keesf
23-09-2014, 18:33
dag allemaal,
vandaag bezig geweest met een audi 80 uit 1983. met een 1600 cc motor.
heel erg leuk autotje, keurig netjes, en geen spatje roest.
koelvloeistof en thermostaat vervangen. het koelwater was denk ik nog vanaf de fabriek. bruin roest water.
alles schoongemaakt en gespoeld en afgevuld met G12+
dat moet er weer even tegenaan kunnen.
maar nu komt t..
ik vind de auto erg snel in de koeling slaan.
in een kort ritje. van ongeveer 15 minuten stadsverkeer. stoplicht naar stoplicht zeg maar. sloeg bij stilstand de koelvin aan. is dit niet erg snel? zoja wat kan je eraan controleren of aanpassen.
koelsysteem is er 1 met een liggende radiator met reservoir eraan vast. systeem is ontlucht door de bout bovenop t blok los te maken en te wachten tot er koelvloeistof uit kwam
vandaag bezig geweest met een audi 80 uit 1983. met een 1600 cc motor.
heel erg leuk autotje, keurig netjes, en geen spatje roest.
koelvloeistof en thermostaat vervangen. het koelwater was denk ik nog vanaf de fabriek. bruin roest water.
alles schoongemaakt en gespoeld en afgevuld met G12+
dat moet er weer even tegenaan kunnen.
maar nu komt t..
ik vind de auto erg snel in de koeling slaan.
in een kort ritje. van ongeveer 15 minuten stadsverkeer. stoplicht naar stoplicht zeg maar. sloeg bij stilstand de koelvin aan. is dit niet erg snel? zoja wat kan je eraan controleren of aanpassen.
koelsysteem is er 1 met een liggende radiator met reservoir eraan vast. systeem is ontlucht door de bout bovenop t blok los te maken en te wachten tot er koelvloeistof uit kwam