polo 6n 1995
04-09-2014, 08:00
Hallo!
Ik heb een Golf V 1.6 FSI vrijdag naar Hem gereden om de NOX sensor softwarematig te laten verwijderen bij B&b Autotechniek. de zelfde avond wilde mijn auto niet meer starten, accu pool los gehaald en weer vast gezet daarna deed hij het weer.
Volgende ochtend deed hij ook nog gewoon. daarna nog naar Gelderland gereden (vanaf Utrecht)
Toen ik weer terug wilde rijden starten de auto niet meer.
Gaf geen kick niets! of de startmotor draaide 1 slag en daarna niets.
Inmiddels staat de auto weet bij mijn werk in de garage en zijn we vol op aan het zoeken gegaan. (sleepdienst)
-We hebben de accu getest (is ok) en even opnieuw opgeladen.
-De start motor gedemonteerd en getest (is ok) we hebben ook de startmotor handmatig aangestuurd, die draait goed alleen de motor slaat dan niet aan.
-De motor na gekeken en alles draait, er is compressie geen inwendige schade.
-Reserve sleutel geprobeerd (doet hij ook niets mee)
-Uitgelezen, geen storingen te zien (ook niet op de dashboard)
Nu willen we nog even het contactslot gaan testen (vind ik spannend ivm het canbus systeem! Ik wil het niet slopen namelijk)
We denken namelijk dat het te maken heeft met de aansturen van het starten.
Heeft iemand ervaring met het soort zelfde probleem?
Of heeft er iemand tips waar ik naar zou moeten kijken of hoe ik dit kan oplossen?
Kan iemand aan een electro schema komen mbt het starten van de motor?
Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt.
Ik heb een Golf V 1.6 FSI vrijdag naar Hem gereden om de NOX sensor softwarematig te laten verwijderen bij B&b Autotechniek. de zelfde avond wilde mijn auto niet meer starten, accu pool los gehaald en weer vast gezet daarna deed hij het weer.
Volgende ochtend deed hij ook nog gewoon. daarna nog naar Gelderland gereden (vanaf Utrecht)
Toen ik weer terug wilde rijden starten de auto niet meer.
Gaf geen kick niets! of de startmotor draaide 1 slag en daarna niets.
Inmiddels staat de auto weet bij mijn werk in de garage en zijn we vol op aan het zoeken gegaan. (sleepdienst)
-We hebben de accu getest (is ok) en even opnieuw opgeladen.
-De start motor gedemonteerd en getest (is ok) we hebben ook de startmotor handmatig aangestuurd, die draait goed alleen de motor slaat dan niet aan.
-De motor na gekeken en alles draait, er is compressie geen inwendige schade.
-Reserve sleutel geprobeerd (doet hij ook niets mee)
-Uitgelezen, geen storingen te zien (ook niet op de dashboard)
Nu willen we nog even het contactslot gaan testen (vind ik spannend ivm het canbus systeem! Ik wil het niet slopen namelijk)
We denken namelijk dat het te maken heeft met de aansturen van het starten.
Heeft iemand ervaring met het soort zelfde probleem?
Of heeft er iemand tips waar ik naar zou moeten kijken of hoe ik dit kan oplossen?
Kan iemand aan een electro schema komen mbt het starten van de motor?
Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt.