roverd
25-08-2014, 06:33
Van de winter 1.8 DX eruit en een 16V KR ingebouwd in m'n Golf 1.
Blok volledig gereviseerd en loopt goed.
Ik heb er nu zo'n 4000km mee gereden en blijf last hebben van het volgende probleem.
Hij is helemaal volgens standaard waarden afgesteld.
Als de motor warm is pingelt de motor bij half gas accelereren.
Je merkt het voornamelijk (ritten in duitsland en frankrijk) bij bv klimmen op de snelweg met half gas. De motor begint dan licht te pingelen.
Geef ik dan vol gas, dan is het weg, ga ik weer terug naar half gas, dan begint hij weer te pingelen als de snelheid gezakt is en hij weer een bepaald vacuüm heeft.
Ook als ik vol accelereer, overschakel en weer het gas vol intrapt, hoor ik hem tijdens het vol intrappen even pingelen. Vol ingetrapt is het weer weg.
Heel irritant en ook niet echt lekker voor de motor.
Het lijkt te maken te hebben met de vacuüm vervroeging, maar wat?
Herkent iemand het probleem en heeft iemand een richting voor een oplossing?
Alvast dankt.
Blok volledig gereviseerd en loopt goed.
Ik heb er nu zo'n 4000km mee gereden en blijf last hebben van het volgende probleem.
Hij is helemaal volgens standaard waarden afgesteld.
Als de motor warm is pingelt de motor bij half gas accelereren.
Je merkt het voornamelijk (ritten in duitsland en frankrijk) bij bv klimmen op de snelweg met half gas. De motor begint dan licht te pingelen.
Geef ik dan vol gas, dan is het weg, ga ik weer terug naar half gas, dan begint hij weer te pingelen als de snelheid gezakt is en hij weer een bepaald vacuüm heeft.
Ook als ik vol accelereer, overschakel en weer het gas vol intrapt, hoor ik hem tijdens het vol intrappen even pingelen. Vol ingetrapt is het weer weg.
Heel irritant en ook niet echt lekker voor de motor.
Het lijkt te maken te hebben met de vacuüm vervroeging, maar wat?
Herkent iemand het probleem en heeft iemand een richting voor een oplossing?
Alvast dankt.