Log in

View Full Version : Startmotor

eugene
28-08-2014, 16:10
Mijn Golf startte vanmorgen niet. De startmotor bleef een aantal keren "hangen". De accuspanning was voldoende. Na een aantal tevergeefse aanduwpogingen startte de auto spontaan weer. Thuis heb ik de verbindingen tussen accu en starmotor opgeschuurd. Daarna heb ik 20 keer de auto succesvol kunnen starten. Ik kan er dus gewoon weer mee rijden.
Kan het probleem terugkeren? Komt het meer voor als de startmotor koud is? Is het zinvol om de startmotor te vervangen?
Bedankt voor jullie antwoord.

Audi1981
28-08-2014, 16:52
Dat weet je morgenochtend :D
Ik zou hem indien mogelijk op een helling wegzetten. Waarschijnlijk is een revisie van het relais voldoende.
Op kfzteile24.de en atp-autoteile.de zijn de huismerk startmotoren echter niet duur en prima van kwaliteit.

eugene
29-08-2014, 07:37
Bedankt voor je antwoord. Vanmorgen startte de auto gewoon. Gisteren gaf de startmotor een klik terwijl hij niet wilde ronddraaien. Ik denk dat je gelijk hebt dat het wel eens aan het relais kan liggen. Ik doe er verstandig aan doe om de startmotor preventief te vervangen.

Joris_MK1
29-08-2014, 14:18
Er zit ook vet in het relais, dat wil weleens opdrogen waardoor het relais blijft steken ;)
En dus alleen klik zegt.

eugene
31-08-2014, 16:38
Er zit ook vet in het relais, dat wil weleens opdrogen waardoor het relais blijft steken ;)
En dus alleen klik zegt.

OK. Tot nu toe start hij weer, maar ik denk toch aan vervanging.