PDA

View Full Version : remie's TDI vragen topic

remie
02-11-2014, 20:33
Dag allen,

Ik heb onlangs (met de nodige hulp!) een TDI (afn) in mijn Golf 2 gebouwd. Nu heb ik daar toch regelmatig vragen over. En om nu voor elke vraag een topic te openen is ook zo wat.

De Golf rijd nu. Maar het eerste wat mij op viel is de enorm harde turbo fluit bij deellast en het loslaten van het gas. De motor gaat zo nu en dan in de noodloop maar na herstarten lijkt het toch weer goed te gaan. Ik heb ook het gevoel dat hij de ene keer sneller is dan de andere.

Ik lees alweer gruwel verhalen over kapotte turbo's. Ik moet wel zeggen dat ik hem nog niet heb laten uitlezen. Maar het blijft vanavond toch wel aan me knagen en wellicht zijn er ervaringsdeskundige!

Edit: de turbo is gereinigd en de schoepen bewegen vrij.

ewcaddymk1
02-11-2014, 21:27
N75 mischien vast

Polo1w
02-11-2014, 21:28
Is er geen lekkage in het circuit turbo>cooler>inlaatspruitsuk?? Kan ie van in noodlot gaan, en heb een enkele keer meegemaakt dat turbofluit hierdoor beter hoorbaar werd.

remie
03-11-2014, 07:00
N75 mischien vast

Dit kan ik waarschijnlijk alleen concluderen met Vagcom denk ik?. Dit zal dan een nieuwe n75 klep betekenen evt.Kan dit zo'n enorme fluit veroorzaken?

Is er geen lekkage in het circuit turbo>cooler>inlaatspruitsuk?? Kan ie van in noodlot gaan, en heb een enkele keer meegemaakt dat turbofluit hierdoor beter hoorbaar werd.

Ik heb een FMIC geplaatst met custom inlaat traject, misschien dat hier ergens een lekkage zit. Dat zal een kwestie van luisteren zijn waar het lek zit?

Ik heb een gesloten luchtfilter box, de uitlaat is open van voor tot achter met alleen een einddemper. Hij fluit vrolijk aan de achterkant. Het "harde" geluid komt van onder de kap.

Ik zal vanavond even een korte opname maken :thumbup:

remie
03-11-2014, 17:28
Ik heb dit schema aangehouden voor het vacuumsysteem.
http://i1378.photobucket.com/albums/ah94/Remie_Kranendonk/VacuumSysteemAFN2_zpsbea56695.jpg

Beide N kleppen lopen ook naar het luchtfilter. Op de luchtfilter box van de golf 3 zit daar een speciale nipple voor. Hoe doen de mensen dat met een openluchtfilter? Of in mijn geval, met een filterdoos van een 1.6TD. Daar zit namelijk niet zo'n nipple op. Meet deze leiding ook echt iets? Of is de leiding 'slechts' een afvoer voor lucht? En kan die ook gewoon los liggen?

De EGR is afgedop met plaatjes. En de leiding doorgeknipt en afgedopt.

tim_j
03-11-2014, 22:45
Remie, Doos van een RP (en SDI ?) motor wordt ook vaak gebruikt. Daar zit wel een nipple op, die is voor een vacuumklep welke de koude/warme lucht verhouding regelt.
De warme lucht komt dan van de uitlaat via die stoffen slang die altijd stuk gaat.

remie
15-11-2014, 11:28
Kan iemand mij vertellen hoe je een golf 3 teller in een 2 krijgt? Ik zie het echt overal en soms ook erg netjes. Maar nergens zie ik hoe de ophangpunten gemaakt of aangepast worden. Ik zit al een aantal uren gefrustreerd naar mn dash te kijken. :shake: