Log in

View Full Version : probleempje koud start

beowolfzx
06-08-2014, 20:36
Heb sinds paar dagen een start probleem met mijn golf 2 GTI, 8V PB
Nu de eerst koude start moet ik vrij lang doorstarten voordat ie aanslaat. En dan loopt ie eerst heel even langzaam voor denk 1 a 2 seconden daarna loopt ie zoals het hoort. Na deze start kan ik hem wel normaal starten ook als ie warm is. Maar staat ie dan een paar uurtjes heb ik weer zelfde geintje. Maakt niet veel uit als ik nu gas geef of gewoon start zonder gas zoals ik normaal wel kon doen.
Nu is alles mbt de ontsteking en brandstof pas geleden vervangen en daarna ook gewoon prima gedaan.
Lijkt mij iets van sensor van temperatuur die vanslag is waardoor ie niet lekker aan slaat maar dat zégt mijn gevoel. Misschien dat een van jullie mij een briljant idee kunnenbieden

fcapri
07-08-2014, 07:11
heb je een electrische benzinepomp? werkt deze als je het contact aanzet?

ik heb een gelijkaardig probleem met een capri gehad (carbu motor). als die lange tijd stilstond, liep de benzine in de brandstofleiding terug naar de tank. ik moest dan 30sec doorstarten vooralleer de benzinepomp weer brandstof naar de carbs kreeg

Johan1982MK1
07-08-2014, 07:30
Die blauwe sensor is voor je koude start. ik zou eerst die proberen te vervangen.
Jaren terug ook met mn golf2 gti edition blue gehad. Bij mij was de lambda toen ook nog stuk. maar daar merk je met koude start niets van.

beowolfzx
07-08-2014, 09:40
Ja pomp draait als contact aan zet. Ook geprobeerd 2 keer contact aan te zetten voor starten maar dat maakte niet uit.
Die blauwe sensor van koud start is inderdaad een goede om te proberen.

beowolfzx
15-09-2014, 14:58
even wat verder. probleem heeft zich iets wat veranderend.

koud of warm maakt niet blijft uit moet dan lang door staten, echter als die eenmaal gelopen heeft is het tik lopen.

nu heb ik de afgelopen dagen meer met mijn motor gereden dus had de golf paar dagen stil gestaan en dan ik het tik lopen maar zet hem neer en na 5-10 minuten weer te staren moet ik hem weer op starten...
start naar mijn mening als ik vol gas geef iets wat sneller dan als ik niets doe. maar nog steeds te veel slagen rond voor ie aan slaat. iemand wel eens zo iets gehad?

Polo1w
15-09-2014, 18:13
Bij verchillende vw's soortgelijke ellend gehad, is meestak kvs temp sensor.

beowolfzx
22-09-2014, 20:09
Bij verchillende vw's soortgelijke ellend gehad, is meestak kvs temp sensor.

Die heb ik onderhand ook al vervangen mag helaas niet baten

beowolfzx
01-10-2014, 18:24
opgelost, lekkende injectors... ander setje erin nu de afgelopen dagen geen last meer gehad:)