PDA

View Full Version : Kentekenverlichting zekering


satfriekje
09-11-2014, 19:38
Ik heb een Touran van 2006. Ik was bezig met de kentekenverlichting aangezien deze defect was, waarschijnlijk door corrosie. Had de boel schoongemaakt, en een van de lichten deed het weer. De andere deed het nog niet, en heb tijdens het schoonmaken waarschijnlijk kortsluiting gemaakt, want na meten blijkt er geen 12v meer op te staan (was eerst wel).

Nu ben ik op zoek naar de zekering voor de kentekenverlichting, echter kan in het onderhoudsboek er niks over vinden. Op internet wel een zekeringoverzicht gevonden voor een Touran van 2005, maar ook daar geen zekering te vinden voor de kentekenverlichting.

Iemand een idee op welke plaats en positie deze zit? Voordat ik alle zekeringen een voor een moet gaan testen :shake:

golfweber
10-11-2014, 16:42
Volgens mij heeft deze geen apparte zekering
Zijn er geen andere lichten die ook niet meer werken?
Greetz

Johan1982MK1
10-11-2014, 17:00
is de complete unit niet gewoon stuk?
Geeft ie ook meldingen oid? (vagcom)

ar1g3
10-11-2014, 17:33
Normaal gezien zijn dingen zoals kentekenverlichting, interieurverlichting, schuifdak enz in groepen onderverdeeld. Check je zekeringskast eens, en kijk of alle draadjes van de zekeringen nog goed zijn. Normaal gezien kan je dat zien zonder de zekering eruit te halen. Gebruik desnoods een zaklamp om het beter te kunnen zien.

Normaal gezien staat er ergens in je handleiding van de wagen een lijst met alle zekeringen en voor wat ze dienen, dat gaat niet in het onderhoudsboekje staan.
Hoop dat dit helpt! Elektriciteit problemen zijn nog erger dan roest...

Audi1981
24-12-2014, 13:15
Welnee, normaal gezien zit links met het linker achterlicht gezekerd en rechts met rechts, ff zoeken in de handleiding idd voor de juiste positie.