Log in

View Full Version : Zwarte GTI gekocht van 9-3-1978

Sjoes 85
11-11-2014, 21:36
Hallo allemaal,

de laatste jaren heb ik niet meer op het Volksforum gezeten, heb weinig met mn hobby gedaan. Af en toe wat rondrijden in een Golfje en that's it. Binnenkort gaat dat veranderen, ik heb een restauratie objectje gekocht.
Het kriebelde al jaren enorm:
een ur-GTI hebben, en zelf een Golf restaureren. Nou ja zelf, zo veel mogelijk zelf doen! Maar ik kan (lang) niet alles, dus ben mijn opties in kaart aan het brengen.
Hier wat foto's, ik zit niet vaak op t forum dus ben niet altijd even snel met reageren:

http://i60.tinypic.com/dw5iky.jpg

http://i61.tinypic.com/msyj5v.jpg

http://i62.tinypic.com/2e4lqoz.jpg

De GTI is compleet en origineel, ik ben pas 3e eigenaar en alle belangrijke dragende delen zijn roestvrij of in het verleden al eens vernieuwd.
Schadevrij, eerlijk, en voor n '78er best wel goed. Die gaten in de motorkap zijn echt :eek: erg he! nou ja, misschien ooit een koeling probleempje geweest.
Heb er in ieder geval al het nodige reserve plaatwerk bijgeregeld. :D
Nu nog een achterpaneeltje, wat reparatieplaatwerk (tankdop, A-stijlen links + rechts, dorpels, hoekpunten links + rechts achter) en dan zien we wel verder.

groeten Dennis

René
11-11-2014, 21:40
Gaaf :)

Tjaap
11-11-2014, 21:40
Succes. En goed je terug te zien. Blijft toch kriebelen hè.

NielsDub
11-11-2014, 21:41
Mooi project, dapper ook :thumbup: Ik volg!

René
11-11-2014, 21:42
Ah, nu zie ik het ook...welkom terug!

arnus71
11-11-2014, 22:20
Die straalt originaliteit! Is het een nederlandse gti?

mk1diesel
11-11-2014, 22:35
Mooi projectje

Heb je de andere gti nog?

turbojo2
11-11-2014, 22:50
Leuk, leuk, leuk, ik heb precies de zelfde auto als jij maar dan van 10/77, op kenteken gezet in jan 1978. Zo te zien is alles onder de motorkap origineel, behalve je motorkapslotplaat maar die kan er na een ongeval door een andere zijn vervangen. Jou auto zie je niet veel en zeker niet in de kleur zwart. Als je vragen hebt help ik je graag! Ik ben ook begonnen met het idee dat ik niet alles zelf zou kunnen maar heb uiteindelijk elk boutje en moertje 10 keer in mijn handen gehad en is alles als nieuw geworden. Ik ben geen lasser, spuiter en een motor reviseren kan ik ook (nog) niet maar voor de rest heb ik alles zelf gedaan. Als de gti waar ik nu mee bezig ben af is(staat al weer meer als een jaar stil), is de zwarte aan de buurt maar ik ben al halverwege met de benodigde onderdelen. Het zou kunnen dat ik er volgend jaar aan begin maar het kan ook nog wel 5 jaar duren ofzo.

heinz74
12-11-2014, 07:16
inderdaad leuk..kom je nooit meer tegen zoiets..
motorisch is het allemaal wel te behappen..maar ik hoop dat je een goede plaatwerker kent/bent..
dat zal wel duidelijk worden als je hem stript...gelukkig zitten er nagenoeg alle onderdelen bij..
veel succes!

levis
12-11-2014, 08:14
Gaaf, ding ziet er best nog wel oke uit, of niet?

Sjoes 85
12-11-2014, 18:54
Hij is inderdaad nog best oke ja! en belangrijke delen nog knetterhard Sjiek Turbojo2, dat jij ook n zwarte hebt. Wanneer de mijne precies is geproduceerd weet ik nog niet, die vraag heb ik via history@volkswagen.de gesteld. nog even afwachten!

ja idd, zwart zie je heel weinig. Ik wilde eigenlijk liever n witte (liefst rood, maar heb al een rode) en geen zilver of zwart. Maar ach, je hebt t niet voor t kiezen, het is een zeldzame kleur en toch heel erg mooi met die rode bies in de grillen en zilveren striping!

Het is een Duitse GTI, en om op de vraag van mk1diesel terug te komen: ja de rode GTI heb ik ook nog. Die gaat ook niet weg! De GX daarentegen wel, die is dus te koop..

The Skinnmeister
12-11-2014, 19:10
Gaaf ding, succes met de wederopbouw :thumbup:

jasonnl
12-11-2014, 20:38
Leuk project succes ermee!

ReinoutMK1
12-11-2014, 21:39
Leuke basis. Mooi project. Benieuwd naar het verslag, succes! :D

turbojo2
12-11-2014, 21:56
Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.

Sjoes 85
12-11-2014, 23:10
Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.

Ja klopt is echt enorm jammer! Daar baal ik ook echt van.
Goeie tip omtrent de site, ga ik even nakijken. Ik ben al jaren lid van de Duitse club, maar ik wil graag de precieze datum van productie weten. En natuurlijk nog veel meer!

turbojo2
13-11-2014, 20:43
Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.

MK1speed
14-11-2014, 11:50
Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??

Sjoes 85
14-11-2014, 14:45
Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.

Goeie tip ik kijk het na! Morgen rijd ik wel even langs. ik was me er niet van bewust dat deze details op het tweede alu plaatje erbij staan. Had tot nu toe alleen '83er Golfjes en daar is het weer anders, vandaar.

ik laat je zsm wat weten!

turbojo2
14-11-2014, 17:30
Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??

Die plaatjes kun je nergens krijgen en zijn ook nooit verkrijgbaar geweest. Ze werden aan de lopende band tijdens de fabrikage geponst en gemonteerd. Het kleine plaatje vind ik eigenlijk nog belangrijker als de grote waar het chassisnr instaat. Hierop kun je precies zien wanneer je auto is gemaakt en ook nog inschatten of hij in de morgen of in de middag van de band is gekomen. Mijne heeft lopende nr 0120 dus de 120ste golf die die dag is geproduceerd. Denk vroeg in de morgen in het eerst uur van die dag. Een andere golf die ik heb heeft lopendenr 1081 die zal dan wel heel wat later op de dag gereed zijn gekomen. Hoe laat kan ik moeilijk inschatten omdat ik niet weet hoeveel golfjes er per dag geproduceerd werden. Ook weet ik niet of het lopende nr alleen over het aantal golfjes gaat of ook over kevers, scirocco's, busjes etc.

MK1speed
14-11-2014, 19:29
Oké leuk om te weten !! Het kleine plaatje heb gelukkig maar ik baal er een beetje van dat ik dat grote plaatje niet heb 😞 maar ja niks aan te doen.
Bedankt voor je reactie 😀

Jakkie Takkie
14-11-2014, 20:25
Erg gaaf en uniek! Ga deze zeker volgen. Zwart dan met zilveren striping, dat staat best apart. Heb ik ook maar dan op donker groen (alleen helaas '82 :) ).

sipkemk1rs2
15-11-2014, 11:05
Oké leuk om te weten !! Het kleine plaatje heb gelukkig maar ik baal er een beetje van dat ik dat grote plaatje niet heb �� maar ja niks aan te doen.
Bedankt voor je reactie ��
Hallo als je een orgianale nedelander hebt :thumbup: hoef je niet te balen .Die hadden alleen het kleine plaatje maar.Maar dat wist turbojo2 nog niet :tongue:

sipkemk1rs2
15-11-2014, 11:44
Leuk, leuk, leuk, ik heb precies de zelfde auto als jij maar dan van 10/77, op kenteken gezet in jan 1978. Zo te zien is alles onder de motorkap origineel, behalve je motorkapslotplaat maar die kan er na een ongeval door een andere zijn vervangen. Jou auto zie je niet veel en zeker niet in de kleur zwart. Als je vragen hebt help ik je graag! Ik ben ook begonnen met het idee dat ik niet alles zelf zou kunnen maar heb uiteindelijk elk boutje en moertje 10 keer in mijn handen gehad en is alles als nieuw geworden. Ik ben geen lasser, spuiter en een motor reviseren kan ik ook (nog) niet maar voor de rest heb ik alles zelf gedaan. Als de gti waar ik nu mee bezig ben af is(staat al weer meer als een jaar stil), is de zwarte aan de buurt maar ik ben al halverwege met de benodigde onderdelen. Het zou kunnen dat ik er volgend jaar aan begin maar het kan ook nog wel 5 jaar duren ofzo.
Ik mis nog wel paar dinge onder de motor kap turbojo2 die ik echt niet zie ;)

turbojo2
15-11-2014, 17:55
Hallo als je een orgianale nedelander hebt :thumbup: hoef je niet te balen .Die hadden alleen het kleine plaatje maar.Maar dat wist turbojo2 nog niet :tongue:

Weer wat geleerd Sipke. Baalde al dat ik op mijn NL 77er gti alleen maar het kleine plaatje heb maar nu is het me duidelijk. Op mijn 77er Gti en mijn 79er Gli die ik beide uit Duitsland heb gehaald zit het grote aluminium plaatje wel.

turbojo2
15-11-2014, 18:01
Ik mis nog wel paar dinge onder de motor kap turbojo2 die ik echt niet zie ;)

Mmmm. Volgens mij klopt alles wel zoals het origineel hoort te zijn. Dynamo lijkt me niet origineel maar verder kan ik niks vinden wat niet klopt of wat er mist. Lijkt wel een spelletje van zoek de verschillen hehheheh.

sipkemk1rs2
15-11-2014, 20:18
Mmmm. Volgens mij klopt alles wel zoals het origineel hoort te zijn. Dynamo lijkt me niet origineel maar verder kan ik niks vinden wat niet klopt of wat er mist. Lijkt wel een spelletje van zoek de verschillen hehheheh.
ahaha dan zal het wel kloppen :rolleyes: zeker :D :confused:

turbojo2
15-11-2014, 21:18
ahaha dan zal het wel kloppen :rolleyes: zeker :D :confused:

Gelukkig begon al aan mezelf te twijfelen.

sipkemk1rs2
16-11-2014, 00:01
Gelukkig begon al aan mezelf te twijfelen.
O maar ik zie toch echt wel stuk of 4 dingen hoor turbojo2 :thumbup:
Die ik mist :D

turbojo2
16-11-2014, 13:39
O maar ik zie toch echt wel stuk of 4 dingen hoor turbojo2 :thumbup:
Die ik mist :D

Ben benieuwd welke dingen er missen dan.

sipkemk1rs2
17-11-2014, 00:23
Ben benieuwd welke dingen er missen dan.
leg ze maar naast elkaar de fotos van een echte dan zie je het wel turbojo2 :tongue:

Polo1w
17-11-2014, 07:51
Ik heb niet zoveel verstand van de details van de golf, mag ik een hulplijn inschakelen??
Barn, kom er maar in!😄
Vind t wel erg gaaf als deze weer in originele, nette staat wordt hersteld,
Veel succes gewenst👍

sipkemk1rs2
17-11-2014, 10:02
Ik heb niet zoveel verstand van de details van de golf, mag ik een hulplijn inschakelen??
Barn, kom er maar in!��
Vind t wel erg gaaf als deze weer in orinele, nette staat wordt hersteld,
Veel succes gewenst��
Ja roep die er maar bij :cool:

MK1speed
17-11-2014, 13:21
Dus hoef ik me niet druk te maken want dat is dus origineel bij een 79 gti ? Allen een klein plaatje meer niet !? En het is een originele holander :)

sipkemk1rs2
17-11-2014, 15:33
Dus hoef ik me niet druk te maken want dat is dus origineel bij een 79 gti ? Allen een klein plaatje meer niet !? En het is een originele holander :)Ja hoor maar dan wil ik het kenteken ook wel even weten :D

MK1speed
17-11-2014, 15:57
nog een vraagje klopt het dat u ook 2 gti's hebt staan ?

sipkemk1rs2
17-11-2014, 19:06
Het kenteken van mijn golf is dv-92-ht
nog een vraagje klopt het dat u ook 2 gti's hebt staan ?
Ja dat klopt :thumbup:

MK1speed
17-11-2014, 20:50
Gaaf hoor ben er zelf helemaal weg van !!

Barn171
18-11-2014, 12:47
Toffe wagen! Bumpers eens vervangen zo te zien? En heb je de wielbogen erbij? Lijkt super compleet voor de rest, en lang niet rot!

NielsDub
18-11-2014, 14:50
Bumper horen op deze al van kunststof te zijn?
Maar wat mist er nou verder onder de kap? Ik kom niet veel verder dan de accu... :D
En wellicht een verkeerd model ruitensproeiertank en niet ori radiateur?

Barn171
18-11-2014, 15:28
Nee staal hoort natuurlijk, maar het lijken repro's te zijn, vooral de kapjes. Wat er onder de kap mist zie ik ook niet hoor... Lijkt mij allemaal perfect origineel op het front na.

yuli
18-11-2014, 17:39
Ik vraag me af hoe pak je een restauratie zoals dit nu aan als je alles wil terug brengen naar "showroom" staat?

Hoe ga je bijvoorbeeld om met ontbrekende delen of onderdelen die compleet zijn afgesleten die niet meer "orgineel" verkrijgbaar maar wel vervangen dienen te worden rekeninghoudend met onderdelen van dat bouwjaar.

heinz74
18-11-2014, 17:48
Ik vraag me af hoe pak je een restauratie zoals dit nu aan als je alles wil terug brengen naar "showroom" staat?

Hoe ga je bijvoorbeeld om met ontbrekende delen of onderdelen die compleet zijn afgesleten die niet meer "orgineel" verkrijgbaar maar wel vervangen dienen te worden rekeninghoudend met onderdelen van dat bouwjaar.

dat vraag ik me ook wel een beetje af...
voor een 83er is het al moeilijk, maar het is te doen..daar koop je eventueel nog wel een sloper voor bij die compleet is, maar te rot om aan te pakken..
zulke exemplaren van grofweg voor '80 zijn er gewoon niet meer,en als ze er zijn zitten ze in hetzelde 'proces' als deze..
of ze staan ergens in een hoek ,te wachten op restauratie (die nooit komt)

Sjoes 85
18-11-2014, 18:58
Zo ff een reply op heeeel veel reacties hier:D

De stalen bumpers horen er origineel op te zitten, het is namelijk een GTI van modeljaar '78 en daarmee het laatste jaar waar deze bumpers op zitten.

Ik heb de bumpers er nog niet af gehad maar vermoed dat ze origineel zijn. Simpelweg omdat de gehele auto origineel en onverprutst is (op die lelijke gaten in de motorkap en het front na dan).

Ik heb zelfs de originele wielkastverbreders erbij, en nog in goede staat ook. De GTI heeft slechts 2 officiële eigenaren gehad, erna 2x verkocht zonder dat ie op naam op werd gezet, en er is al eens begonnen met het opknappen van het interieur.

Ik ben benieuwd wat jullie bedoelen met wat er niet origineel is onder de kap. de witte motorkaphendelkabel is dat in ieder geval wel, ook al wordt beweerd dat deze alleen op '76ers zitten.

en tja, hoe pak je een restauratie aan? Ik ga het volgende doen (was ik toch al van plan):
- een huis kopen met grote garage en veel opbergruimte
- goed gereedschap aanschaffen
- structuur maken (fotologboek, mapjes, elk onderdeel labelen zodat het later gematcht kan worden)
- auto compleet strippen
- plaatwerk regelen: front, inlasdelen A-stijl + dorpels links + rechts, achterpaneel, alles liefst NOS of goed gebruikt (heb zo mijn contacten)
- motorrevisie
- spuiten + opnieuw opbouwen

wat de onderdelen voorziening betreft: je moet geduld hebben. Er is meer te krijgen dan ik dacht, via VW classic, ebay, marktplaats en...de 1. Original Golf 1 IG (Duitse club). Ik ben er al jaren lid van en via een clublid heb ik deze GTI ook gevonden.

en wat nog meer? véél tijd nemen en geduld hebben, geen genoegen nemen met het eerste het beste onderdeel dat je voorbij ziet vliegen, want kwaliteit kost tijd en geld.

en mijn doel is simpel: deze GTI weer in showroomstaat brengen, beter dan origineel (modderkuipen in wielkasten, dubbele blanke lak, holle ruimtes met Mike Sanders Wax Oyl verzegelen).

Ik heb nog geen idee hoe ik het verder aan ga pakken (plan van aanpak klinkt leuk maar nu de uitvoering nog), maar ik weet één ding zeker:
Het gaat me lukken. Als je er zelf in gelooft, komt het wel goed :)

Oja! turbojo! Ik heb zowel het 2e alu plaatje bekeken en op basis van jouw info vertaald, maar ook al info ontvangen van VW over mn auto. Hier komt ie, is best interessant:

VW geeft aan dat ie geproduceerd is op 28-2-1978.
Op het alu plaatje staat het volgende:
0091 - 0082 3
dat duidt volgens Turbojo op week 9, dag 1, de 82e auto van die dag geproduceerd.
Das n maandag, 27 februari. en dus niet de 28e.
Iemand een idee hoe dat kan? (bijvoorbeeld: ponskaartje meppen ze vooraan in de productie erop, terwijl de registratie van productiedatum aan het einde van de band is, en daarmee wellicht een dag verschil ertussen)?

Dit stuurde VW me terug:

Modell: 171331, Golf GTI, 2-Türer, 4-Gang
Motor ab Werk: „EG“, 110 PS
Lack ab Werk: Schwarz – Lack-Nr. 041
Stoffpolsterung: Schottenkaro – schwarz-silber
Mehrausstattung: Radio Braunschweig, Wärmeschutzverglasung grün
Produktion: 28.02.1978
Auslieferung: 02.03.1978
Nach: Deutschland

Über das verbaute Getriebe können wir keine Auskunft geben.
Als pdf erhalten Sie die Technischen Daten und die bestellbare Mehrausstattung.

turbojo2
18-11-2014, 19:29

Voor mijn gti uit 1977 heb ik 2 1.6 EG blokken kunnen kopen van 1976 en eentje van 1981 maar wel de de oude injectieleidingen van voor 1978 erop. Vaak zijn de injectieleidingen niet mooi meer of zelfs doorgesleten. Bij de motor uit 1976 zat ook een radiateurhuis die ook weer anders was dan van na 1977. Hier was ik ook blij mee want bij de mijne was de onderste rand weggeroest. Verder had ik nog 3 andere EG blokken gekocht(voor weinig). Van al deze blokken heb ik de mooiste onderdelen gebruikt en eventueel opnieuw verzinkt. Heb weer 2 EG blokken verkocht met de mindere onderdelen. Verder zijn de meeste onderdelen allemaal nog wel nieuw te verkrijgen of gewoon te reviseren. Bij mij is igg alles nieuwwaardig geworden. Zoekt iemand nog EG onderdelen dan kan ik je wel helpen. Heel kenmerkend voor de gti van dit topic is ook de windvanger op de ruitewisser deze ontbreekt ook vaak of de verkeerde zit erop. Niet meer te vinden. Oude benzinefilter is ook niet meer te krijgen dacht ik maar na lang zoeken op internet toch nog iemand gevonden die ze nieuw verkocht in Duitsland.
Ik moet wel zeggen dat ik elke dag diverse sides zoals Marktplaats aan het afzoeken was naar onderdelen en daar gaat best veel tijd inzitten. Laatste tijd wordt er bar weinig meer te koop aangeboden.

turbojo2
18-11-2014, 19:47
Mike Sanders is een hele goeie keus voor je holle ruimtes heb ik ook gedaan. Middagje werk en 8 kilo vet in de holle ruimtes. Die rot NOOIT meer vanbinnenuit weg. Voor 100 Euro vet en een geleende spuitset van garage van de Pol uit Bennebroek(=Mike Sanders Nederland)en een oude frituurpan was ik klaar. Dat ga je niet redden met Tectiel ofzo. OP al het plaatwerk van de holle ruimtes zit 1 tot 2 mm dik vet wat eventueel aanwezig roest afsluit van water en zuurstof (vet trekt in de roest) en ook al de lasnaden bedekt zodat roest ook daar geen kans krijgt.

turbojo2
18-11-2014, 20:04
En Dennis: Het lijkt mij wel een goeie verklaring dat de carosserie op de 27 is gemaakt en de afbouw op de 28 zeker als jou auto de 82ste was die die dag gereed was geworden.

Sjoes 85
18-11-2014, 22:29
Mike Sanders is een hele goeie keus voor je holle ruimtes heb ik ook gedaan. Middagje werk en 8 kilo vet in de holle ruimtes. Die rot NOOIT meer vanbinnenuit weg. Voor 100 Euro vet en een geleende spuitset van garage van de Pol uit Bennebroek(=Mike Sanders Nederland)en een oude frituurpan was ik klaar. Dat ga je niet redden met Tectiel ofzo. OP al het plaatwerk van de holle ruimtes zit 1 tot 2 mm dik vet wat eventueel aanwezig roest afsluit van water en zuurstof (vet trekt in de roest) en ook al de lasnaden bedekt zodat roest ook daar geen kans krijgt.

goeie tip man, en wat betreft je aanbod om eventueel EG onderdelen te zoeken houd ik dat graag in gedachten :thumbup:
ik ben nu druk met onderdelen regelen, eerst alles compleet hebben (zo goed als mogelijk) en dan eens lekker starten met de demontage!

sipkemk1rs2
19-11-2014, 10:36
Nee staal hoort natuurlijk, maar het lijken repro's te zijn, vooral de kapjes. Wat er onder de kap mist zie ik ook niet hoor... Lijkt mij allemaal perfect origineel op het front na.
Oke en waar zijn de motorkaphaken :screwy: . En de het potje van de cater ontluchting :screwy: of is het een nieuwer EG motor die hebben dat niet.Want de inlaat lijkt ook nieuwer.En ik zie verkeerde veerschotels.
En ik zie geen Diagnose kasje :rolleyes: Maar voor de rest leuke auto hoor :thumbup:

Barn171
19-11-2014, 13:09
Dat alles wat je beschrijft is precies een '77er, met model '78 is dat verdwenen. Zoekt u dat maar eens rustig na!

sipkemk1rs2
19-11-2014, 13:17
Dat alles wat je beschrijft is precies een '77er, met model '78 is dat verdwenen. Zoekt u dat maar eens rustig na!
Ja wil je ook een wedden schapje .ik heb hier een auto staan die staat sins 1990 is ekzaks de zelfde auto als deze en is niet. :thumbup:

Barn171
19-11-2014, 14:15
Heeft die ook metalen duerklinken toevallig? En puntige stuurhendels?

sipkemk1rs2
19-11-2014, 17:43
Heeft die ook metalen duerklinken toevallig? En puntige stuurhendels?
Ja en de knop van de sproeier achter ruiten wisser , En het vloer kleed die wist je nog niet zeker :D .En een haak in het linker binnen scherm of zit die er bij jullie er niet meer in Voor de amerikaase golf .En beetje ander rezerve wiel bak .En waar begint dit cassco nummer mee 17734 of 17835 :cool:

turbojo2
19-11-2014, 18:18

Je hebt gelijk hoor Barn alles bij deze golf klopt voor modeljaar 1978.

sipkemk1rs2
19-11-2014, 18:34
Je hebt gelijk hoor Barn alles bij deze golf klopt voor modeljaar 1978.
oke waar begint dat Fin nummrr mee dan .turbo.2)

Sjoes 85
19-11-2014, 18:38

de mijne FIN begint met 178 en is een zuivere '78er GTI. gebouwd op 28-2-1978.
Heeft de dikkere stuurhendels, zoals dat hoort in '78, en metalen deurklinken (had verwacht dat het plasticen zijn maar het zijn toch echt metalen). zijn echter de originele klinken.

sipkemk1rs2
19-11-2014, 18:48
de mijne FIN begint met 178 en is een zuivere '78er GTI. gebouwd op 28-2-1978.
Heeft de dikkere stuurhendels, zoals dat hoort in '78, en metalen deurklinken (had verwacht dat het plasticen zijn maar het zijn toch echt metalen). zijn echter de originele klinken. Oke en heb je die beugel ook nog in het linker binnen scherm . Denk wel wat hij is nog helemaal origineel zrg je ? .En komt dan na die 17835 .

turbojo2
19-11-2014, 19:47

Mijn Fin nr. begint met 17831 en de auto is van 10/77 en daarmee denk de oudste zwarte gti van Nederland. Alles onder de motorkap is precies het zelfde als bij de auto van Dennis. Ik heb er een hele aparte oliekoeler op die ik nog nooit eerder heb gezien.

sipkemk1rs2
19-11-2014, 20:13
Mijn Fin nr. begint met 17831 en de auto is van 10/77 en daarmee denk de oudste zwarte gti van Nederland. Alles onder de motorkap is precies het zelfde als bij de auto van Dennis. Ik heb er een hele aparte oliekoeler op die ik nog nooit eerder heb gezien. oke dan heb ik hier een staan die heeft 17734 en is van 4-1-1978.

martiepartie
19-11-2014, 20:52
oke dan heb ik hier een staan die heeft 17734 en is van 4-1-1978.

Op kenteken gezet zeker? :confused:

Sjoes 85
19-11-2014, 20:59

dat komt dus niet met elkaar overeen. Mijn FIN is 17833...en mn brandstoffilter zit in een houder die nog aan het linkerpaneel is vastgelast. das dus t oude type idd.

Ik ben er echt van overtuigd dat alles zoals t aan mn GTI zit gewoon origineel is, behalve dan die vreselijke gaten in de motorkap.
De oliekoeler heb ik nog niet nader bekeken, of die anders is dan andere koelers. voor zover ik weet zijn ze in 77 overgestapt op plaatstaal in plaats van de gegoten variant die in de '76ers zit.

en wat de deurklinken betreft: ik had niet verwacht dat deze van metaal zouden zijn, al is het geen blinkend spul verder. En er zitten de zwarte inleglijstjes met houtstructuur in. Niet meer mooi, maar gelukkig heb ik nog 3 nieuwe setjes liggen:D

turbojo2
19-11-2014, 22:14

Welk kenteken is dat dan?

sipkemk1rs2
19-11-2014, 22:15
Op kenteken gezet zeker? :confused:
Ja ik zal even kijken wanneer hij gebouw is .

Van Limburg
20-11-2014, 12:45
Jammer van die andere golf die de deur uit gaat. Maar zo als je zelf zegt, met 2 gti's niet te klagen ;)

Barn171
20-11-2014, 21:57
Sipke, jij hebt een model '77 die in '78 op kenteken is gezet. De van Sjoes is inderdaad een "volbloed" '78. De metalen grepen zijn eigenlijk raar, hij hoort plasticken te hebben. Maar dat is niet altijd even zuivere grens. Net als de swallowtail kappen in '77. Toch een soort van oude voorraad opmaken of wijzigen die niet per modeljaar worden doorgevoerd maar zodra ze ontwikkeling ervan klaar is. Dat zijn zo van die dingen die niemand ooit 100% zeker zal weten. Lekker terug zetten wat ervan af komt.
Je hebt al de nieuwe koeler, mijn '77er heeft die ookal. Vanaf -ik meen- februari '77 zijn de nieuwe gekomen. Is via chassisnummer te herleiden, maar jouwe moet de nieuwe hebben.

Het verschil in vloermat tussen een '77 en '78 is mij niet bekend, wel dat tussen '78 en de latere modellen. Vertel!

sipkemk1rs2
20-11-2014, 23:00
[QUOTE=Barn17heeft ipke, jij hebt een model '77 die in '78 op kenteken is gezet. De van Sjoes is inderdaad een "volbloed" '78. De zitten ttlen grepen zijn eigenlijk raar, hij hoort plastivoor on te hebben. Maar dat is niet altijd even zuivere grens. Net als de swallowtail kappen in '77. Toch een soort van oude voorraad opmaken of wijzigen die niet per modeljaar worden doorgevoerd maar zodra ze ontwikkeling ervan klaar is. Dat zijn zo van die dingen die niemand ooit 100% zeker zal weten. Lekker terug zetten wat ervan af komt.
Je hebt al de nieuwe koeler, mijn '77er heeft die ookal. Vanaf -ik meen- februari '77 zijn de nieuwe gekomen. Is via chassisnummer te herleiden, maar jouwe moet de nieuwe hebben.

Het verschil in vloermat tussen een '77 en '78 is mij niet bekend, wel dat tussen '78 en de latere modellen. Vertel![/QUOTE]
Deze die hij heeft heb ik ook nog staan das met Fin 17835 daar om kan ik die verschillen ook wel lijf zie hier das een Duitse en zitten de normaal deurklinken op maar zat wel die pot op voor de cater ontleuchting . Heb ik ook nog staan de eerste met plastic bumpers en nog met vier bak.das volgens mij Fin 1793 moet ik kijk

sipkemk1rs2
20-11-2014, 23:27
Mijn Fin nr. begint met 17831 en de auto is van 10/77 en daarmee denk de oudste zwarte gti van Nederland. Alles onder de motorkap is precies het zelfde als bij de auto van Dennis. Ik heb er een hele aparte oliekoeler op die ik nog nooit eerder heb gezien.
turbojo2 .kennis van me heeft nog een 1977 zwarte gti staan met Fin 17734 en ook met originele Nederland kenteken dus staat al meer als tien jaar in een zee contener. :thumbup:

turbojo2
21-11-2014, 18:28
turbojo2 .kennis van me heeft nog een 1977 zwarte gti staan met Fin 17734 en ook met originele Nederland kenteken dus staat al meer als tien jaar in een zee contener. :thumbup:

Kan best dat die gti zwart is maar dat is dan niet origineel. Origineel is de kleur zwart (en ook wit) pas geleverd op modeljaar 78 dus met Fin 178. Mijne is van 10/77 en zwart is er pas van na de zomerstop van 1977.

heinz74
21-11-2014, 20:24
wilde ik net zeggen ..voor modeljaar 78 waren er niet meer smaken dan rood en zilver ..idem met getint glas ,schuifdak e.d..

sipkemk1rs2
21-11-2014, 22:11
Kan best dat die gti zwart is maar dat is dan niet origineel. Origineel is de kleur zwart (en ook wit) pas geleverd op modeljaar 78 dus met Fin 178. Mijne is van 10/77 en zwart is er pas van na de zomerstop van 1977.
Dat kan zijn maar het is niet een orgianale Pon autoze hebben de auto hier zelf heen gehaald in 1977 en dat zo veelen toen deden.En hij was zwart toen dus :D

Sjoes 85
22-11-2014, 17:44
Dat kan zijn maar het is niet een orgianale Pon autoze hebben de auto hier zelf heen gehaald in 1977 en dat zo veelen toen deden.En hij was zwart toen dus :D

Kijk naar het technisch datenblatt, dat is er heel duidelijk in: 76 en 77 was alleen rood en zilver, vanaf 78 had je ook wit en zwart, in 78 ook nog viperngrun maar dat is in 79 vervangen door inarisilber omdat niemand dat bestelde. kan het niet 1-2-3 vinden op internet maar moet wel ergens te vinden zijn. je ziet daarop de kleuren, interieurstoffen en alles wat je kon bestellen.

VW heeft me er ook zo eentje gestuurd (die kun je ook meebestellen bij de aanschaf van de identiteitsoorkonde). Als je die van '78 wil zien stuur maar ff PM met je emailadres, dan stuur ik dat pdfje wel door.

Dus een Duitse GTI of niet, als het een 77'er is, moet het géén zwarte zijn. Tenzij het chassisnummer gewisseld is ooit.

golf fahrer
22-11-2014, 18:14
Vanop de site van onze club passiongolfgti:

Vanaf 1/77 (dus modeljaar '77) is zwart verkrijgbaar in Duitsland op speciale aanvraag met code "Schwarz SK 9002" maar wel zonder de grijze stripping!!!!

heinz74
22-11-2014, 19:32
klopt niet..er zijn voor 78 nooit GTI's verkocht met L041 erop..volgens mij niet eens gewone Golfjes..met smalle bumpers
ik heb zoveel van die dingen gezien,gehad,en zeker gesloopt..pas vanaf 79-80 werd zwart een beetje de mode net als zilver in de jaren 90..

turbojo2
22-11-2014, 19:40
Vanop de site van onze club passiongolfgti:

Hmmm dat lijkt me ook niks een zwarte gti zonder de striping. Is een beetje als een zwarte Piet maar dan zonder Pieten-pak hehhehe.

turbojo2
22-11-2014, 19:55
Sipke, jij hebt een model '77 die in '78 op kenteken is gezet. De van Sjoes is inderdaad een "volbloed" '78. De metalen grepen zijn eigenlijk raar, hij hoort plasticken te hebben. Maar dat is niet altijd even zuivere grens. Net als de swallowtail kappen in '77. Toch een soort van oude voorraad opmaken of wijzigen die niet per modeljaar worden doorgevoerd maar zodra ze ontwikkeling ervan klaar is. Dat zijn zo van die dingen die niemand ooit 100% zeker zal weten. Lekker terug zetten wat ervan af komt.

Het verschil in vloermat tussen een '77 en '78 is mij niet bekend, wel dat tussen '78 en de latere modellen. Vertel!

Modeljaar 76 en 77 hebben vloerbekleding van hele zachte velours en vanaf modeljaar 78 is het anders geworden. De bekleding is dan het zelfde als je bijv. in een 83er hebt, lijkt meer op vloerbedekking die je ook in huis hebt. Heel jammer dat de kwaliteit zo'n stuk minder is geworden. Zal wel een kostenvoordeel hebben gehad.

golf fahrer
22-11-2014, 20:00
Zelfs op IG staat er een topic van

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,67215

Wel degelijk mogelijk dus. Zwart vanaf 1/77

KennyH
22-11-2014, 22:17
Gaan we nog vorderingen zien van de auto?

Of nog 4 pagina's vol lullen over bouwjaar en kleur?

Hight
23-11-2014, 12:48
Gaan we nog vorderingen zien van de auto?

Of nog 4 pagina's vol lullen over bouwjaar en kleur?

C. beide ;)

turbojo2
23-11-2014, 14:45
Zelfs op IG staat er een topic van

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,67215

Wel degelijk mogelijk dus. Zwart vanaf 1/77

Daar staan ook 2 foto's van mijn zwarte Gti. Hier krijg ik ze er niet op. Kan Sipke ook goed zien hoe het er origineel onder de motorkap uit hoort te zien.

sipkemk1rs2
23-11-2014, 19:05
Daar staan ook 2 foto's van mijn zwarte Gti. Hier krijg ik ze er niet op. Kan Sipke ook goed zien hoe het er origineel onder de motorkap uit hoort te zien.
Haha hij is helemaal standaard zeg je.Ik weet wel en beetje hoe een gti en uit moet zien hoor onder de motor kap volgen mij heb je mij vaker fotos gestuurd om te vragen dat het een orgineel golf gti was dan ik :rolleyes: is die veerkoker wel orgineel waar het Fin nummer in staat ik kan het niet goed zien zo op de foto. En ik zie wel degelijk dat potje hangen van de carterontluchting.En die zwarte golf gti 1977 waar ik het over had is gewoon orgineel zwart nooit gespoten of wat dan ook . Hij is tweede eigenaar en heeft hem zelf uit duitsland gehaald toen.En heeft hem gekocht van iemand die toen in de fabriek werkte daar . :)

turbojo2
23-11-2014, 20:29
Haha hij is helemaal standaard zeg je.Ik weet wel en beetje hoe een gti en uit moet zien hoor onder de motor kap volgen mij heb je mij vaker fotos gestuurd om te vragen dat het een orgineel golf gti was dan ik :rolleyes: is die veerkoker wel orgineel waar het Fin nummer in staat ik kan het niet goed zien zo op de foto. En ik zie wel degelijk dat potje hangen van de carterontluchting.En die zwarte golf gti 1977 waar ik het over had is gewoon orgineel zwart nooit gespoten of wat dan ook . Hij is tweede eigenaar en heeft hem zelf uit duitsland gehaald toen.En heeft hem gekocht van iemand die toen in de fabriek werkte daar . :)

Mijn gti is niet helemaal origineel onder de motorkap er zit namelijk een 16v koudestartregelaar op en een audi 100 gasklep verder is alles zoals het hoort. Zou kunnen dat de nokkenas ook niet origineel is maar dat kan ik niet zien van de buitenkant en heb ik verder ook niet bekeken(hoop op een snellere hehhehe). De Fin is origineel hoor, hoort gewoon bij de auto. Ik heb de auto gekocht van een forumlid hier er is ook een topic van met foto's erbij. Hij staat al 13 jaar geschorst ofzo. Ik zou zeggen zoek ze. Auto is in te restaureren staat maar kan vrij makkelijk met wat laswerk door de APK komen. Het meeste werk is nog om nieuwe benzine leidingen te trekken en een nieuwe benzinepomp.Lijkt me ook wel wat een Gti in RAT-look. Ik heb je een paar keer foto's van div. oer Gti's doorgemaild. Van alle Gti's van voor 1978 die te koop staan vraag ik extra foto's op als zogenaamd geïnteresseerde een paar heb ik jou doorgemaild met de vraag of het origineel wel klopt. Zo probeer ik meer te leren over vroege Gti's en heb nu een verzameling van een hele berg vroege gti-pics van vooral modeljaar 77 en 78.

sipkemk1rs2
23-11-2014, 20:45
Mijn gti is niet helemaal origineel onder de motorkap er zit namelijk een 16v koudestartregelaar op en een audi 100 gasklep verder is alles zoals het hoort. Zou kunnen dat de nokkenas ook niet origineel is maar dat kan ik niet zien van de buitenkant en heb ik verder ook niet bekeken(hoop op een snellere hehhehe). De Fin is origineel hoor, hoort gewoon bij de auto. Ik heb de auto gekocht van een forumlid hier er is ook een topic van met foto's erbij. Hij staat al 13 jaar geschorst ofzo. Ik zou zeggen zoek ze. Auto is in te restaureren staat maar kan vrij makkelijk met wat laswerk door de APK komen. Het meeste werk is nog om nieuwe benzine leidingen te trekken en een nieuwe benzinepomp.Lijkt me ook wel wat een Gti in RAT-look. Ik heb je een paar keer foto's van div. oer Gti's doorgemaild. Van alle Gti's van voor 1978 die te koop staan vraag ik extra foto's op als zogenaamd geïnteresseerde een paar heb ik jou doorgemaild met de vraag of het origineel wel klopt. Zo probeer ik meer te leren over vroege Gti's en heb nu een verzameling van een hele berg vroege gti-pics van vooral modeljaar 77 en 78.
Zijn er ook beter fotos die kabels zijn ook orgineel en die roode ventilator :D En waar de de gordel houder is ook orgineel :rolleyes: kan ik niet goed zien

turbojo2
23-11-2014, 21:30
Zijn er ook beter fotos die kabels zijn ook orgineel en die roode ventilator :D En waar de de gordel houder is ook orgineel :rolleyes: kan ik niet goed zien

Als je het niet goed kunt zien houden we het er maar op dat het klopt Sipke. Alle delen die rood zijn onder de motorkap heb ik al weer opnieuw laten poedercoaten in zijdeglans-zwart. Kwa onderdelen heb ik alles voor deze auto compleet. Elk benodigd boutje en moertje etc. heb ik al opnieuw verzinkt klaarliggen. Ben al 2 jaar bezig geweest om alles compleet te krijgen. Zoek alleen nog betere vloerbekleding en een hoedenplank zonder gaten en met het leren randje langs de zijkanten. Volgens mij heb jij nog wel wat liggen voor me. Denk alleen dat je niks wil verkopen.

Sjoes 85
23-11-2014, 21:55
Bijzonder om te lezen dat er dus toch zwarte GTI's zijn van 77! Moet inderdaad dan op speciale aanvraag zijn geweest.
Vorderingen van de mijne, ondersteund met foto's, zullen er niet snel komen. De restauratie gaat nog niet 1-2-3 starten omdat ik eerst bezig ben met een huis.

Bovendien dacht ik vandaag eventjes voor wat onderdelen naar een slacht-GTI te gaan kijken die voor de cross zou zijn gebruikt, kijk ik onder de motorkap en wat zie ik, chassisnr 17731xxxxx, op NL kenteken en t 2e alu plaatje er nog bij waarop stond:
00424 - 0018, dus op de 4e dag van week 42 in 1976 geproduceerd...
jawel ik heb vandaag een GTI gevonden geproduceerd op 14-10-1976 en voorzien van NL kenteken (geschorst), met interieur, die ik mogelijk van zijn cross-carriere ga redden.

Zucht...dat maakt t er niet gemakkelijker op!!! n zwarte 78er en een rode 77er uit 76.
Jammere was wel dat er een open dakje in was gemaakt, het achterpaneel verknoeid met grote achterlichten en er plastic bumpers op zaten.
maar een redelijk goede carrosserie en ook het oude type oliekoeler.

Rinus66
23-11-2014, 22:04
Zucht...dat maakt t er niet gemakkelijker op!!!

Ik heb met je te doen Dennis ;)

Neem aan dat je m wel vast gekocht hebt?

sipkemk1rs2
23-11-2014, 22:36
Als je het niet goed kunt zien houden we het er maar op dat het klopt Sipke. Alle delen die rood zijn onder de motorkap heb ik al weer opnieuw laten poedercoaten in zijdeglans-zwart. Kwa onderdelen heb ik alles voor deze auto compleet. Elk benodigd boutje en moertje etc. heb ik al opnieuw verzinkt klaarliggen. Ben al 2 jaar bezig geweest om alles compleet te krijgen. Zoek alleen nog betere vloerbekleding en een hoedenplank zonder gaten en met het leren randje langs de zijkanten. Volgens mij heb jij nog wel wat liggen voor me. Denk alleen dat je niks wil verkopen.
Ik heb die onderdelen net nog door de handen gehad ben even aan het kijen wat ik nog heb liggen kam ook nog weer zoon kompleet olikoeler tegen vsn 1976 .En nog wat apate ondedelen .Maare alles is tekoop hoor turbojo2 alleen voor goede prijs .

turbojo2
24-11-2014, 11:19
Jij hebt echt geluk Dennis dat je tegen zo'n gti aanloopt. Wat is het kenteken dan? Ben benieuwd naar de foto's.

NielsDub
24-11-2014, 11:31
Wat eerst belangrijker is..... of Dennis m gekocht heeft.....

Sjoes 85
24-11-2014, 13:29
Heb de GTI nog niet gekocht, zit met name met een belangrijk probleempje:
RUIMTE
maar op zich kan ie daar nog een jaar blijven staan, ook prima:D

Maar ik ga dus eerst uitzoeken of het een echte originele GTI is, anders blijft ie mooi staan. Kom erop terug!

NielsDub
24-11-2014, 16:27
Als ie echt is, moet ie daar niet blijven staan om voor de cross te worden geslachtofferd.... Ruimte is altijd wel te regelen lijkt me.

Sjoes 85
01-12-2014, 22:32
Zo ik mag toch wel spreken van een schuurvondst. Wat begon met een vraag om onderdelen eindigt in de koop van een complete GTI:D
ach, wat heet compleet: de motor is van november '79 en de bak is een gereviseerde 5-bak van 21-4-1982. Dus echt compleet is tie ook niet, vloertapijt niet erbij, dashboard aan stukken gezaagd, achterpaneel niets meer waard en stalen bumpers en GTI lip er ook niet meer bij.

Deze GTI heeft echt alles meegemaakt wat er in het verleden toe heeft geleid dat er velen zijn gesneuveld:
- zonnedakje erin
- grote achterlichten + plastic bumpers erop
- ten slotte ook nog eens klaargemaakt voor de cross

Nu dan toch zijn redding, ondanks dat er al flink gestript was en de nodige kabels waren doorgesneden.

Dit plaatje geeft in combi met het chassisnummer eenduidig aan dat we hier te maken hebben met een GTI die geproduceerd is op 14-10-1976:

http://i57.tinypic.com/15q9jb5.jpg

VW heeft bevestigd dat de GTI op 21-10-1976 uitgeleverd is, in Duitsland.
Ik heb de auto gekocht inclusief papieren en kenteken, want hij is gewoon geschorst. op 2-11-1978 is de GTI in NL geimporteerd maar heeft een kenteken van 1985. Dit omdat ooit de papieren zijn kwijtgeraakt. Dan kreeg je vroeger een nieuw kenteken i.p.v. een 1 boven het streepje.

Verdere foto's volgen op termijn wel als ik de GTI in de stal heb staan.

Heeft iemand een idee wat dat 62-0 betekent wat er verticaal opstaat?

Der Typ Siebzehn
01-12-2014, 22:38
En nu Dennis ? Verder deze rooie van '76 restaureren of toch maar de zwarte van '78 ?

Sjoes 85
01-12-2014, 22:54
En nu Dennis ? Verder deze rooie van '76 restaureren of toch maar de zwarte van '78 ?

Gewoon verder met de 78'er conform plan. Deze is verre van compleet dus dat wordt een grote uitdaging. Maar de karosserie is best goed, dus misschien dat deze ook ooit nog opgeknapt gaat worden! Vreet nu, eenmaal aangeschaft, toch geen brood (op jaarlijkse stallingkosten en jaarlijks schorsen na dan).

turbojo2
02-12-2014, 22:18
Echt leuk dat je een 76er hebt ontdekt! Als je de tijd neemt(maar die heb je als je eerst je 78er onderhanden gaat nemen) en regelmatig zoekt naar onderdelen kun je deze echt wel weer redelijk compleet krijgen. Hebt je het originele interieur erbij en de originele kilometerteller? Mocht ik wat onderdelen overhebben van mijn resto laat ik het je weten.

Sjoes 85
02-12-2014, 22:26
Thanks Turbojo!
het achterbankje is intact en origineel, voorstoelen zijn van t moderne type incl hoofdsteunen met oude bekleding, is niet de goede dus.
dashboard kapot, tapijt niet erbij, stuur niet erin, originele kilometerteller wel erbij! (en nog twee units reserve).
ik ben erg benieuwd welke resto onderdelen je over gaat hebben, mijn interesse heb je bij deze haha :D

turbojo2
02-12-2014, 22:47
Thanks Turbojo!
het achterbankje is intact en origineel, voorstoelen zijn van t moderne type incl hoofdsteunen met oude bekleding, is niet de goede dus.
dashboard kapot, tapijt niet erbij, stuur niet erin, originele kilometerteller wel erbij! (en nog twee units reserve).
ik ben erg benieuwd welke resto onderdelen je over gaat hebben, mijn interesse heb je bij deze haha :D

Ik heb denk nog een 76er inlaat spruitstuk liggen en het grootste gedeelte van de K-J tronic op de injectieleidingen na. Hoop voor je dat je dit alles nog op je motor hebt zitten want ik zag ook nog de originele oliekoeler. En misschien nog een vloerbekleding. Bij mij ligt alles alweer 1,5 jaar stil maar hoop het van het voorjaar af te ronden.

sipkemk1rs2
02-12-2014, 23:49
UOTE=Sjoes 85]Gewoon verder met de 78'er conform plan. Deze is verre van compleet dus dat wordt een grote uitdaging. Maar de karosserie is best goed, dus misschien dat deze ook ooit nog opgeknapt gaat worden! Vreet nu, eenmaal aangeschaft, toch geen brood (op jaarlijkse stallingkosten en jaarlijks schorsen na dan).[/QUOTE]
Dat daar nog een stond bij sloperij in Ospel. :thumbup:

Sjoes 85
03-12-2014, 13:51
UOTE=Sjoes 85]Gewoon verder met de 78'er conform plan. Deze is verre van compleet dus dat wordt een grote uitdaging. Maar de karosserie is best goed, dus misschien dat deze ook ooit nog opgeknapt gaat worden! Vreet nu, eenmaal aangeschaft, toch geen brood (op jaarlijkse stallingkosten en jaarlijks schorsen na dan).
Dat daar nog een stond bij sloperij in Ospel. :thumbup:[/QUOTE]

Sloperij in Ospel? daar komt deze GTI niet vandaan.

sipkemk1rs2
03-12-2014, 18:10
Dat daar nog een stond bij sloperij in Ospel. :thumbup:

Sloperij in Ospel? daar komt deze GTI niet vandaan.[/QUOTE]
Oke
vreemd dacht dat je toch zij voor de tel dan hij bij een sloperij in de buurt stond waar de eigenaar van was oveleden :cool:. En ik dacht van daar deze foto :D

Sjoes 85
03-12-2014, 19:11
Sloperij in Ospel? daar komt deze GTI niet vandaan.
Oke
vreemd dacht dat je toch zij voor de tel dan hij bij een sloperij in de buurt stond waar de eigenaar van was oveleden :cool:. En ik dacht van daar deze foto :D[/QUOTE]

Nee dat heb ik niet gezegd, heb je dan niet goed begrepen.
Ik ga m trouwens niet verkopen.

sipkemk1rs2
03-12-2014, 19:27
Oke
vreemd dacht dat je toch zij voor de tel dan hij bij een sloperij in de buurt stond waar de eigenaar van was oveleden :cool:. En ik dacht van daar deze foto :D

Nee dat heb ik niet gezegd, heb je dan niet goed begrepen.
Ik ga m trouwens niet verkopen.[/QUOTE]
Oke :cool: maakt ook niks maar ik hoef ook niet is een ingevoerde.
En gewoon een model 77. denk ik .maar we zie alleen maar een plaatje op bovenplaat front
en voor de rest niks :thumbup:

turbojo2
23-04-2016, 14:23
Ben benieuwd hoe het met de rode en zwarte gti staat Dennis??

Der Typ Siebzehn
25-04-2016, 22:05
je kunt hem misschien beter eens een pb schrijven, ziet er niet naar uit dat hij geregeld hier is; Last Activity: 22-03-2016 17:55

Ook alweer meer als een maand terug voor 't laatst dus :rolleyes:

turbojo2
26-04-2016, 19:39
Ik hoorde van Sipke dat hij wel met de rode gti bezig is. Ben wel benieuwd hoe het gaat maar niet nieuwsgierig genoeg voor een pb.

Der Typ Siebzehn
26-04-2016, 22:17
Hij heeft twee rooie, nl ook nog 'n '83er GTI, van wat ik weet zie ik al eens op 't smoelenboek dat hij op het moment daarmee bezig is, over die twee 'vroegjes' (rood én zwart) heeft hij daar ook al een hele tijd niks over gepost.

Der Typ Siebzehn
29-04-2016, 22:16
Laatste nieuws; hij postte net op zijn Fb dat hij de rode '76er GTI (die dus ori NL is) wegens incompleet gaat verkopen (oa de originele motor is er niet meer bij, interieur ook niet), en verder gaat met de zwarte '78er GTI die hij in Duitsland had gekocht.

durneet
30-04-2016, 09:02
Link?? Heb daar wel interesse in,

Sjoes 85
30-04-2016, 19:47
Hallo allemaal,

toevallig dat turbojo deze week om een update vroeg, kreeg t te horen van der Typ Siebzehn. En toevallig dat ik dan net besluit de marsrode 77er weg te doen!
Inmiddels hebben zich meerdere geinteresseerden gemeld. Iedereen zal de foto's ontvangen (upload ze momenteel naar een dropbox account).

Wat update betreft: ik ben vooral nog steeds onderdelen aan het verzamelen en een huis mét garage aan het zoeken. Dan kan de restauratie gaan starten. Heb nu geen ruimte om te sleutelen, dus gewoon beginnen is echt onbegonnen werk. En ik ben van t type die t ding aan huis moet hebben staan anders gebeurt er niks :D

Edit trouwens over de rode 177 van oktober 1976, deze is origineel in NL geleverd. Dat heeft VW mij later bevestigd. Wel vreemd op zich, want de eerste toelating is van 2-11-1978. En helaas valt het originele kenteken niet meer te traceren, erg spijtig. Voor mij is het een raadsel waar deze toelatingsdatum vandaan komt.