PDA

View Full Version : golf 1 gg motor probleem


kevinvw
23-12-2014, 00:38
beste ik ben bezig met een restauratie en
de motor is uit een geweest nu deeze stak weer prf in een heeft gedraait heb er mee gereden nu ontbrak ik zo een vasthoud klipje voor de verdeler kop en bij he controleren van de draaiende blok ben ik er tegen aan gebotst. nu die rotorkop is beginnen scharten en de blok viel stil heb nu een nieuwe kop en rotor gestoken maar deze wilt bijna niet starten al hij start is het precies op 3poten en als ik gas heef komen er alemaal knallen uit de uitlaat en carbu wat zou et probleem kunnen zijn ?
heb de ontsteking al proberen vroeger en later te zetten helpt helemaal niks xs
liefst wat hulp graag :(

vento tdi
23-12-2014, 07:42
Kabels in de verkeerde volgorde zitten?

Typ de volgende keer iets duidelijker svp , is erg lastig lezen zo.

kevinvw
23-12-2014, 15:11
Sorry voor dat typen. Normaal zijn alle kabels goed maar de auto heeft 1 week altijd gestart tot ik het voor had .dus kan normaal niet aan de kabels liggen . Zal eens kijken maar zou mij verwonderen . Toch bedankt;p

Barn171
23-12-2014, 15:14
Ik snap er ook niet alles van, maar je hebt je verdelerkap stuk gestoten? Dan die en de rotor voor een nieuwe vervangen. De as is eigenlijk heel sterk, maar misschien toch even checken of je hem niet hebt krom gestoten. Contactpuntje even controleren ook.

kevinvw
23-12-2014, 15:19
Nog eens sorry voor de text en neen de as is niet krom hier fotos hoe de verdelerkap erna uitzag

kevinvw
23-12-2014, 15:22
http://i1272.photobucket.com/albums/y383/kevinvanwayenberge/output_zps4zekmlvo.jpg (http://s1272.photobucket.com/user/kevinvanwayenberge/media/output_zps4zekmlvo.jpg.html)
de rotor is gebroken heb ik dus weg gesmeten..

Barn171
23-12-2014, 16:05
En je rotor is van hetzelfde merk als de kap? Als je nieuwe koopt, altijd bosch pakken

kevinvw
23-12-2014, 16:37
En je rotor is van hetzelfde merk als de kap? Als je nieuwe koopt, altijd bosch pakken
ja zit nu nieuwe bosch rotor en verdeelkap op en nu blijft ie drajen minste gas dat ik geef knetteren langs alle kanten.
het is wel een serieus werk voor hem doen te starten. met schoke spelen werkt ook niet voor doen te starten.

Barn171
23-12-2014, 16:59
Wat merk is de verdeler zelf? Ook bosch, of die franse?

kevinvw
23-12-2014, 19:06
De verdeler kop is bosch en de rotor is intermotor http://i1272.photobucket.com/albums/y383/kevinvanwayenberge/output_zpsxxjkrmrj.jpg (http://s1272.photobucket.com/user/kevinvanwayenberge/media/output_zpsxxjkrmrj.jpg.html)http://i1272.photobucket.com/albums/y383/kevinvanwayenberge/output_zpsxxjkrmrj.jpg (http://s1272.photobucket.com/user/kevinvanwayenberge/media/output_zpsxxjkrmrj.jpg.html)

kevinvw
23-12-2014, 19:06
http://i1272.photobucket.com/albums/y383/kevinvanwayenberge/output_zpspa3jbbis.jpg (http://s1272.photobucket.com/user/kevinvanwayenberge/media/output_zpspa3jbbis.jpg.html)

Barn171
23-12-2014, 19:33
Dan ga maar eens een bosch rotor halen ;)

kevinvw
23-12-2014, 19:38
maat van mij had nog een bosch liggen en is nog altijd het zelfde :(

Barn171
23-12-2014, 19:42
Dan weet ik het zo ook niet meer. Ik weet wel dat het fout gaat zodra je merken gaat wisselen, de "draaicirkel" is niet altijd gelijk.

kevinvw
23-12-2014, 19:43
ja oke ik ga nog een beetje gaan zoeken xs

Joris_MK1
24-12-2014, 11:15
Slijpsel van je oude rotor tussen je contactpuntjes?

Audi1981
24-12-2014, 12:08
Brandstofsysteem in orde? Klinkt namelijk alsof er een vacuumslang los ligt e.d.

kevinvw
24-12-2014, 12:28
Alle slangetjes hangenvast. Er is wel 1 buisje waar er geen vacium slang aan hangt maar dat was is begin ook niet xs

derby2
25-12-2014, 13:53
kijk eens of u vacuumvervroeger in u delco niet vast zit..

mijn 1.1 heeft er ook last mee gehad, wel starten maar ook met choke moeten spelen.. of zelfs ook niet gestart krijgen.. heel slecht draaien(ook presies op 3 cilinders) en na een tijd gewoon uitvallen en niet meer gestart krijgen..

kevinvw
26-12-2014, 00:15
dat is dat pompje he ?

kevinvw
26-12-2014, 00:35
en hoe kan ik testen dat dit kapot is ?

kevinvw
06-01-2015, 17:27
Start nog altijd niet help :( hoe best ontsteking afstelen zonder draaiende motor en zit er een zekering of relais in het ontstekings systeem ? Aub help

derby2
08-01-2015, 01:14
onsteking kun je niet afstellen zonder draaiende motor.. hiervoor heb je een strobolamp nodig (sorry kan even niet op de echte naam komen) om deze op zijn punt te zetten..

momenteel heb ik mijn 1100cc ook op kant moeten zetten... krijg deze ook niet meer gestart en als hij al even wilt draaien is het ook constant backfire uit de carbu en presies draaien op 3 cilinders :( en alles moet op full choke want anders doet ze niks...

bij mij zat de vacuumvervroeger in de delco vast.. deze veranderd heeft het dan weer een tijdje goed gedaan maar nu dus weer niks meer..

heb toch al gemerkt dat die 1100cc blokjes zorgenkindjes zijn.. in de zomer reed ze fantastisch, het wordt kouder en daar sta je dan..

Van Limburg
09-01-2015, 08:47
ergens in mijn pagina staat een filmpje waar mijn 1100 gestart wordt. Weet niet of je er iets aan hebt. Heb dat dus door een vriend laten doen. Hij kent er tenslotte iets van.