PDA

View Full Version : Rasterplaatjes op T2B

Polle van Jut
18-08-2005, 00:48
Heb juist mijn busje verlaagd met rasterplaatjes en ik vind dat he te erg hotst en botst!? Wat nu?schokdempers?Ik sta nu op 2 tandjes lager!!

bugdaddy
18-08-2005, 07:25
Heb juist mijn busje verlaagd met rasterplaatjes en ik vind dat he te erg hotst en botst!? Wat nu?schokdempers?Ik sta nu op 2 tandjes lager!!

He jammer zeg, nou ik heb nog wel een standaard as, kom hem maar gauw omruilen!! ;)
kun je weer lekker comfortabel rijden :cool:
pm me maar heeeell snel :D :D :D

molenari
18-08-2005, 10:19

Zie je wel, is niets aan dat verlagen, omhoog met dat ding! :)

vwspijlbus
18-08-2005, 10:26
Ik hou "'m" ook op fabrieks-standaard hoogte.

Frieser
18-08-2005, 11:11
Ik lekker niet lekker peuh :p foxy adjusters eronder en aangepaste springplates :biggrin:

lowrider
18-08-2005, 11:24
je kunt het beste kyb dempers of andere stugge dempers plaatsen.

weet je zeker dat je het goed gedaan hebt ? als je ze er verkeerd inlast kom je veeeeeel te laag . Hoeveel cm ruimte heb je bij de wielkasten ?Ik heb ze er ook tussen met kyb dempers en ik moet ook erg zoeken om de juiste afstelling te vinden,.

Polle van Jut
18-08-2005, 23:15
Heb het originele boutgat als onderste punt van mijn sleuf genomen!Ik heb nu mijn rasterplaatjes 2 tanden boven de onderste gezt en ik heb nu tussen mijn wielkast en band(originele 185/14)4 vingers plaats!In hoogte scheelt het vanaan de wielkastrand nu ongeveer 9 cm tegenover origineel!Ik heb mijn rubbers afgezaagd zodat er ongeveer nog ne centimeter blijft staan!Nu nog kortere schokdempers!?Polle

lowrider
19-08-2005, 09:30
gewoon stugge dempers steken scheelt al een heel stuk.
de juiste afstelling vinden is wat lastig.
dit is de mijn e, en hoe de rasterplaten staan tov origineel weet ik niet exact,
het interieur moet er nog in dus dan stel ik em af.
Ik neem aan dat je in beide buizen een rasterplaat hebt gelast, je kunt dan ook de ene torsiestaaf vastzetten in de originele stand en dan de ander verlaagd vastzetten , word hij ook iets stugger van.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/3/P7300045.JPG

het liefst wil ik nog lager maar dan kom ik uit op dropped spindles.( en das errug duur)
het mooist zou zijn als ie met de bumper 10 cm van de grond ligt.

krukab
19-08-2005, 09:52
je kunt dan ook de ene torsiestaaf vastzetten in de originele stand en dan de ander verlaagd vastzetten,
word hij ook iets stugger van.

Had je net zo goed deze (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9517) kunnen monteren ... had je weer een puist werk gescheeld ;)

bugdaddy
19-08-2005, 10:10
Had je net zo goed deze (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9517) kunnen monteren ... had je weer een puist werk gescheeld ;)

Da's wel leuk gezegd, maar ik krijg ze niet geleverd hier in NL......

(het ziet er in ieder geval gelikt uit en lijkt mij de best mogelijke optie)

Frieser
19-08-2005, 10:34
Da's wel leuk gezegd, maar ik krijg ze niet geleverd hier in NL......

(het ziet er in ieder geval gelikt uit en lijkt mij de best mogelijke optie)

Volgens mij kan je ze wel krijgen hier... handelde jij niet in die dingen Krukab?

lowrider
19-08-2005, 13:14
ja das ook een optie.
Heb net ne mail terug van slammedpanel , dropped spindles verlagen met ongeveer 11 cm , dan kun je volges mij de as bijna in de orizinele stand laten staan. Heeft iemand trouwens dropped spindles op zn t2 bus ? of een combinatie van rasterplaten en spindles ?

Zeend
22-08-2005, 11:55
Ik heb hem op originele hoogte met Koni's, en dat rijdt super!

Jens

Polle van Jut
22-08-2005, 18:39
Ik heb ondertussen in Spa een setje Kyb's op de kop getikt,en daarstraks geplaatst!In Spa heb ik nog met Rokus staan praten en die vertelde me dat het toch beter was om het stuk van de aanslagrubbers toch maar helemaal te verwijderen.Ik hoef niet met mijn buik tegen de grond hoor,bruikbaar laag is het einddoel,voor een daily driver!Komen 16ers fuchsen op!waarschijnlijk 1 buitentandje achteraan!Polle
@krukab :Ik ben jouw busje ook nog tegengekomen,en ik had die rasterplaatjes al een tijdje liggen!Welke schokdempers heb jij onder je T2(a)b??
@lowrider:zoals de jouwe nu staat is vlgens mij wel goed voor elke dag!In Belgie stikt het ook van de verkeersdrempels hoor!!