Log in

View Full Version : lampje koelvloeistof blijft knipperen

Dubweiser
16-08-2005, 15:06
ik heb nu sinds een week al dat m`n lampje van m`n koelvloeistof blijft knipperen, en daarbij houd m`n golf ook nog eens in met rijden.
(GTI 8v Edetion one)

bijv. met optrekken lijkt `t alsof ik in de 3e aan `t rijden ben ipv. de 1e versnelling

En soms (als ik geluk heb) knippert `t lampje niet en heb ik nergens geen last van.
Waar kan dit aan liggen :confused: :confused: :confused:

Fred
16-08-2005, 19:21
ik heb nu sinds een week al dat m`n lampje van m`n koelvloeistof blijft knipperen, en daarbij houd m`n golf ook nog eens in met rijden.
(GTI 8v Edetion one)

bijv. met optrekken lijkt `t alsof ik in de 3e aan `t rijden ben ipv. de 1e versnelling

En soms (als ik geluk heb) knippert `t lampje niet en heb ik nergens geen last van.
Waar kan dit aan liggen :confused: :confused: :confused:

Dat lampje is OOK de controle van je koelwater niveau in het expansie tankje...Heb je daar al naar gekeken??

Dubweiser
16-08-2005, 19:24
absoluut, dat is `t eerste waar ik naar gekeken heb... maar `t staat precies tussen minimaal en maximaal

dus daar is niks mis mee

Fred
16-08-2005, 19:55
absoluut, dat is `t eerste waar ik naar gekeken heb... maar `t staat precies tussen minimaal en maximaal

dus daar is niks mis mee

Zijn de contacten ook goed schoon?? Zit de connector op het tankje goed vast?? Is deze niet geoxideerd ??

Dubweiser
17-08-2005, 00:31
Heb alles nog een grondig nagekeken, en alles is schoon ;contactpunten ed.
En de connector zit goed vast.

Maar zou zoiets in verband kunnen staan met `t inhouden van de motor ?
Ik las laatst ook dat `t met de themperatuur te maken kon hebben van de vloeistof.
Maar zelfs als ik `m koud start dan na enkele sec./min. duikt `t probleem weer op...

Cabby 82 TDi
17-08-2005, 06:04
Waarschijnlijk de temp sensor kapot.
Dan krijg je ook een verkeerd mengsel.

Dubweiser
10-11-2005, 11:57
Hehe, eindelijk `t probleem gevonden en opgelost,
Het knipperen van m`n lampje bleek te maken te hebben met mijn pingel sensor...
er zit een nieuwe op en `t probleem is opgelost