PDA

View Full Version : Vento GT TDI


GOFAST
17-09-2014, 08:04
hallo mensen.

ik ben Maurice, 32 ben bedrijfswagen monteur.
en kom eens op jullie forum kijken dus stel me bij deze ff voor aan de mensen die me nog niet kennen.
me auto:

http://i43.tinypic.com/20uofg3.jpg

VENTO GT TDI 97".
DAILY CAR 230 PK / 453 NM.

AFN motor set up:

-dbilas sport 260 gr nokkenas.
-bewerkte Volvo uitlaatkleppen. 1,5 mm groter.
-licht bewerkte uitlaatkanalen.
-fratelli bosio race 520 verstuivers drukken omhoog gebracht naar 1e trap 240 bar en 2e trap 300 bar.
-custom inlaat lehman principe op basis van een G60 spuitstuk.
-touran PD uitlaatspruitstuk.
-GT2056v vnt turbo. (Mercedes 320 cdi)
-12,9 kopbouten. (ARL)
-ASV zuigers / klepuitsparingen bewerkt en compressie verlaagd.
- engine girdle (extra versteviging onderblok omgebouwd van G60 naar TDI).
- vliegwiel 1,5 kg afgedraaid.
-krukas poelie / krukas / vliegwiel gezamenlijk en onafhankelijk gebalanceerd.
-custom achterste motorsteun i.v.m turbo.
-custom carter i.v.m turbo.
-DE143 nokkenplaat.
-12mm plunjers.
-0,2 bar hi flow opvoerpomp.
-bmw X5 brandstof koeler.
-custom intercooler gemaakt van een truck intercooler.
-3 bar map sensor.
-VVT software op maat.
-forge blow off valve (in en uit schakelbaar)
-stand alone water / methanol injectie snow performance stage 2+
met 100cc + 175cc injectie na intercooler en aquamist check valve jet 0.3mm voor de turbo.

ASD versnellingsbak.
-sachs race engineering sinterplaat koppeling.

ONDERSTEL


-eibach pro street s schroefset.
-alle rubber vervangen door powerflex paars of claus von essen rood.
-sparco veerpootbrug.
-draagarmbrug.
-rvs gevlochten remslangen.
-H&R anti roll over kit.(met verstevigde bevestiging aan draagarmen)
-H&R 10mm spacers.
-team dynamics pro race 1.2 17"x7j.
-toyo proxes t1-r 215/40/17.
-ATD 305mm remschijven.
-alfa romeo brembo 4 pod remklauwen.
-ferrodo DS 2500 remblokken.

EXTERIEUR

-ford 6FSE electric orange.
-golf front.
-tot 95" voor schermen.
-motorkap verlengt.
-schermen gerold.
-stootstrippen verwijdert.
-ruitensproeier jets verwijdert.
-naad van achter scherm naar achter paneel verwijdert.
-antenne verwijderd. (dak)
-logo achter klep verwijdert.
-OEM achter spoiler verwijdert.
-raamspoiler gemonteerd.
-bonrath grill. (merk verwijdert)
-clean voorbumper (aangepast aan intercooler)
-richel achterbumper verwijdert.
-inpro koplampen.(6000k xenon)
-heldere knipperlichten.
-helder smoke achterlichten.
-dak raam geblindeerd.

TO DO LIST

-PD zuigers en drijfstangen monteren op korte termijn.
-spuitwerk i.v.m roest en scheurtjes.(OEM style poly motorkap + US achterbumper monteren)
- GTB2260VK turbo monteren.
-custom rvs uitlaat systeem 1 demper voor achter as geen eind demper.
-compleet ander inlaat traject.(cda filter / zelfde inlaat maar grotere 2e kamer en aansluiting aan andere kant)
-software aanpassen.(VVT)
-hemel en stijlen zwart maken.
-2 andere voorstoelen.

http://i57.tinypic.com/33k4rit.jpg
http://i47.tinypic.com/ruw47r.jpg

wijkt af van de OEM+ norm maar ik vind het mooi.

GolfKaatsheuvel
17-09-2014, 08:20
Hee Maurice, hier ook maar een topic aangemaakt! Ik ga hem ook hier weer volgen :thumbup:

KennyH
17-09-2014, 08:21
Zo jij hebt niet stil gezeten!

Aardig wat upgrades.

Welkom hier trouwens.

GOFAST
02-01-2015, 09:07
intussen is de vento weer toe aan een motor revisie.
de 9e gaat ie er uit.

PD zuigers en drijftangen.
ander onderblok.
nieuwe geleiders in de kop enz

ook ga ik op een 3e plaats water / methanol inspuiten.

http://i61.tinypic.com/21oswp5.jpg

http://i60.tinypic.com/1z1aatv.jpg

Deckedm
02-01-2015, 11:33
Mooi Ries, ga je ook weer terug naar de oem koplampen ?

En laat ze s opschieten met dat forum :D

GOFAST
02-01-2015, 13:43
ja echt he ?, ik begin er onderhand ook van te trillen.
oem koplampen zal je bij mij niet zien, helaas.

er komen wel wat veranderingen aan kwa uiterlijk die jullie wel aan staan.

paulusgti
02-01-2015, 13:46
Dik ding! Blijft leuk een dikke diesel

jellehier
02-01-2015, 14:14
Deze van de week zien staan in Nijmegen bij de MB klopt dat

GOFAST
02-01-2015, 15:46
ja klopt, kom je uit nijmegen ?

tim 16v
02-01-2015, 16:21
jow mau jij hier :D . Erg benieuwd naar de nieuwe kracht bron. De oude was ook niet verkeerd :wow:

Juul
02-01-2015, 18:07
Heej maus, ouwe tunert :thumbup:

GOFAST
02-01-2015, 18:41
vriendjes :giggle:

t3fastbackt4
02-01-2015, 20:41
Project om te volgen!!!

Mijn 2009 caddy 1.9 dsg 105 pk ging al als een mongool.
Succes ermee!

Audi1981
02-01-2015, 20:45
Leuk zo'n totaal bewerkte diesel, dat zien we te weinig ben ik van mening ;)

GOFAST
04-01-2015, 10:52
tnx mannen.

denk dat ik je de rede wel kan vertellen waarom je het weinig ziet.
-korte toeren bereik blijft een groot nadeel.
-ten opzichte van je investeringen zou je met een benzine motor veel meer vermogen draaien.
-en een VP zo als de mijne is ook eigenlijk helemaal niet geschikt om meer als 200pk te draaien.

het is natuurlijk wel een apart bezit waarmee je ondanks leuk vermogen niet helemaal leeg loopt op brandstofkosten.
terwijl ik toch een redelijk zwaar rechter voetje heb.

vwjohnny
28-09-2015, 16:26
hoe staat het hier mee?

DeGolf1
28-09-2015, 16:29
Leuke opvallende vento hoor.
Ik heb je wagen op de meeting in oss gezien.

giuliettaevo
28-09-2015, 17:23
Hij doet het nog steeds...En daar is de eigenaar heel blij mee. ;)

GOFAST
04-10-2015, 21:40
he mannen.

goede avond.
ja ik kom hier te weinig.
zal hier van de winter een mooie update posten.

ja idd ik was in oss.
lekker weertje, mooie wagens.

lijkt er op dat ik februari dit x niet de motor hoef te reviseren dus het gaat eens voor de wind.
ben in middels wel bij de 3e turbo van dit project aan gekomen.

spuit nu ook wat minder diesel in.
als de motor eenmaal goed warm is rookt de auto bijna niet.
dus wel wat minder fun onder in.

ook spuit ik nu ethanol via de WMI bij en dat werkt perfect.
wel wordt me motor olie wat dun van WMI dus ik ververs nu om de 7500km (in het zomer seizoen)
olie druk lampje ging eens branden bij 114 gr omdat ie dunner was geworden.
hoop dat deze turbo wat langer mee gaat.

me verstuiver liepen wel vrij snel los door dat de verstuiver bouten oprekken.
daar zit nu 10,9 in.........nu hopen dat de draad in de kop dat houd.
ken trouwens verder niemand met dit probleem.

Dopue
05-12-2015, 10:47
lekker bezig Maus :thumbup:


no pain no gain! PD is te makkelijk maat gewoon lekker VP tunen :D
ben benieuwd naar je vorderingen ;)

GOFAST
08-10-2016, 09:48
kom hier te weinig.

dus doe maar een x een update voor de geïnteresseerde die me niet kennen van VWF of app.

ben begonnen met het bouwen van een sequenseel geschakelde compound turbo set up.

begon met een uitlaatspruitstuk maken.
http://i68.tinypic.com/waocux.jpg

hier het K03 turbine huis en een begin van de tussen pijp.
http://i66.tinypic.com/zldstk.jpg
http://i68.tinypic.com/oart4m.jpg


een dubbele boost meter laten komen uit USA om de relatie tussen IMP/EMP duidelijk weer te geven op een toereikende schaal.

http://i66.tinypic.com/sxnh42.jpg


http://i65.tinypic.com/ilanau.jpg
http://i65.tinypic.com/slu0jr.jpg

turbine huis van de grote turbo aanpassen + verlopen voor gemaakt.

http://i64.tinypic.com/e1di04.jpg

http://i65.tinypic.com/ra0y2u.jpg

http://i65.tinypic.com/24vl6hl.jpg

http://i67.tinypic.com/34j98g9.jpg

na wat frees werk zag de ingang van de turbine er zo uit :tu:
http://i67.tinypic.com/zn94pl.jpg

http://i68.tinypic.com/ojgscg.jpg

dit is de grote turbo boven de versnellingsbak.
gaat om een borg warner S250 ETT

http://i63.tinypic.com/rayuyr.jpg

http://i64.tinypic.com/vnp0up.jpg

toen moest er een tussen pijp gemaakt worden.
nou dat is niet ff maar goed hier dan wat foto's.

http://i66.tinypic.com/2wcpbfs.jpg

http://i66.tinypic.com/16lb2w3.jpg

http://i67.tinypic.com/2gx4kyp.jpg

http://i68.tinypic.com/2sakz81.jpg

http://i67.tinypic.com/dzihwh.jpg

http://i64.tinypic.com/25himnc.jpg

http://i64.tinypic.com/qoeo2b.jpg

de tussen pijp (toen)

http://i65.tinypic.com/20p6gqe.jpg

http://i68.tinypic.com/v75e08.jpg
http://i63.tinypic.com/21kmqeb.jpg

en voor de hi pressure K03 een MFS compressor wiel binnen gekregen.
http://i66.tinypic.com/2t9b6.jpg

water 2 air koeler passen voor de K03

http://i63.tinypic.com/r1d5du.jpg

de 38mm waste gate verkocht en deze 60mm daar voor in de plaats gemaakt.
dit ivm sequentiële schakeling van de turbo's.
komt natuurlijk een hitte schild tussen.
ding is echt groot :shock:

http://i63.tinypic.com/mv0rch.jpg

turbine huis gelast aan actros flens.
audi inlaat terugslag klep ligt er naast.
ook dat is een wijziging voor sequentieel kunnen schakelen.

http://i65.tinypic.com/5zfa03.jpg

daar zal de klep komen denk ik.

http://i66.tinypic.com/sfjcdy.jpg

auto heeft inmiddels een zwarte band over de zijkant.

http://i66.tinypic.com/2l4z6q.jpg

ook met me huidige set up nog een bak kapot gedraaid.

http://i64.tinypic.com/2yobyu0.jpg

http://i67.tinypic.com/2vv1g12.jpg

http://i67.tinypic.com/jigjue.jpg

http://i66.tinypic.com/2efus05.jpg

K03 terug van ETTE eindhoven.
Erg kundige man, denkt idd mee.
das met dit project wel fijn natuurlijk.

Turbo is gereviseerd.
billit compressor wheel.
En versterkt axiaal lager.

2e water 2 air intercooler is ook binnen.
Besteld via frozenboost.
goede service en voor het geld zo mooi als dat je het mag verwachten.

http://i63.tinypic.com/szxzih.jpg

Begonnen met een steun maken.

http://i65.tinypic.com/28amjwg.jpg

http://i67.tinypic.com/8vw3f6.jpg

En het komt natuurlijk allemaal vrij krap.

http://i65.tinypic.com/206lykl.jpg

Steun word later natuurlijk na bewerkt.

zo nu lopen jullie hier ook weer bij.

jones
08-10-2016, 15:59
:eek: zo dan!! wat een machtig mooi project zeg!! :eek:

golffan
08-10-2016, 17:50
ik ben fan, vind dit gewoon machtig. Zie je inderdaad te weinig dat men met diesel ernstig aan de slag gaat. Hoeveel bar ben je van plan dan uiteindelijk te draaien?

GOFAST
10-10-2016, 08:28
Dank je wel.

Nou mee eerste eisen zijn niet zo hoog.
2.5 bar overdruk om het draaiend te krijgen.
Is zat.
Later mss naar 2.8 bar, of 3.
Sequentieel.

Als compound geschakeld kan de druk makkelijk veel hoger.
Maar dat is niet wenselijk.
Ga eerst sequentieel proberen goed lopend te krijgen.
Dat vind de K03 ook fijner.
Want bij sequentieel schakelt hij uit als de S250 ETT op gang is.
Bij compound vermenigvuldigt hij de PR van de S 250 ETT altijd met zijn eigen PR.
Vandaar die achtelijk hoge drukken.

jones
10-10-2016, 09:58
En bedankt voor de Ette Eindhoven tip!
Was op zoek naar een adres waar mijn eigen turbo naartoe kan en heb Ette inmiddels gesproken en hij gaat me verder helpen. :thumbup:

GOFAST
10-10-2016, 10:44
Idd een fijn adres.
Die man denkt echt mee.
En staat open voor alle aanpassingen.

GOFAST
15-03-2019, 13:25
Me auto was toe aan een nieuw front ivm me compound project.
Moest max koude lucht in.
Ook wat aanloop schade achter dus besloten de auto weer over te spuiten.
MB carbon zwart.

http://i64.tinypic.com/167jseg.jpg

http://i67.tinypic.com/ajld35.jpg

http://i68.tinypic.com/2r25abs.jpg

http://i66.tinypic.com/2duyutj.jpg

De auto is nu voor bereid op de motor die ik nu bouw.
Daarom zitten er dus dingen in de kofferbak gebouwd.
De motor gaat niet zo hard als ik zou willen maar het is we al een stuk verder als me laatste post.
Bij dit project blijf je tegen dingen aanlopen die anders kunnen.
Ook geld speelt een rol natuurlijk, ik doe wat ik kan.
Zal hier later / bij intresse wat posten.

The Skinnmeister
15-03-2019, 17:06
Ziet er netjes uit, wel makkelijk zo'n passteun voor de motor in de garage :D
Heb de wagen gezien in Oss :thumbup:

DÁ-BRT
15-03-2019, 20:23
Goed om te zien dat je nog lekker bezig bent. We hebben elkaar 1x gezien lang geleden en ik was onder de indruk van je kennis en kunde!

GOFAST
15-03-2019, 20:58
Dank je wel bert ik weet het nog goed ja.
Ieder x stapje verder he.

Roy16VG60
16-03-2019, 07:55
Dik project hoor! Erg mooi! :thumbup:

En ik mis jouw projecten ook Bert! ;) Die waren ook altijd van hoog niveau.

GOFAST
17-03-2019, 22:35
Crafter zuigers bewerkt.

http://i67.tinypic.com/ixgqc9.jpg

Onder blok opgeboord naar 2.0 ltr.

http://i65.tinypic.com/ftfsle.jpg

Rosten drijfstangen.

http://i63.tinypic.com/10fn7v5.png

Hulp as aangepast, versterkt en custom kleinere poelie.

http://i66.tinypic.com/acpd10.jpg

Pre turbo meth nozzle vermaakt in V-band aansluiting van de kleine turbo.

http://i63.tinypic.com/5mag0.png

Custom plaat voor verstelbaar nokken as tand wiel.
Rij nu met 4 gr deze laten 10 gr toe.
Krijg hem nu niet in 1 x goed.

http://i68.tinypic.com/r228gx.jpg

Zie ook RPM sensor in compressor huis.

jopie95
18-04-2019, 23:28
Donders maus, dit zijn toch weer erg vette upgrades.
wat voor compressie ga je draaien met die crafter zuigers?

DÁ-BRT
19-04-2019, 04:41
Wauw! Je hebt weer veel gedaan.

Weet je ook al wat voor pomp je gaat gebruiken? (Lijn or rotatie?)

giuliettaevo
21-04-2019, 01:15
Ve-pomp, daar is hij helemaal geil van... :screwy:

Maar blijft leuk om te zien dat mensen hun eigen weg blijven gaan. :thumbup:

DÁ-BRT
21-04-2019, 03:19
Ve-pomp, daar is hij helemaal geil van... :screwy:

Maar blijft leuk om te zien dat mensen hun eigen weg blijven gaan. :thumbup:

Haha!

GOFAST
02-05-2019, 01:09
@jopie95, stock crafter CR is 16,8 : 1 ipv VP 19,5.
Sla mede deze weg in omdat ik CR zo laag mogelijk wil hebben met minimaal squish en pocket bewerking.
Dat is een ruimte waar je niets echt goed kan verbranden namelijk.
En bowl in de stock VP vorm groter maken is niet alleen een CNC ramp.
Maar ook niet uitvoerbaar ivm met rest matriaal naar koel kanaal in zuigerbodem.

@bert, rotatie.
Ben erg gehecht aan me dynamische vervroeging.
12mm, DE143, 386lt liftpomp met koeler.
En 10mm leidingen om aanvoer fluctuaties tijdens max 21 gr vervroeging tegen te gaan.
En iets wat vrij zeldzaam is.
Een nog bruikbaar (na veel stellen) setje 0,341 eerste generatie Hflox.
Zou meer brandstof als lucht moeten hebben.

DÁ-BRT
02-05-2019, 03:23
@bert, rotatie.
Ben erg gehecht aan me dynamische vervroeging.
12mm, DE143, 386lt liftpomp met koeler.
En 10mm leidingen om aanvoer fluctuaties tijdens max 21 gr vervroeging tegen te gaan.
En iets wat vrij zeldzaam is.
Een nog bruikbaar (na veel stellen) setje 0,341 eerste generatie Hflox.
Zou meer brandstof als lucht moeten hebben.

Gaaf dat je zo ver gaat met een VE!
Heb je iemand die de leidingen kan maken? (Heb een adres in Duitsland) volgens mij heb ik ook nog een nieuw setje H-Flox liggen moet alleen evem kijken of die 0,285 of jouw maat zijn.

LRR
02-05-2019, 09:18
Ik sta altijd versteld van de kennis die sommige mensen hebben !! Ik lees opmerkingen waarvan ik het bestaan niet weet :)

Maar echt vakwerk kerel, keep it up ! en blijven posten hier aub