View Full Version : Polo 86C blok
Hee jongens,
Ben op zoek naar een blok om mijn Polo snel weer aan het rijden te krijgen. Lijkt me het minste moeite met het originele 1.0 blok (HZ).
Een iets grotere carburatiemotor kan misschien ook wel.
Heb je wat liggen?
groet,
Ernst Jan
06-15156976
Misschien een vaute vraag, maar: wat is er stuk? Misschien dat iemand de juiste onderdelen wel heeft liggen?
(nope: ik heb geen blok op 't schap liggen)..
Misschien een vaute vraag, maar: wat is er stuk? Misschien dat iemand de juiste onderdelen wel heeft liggen?
(nope: ik heb geen blok op 't schap liggen)..
Hee Sjampoo, bedankt voor het snelle antwoord.
Wat er gebeurd is: er viel een schroefje tussen distributieriem en koelpomp-tandwiel. Daardoor draaide de hele boel in de soep. Ik moet dus iig de kleppen vervangen en misschien het hele bovenblok.
vooralsnog raadt iedereen het me aan om een nieuw blok erin te hangen.
Ik ben niet zo'n enorme techneut en dit lijkt nog wel een realiseerbaar plan...
Jups: Kleppen krom: Kan je fixen, maar als je niet al te technisch bent: compleet nieuw hart erin en klaar.
Je zou in principe dus klaar zijn met een kaal blok: alleen blok + kop. Alle aanbouwdelen heb je nog, en zijn niet kapot (carb, uitlaat, dynamo, startmotor etc etc)..
Klopt.
Wel zou het fijn zijn als er een goede koelpomp en distributieriem in hangt, want die heb ik niet meer.
Oja en een 5-bak dr aan zou helemaal mooi zijn :cool: maar ik weet niet of die precies passen.
voor een 5-bak moet je heeeeeel goed zoeken vrees ik voor je. bak gewoon laten zitten...
al op de sloop wezen vragen of ze er onlangs een hebben binnen gekregen? niet een nemen die al te lang stilligt, kan je alsnog aan het prutsen.
Voor een 5-bak hoef je echt niet lang te zoeken hoor.......handjevol slopers af en 't is bingo.
Tijdje terug zelf nog via marktplaats gescoord (wordt voor Thomas aka meneer dieselinside)
vw golf 1979
23-08-2005, 22:07
je kan er zonder probleem een 1.3 in hangen ook. heb ik overlaatst voor mijn nonkel gedaan. en heb dus geen blok meer liggen op het ogenblik
Nou, het is een NZ geworden. Voor 120 ballen een complete rijdende polo op de kop getikt dus dat leek me wel wat.
Wel wat gewaagd aangezien het mijn eerste swap is, maar ik heb de hulp van ruben dus we komen er wel.
Zie ook mijn vraagje bij het polo forum...
MauSeR35
06-09-2005, 12:34
he ik heb hetzlefde gehad, ook een boutje van mijn waterpomp tussen mijn d-riem en ook kleppen krom maar ik heb er alleen een andere kop op zitten. is trouwens een NZ.. wil je verder niet bang maken hoor maar kijk even naar die waterpomp en d-riem voordat je de boel er in hangt!
succes er mee
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.