View Full Version : Monopoint nachtmerrie(weber vervanger)
Golf116vmk1
16-09-2014, 21:08
Beste Forummers,
Ik heb steeds problemen met mijn monopoint(carb) injectiesysteem.Graag wil ik deze vervangen voor een weber 32/35 van een ford ohc motor.
Heeft iemand hier ervaring mee? Past het? past het niet?
Na mijn weten wel maar moet het zeker weten voordat ik deze via speurders hierheen laat sturen.
Hoop op goede raad.
M.v.g
Dennis van der Werf
Audi1981
17-09-2014, 06:41
Heb je nu een pierburg 2e oid? of heb je een monopoint injectiesysteem?
Dat zijn wel 2 verschillende zaken.
Een carb kun je redelijk makkelijk vervangen voor zo'n 2 traps weber, maar als ie van een Ford af komt moet alles wel opnieuw afgesteld worden en waarschijnlijk ook wel andere sproeiers.
Forumlid hier reviseert die originele pierburg carbs en dan rij je weer zuiniger en fijner als een weber hoor;
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=109056
Golf116vmk1
17-09-2014, 08:13
Monopoint injectie systeem. Sorry voor onduidelijkheid. Maar ik wil graag op 2traps weber rijden
Johan1982MK1
17-09-2014, 08:49
als je van injectie naar carb. gaat zal je ook weer een mechanisch pompje moeten monteren.
Inlaatspruitstuk van een carb. motor moet erop want die kan je zo niet kwijt op je huidige.
Ik heb geen idee wat er op je kenteken staat, maar het co. bij een motor met geregelde kat. is ook belangrijk, niet dat je straks na de ombouw bij de apk staat en je co niet klopt.
Kant en klare vervangingsweber kopen bij Fastroadcars.co.uk. Kost meende iets van 300eu, maar is het geld zeker waard.
Golf116vmk1
17-09-2014, 10:04
als je van injectie naar carb. gaat zal je ook weer een mechanisch pompje moeten monteren.
Inlaatspruitstuk van een carb. motor moet erop want die kan je zo niet kwijt op je huidige.
Ik heb geen idee wat er op je kenteken staat, maar het co. bij een motor met geregelde kat. is ook belangrijk, niet dat je straks na de ombouw bij de apk staat en je co niet klopt.
Ik meende dat inlaatspruitstuk van monopoint inject en pierburg carb gewoon hetzelfde zijn. ja klopt idd brandstof pomp inbouwen.
Ja zit idd katalysator onder.
En zon weber vervaningcarb is ook een idee idd.
Het co moet niet zon probleem zijn. dan schroef ik uhm voor de keuring gewoon helemaal dicht.
jellehier
17-09-2014, 10:07
Ik snap je probleem met een monopoint niet zo
Dingen hebben eigenlijk nooit proplemen dus waarom al die moeite om op een carburateur te gaan rijden waar je dan ook nog mee aan het afstellen moet
Golf116vmk1
17-09-2014, 11:15
Ik snap je probleem met een monopoint niet zo
Dingen hebben eigenlijk nooit proplemen dus waarom al die moeite om op een carburateur te gaan rijden waar je dan ook nog mee aan het afstellen moet
Beste Jelle,
Starten gaat moeilijk, slaat steeds af als ik terug schakel en rem voor een rotonde, stotterd als een gek als ik rij en optrek. slaat steeds af als die koud is. al met al kan geen drempel, rotonde over zonder dat de motor uitslaat.
Audi1981
17-09-2014, 13:28
Wat voor motor heb je? 1.8?, controleer dan eens bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap, check de vacuumslangen inclusief die van de carterventilatie en rembekrachtiging. Als dat niet helpt controleer brandstofdruk en injector, lambdasonde en bedrading daarvan. Temperatuursensor van de motor (de blauwe) stuurt ook de injectie aan.
Dit zijn klusjes die niets kosten en waarschijnlijk jouw probleem oplossen.
Golf116vmk1
17-09-2014, 15:08
Wat voor motor heb je? 1.8?, controleer dan eens bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap, check de vacuumslangen inclusief die van de carterventilatie en rembekrachtiging. Als dat niet helpt controleer brandstofdruk en injector, lambdasonde en bedrading daarvan. Temperatuursensor van de motor (de blauwe) stuurt ook de injectie aan.
Dit zijn klusjes die niets kosten en waarschijnlijk jouw probleem oplossen.
Ik heb een 1.6 motor. 68pk
Johan1982MK1
17-09-2014, 15:14
Huh? 1.6? die zijn in de golf2 nooit geleverd met injectie.
Huh? 1.6? die zijn in de golf2 nooit geleverd met injectie.
ABF in een mk1 ook niet ;)
Waarschijnlijk een PN die door de vorige eigenaar is omgehobbybobt . In dat geval zou ik voor de optie van René gaan.
Audi1981
17-09-2014, 15:33
Hangt van de aanvulling op je kentekenbewijs af, als jij u9 of k6 en een lambdasonde hoort te hebben op die auto....
U9 van voor 93 hoeft volgens mij alleen maar onder de 3,5% CO te zitten.
jellehier
17-09-2014, 19:40
Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.
Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint
Golf116vmk1
17-09-2014, 20:04
Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.
Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint
Ja heb de 2e2 versie opgezocht. dat lijkt toch sterk wat ik er op heb zitten.
Golf116vmk1
17-09-2014, 21:07
Ik vind het maar vaag, een 1.6 ombouwen naar monopoint injectie, en dan toch problemen, dat is wat je doet om van de problemen af te komen.
Het zou mij niet verbazen dat de 2e2 aangezien word als monopoint
KLopt heb een pierburg 2e met electronisch geregeld gasklep.
Als de auto stationair loopt trekt ie de gasklep steeds te ver dicht en slaat de motor af. Hetzelfde als afremmen voor een rotonde koppeling in. Dan slaat ie ook uit. waar kan dat aan liggen dat ie de gasklep helemaal dichttrekt dan?
VdubMKII
17-09-2014, 21:28
Gewoon een weber kopen, is het geld zeker waard! laats zelf ook gedaan.
De 2EE is de elektronische carburateur.
We hadden hetzelfde probleem. Ik heb het inlaatspruitstuk-sensor vervangen en de alle vacuum slangen vernieuwd. Toen was het weg.
Bij de 2EE geeft de gasklepregelaar of de stationaire potmeter problemen.
Golf116vmk1
18-09-2014, 08:30
De 2EE is de elektronische carburateur.
We hadden hetzelfde probleem. Ik heb het inlaatspruitstuk-sensor vervangen en de alle vacuum slangen vernieuwd. Toen was het weg.
Bij de 2EE geeft de gasklepregelaar of de stationaire potmeter problemen.
Dankje wel, ik zal er van het weekend naar kijken.
http://www.ruddies-berlin.de/index2.html
je zal toch al goed moeten zoeken achter een weber van een ford met dezelfde voet als een pierburg 2EE hoor
een weber heeft een rechthoekige voet met 4 schroeven, de pierburg heeft er 3.
dan ook nog de aansluiting van de gaskabel en choke?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.