fcapri
23-08-2014, 20:17
na enkele maanden sukkelen waarbij ik tegen 90km/H een ongelooflijk gedreun in de auto krijg, heb ik eindelijk de oorzaak gevonden.
buitenste wiellager links achter. die heeft geen speling, schuurt niet endraait vlot rond maar toch was het de oorzaak. had alles al eens gedemonteerd, gecontrolleerd, opnieuw ingevet, terug gemonteer.
van 0-80 geen problemen.
van 85-95 veel gedreun net zoals een kapot wiellager
boven de 95 ging het ook weg.
naar rechts draaien = veel kabaal, naar links draaien: geruisloos.
ik heb er nu tijdelijk als test een ander lager ingestoken van een sloopgolf en alles rijd perfect. nu wil ik maar direct ook eens alles gaan vervangen achteraan ipv met oude meuk te blijven rondrijden. ben nu ook de 450k km gepasseerd vandaag, dus het mag wel eens :D
nu zocht ik op internet en kom volgende tegen:
-losse remtrommel zonder het middenstuk met de lagers :confused: (zie foto 1)
-volledige trommel TRW 33€
-volledige trommel TRW met wiellager 35€ (foto 2)
-volledige remtrommel ATE met wiellager 143€
mijn vraag dus, waarom kost een ATE zoveel meer en zijn TRW trommels ook goed? ze moeten onder een 1.6D komen. verschilleke van 286 of 70€ is wel iets teveel om zomaar het duurste te pakken.
http://media.mister-auto.com/bolk/remtrommel/624x390/999bol-c121065-1.jpg
http://media.mister-auto.com/trw/remtrommel/624x390/161db4081-1.jpg
buitenste wiellager links achter. die heeft geen speling, schuurt niet endraait vlot rond maar toch was het de oorzaak. had alles al eens gedemonteerd, gecontrolleerd, opnieuw ingevet, terug gemonteer.
van 0-80 geen problemen.
van 85-95 veel gedreun net zoals een kapot wiellager
boven de 95 ging het ook weg.
naar rechts draaien = veel kabaal, naar links draaien: geruisloos.
ik heb er nu tijdelijk als test een ander lager ingestoken van een sloopgolf en alles rijd perfect. nu wil ik maar direct ook eens alles gaan vervangen achteraan ipv met oude meuk te blijven rondrijden. ben nu ook de 450k km gepasseerd vandaag, dus het mag wel eens :D
nu zocht ik op internet en kom volgende tegen:
-losse remtrommel zonder het middenstuk met de lagers :confused: (zie foto 1)
-volledige trommel TRW 33€
-volledige trommel TRW met wiellager 35€ (foto 2)
-volledige remtrommel ATE met wiellager 143€
mijn vraag dus, waarom kost een ATE zoveel meer en zijn TRW trommels ook goed? ze moeten onder een 1.6D komen. verschilleke van 286 of 70€ is wel iets teveel om zomaar het duurste te pakken.
http://media.mister-auto.com/bolk/remtrommel/624x390/999bol-c121065-1.jpg
http://media.mister-auto.com/trw/remtrommel/624x390/161db4081-1.jpg