PDA

View Full Version : k-jectronic tuning


wessel97
23-08-2014, 17:36
weet er iemand of er iets te tunen valt aan een k-jectronic?

ik zit te twijfelen of ik webers of injectie op mijn golf zet, maar ik vroeg me af of er nog iets met injectoren o.i.d. valt te veranderen. ik heb nul ervaring met k-jectronic en was benieuwd of hier misschien meer vermogen uit te halen is...

of beter gezegd... eigenlijk vraag ik me af wat er verder nog te tunen valt aan een dx blok, behalve carbs of injectie, andere nokkenas, klepveren etc.

net als een afgedraaid vliegwiel bijv. maar heb geen flauw idee of dit ook maar een klein beetje nut heeft bij een standaard motor, als hij er alleen maar onrustiger van gaat lopen helpt het ook weinig.. :screwy:

turbojo2
23-08-2014, 20:08
weet er iemand of er iets te tunen valt aan een k-jectronic?

ik zit te twijfelen of ik webers of injectie op mijn golf zet, maar ik vroeg me af of er nog iets met injectoren o.i.d. valt te veranderen. ik heb nul ervaring met k-jectronic en was benieuwd of hier misschien meer vermogen uit te halen is...

of beter gezegd... eigenlijk vraag ik me af wat er verder nog te tunen valt aan een dx blok, behalve carbs of injectie, andere nokkenas, klepveren etc.

net als een afgedraaid vliegwiel bijv. maar heb geen flauw idee of dit ook maar een klein beetje nut heeft bij een standaard motor, als hij er alleen maar onrustiger van gaat lopen helpt het ook weinig.. :screwy:


Ik heb mijn 1.6 gti EG blok laten tunen met zuigers die meer compressie geven (Woeschner), bewerkte cilinderkop dmv het flowen van de in en uitlaatpoorten, grotere in en uitlaatkleppen(heb ik niet gedaan), geflowde inlaatspruitstuk met gasklep van een Audi 100 5E (doorsnede is aanmerkelijk groter), scherpere 276 graden Cat Cams nokkenas, Greenstuff luchtfilter(K&N kan ook) en een spagettiespruitstuk met een 58 mm uitlaatsysteem. Ook heb ik een paar extra ronde gaten in de luchtfilterbak geboord zodat er makkelijker lucht aangezogen kan worden. Ik hoop op 140 Pk uit te komen maar het kan ook tegenvallen en 130 zijn.

heinz74
23-08-2014, 20:34
heb je een DX of een EG?
blokken zijn vanbinnen een stuk anders en reageren ook anders op de tuning van..
luchtwegers verschillen ook...
DX is te tunen MET injectie in een dagelijks rijdbare staat met weinig nukken tot 140-150 pk...meer kan ook..maar dat wil je niet..

wessel97
23-08-2014, 21:12
ik heb een 1.8 dx geen 1.6 eg. maar net als die gasklep van een audi 100 dat soort tuning dingen zoek ik eigenlijk.

klinkt miss stom maar kan het me niet veroorloven om het hele blok uit elkaar te halen voor nieuwe zuigers e.d.

andere nokkenas en klepveren is nog wel te doen (ondanks dat de kop er dan toch af moet) maar veel verder wil ik nog niet gaan omdat ik op dat punt geen flauw idee meer heb waar ik mee bezig ben, en dat wil ik voorkomen :D voordat ik straks alles naar de klote help.

maar ik lees gewoon op zoveel plaatsen dat carbs meer gezeur opleveren dan dat je er profeit van hebt, en dat het pas echt veel zin heeft wanneer je flink wat vermogen uit het blok haalt...

heinz74
23-08-2014, 21:21
John van Kroonenburg bellen/mailen ..die legt jou dat haarfijn uit..
beter dan hier reacties en welles/nietes verhalen..

wessel97
23-08-2014, 21:27
John van Kroonenburg bellen/mailen ..die legt jou dat haarfijn uit..
beter dan hier reacties en welles/nietes verhalen..

een discussie over carbs of injectie probeer ik zowieso niet te starten want denk niet dat dat goed komt :tongue:

ik vroeg me alleen af wat er verder nog aan opgevoerd kon worden zonder dat ik het hele blok uit elkaar haal. maar beslissing om op injectie te blijven rijden heb ik toch al gemaakt, anders ga ik er nu een setje carbs op zetten van een paar honderd euro, zonder er ook maar iets mee op te schieten, kan van dat geld dan beter een andere nokkenas of iets dergelijks kopen.

maar ik zal het eens in m'n achterhoofd houden, mocht ik zover zijn dat ik er echt aan begin weet ik wie ik moet bellen. bedankt voor de tip in ieder geval!

turbojo2
23-08-2014, 22:00
een discussie over carbs of injectie probeer ik zowieso niet te starten want denk niet dat dat goed komt :tongue:

ik vroeg me alleen af wat er verder nog aan opgevoerd kon worden zonder dat ik het hele blok uit elkaar haal. maar beslissing om op injectie te blijven rijden heb ik toch al gemaakt, anders ga ik er nu een setje carbs op zetten van een paar honderd euro, zonder er ook maar iets mee op te schieten, kan van dat geld dan beter een andere nokkenas of iets dergelijks kopen.

maar ik zal het eens in m'n achterhoofd houden, mocht ik zover zijn dat ik er echt aan begin weet ik wie ik moet bellen. bedankt voor de tip in ieder geval!

Lekker van je originele DX genieten is ook niet verkeerd hoor. Elke PK extra voor dit soort motoren kost eigenlijk teveel geld. Een beetje extra uitlaatgeluid doet psychologisch meer dan al die relatief dure 1.6 of 1.8 tuning. Mooie brulpijp eronder en je bent klaar. Scheeld je ook en hoop geld.

Polo1w
24-08-2014, 13:03
Volgens mij worden de meeste dx-en al een stuk vlotter door goed onderhoud :D Meeste zijn afgetrapt en slecht onderhouden denk ik. Begin eens met de filters/bougies/onsteking goed afstellen enz.

heinz74
24-08-2014, 13:51
daar zit wel wat in..ja er zijn ook van die 'monteurs' die aan de co schroef liggen te draaien zonder een viergastester ...
kan ook een wereld van verschil zijn ...ontsteking goed afstellen met een ouderwetse stroboscoop etc..en niet op gehoor
goede bougiekabels met ditto bougies erbij..zorgen dat er goede verstuivers inzitten en niet lekken ..dat je nergens maar dan ook nergens een vacuumlek hebt (heel belangrijk)
en wees heus niet bang om wanneer warm hem eens een keer goed op zijn flikker te geven...een DX kun je zowat uit een vliegtuig gooien ,daarna terug in een auto hangen en gewoon nog 2 ton opstampen ...
als hij wel eens olie pakt zijn het meestal de klepsteelrubbers die hard geworden zijn ...
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..

Polo1w
24-08-2014, 17:11
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..
:thumbup:
Klinkt als mijn scirocco, die eerste van je!
In het Fast&Furious tijdperk bijna elke zondag allejezus op zn donder gegeven, en nu 10 jaar later loopt ie nog als een tiet! En vlot ook, met ongeveer 3 ton, waarvan ik ruim een ton volgas erbij geknald heb :D

VWmotion
24-08-2014, 19:00
Je kunt genoeg doen met de K-jetronic. Heb ik vroeger heel veel mee gedaan met gti-tjes en porsches 924. Inderdaad Audi 100 gasklephuis en je kunt aan de verdeler en de warmdraairegelaar door middel van shims de drukken aanpassen als je meer opbrengst wilt. Wel ff intensief uitzoekwerk en een rollenbank nodig maar het is goed te doen. :thumbup: Dit is in ieder geval leuke oldskool tuning ;)

yuli
25-08-2014, 10:22
@Wessel97
Bespaar je het geld en stop zo min mogelijk geld in die DX. Je kan er honderden Euro's in pompen en daarvoor krijg je uiteindelijk weining rendement voor terug. Als je zo'n aanpassing gedaan en je hebt een wat merkbaar verschil, ben je er zo weer op uitgekeken.

Ik ben het met Heinz eens de EG, DX blokken zijn onverwoestbaar maar er zijn er nog meer denk aan JH, PG, etc..

Als je wat geld bij elkaar hebt en je wil het besteden ga dan voor een nieuwer blok, nu bijvoorbeeld een 20vt en over een paar jaar de volgende generatie waar de kop van is. Van heel veel moderne blokken denken we nu veel werk, duur of niet mogelijk maar over een paar jaar is het een gelopen kunstje omdat het zoveel keer is gedaan, gedocumenteerd en dus gemeengoed.

wessel97
25-08-2014, 12:46
daar zit wel wat in..ja er zijn ook van die 'monteurs' die aan de co schroef liggen te draaien zonder een viergastester ...
kan ook een wereld van verschil zijn ...ontsteking goed afstellen met een ouderwetse stroboscoop etc..en niet op gehoor
goede bougiekabels met ditto bougies erbij..zorgen dat er goede verstuivers inzitten en niet lekken ..dat je nergens maar dan ook nergens een vacuumlek hebt (heel belangrijk)
en wees heus niet bang om wanneer warm hem eens een keer goed op zijn flikker te geven...een DX kun je zowat uit een vliegtuig gooien ,daarna terug in een auto hangen en gewoon nog 2 ton opstampen ...
als hij wel eens olie pakt zijn het meestal de klepsteelrubbers die hard geworden zijn ...
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..

dan heb ik nog een heel eind te gaan... aangezien hij maar 38k gelopen heeft.

bougies enz. komt wel goed heb er nu beru bougies inzitten met 3 ontstekingpuntjes (ben de naam vergeten van de soort bougies :redface: ) ipv 2.

maar hoe kan ik erachter komen ofdat ik een vacuüm lek heb dan?

wessel97
25-08-2014, 12:51
@Wessel97
Bespaar je het geld en stop zo min mogelijk geld in die DX. Je kan er honderden Euro's in pompen en daarvoor krijg je uiteindelijk weining rendement voor terug. Als je zo'n aanpassing gedaan en je hebt een wat merkbaar verschil, ben je er zo weer op uitgekeken.

Ik ben het met Heinz eens de EG, DX blokken zijn onverwoestbaar maar er zijn er nog meer denk aan JH, PG, etc..

Als je wat geld bij elkaar hebt en je wil het besteden ga dan voor een nieuwer blok, nu bijvoorbeeld een 20vt en over een paar jaar de volgende generatie waar de kop van is. Van heel veel moderne blokken denken we nu veel werk, duur of niet mogelijk maar over een paar jaar is het een gelopen kunstje omdat het zoveel keer is gedaan, gedocumenteerd en dus gemeengoed.

das misschien nog wel een slimmer plan idd :D al weet ik niet of het wel verstandig is om een snellere motor in een cabrio te hangen, maar dat zie ik dan wel weer

want als ik er een andere nokkenas in wil leggen, ben ik met klepveren , verstelbaar nokkenas tandwiel enz. enz. erbij al gauw 600 euro kwijt.. en wat win ik er mee.. 20pk? voor dat geld kan ik er ook een 16v in bouwen denk ik.. of dat niet? niet dat ik dat nu wil gaan doen, maar je hebt wel gelijk elke euro die ik erin stop is dan eigenlijk dus weggegooid geld. en betrouwbaarder zal hij er niet op worden denk ik zo :confused:

Rinus66
25-08-2014, 13:12
Is ook net wat je wilt, vind met name in een cabrio koppel belangrijker dan vermogen. DX met 140 pk is meer fun dan een KR.

golf fahrer
25-08-2014, 13:28
Je kan er inderdaad goedkoper een "nieuwer" blok inhangen.
En dan lopen de pks effectief uit de auto :D
Maar voor mij gaat er niets boven oldskool tuning. Al heeft die dan maar 140 of 150pk.
Natuurlijk kost dat ook meer geld.

Is maar een keuze uiteraard.

yuli
25-08-2014, 13:55
Nee idd maar wat je er ook aan doet, financieel is het een gebed zonder einde. Het gaat er gewoon om, waarop loop je sneller leeg. Zeker als je op een gegeven moment er nog wat voor terug wil zien moet je tegenwoordig heel goed keuzes maken.
Je moet voor jezelf bepalen of je het waard vind om het te doen.

Ik las afgelopen weekend in de krant dat de auto inmiddels "de heilige koe status" heeft verloren. Heel veel jongeren in de steden hebben geen auto meer en zien het niet meer als status symbool, gaan liever met de fiets naar het werk of stad i.v.m. parkeer ongemakken.

Zelf heb ik onlangs na 10 jaar corrado gereden te hebben de knoop doorgehakt en ben met de corrado gestopt en verkocht. Ik moet zeggen het lucht op en geen spijt van. Daarnaast ken ik genoeg die er behoorlijk wat in hebben geinvesteerd ook maar wat graag mee stoppen.

heinz74
25-08-2014, 13:57
persoonlijk zou ik vandaag de dag niet gaan rotzooien aan een DX blok...
ik spreek enkel uit ervaring wat ik heb uit de jaren '90..
ik heb toen op het punt gestaan om er maar gelijk een KR in te gooien..dit is (nu)een ombouw van niks..
bijkomend rottigheidje was dat je toen 2500 gulden betaalde voor een blok..en nog eens 1000 gulden voor een Scirroco spaghettiespruitstuk ...
en dan nog een ditje en datje erbij...
mijn maat reed toen een 86er Golf 2 16v en die kon ik met mijn standaard DX als we op 3500 toeren schakelden gewoon bijblijven..daarboven was het anders..veel anders..
ik heb toen samen met John (vK)..besloten om mijn DX toen stapsgewijs aan te pakken
blok is toen naar hem gegaan in '97 en beetje bij beetje heb ik toen betaald om er een 1,9 van te boren
kop max bewerkt..grotere kleppen..KS zuigers met uitgewogen drijfstangen (lel van een compressie) ,16v oliepomp..afgedraaid vliegwiel ...aangepast inlaatspruitstuk met 5 cylinder gasklep..ditto warmdraairegelaar..alles Supersprint +spruitstuk..276 Schrick stok
en dan ben ik zeker nog dingen vergeten.. dit gaf alles bij elkaar iets van 145-150 Pk
en merkbaar meer koppel..kosten waren toen iets van (en dan weet ik dat ik gematst ben ,omdat heel ons clubje er kwam/kocht) 6000 guldens..
aangezien je nu voor pak hem beet 3000€ een conversie kunt realiseren naar een ABF of KR of misschien een G60...zou ik het nu wel anders doen ..
alhoewel een DX op injectie in die staat voor mij toen wel lachen was hoor..en betrouwbaar..
ik reed er mee naar de buurtsuper of naar het Gardameer..interreseerde me niks..ik hoefde niet bang te zijn dat de intercooler scheurde ofdat mijn Ecu dacht dat hij ineens PacMan was ofzo..
gewoon regulier onderhoud ,goede Castrol erin ,goede benzine ,netjes warm rijden ...en af en toe GSitjes pesten ...that was it..
moet wel zeggen dat voorbij de 4000 toeren heel de hel losbrak toen..0 tot 100 in een seconde of 7 en een top rond de 200..
en het kreng reed bij normaal gebruik gewoon hetzelfde als origineel..niks verzuipen nadieselen of slecht starten..

het blijft uiteindelijk je eigen keuze en portemonnee ...en het moment wanneer de kap open gaat...

turbojo2
25-08-2014, 20:37
Het geluid van een stationair lopende getunde EG of DX motor is wel super om te horen en daar kan ik erg van genieten. Met de Eg of DX motor in je auto hou je hem wel origineler als met een 16v of wat dan ook erin.

wessel97
25-08-2014, 20:44
Nee idd maar wat je er ook aan doet, financieel is het een gebed zonder einde. Het gaat er gewoon om, waarop loop je sneller leeg. Zeker als je op een gegeven moment er nog wat voor terug wil zien moet je tegenwoordig heel goed keuzes maken.
Je moet voor jezelf bepalen of je het waard vind om het te doen.

Ik las afgelopen weekend in de krant dat de auto inmiddels "de heilige koe status" heeft verloren. Heel veel jongeren in de steden hebben geen auto meer en zien het niet meer als status symbool, gaan liever met de fiets naar het werk of stad i.v.m. parkeer ongemakken.

Zelf heb ik onlangs na 10 jaar corrado gereden te hebben de knoop doorgehakt en ben met de corrado gestopt en verkocht. Ik moet zeggen het lucht op en geen spijt van. Daarnaast ken ik genoeg die er behoorlijk wat in hebben geinvesteerd ook maar wat graag mee stoppen.

dan ben ik denk ik een uitzondering, want voor mijzelf vind ik een auto toch echt een status symbool.. ik vind het gewoon leuk om iets te hebben wat iemand anders niet heeft.

het kan misschien ook komen omdat ik een ontiegelijke hekel heb aan het openbaar vervoer. elke keer als ik met het openbaar vervoer ga, stap ik of op de vereerde plaats in, of ik mis de bushalte waar ik uit moet stappen, of ik verlies het kaartje, ik fiets eerlijk gezegd nog liever door de zeikende regen dan dat ik met het openbaar vervoer ga. het is gewoon niet weggelegd voor mij :D

wessel97
25-08-2014, 20:47
persoonlijk zou ik vandaag de dag niet gaan rotzooien aan een DX blok...
ik spreek enkel uit ervaring wat ik heb uit de jaren '90..
ik heb toen op het punt gestaan om er maar gelijk een KR in te gooien..dit is (nu)een ombouw van niks..
bijkomend rottigheidje was dat je toen 2500 gulden betaalde voor een blok..en nog eens 1000 gulden voor een Scirroco spaghettiespruitstuk ...
en dan nog een ditje en datje erbij...
mijn maat reed toen een 86er Golf 2 16v en die kon ik met mijn standaard DX als we op 3500 toeren schakelden gewoon bijblijven..daarboven was het anders..veel anders..
ik heb toen samen met John (vK)..besloten om mijn DX toen stapsgewijs aan te pakken
blok is toen naar hem gegaan in '97 en beetje bij beetje heb ik toen betaald om er een 1,9 van te boren
kop max bewerkt..grotere kleppen..KS zuigers met uitgewogen drijfstangen (lel van een compressie) ,16v oliepomp..afgedraaid vliegwiel ...aangepast inlaatspruitstuk met 5 cylinder gasklep..ditto warmdraairegelaar..alles Supersprint +spruitstuk..276 Schrick stok
en dan ben ik zeker nog dingen vergeten.. dit gaf alles bij elkaar iets van 145-150 Pk
en merkbaar meer koppel..kosten waren toen iets van (en dan weet ik dat ik gematst ben ,omdat heel ons clubje er kwam/kocht) 6000 guldens..
aangezien je nu voor pak hem beet 3000€ een conversie kunt realiseren naar een ABF of KR of misschien een G60...zou ik het nu wel anders doen ..
alhoewel een DX op injectie in die staat voor mij toen wel lachen was hoor..en betrouwbaar..
ik reed er mee naar de buurtsuper of naar het Gardameer..interreseerde me niks..ik hoefde niet bang te zijn dat de intercooler scheurde ofdat mijn Ecu dacht dat hij ineens PacMan was ofzo..
gewoon regulier onderhoud ,goede Castrol erin ,goede benzine ,netjes warm rijden ...en af en toe GSitjes pesten ...that was it..
moet wel zeggen dat voorbij de 4000 toeren heel de hel losbrak toen..0 tot 100 in een seconde of 7 en een top rond de 200..
en het kreng reed bij normaal gebruik gewoon hetzelfde als origineel..niks verzuipen nadieselen of slecht starten..

het blijft uiteindelijk je eigen keuze en portemonnee ...en het moment wanneer de kap open gaat...

dan laat ik de ori motor er voor nu gewoon lekker in hangen, en spaar ik wel voor een ombouw. wat voor iets zie ik dan wel weer haha

Rinus66
25-08-2014, 21:07
Het geluid van een stationair lopende getunde EG of DX motor is wel super om te horen en daar kan ik erg van genieten. Met de Eg of DX motor in je auto hou je hem wel origineler als met een 16v of wat dan ook erin.

En dan de reactie als je m start voor een terras vol kenners: Ding lopt op drei poot'n :D

Hight
25-08-2014, 22:15
juist DX power!

turbojo2
26-08-2014, 20:18
dan ben ik denk ik een uitzondering, want voor mijzelf vind ik een auto toch echt een status symbool.. ik vind het gewoon leuk om iets te hebben wat iemand anders niet heeft.

het kan misschien ook komen omdat ik een ontiegelijke hekel heb aan het openbaar vervoer. elke keer als ik met het openbaar vervoer ga, stap ik of op de vereerde plaats in, of ik mis de bushalte waar ik uit moet stappen, of ik verlies het kaartje, ik fiets eerlijk gezegd nog liever door de zeikende regen dan dat ik met het openbaar vervoer ga. het is gewoon niet weggelegd voor mij :D

Zie dat je een Batavus Blackbuster hebt. Zo eentje wil k ook hebben. Heb zelf een Gazelle 3-bak met trommelremmen. Deze staat alleen al een paar jaar in de tuin weg te rotten. Had pas een feestje en dacht zal effe kijken of hij het nog doet dus banden oppompen en ja hoor alles deed het nog. Maar als ik een frisse neus wil hebben draai ik het raampje van me Golf wel open en steek k me hoofd effe uit het raam hehehhe.

Rinus66
26-08-2014, 21:26
juist DX power!

De mijne was een 2X :D

2E onderblok, bewerkte DX kop met mechanische stoters, 285/291 nokkenas en spaghetti met groep A. Zat op 139 pk en 213 Nm.

wessel97
26-08-2014, 22:58
Zie dat je een Batavus Blackbuster hebt. Zo eentje wil k ook hebben. Heb zelf een Gazelle 3-bak met trommelremmen. Deze staat alleen al een paar jaar in de tuin weg te rotten. Had pas een feestje en dacht zal effe kijken of hij het nog doet dus banden oppompen en ja hoor alles deed het nog. Maar als ik een frisse neus wil hebben draai ik het raampje van me Golf wel open en steek k me hoofd effe uit het raam hehehhe.


hahaha, tja... ik zal helaas nog ff moeten wachten voordat ik niet meer op de fiets hoef, maar ik fiets nu al zo veel en vaak dat ik waarschijnlijk als ik m'n rijbewijs heb nogsteeds af en toe op de fiets zal gaan, gewoon simpelweg om het feit dat ik alle onzin en gezeur (school :D ) al weer kwijt ben wanneer ik thuis ben. dat heb je niet met de auto;)

yal
11-09-2014, 09:02
Super blok die DX , mijne loopt nog steeds perfect en alleen maar beter de afgelopen 10jaar.
Regelmatig als alles warm is gaat het gas vol erop.

Ik heb een volledige RVS uitlaat met spaghetti spruitstuk en sinds kort een 2H gasklep erop , mijn oude gasklep zoog valse lucht aan....

Met draaiende motor mogelijke vacuüm lekken inspuiten met remmenreiniger , als het blok anders gaat lopen heb je het lek gevonden.

Vaak zijn ook de injector rubbers lek , evenals slangen onder de klemmen.

swinz
12-09-2014, 09:35
Heb in mijne toch uiteindelijk gekozen een 1.8 DX te laten reviseren i.p.v. een 2E motor te monteren, moet alleen nog even zien of het lukt met alleen honen en nieuwe veren als ik hem weg breng.. als ze geboord moeten met nieuwe zuigers wordt het toch wel een prijzige keuze..

Vind ook dat het geluid gewoon heerlijk is van de originele motor en in mijn Pirelli die ik zo veel mogelijk origineel hou moet dit gewoon origineel blijven :)

Rinus66
12-09-2014, 10:11
Heb in mijne toch uiteindelijk gekozen een 1.8 DX te laten reviseren i.p.v. een 2E motor te monteren, moet alleen nog even zien of het lukt met alleen honen en nieuwe veren als ik hem weg breng.. als ze geboord moeten met nieuwe zuigers wordt het toch wel een prijzige keuze..

Vind ook dat het geluid gewoon heerlijk is van de originele motor en in mijn Pirelli die ik zo veel mogelijk origineel hou moet dit gewoon origineel blijven :)

Dan zou je er ook voor kunnen kiezen alleen een 2e onderblok te nemen. Is iets hoger, maar voor de rest behoud je het originele uiterlijk.

Polo1w
12-09-2014, 10:35
Of mijn Scirocco met dx motor kopen als donor. Blok loopt iig prima, zonder olieverbruik😄