PDA

View Full Version : Track and tracé autodiefstal

gbgolf2
17-10-2014, 11:13
Aangezien er steeds meer voertuigen gestolen worden zat ik er persoonlijk aan te denken om zo iets http://www.tracktraceshop.com/winkel/voertuig-tracker-op-voorraad/ in me auto te bouwen wie weet hier mee vanaf of weet een andere optie.

SciroccomTDI
17-10-2014, 13:21
Naar zo iets heb ik ook al gezocht. Het moet zo zijn, dat het ding een interne accu heeft voor een tijdje. De hoofdaccu afklemmen levert natuurlijk problemen op, anders.

Bovendien... GPS komt van boven (en een beetje van opzij door weerkaatsing, maar dat is voor positiebepaling niet echt significant). Het is heel erg gemakkelijk, om een dak van een loods zo in te richten, dat het signaal niet doorgelaten wordt.

Je steelt de auto.. zet hem voor 5 dagen neer in een garage met een "speciaal" dak.. binnen 5 dagen is het accuutje van zo een kastje zeker weten leeg... en daarna begin je aan de demontage.. "en je ziet hem nooit meeeer teruggg"

Het is mogelijk om met het mobiel netwerk (GSM, maar ik denk nog beter de op meer plaatsten opgezette masten voor snellere datanetwerken yo als LTE) bijvoorbeeld te bepalen, met welke masten een telefoon (of een ander apparaat) verbonden is. Dat betekent, dat je denk ik op kilometers nauwkeurig kunt bepalen, waar het apparaat zich bevindt. Ook die golflengtes kunnen geblokkeerd worden, denk maar aan kelders waar je geen bereik hebt met je mobiel...

anderzijds.. je betaalt een relatief klein bedrag voor een kans op het terugvinden van je auto... en dat geld is het zeker waard :thumbup:

ben je alleen bewust van de voor- en nadelen.

Deckedm
19-10-2014, 05:03
Geloof me die lui hebben een simpele blocker, flikkeren ze in de auto en byebye auto..

wil je zo nodig je auto goed beveiligen, dan : BEARLOCK of gewoon ouderwets stuurslot met stang op pedalen etc... lastig maar werkt goed.

SciroccomTDI
20-10-2014, 07:43
brandstofpomprelais meenemen, wanneer je de auto verlaat :)

yuli
24-10-2014, 10:34
Bovenstaande reactie heeft bij mij al eens diefstal van mijn golf voorkomen toen deze nog openbaar stond. Wel schade toen aan contactslot, deurslot en deur maar gelukkig niet weg..

Als je dat met stuursloten combineert wordt het wel lastig voor de gelegenheidsdief. Voor de professionele die meekijken op dit forum moet je meer systemen aanbrengen.