PDA

View Full Version : Hydraulische handrem


jetta91
03-08-2014, 18:15
Ik ben mijn golf2 aan het verbouwen,
Er komt een 1.8 20vt AEB motor in,
Nu wil ik de tunnel graag verhogen en een hydraulische handrem monteren,
Hoe werkt zo'n handrem?
Mag dit voor de APK?

Zie ze alleen los te koop staan, heb ik dan alleen de hendel nodig, of nog meer?

René
03-08-2014, 18:23
De hendel zet je tussen de remleiding naar achter. Je moet dus zorgen dat je 1 remleiding naar achteren krijgt en daar de handrem op en daarna een splitter met leidingen naar de remklauwen.

Volgens mij mag het niet voor APK, omdat je hem niet kan vergrendelen.

Waarom wil je een hydro handrem? Ga je rally rijden? :)

jetta91
03-08-2014, 18:31
Dat is wel de bedoeling, een enkele keer hoor, geen heel seizoen,
Maar daarnaast moet de auto wel apk waardig blijven

René
03-08-2014, 18:36
Dat kan...dan hou je gewoon je mechanische handrem en zet je dus je hydro tussen de remleiding. Meer info over de auto? :)

EDIT: heb je topic inmiddels gevonden :thumbup:

jetta91
03-08-2014, 18:45
Het is een 84 GTI

Kocht deze van iemand van t forum, zonder motor,
Mijn schoonvader doet aan oval racing, en om dat te bekostigen sloopt hij regelmatig auto's, nu kwam er een passat voorbij, met een 1.8 20vt AEB,
Die heb ik gekregen, incl kabelboom, bak, ecu, aandrijfassen noem maar op.

Planning was eerst om deze voor de winter op de weg te krijgen,
Maar kom steeds meer roest tegen,

Hierna maakte mijn vrouw een hele foute opmerking ; doe er maar een paar jaar over en maak maar zoals jij hem wilt......

Haar neef heeft een eigen metaal techniek bedrijf, die last nu voor mij de complete auto,
Inclusief een rolkooi, en hele carrosserie wordt door gelast,
In ruil help ik hem af en toe.

Over 2 maanden wil ik lexaan ramen rondom bestellen, en een eclectrische verwarmde voorraam.

Tijdens het testen van mijn schoonvader, en de neef van mijn vrouw ( bmw 325i cup ) ga ik ook een paar keer mee met de golf, daar heb ik van de week 11j slicks voor gehaald van Hoosier..

Maar hoofddoel is en blijft om samen met haar, af en toe een stukkie te kunnen toeren,


Dus in het kort, een APK waardige rally/race auto :)

Sven-GTI
03-08-2014, 19:43
Je hebt ook hydraulische handremmen met vergrendeling :thumbup: en ook met 2 remcilinders zodat je een gescheiden remsysteem kan behouden.

Rob g60
04-08-2014, 01:19
met vergrendeling mag voor de apk.
zijn gewoon verkrijgbaar bij de meeste autosport zaken

wopitop
25-02-2015, 13:32
Zelfs met vergrendeling mag het niet voor de apk. Handrem is ook noodrem. Geen vloeistof voor de bedrijfsrem wil zeggen dat ook de noodrem niet meer werkt. Daarom is een noodrem nooit hydraulisch maar altijd mechanisch. Zelfs de elektrische remmen zijn volgens de letter mechanisch.

t3fastbackt4
03-03-2015, 16:52
De hydraulische handrem met vergrendeling mag gewoon voor de apk.
Enkel of dubbelsysteem.

MartinW0527
04-04-2015, 19:25
Hydraulische handrem mag voor apk inderdaad, mits deze te vergrendelen is.
Ik zou echter zelf niet de hydraulische rem als parkeerrem gebruiken.

Als je dit erin wil omdat je het mooi vindt moet je het zeker doen, anders zou ik lekker de vergrendelpin van je originele hendel onklaar maken en schijven achter plaatsen, die handrem heb je niet echt nodig.

Polo1w
05-04-2015, 13:16
Zelfs met vergrendeling mag het niet voor de apk. Handrem is ook noodrem. Geen vloeistof voor de bedrijfsrem wil zeggen dat ook de noodrem niet meer werkt. Daarom is een noodrem nooit hydraulisch maar altijd mechanisch. Zelfs de elektrische remmen zijn volgens de letter mechanisch.

Minimale eis voor vertraging vd parkeerrem is 1,2m/s voor apk.
Heb wel eens auto's op de remmenbank met 1,5 ofzo, maar das echt bijna niks, maar wel een goedkeur.
Als je daar wat mee uit wilt richten in een noodsituatie :D
Maar het maakt voor apk geen fluit uit hoe de parkeerrem bediend wordt, zolang ie de vertraging maar haalt, en vastgezet kan worden :thumbup: