PDA

View Full Version : Verlagen T3 Camper?


Black Devil
25-08-2005, 09:07
Mn zwagertje heeft een T3 camper gekregen van zn oma, maar de besturing is behoorlijk slapjes en de vering ook, er zitten ook nog orginele ballon banden onder.

Hoe/Waarmee kan je een T3 verlagen? Wat zijn de mogelijkheden?

En wat kunnen we aan e band wiel combinatie veranderen of het iets strakker te laten sturen?

bedankt alvast!

Split52
25-08-2005, 10:40
Mn zwagertje heeft een T3 camper gekregen van zn oma, maar de besturing is behoorlijk slapjes en de vering ook, er zitten ook nog orginele ballon banden onder.

Normaal gesproken kan een t3 behoorlijk strak sturen, ze zijn weinig windgevoelig en de vering mag niet slap zijn maar zeer sterk en comfortabel (stel je voor met 70 over een verkeersdrempel te rijden :D)

Als je T3 slap en ongevoelig overkomt zou ik dingen gaan bekijken zoals de banden , zijn deze misschien heel oud, schokdempers en controleer ook eens de kogels etc. Stuurhuis hoef je niet veel slijtage aan te verwachten echter stuurbekrachting is wel een erg aangename update !!

Natuurlijk valt er aan een T3 ook nog wel wat te verbeteren qua wegligging.


Hoe/Waarmee kan je een T3 verlagen? Wat zijn de mogelijkheden?


Een T3 zul je moeten verlagen dmv veren en/of dempers te vervangen. Een setje fabrieksverlagingsveren (4cm) kun je monteren met behoud van je originele dempers. Deze zullen je tussen de 100 en 200 euro kosten. Zoek dan om een setje Blue (white of red kan ook) star veren, dan heb je meteen de goede. Er zijn wel meer geweest als optie maar dat is altijd onduidelijk omdat de streepjes op de veren vaak weg zijn.

Wil je nog lager zul je een setje veren en dempers moeten monteren. Er zijn HEEL leuke setjes te krijgen maar reken er maar op dat dit niet goedkoop is, en je zult hiervoor zeer waarschijnlijk in duitsland moeten gaan shoppen. H&R en Koni setjes genieten mijn voorkeur (oa. te krijgen bij www.t3-styling.de) maar zijn zeer duur zo rond de 600 euro. Dan kun je wel zeer diep gaan en heb je natuurlijk kwaliteit spul eronder zitten!

Verlagen is leuk maar ook verhogen is een optie! Een pickup heeft wat stuggere veren en dat is bij een camper natuurlijk een zeer prettig iets omdat deze redelijk zwaar zijn.. Gokje is het echter wel want mss zijn de veren ook wel erg oud! Syncro veren is ook nog een oplossing evt. maar dan gaat je Bus wel erg de lucht in.. Als je goede veren koopt ben je al een heel eind met het minder slap veren van je camper.

Misschien een paar handige url's (hopelijk is je duits aardig!):

www.teedrie.nl
www.bus-forum.nl
www.bulliportal.de
www.syncro-bernd-jaeger.de
www.dokadriekus.com
www.vw-bus-online.de

Misschien komt er straks nog wat bij...

Succes eerst!

Black Devil
25-08-2005, 15:26
mooooooooooi bedankt zal het eens aan de man doorgeven kan ie het rondspitten

stuurbekrachteging zit er op en de banden zijn van Michelin en in goede staat

Jasper Ovaal
04-11-2005, 17:25
kijk hier hebben we wat aan, ik ga zondag ochtend om half 11 :cheers: :shake: naar een t3 kijken.
iki laat het wel weten of het wat wordt.

manijack
09-11-2005, 10:45
Kijk een op www.dl-design.nl deze jongen is erg goedkoop met verlagingsveren. Een setje wat de T3 7cm verlaagd kost bij hem 299 euro, hier moet je anders tussen de 6 en 800 euro voor neer tellen. De veren staan niet op de site maar hij kan ze wel leveren.Ik wil ze ook gaan bestellen voor mijn bus :D

Split52
09-11-2005, 10:50
Alleen veren kosten meestal zo rond de 250 euro inderdaad, de set van 680 euro is wel met nieuwe rode konis en nieuwe groene h&r veren... Duur maar kwaliteit..

evilnyntje
09-11-2005, 17:21
Ik had rode veren eronder, paar cm verlaagd, die had Chrispy ooit ergens vandaan getoverd voor ik meen 99 euro de set.