MrMiljon
08-08-2014, 08:26
Het is alweer een tijd geleden maar we gaan weer bezig met een golf 1 cabrio ;).
Even kort het verhaal; een klant van mij (ik ben stucadoor) heeft een Golf 1 cabrio ingeruild bij mij, in ruil stuc ik (een deel) van zijn woning. Gister wezen kijken en uiteraard een stukje gereden. Erg leuke auto om te zien en dingen die veel werk kosten zijn goed.
Betreft een witte cabrio uit 1983 met bijna nieuwe kap, leer, 16" lenso's, schroefset, quartetsetje.. Enz enz. Geen roest en super in de lak. So far so good dus.
Op wat elektrische storingen na is het blok niet helemaal fris. Ook geen punt maar wel een vraagje over.
Het betreft een JH motor waar tot mijn verbazing een carburateur op zit. Hij melde mij al dat hij afgesteld moest worden. Na korte inspectie zag ik het al, waxtermostaat niet aangesloten, losse draden, missende veren van gasklep.. Warm loopt de motor 2500 toeren stationair en meurt gigantisch naar benzine.
Mijn bedoeling is om er een weber op te zetten. Waarschijnlijk een 32/36 omdat je deze goed kan krijgen. Auto is leuk on even in te rijden, maar moet uiteindelijk wel de deur uit. Er komt dus geen carb op van 300,-+ ;).
Mijn vraag is dus. Past een dergelijkte carb (32/34 of 32/36)zo op het inlaatspruitstuk? Of moet er dan een adapter/pasplaat tussen?
Groeten Coen
En voor de picageilen onder ons...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTLQ76QP-D.jpg
Even kort het verhaal; een klant van mij (ik ben stucadoor) heeft een Golf 1 cabrio ingeruild bij mij, in ruil stuc ik (een deel) van zijn woning. Gister wezen kijken en uiteraard een stukje gereden. Erg leuke auto om te zien en dingen die veel werk kosten zijn goed.
Betreft een witte cabrio uit 1983 met bijna nieuwe kap, leer, 16" lenso's, schroefset, quartetsetje.. Enz enz. Geen roest en super in de lak. So far so good dus.
Op wat elektrische storingen na is het blok niet helemaal fris. Ook geen punt maar wel een vraagje over.
Het betreft een JH motor waar tot mijn verbazing een carburateur op zit. Hij melde mij al dat hij afgesteld moest worden. Na korte inspectie zag ik het al, waxtermostaat niet aangesloten, losse draden, missende veren van gasklep.. Warm loopt de motor 2500 toeren stationair en meurt gigantisch naar benzine.
Mijn bedoeling is om er een weber op te zetten. Waarschijnlijk een 32/36 omdat je deze goed kan krijgen. Auto is leuk on even in te rijden, maar moet uiteindelijk wel de deur uit. Er komt dus geen carb op van 300,-+ ;).
Mijn vraag is dus. Past een dergelijkte carb (32/34 of 32/36)zo op het inlaatspruitstuk? Of moet er dan een adapter/pasplaat tussen?
Groeten Coen
En voor de picageilen onder ons...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTLQ76QP-D.jpg