Log in

View Full Version : waarde golf 2 gtd special in onderdelen

casss
16-10-2014, 12:28
In verband met aanschaf andere auto overweeg in mijn GTD te slachten...

Heb er afgelopen jaren relatief veel onderhoud aan gedaan; waardoor ik verwacht dat hij in onderdelen meer oplevert dan compleet.

GTD SB motor met intercooler

Uit mijn hoofd de volgende dingen. Alles is dus maximaal 2 jaar geleden vervangen.
-Nieuwe buitenste homokineten
-Nieuwe koppeling drukgroep en druklager
-CHC bak (gelijk aan 4T maar nieuwer) met nieuwe bronzen busje voor drukstift
-Alle pakkingen brandstofpomp vernieuwd
-gereviseerde verstuivers (met nieuwe nozzles)
-Nieuwe koelvloeistofleiding met aftakking naar elektrische kvs pomp
-nieuwe waterpomp
-gereviseerde dynamo
-gereviseerde startrelais op de startmotor
-nette luxe pasadena bumpers
-Banden 2 jaar geleden nieuw gekocht, rondom 5 mm profiel op standaard stalen velgen.
-Nieuwe radiateur
-GTD km teller waarvan alles werkt
-Remblokken/schoenen rondom nieuw
-remcilinders en leidingen achter nieuw
-wiellagers rondom nieuw.
-schokbrekers achter nieuw (monroe gasgevuld)
-draagarmen nieuw,
-toplagers voor en achter nieuw,
-fuseekogels nieuw

En vast nog wat dingen vergeten.

Afgelezen kmstand 223.000 km, maar zou ook meer kunnen zijn.

motor verbruikt geen koelvloeistof, brandstofverbruik gemiddeld 1 op 18,5 aantoonbaar, olieverbruik 0,3 L op 1000 km. Turbo werkt prima op standaard druk; 0.6 bar. Carroserie is matig.

Hoeveel zou zoiets nog in onderdelen opleveren?

Dokter D
16-10-2014, 21:23
Interieur heb ik belang bij.

Lesley
17-10-2014, 06:17
Kun je mij foto's sturen van het geheel? Heb evt wel belangstelling.. Doe anders je 06 via pb!

casss
18-10-2014, 19:12
niemand een idee wat deze auto in onderdelen zou op kunnen brengen?

Dokter D
18-10-2014, 21:14
Tis maar net wat de gek er voor geeft, je moet iemand vinden die net jou onderdelen kan gebruiken. Alle onderdelen kunnen wel nieuw zijn maar de nieuwwaarde beur je nooit meer, dan haalt men ze zelf wel nieuw.

Golf 2 onderdelen zijn in principe weinig waard tenzij je de zpeciale dingen hebt.

Bijvoorbeeld een GTD klok, 2 jaar terug waren ze zo'n €100 waard omdat iedereen een tdi in zijn golf lepelde, met de huidige wegenbelasting regeling gaan alle tdi's er weer uit en de klokken gaan nu rond de €50...

Mocht er nog een goed special interieur inzitten dan heb ik daar als gezegd belang bij.

ar1g3
19-10-2014, 02:02
Vind het te gek om hem in onderdelen te verkopen eerlijk gezegd. Als ik het zo lees zijn er serieuze kosten aan gedaan en is de wagen eigenlijk mechanisch in top staat.
Ik heb een tijdlang ook een Golfje in onderdelen te koop gehad, en die spullen zijn bijna niets waard. Ik had geluk dat ik een ori skai leren interieur had wat me nog 220 heeft opgebracht, anders was ik met verlies geëindigd. Ik heb nog steeds een heel rek vol onderdelen liggen, ik geraak ze niet kwijt. Sommige onderdelen worden gewoon niet gezocht omdat je ze beter nieuw koopt of omdat ze niet stuk gaan.

Ik denk dat, tenzij er gaten in de carrosserie zitten van de roest, je er meer zal uithalen als je hem in zijn geheel verkoopt.