View Full Version : Electronica en kabelboom AEB in golf2
Ik ya van de week de motor uit mijn passat bouwen,
Dit is een 20VT AEB uit een passat 3B
Deze motor komt in een golf2
Ik wil de comlete kabelboom, ecu, en zekering kast van de passat gaan gebruiken,
Ook om deze indien nodig te kunnen uitlezen,
Maar moet ik nog bepaalde dingen uit de computer laten halen?
Bijv. ABS en airbags?
Zoja hoe, em zijn er nog meer dingen die ik eruit kan halen, of moet halen?
Ik ga het type2 dashbard gebruiken, dus ga alle schakelaars omsolderen,
En tevens wil ik het tellerhuis van de golf2 gaan gebruiken,
Hoe pas ik de kabelboom aan op het gebruik van mijn tellerhuis,
Das van de passat 3B uit 1998, naar het tellerhuis van een golf2 GTI uit 1984
Johan1982MK1
20-08-2014, 11:37
Heb je de motor al inbouwklaar dan voor in de golf2?
steunen e.d zijn compleet anders van een passat.
Carter en versnellingsbak ook.
Audi1981
20-08-2014, 12:24
Nou idd, da's een beste ombouw als je naar motor in de lengterichting wilt gaan :D
Johan1982MK1
20-08-2014, 12:49
Qua kabelboom moet je gewoon de ecu en de motorboom pakken. De rest voor je dashbord en verlichting gewoon laten zoals het nu zit dan hoef je daar ook niets om te solderen.
@johan, ik heb de carrosserie kaal gekocht,
Dus ook zonder zekeringkast,
Vandaar dat ik de zekeringkast van de passat wil gaan gebruiken.
Mij gaat het erom, dat ik straks door het ontbreken van airbags en ABS geen foutmeldingen krijg, waardoor de motor in noodloop kan gaan.
Qua bak, er komt denk ik een golf3 TDI bak onder,
Tevens heb ik nog een 4-motion bak liggen met complete aandrijflijn,
Dus heb wel wat achter de hand.
Er zal hierdoor veel werk aan de carrosserie zitten, maar daar lig ik niet wakker van,
Dat vindt ik wel leuk, en als het echt niet wil, plant ik de motor achterin.
Johan1982MK1
20-08-2014, 21:08
Van de abs zal je motor niet in noodloop gaan. Er zijn wel dingen die de ecu wil zien oa rem en koppelings schakelaar..
Bluepower
21-08-2014, 00:16
NIet alleen zijn de motorsteunen anders, maar ook de waterpomp zit extern incl ventilator, inlaatspruitstuk is kompleet anders waardoor ie niet past in een Golf2 en zo zijn er nog meer verschillen waardoor een AEB inbouwen vragen om problemen/aanpassingen is..
Beter dit blok verkopen en een dwarsgebouwd blok aanschaffen....
Audi1981
21-08-2014, 06:20
Dat had ik al eens geroepen dacht ik, maar ik weet niet meer of het tegen dezelfde TS was...
Jahoor was ook tegen mij,
Maar wil wel even uitleg geven waarom ik dat niet kan maken,
Ik ben 28 en sinds mijn 8e heb ik een zeer zeldzame vorm van bot******,
Daardoor heb ik eigenlijk alles moeten opheven,
Omdat ik de hele dag thuis zit, heeft mijn vrouw voor mij deze golf gekocht, van mijn schoonvader kreeg ik de passat motor, en alles wat daarbij hoort.
Neef van mijn vrouw heeft zijn eigen metaalbedrijf, en heeft aangeboden om er een FIA goedgekeurde kooi in te maken, en de hele auto te lassen.
Omdat er zoveel wordt gedaan voor mij, en ik er zoveel hulp bij krijg, vindt ik niet dat ik het kan maken om bepaalde onderdelen zoals de motor te kunnen verkopen.
Johan1982MK1
21-08-2014, 09:59
Ok, dat wisten we niet en is natuurlijk niet leuk.
Maar geloof me, alle commentaar die iedereen hier heeft neergezet is juist niet negatief bedoeld hoor, maar juist positief en om je een stap in de goede richting te helpen.
Het motorblok en bak welke je nu hebt gaan gewoon niet plug&play passen.
Het komt er op neer dat je of een complete donor motor erbij moet kopen voor oa:
De versnellingsbak, het carter, de koppeling en het vliegwiel, de waterpomp zoals hierboven aangegeven, inlaat traject, uitlaat traject en tal van andere kleine dingen.
De motor is in de basis gewoon gelijk dwz de kop en het onderblok, maar alles eromheen zul je dus van een motor moeten gebruiken die dwars ligt zoals in de golf 4 of de ibiza modellen.
Om de motor in de lengterichting te plaatsen in een golf 2 is heel veel werk en vereist de nodige capaciteiten en gaat heel veel tijd in zitten met het nodige laswerk enz.. enz.. Terwijl als je een complete motor uit de golf4/ibiza hebt je deze in 1 avond kan plaatsen na het wisselen van een paar steuntjes.
Dokter D
21-08-2014, 11:30
Idd net wat Johan ook zegt.
Het is natuurlijk een leuke uitdaging om zo'n motor pas te krijgen maar er gaan een hele hoop extra kosten en moeite inzitten.
Wanneer je deze delen los gaat kopen ben je evenveel kwijt dan wanneer je een blok koopt van bv een golf of ibiza.
Mijn advies is dan ook om dit blok te verkopen en een ander blok te halen of je moet er een sloopblok bijkopen en daar alle aanbouwdelen van overzetten.
Heel veel sterkte met je ziekte en ik hoop dat je het voormekaar krijgt.
Pewi Vwteam
01-09-2014, 21:38
Aeb is inderdaad veel werk ma niet onmogelijk. Er is zat tekoop. timk1 heeft ook een aeb in zijn mk1.
Ik weet niet of je thuis bent in elektra? Zo niet. Zoek een complete mk2 draadboom op. Anders komt het niet goed. Een aeb aansluiten op mk2 kast is goed tedoen. Rem en koppeling schakelaar heeft deze ecu nog niet nodig. Gaat niet in noodloop of wat dan ook. succes met bouwen!! Bij vragen horen we het wel.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.