nacmlamerikx
05-11-2014, 23:14
Beste mede forum gebruikers,
Ik wil aankomende week beginnen met een motorswap voor mijn golf mk2. Ik wil van de orginele 1.6 TD (JR) naar een 1.9 TDI (AFN) van een seat cordoba te gaan. Nu zit ik wel nog met enkele vraagjes.
- De EGR van het AFN blok wil ik afkoppelen. Ik heb verschillende forums uitgespit en daar staat overal in dat je een plaatje moet maken om de EGR af te sluiten. En daarna met de vagcom instellen dat EGR minder snel aanspringt?
Dit gaat toch foutcodes opleveren dan? Gaat de motor dan niet in noodloop?
- I.v.m. de pedalen. Het AFN-blok heeft elektrische gaspedaal (TPS) & hydraulische koppeling. Het makkelijkste zou dus zijn de volledige pedalen box om te zetten. Past dit of gaat daar enig slijp- en las-werk aan te pas komen?
- I.v.m. de motorophanging. Het subframe van een Cordoba, is dat hetzelfde als een golf 3? Want dan kan ik deze monteren onder mijn golf 2 kas, met de triangels van de mk2. Welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken?
- Ik heb ook gelezen dat het toerental signaal van de TDI verschilt van de TD. Ik wil de MK2 teller unit gebruiken dus hier zou een converter tussen moeten? Enig idee waar ik deze kan krijgen?
Verder moet de kabelboom ook aangepast worden. Daarom zou ik een volledig bedradingsschema van het motormanagement moeten hebben van beide motoren. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?
Ik hoor het wel en alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Nick
Ik wil aankomende week beginnen met een motorswap voor mijn golf mk2. Ik wil van de orginele 1.6 TD (JR) naar een 1.9 TDI (AFN) van een seat cordoba te gaan. Nu zit ik wel nog met enkele vraagjes.
- De EGR van het AFN blok wil ik afkoppelen. Ik heb verschillende forums uitgespit en daar staat overal in dat je een plaatje moet maken om de EGR af te sluiten. En daarna met de vagcom instellen dat EGR minder snel aanspringt?
Dit gaat toch foutcodes opleveren dan? Gaat de motor dan niet in noodloop?
- I.v.m. de pedalen. Het AFN-blok heeft elektrische gaspedaal (TPS) & hydraulische koppeling. Het makkelijkste zou dus zijn de volledige pedalen box om te zetten. Past dit of gaat daar enig slijp- en las-werk aan te pas komen?
- I.v.m. de motorophanging. Het subframe van een Cordoba, is dat hetzelfde als een golf 3? Want dan kan ik deze monteren onder mijn golf 2 kas, met de triangels van de mk2. Welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken?
- Ik heb ook gelezen dat het toerental signaal van de TDI verschilt van de TD. Ik wil de MK2 teller unit gebruiken dus hier zou een converter tussen moeten? Enig idee waar ik deze kan krijgen?
Verder moet de kabelboom ook aangepast worden. Daarom zou ik een volledig bedradingsschema van het motormanagement moeten hebben van beide motoren. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?
Ik hoor het wel en alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Nick