Matheo
27-11-2014, 14:06
Beste Forummers,
Aangezien mijn T3 bus motorisch toch een minder goede staat van onderhoud blijkt te hebben dan ik bij aanschaf had ingeschat, staat een motorwissel op het programma. Zeer waarschijnlijk ga ik, zoals zovelen, voor een 2.0 uit een golf 3 (en vergelijkbare modellen), motorcode 2E/AGG/ADY. De huidige motor is dus een 1.9 WBX met een 4-bak.
Informatie is her en der wel te vinden op internet, ik begin dan ook wel een goed beeld te krijgen met wat ik zoal nodig ga hebben (naast een motor). Lijstje tot nog toe:
- olieaanzuigbuis t3 diesel
- carterpan t3 diesel
- motorophangingsbeugels t3 diesel
- kabelboom (pas maken)
Met betrekking tot de versnellingsbak ben ik aan het twijfelen om mijn huidige 4-bak te behouden (doet het prima) en met een pasplaat te werken of om een dieselbak aan te schaffen. Gezien de kosten van 2-dehands versnellingsbakken zal dit waarschijnlijk ook een 4-bak worden, tenzij ik een goedkope 5-bak tegenkom (wat ik niet verwacht).
Is het behouden van de huidige bak überhaupt een (goede) optie? Ik kan hier op internet weinig ervaringen van terug vinden aangezien de meeste een dieselbus als uitgangspunt pakken.
De verhoudingen van diesel of benzinebakken schelen niet veel heb ik al gevonden maar ik heb geen idee of de dieselbakken wellicht sterker/beter zijn?
Kortom, meedenken is gewenst en ervaringen zijn welkom! Alsook aanvullingen van mijn 'boodschappenlijstje'.
Alvast bedankt!
Aangezien mijn T3 bus motorisch toch een minder goede staat van onderhoud blijkt te hebben dan ik bij aanschaf had ingeschat, staat een motorwissel op het programma. Zeer waarschijnlijk ga ik, zoals zovelen, voor een 2.0 uit een golf 3 (en vergelijkbare modellen), motorcode 2E/AGG/ADY. De huidige motor is dus een 1.9 WBX met een 4-bak.
Informatie is her en der wel te vinden op internet, ik begin dan ook wel een goed beeld te krijgen met wat ik zoal nodig ga hebben (naast een motor). Lijstje tot nog toe:
- olieaanzuigbuis t3 diesel
- carterpan t3 diesel
- motorophangingsbeugels t3 diesel
- kabelboom (pas maken)
Met betrekking tot de versnellingsbak ben ik aan het twijfelen om mijn huidige 4-bak te behouden (doet het prima) en met een pasplaat te werken of om een dieselbak aan te schaffen. Gezien de kosten van 2-dehands versnellingsbakken zal dit waarschijnlijk ook een 4-bak worden, tenzij ik een goedkope 5-bak tegenkom (wat ik niet verwacht).
Is het behouden van de huidige bak überhaupt een (goede) optie? Ik kan hier op internet weinig ervaringen van terug vinden aangezien de meeste een dieselbus als uitgangspunt pakken.
De verhoudingen van diesel of benzinebakken schelen niet veel heb ik al gevonden maar ik heb geen idee of de dieselbakken wellicht sterker/beter zijn?
Kortom, meedenken is gewenst en ervaringen zijn welkom! Alsook aanvullingen van mijn 'boodschappenlijstje'.
Alvast bedankt!