View Full Version : Laag, lager, laagst...
Skywalker
25-08-2005, 11:57
.
Volkswouter
25-08-2005, 12:00
Punt 1 kan je gewoon weg slijpen,heb ik ook gedaan.
hou er wel rekening mee om je uitbouwset dan hoog genoeg op je zijschermen
te monteren, anders lopen je banden in de laagste stand dáár weer aan :p
creative levert ze zelfs met een sparing om lager te komen.
http://www.creative-engineering.com/images/shop/springplates.jpg
Volgens mij kan je dan beter aangepaste springplates gebruiken zoals Krukab hierboven post... (ik heb ze al voor mijn T2 verlaging klaar liggen :biggrin: )
Is zo'n springplate zelf niet in elkaar te bakken?
SplitBien
25-08-2005, 14:50
veerplaat kan je gewoon zelf aanpassen, heeft een vriend van me ook gedaan, niks mis mee.... Alleen weet ik niet hoe het zit met de apk...
bij BBT hebben ze gewoon de tol in mijn veerplaten gezet
heb er niks van gehoord bij de keuring
Kan me ook nauwelijk voorstellen dat zo'n keurmeester precies weet hoe zo'n springplate eruit ziet... bij flexen dat ding, een weekje buiten laten liggen en geen haan die er naar kraait :tongue:
Hehehe, zo laag mogelijk, lekker aan t asfalt kleven. Had die rat bus van die belgen die boven bij de onderdelenmarkt in Spa ook airride? Niet kunnen zien eigenlijk wel vet!!!!
volksaddiction
25-08-2005, 16:12
Hehehe, zo laag mogelijk, lekker aan t asfalt kleven. Had die rat bus van die belgen die boven bij de onderdelenmarkt in Spa ook airride? Niet kunnen zien eigenlijk wel vet!!!!
Die groene rat met iron cross op de voorkant?
GEEN Airride, gewoon een steekie los! :eek:
Die groene rat met iron cross op de voorkant?
GEEN Airride, gewoon een steekie los! :eek:
Idd geen airride, heb er nog ff onder gekeken, voor plaatwerk verhoogd, gat in het chassis voor de stuurstagen en dergelijke...
volksaddiction
25-08-2005, 16:19
Idd geen airride, heb er nog ff onder gekeken, voor plaatwerk verhoogd, gat in het chassis voor de stuurstagen en dergelijke...
Klopt, gast was op de VW nationals voor het eerst met zijn bus en heeft daar het hele verhaal staan vertellen.......
en het is hier ook te volgen wat ze met die bus hebben uitgespookt
http://radikalbugz.skyblog.com/
Klopt, gast was op de VW nationals voor het eerst met zijn bus en heeft daar het hele verhaal staan vertellen.......
en het is hier ook te volgen wat ze met die bus hebben uitgespookt
http://radikalbugz.skyblog.com/
cool gedaan man..die gaste doen nix anders denk, vw vw vw vw vw
http://radikalbugz.skyblog.com/pics/91578815.jpg
http://radikalbugz.skyblog.com/pics/78674163.gif
Kan me ook nauwelijk voorstellen dat zo'n keurmeester precies weet hoe zo'n springplate eruit ziet... bij flexen dat ding, een weekje buiten laten liggen en geen haan die er naar kraait :tongue:
nu wel! :wink:
Bij jou kom ik toch niet, lekker puh! :tongue:
damn! :frown:
jammer! ik ben omkoopbaar! ;) :biggrin:
[off topic]
:rolleyes: lees onderschrift.....airride is voor mietjes die niet kunnen rijden :D :wink:
Dat zijn er wel meer. ;)
ik ben echt goedkoop! :D
xmarcelx
25-08-2005, 19:35
slijpen met die handel
1 & 2 zou ik doen ... zo spreid je je kans op raken van 1 (of 2) een beetje
primer-look
27-08-2005, 08:57
Ik heb in eerste instantie alleen de veerplaat gedaan maar dat bleek al snel veel te weinig om echt laag te gaan. Toen alles weer gedemonteerd en de aanslagnok weggehaald (helemaal tot vooraan). Nu heb ik achter geen beperkingen meer. Helaas voor wel en dat zijn uiteraard de wielkasten, hoe ga jij dit oplossen dan??
zie hier http://home.planet.nl/~denest/straight.html mijn platen.
Maar als je graag zo laag wilt waarom heb je dan gekozen voor IRS ? met en pendelas kom je veel verder hoor aangezien je hier punt X niet hebt. Ik had ook heel graag Voor IRS gekozen maar de beperkende factor heeft mijn keuze op pendelas laten vallen.
Suc6
Groeten
dennis
primer-look
27-08-2005, 11:21
Die bus staat zeker netjes zeg. Moet je dan nog ruimte vrij maken waar jij de X hebt gezet.
groeten
dennis
vwcrewcab
27-08-2005, 11:31
Daarnaast is het niet de bedoeling om zo laag te gaan rijden. Alleen in parkeerstand zal de bus het gras in of op het asfalt zakken dmv de airride. ;)
Dus daar (IRS) ga je nix aan aanpassen???
Geeft wel brute look die luchtvering!!!
Volgens mijn heeft deze bus dezelfde spoorbreedte als een 1303.
Hoe het precies zit is me niet duidelijk, ook niet hoe hij het met zijn veerplaat opgelost heeft.
De draagarmen zitten zo te zien niet op dezelde plaats op de torsiebuis vast als bij de bus van krukab en mijn bus.
Deze foto heb ik nog wel even geschoten:
http://home.planet.nl/~schur505/Volksforum/spa-airride2.jpg
Kijk eens naar de schokbreker ... die zit boven aan de binnenzijde van het chassis vast,
itt mijn bus, waar ik hem (min of meer) op dezelfde plaats heb zitten als orgineel.
Ook onderin zit de bevestigingsbout van de schokbreker 90 graden gedraaid tov de org. 1303 bevestiging.
(vindt de hoek van de schokbreker niet echt lekker, maar what the heck .. zo staat het alleen maar als de bus stilstaat :D )
Dus wat jij zegt klopt ... hij heeft dezelfde smalle spoorbreedte als een 1303.
Ombouw naar IRS is al een behoorlijke aanpassing hoor...
vwcrewcab is denk ik in de war met T2a en T2b, waar standaard al IRS onder zit.
Dat is echter wel zwaarder uitgevoerd dan van een 1303
vwcrewcab
27-08-2005, 12:51
Hoe bedoel je?
Ombouw naar IRS is al een behoorlijke aanpassing hoor...
Nee, nee :o
Ik bedoel;waar die x staat in de foto, dat is toch een draagarm van de IRS ophanging, en die leverde toch ook een probleem als je bus heel laag zou gaan :)
Dus mijn vraag was eigenlijk: ga je daar nog iets aan veranderen zodat die draag arm geen belemmering is voor (verder) verlagen???
vwcrewcab
27-08-2005, 14:29
Oh, my bad. :o
Nee, daar ga ik verder niets aan doen. Waarschijnlijk gaat de bus achter al lager komen dan voor (vandaar ook geen staight eksel :p) en een bus die achterover hangt vind ik niet zo geweldig (sorry vwzone! ;)). Dus aan de achterkant de mogelijkheid scheppen nóg lager te kunnen heeft mijn inziens niet zo heel veel zin.
Helemaal mee eens, een bus is veel mooier als hij recht staat of een beetje naar voor, ik heb de achterkant ook weer een tandje hoger staan, omdat hij anders achterover zou hangen! :cool:
Vandaag nog eens goed gekeken en gemeten en ik ga in eerste instantie toch alleen punt 1 weg slijpen.
M'n veerplaten laat ik dus zoals ze zijn. Eens moet iets iets raken en ik heb liever dat punt 1 punt 2 raakt,
dan dat de draagarm het chassis raakt op punt x.
Maar daar gaan we over een dikke week maar eens mee verder, het mooie weer komt er weer aan en
de koffers zijn gepakt, dus komende week lig ik op het strand!
Handige topic, ik ga punt 1 er dan ook maar eens afslijpen...kan ik ook nog even een tandje lager achter...
Volkswouter
29-08-2005, 12:08
Handige topic, ik ga punt 1 er dan ook maar eens afslijpen...kan ik ook nog even een tandje lager achter...
Met reductiekasten achter heeft het geen zin om dit punt weg te slijpen.Als je hem zou verlagen met je reductiekasten dan draaien ze binnen de korste keren in de soep ,omdat je assen dan schuin naar boven wijzen en je reductiekasten dan geen olie meer krijgen.
Met reductiekasten achter heeft het geen zin om dit punt weg te slijpen.Als je hem zou verlagen met je reductiekasten dan draaien ze binnen de korste keren in de soep ,omdat je assen dan schuin naar boven wijzen en je reductiekasten dan geen olie meer krijgen.
Weet ik, maar er komt ook een andere bak onder ;)
http://www.tuningfever.com/albums/userpics/11596/VW%20Transporter.JPG
vwcrewcab
06-09-2005, 11:58
Aangename afbeelding is dat :cool:
Aangename afbeelding is dat :cool:
Airride....
vwcrewcab
07-09-2005, 09:02
Airride....
Dat zal wel, anders wordt het toch een beetje lastig om te rijden, vrees ik :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.