View Full Version : 5 / 6 punts gordel installatie vraagje.
Sven-GTI
18-10-2014, 18:32
Ik ben vandaag even bezig geweest met m'n gordels monteren. Nu heb ik daar zo'n mooie handleiding en uitleg over gehad bij Biesheuvel alleen 1 ding kom ik nu tegen...
Veel van deze gordels worden verkocht met die 'ogen' aan de 2 langste stukken (die naar achteren lopen). Maar mijn bedoeling was om de gordel aan de rolkooi te maken zoals je ook overal ziet bij raceauto's.
Knippen ze dat oog aan de achterkant er dan af? Want zo'n gordel gaat dan om de rolkooi heen en dan lukt niet met zo'n oog.
Plaatje bij het verhaaltje:
Zo is de gordel:
http://www.las-autosport.nl/LAS/web_images/gordel_nascar.jpg
Zo moet hij dus bevestigd worden:
http://i227.photobucket.com/albums/dd260/alfa155_1995/intar.jpg
Helaas zijn alle autosport zaken nu gesloten, anders had ik gebeld om het te vragen :D
Volgens mij zijn dat gewoon andere type gordels Sven
kan je niet die band loshalen door die versteller, dan dat oog eraf, en dan om de kooi en weer door die versteller heen?
VolkswagenRacing
18-10-2014, 21:54
Anders de ogen vastmaken aan de punten van de gordels achter. (zo zit het bij mij ook) Heb trouwens ook begrepen dat de gordels namelijk beter niet recht naar achteren gemonteerd kunnen worden.
Sven-GTI
18-10-2014, 23:17
Bij verschillende autosport zaken en volgens handleidingen zouden de gordels horizontaal of met max 20 graden naar beneden gemonteerd moeten worden.
Maar mij lijkt lager ook beter voor het geval je over de kop gaat, dan blijf je in de stoel hangen.
Ja ik ga eens proberen of ik die ogen eraf krijg. Er zijn ook andere type gordels die die ogen niet hebben. Maar goed, nu heb ik deze al gekocht.
De versies zonder die ogen zijn exact hetzelfde, alleen dan gewoon een rechte flap. Die gaan dan om de buis heen en weer door de versteller heen. Als ik aan het einde die sticksels loshaal dan heb ik precies hetzelfde effect.
Ik ga anders voor de zekerheid wachten en maandag ofzo eens wat rondbellen :D
Het heeft een reden dat ze niet recht naar beneden afgemonteerd worden; bij een frontale crash schiet je naar voren, en komt de kracht van je schouders loodrecht naar beneden,
Ik zou ze ook aan de kooi bevestigen, in mijn ogen het meest veilig.
Sven, kun je gewoon eraf halen die ogen... die ogen zitten eraan omdat de meesten geen harnessbar hebben, werden ze dan zonder de ogen verkocht... werd het een moeilijk verhaal voor die klanten, dus dan verkopen met een oog eraan en kan de klant zelf bepalen wat zijn/haar setup is.
Ach je snapt mijn verhaal wel :thumbup:
Sven-GTI
19-10-2014, 10:13
Zo'n vermoeden had ik al. Want ik zie vaker 5/6 punts gordels die aan de kooi bevestigd zijn. Maar dat zijn gordels die enkel leverbaar zijn met de ogen achteraan. Dus mijn gedachte was al: afgeknipt :D
Gespen er gewoon afhalen idd! let wel op hoe het zit, ivm terug monteren, anders hebben je gordels weinig nut ;)
Over de 20 graden, het is zeker wel aan te raden dit aan te houden, ga je hoger in graden, dus gordel meer naar beneden is de kans groot dat je beide sleutelbenen breekt door dat hij je schouders gaat knellen naar beneden.
Sven-GTI
25-10-2014, 20:33
Precies, zo is het mij ook altijd uitgelegd :thumbup:
De gordels zitten nu onder +/- 10 graden naar beneden aan de rolkooi bevestigd :thumbup: Foto's volgen nog :D
Gesp eraf halen en monteren;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1428&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1435&g2_serialNumber=2
:)
Sven-GTI
26-10-2014, 14:25
Nice :thumbup:
Ik heb trouwens m'n schakeltoren op m'n tunnel gemonteerd. Vond ik veel makkelijker met circuit rijden :thumbup:
Ik kan er makkelijker bij + ik kan de pook makkelijker vinden met een helm op :D
Fotootje van je schakeltoren Sven? En welke rubbers gebruik je als afdichting tussen schutbord en kabel? Ik ga eens proberen of de doorvoerrubbers die op de tunnel zitten voor de handremkabel of deze mooi passen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.