Nou rijd ik van de plek waar ik hem gekocht hem naar huis, en plots (na 15km) voor het stoplicht komt er allemaal damp uit mn kachel, de auto was aan veelste warm... Nu bleek dat er te weinig koelvloeistof op zat, dat heb ik bijgevult, reed weer door en niks aan de hand. Totdat ik weer stil stond, kwam er weer allemaal damp uit mijn kachel.. Ik kijken, weer geen koelvloeistof erop. Nu lijkt het dus alsof de auto al mijn koelvloeisof verdampt (er komt echt een dikke waterdamp uit mijn kachel zetten) want hij lekt nergens en toch raakt mijn koelvloeistof op. Alleen als ik stil sta, als ik gewoon rijd gebeurt er niks en blijft de auto netjes op temperatuur. Wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

R.icky
30-07-2014, 21:54
Zal toch ergens een lek zitten, auto verbruikt geen kvs in zo'n rap tempo. Kan de waterpomp checken, radiateur/thermostaat, koppakking kan eraan zitten te komen, begin daar maar ns.

JordiGTI
30-07-2014, 22:20
Maar de damp komt echt alleen door de kachel, onder de kap komt nergens damp weg, mijn golf was een keer aan de kook en toen kwam echt overal damp weg, en dat is nu niet het geval. ik zie net trouwens ook dat het nat wordt onder mn matten. Kan het niet geval zijn dat gewoon mijn kachel motor aan vervaning toe is?

René
30-07-2014, 22:29
Kachelradiateur lek..

R.icky
30-07-2014, 22:38
Dan idd kachelradiateur.

ar1g3
30-07-2014, 22:47
Ja idd, is normaal niet zo moeilijk te vervangen!
http://www.winparts.nl/koelsysteem/kachelradiateur/volkswagen/corrado--53i--bouwjaar-1987-08-1995-12/c46-492-12544.html

JordiGTI
30-07-2014, 23:15
Hartelijk dank! Ik ga vd week meteen een nieuwe halen! Hoop dat dit het is :)