PDA

View Full Version : Gesplitst -> Hoge vraagprijs voor oude auto discussie


Misha
19-12-2014, 15:03
Bouwen is zeker leuk, maar om het op zo'n manier een auto aanpakken alleen om het bouwen? Dan ga je toch keer op keer het schip in met een bal geld waar je akelig van wordt? Met alle respect, superprojecten, maar 10k+ voor een Golfje 2 diesel met 3,5 ton, een niet originele motor(swap), imitatie-wielen, geen Recaro's... ik denk dat degene die dat gaat betalen nog geboren moet worden.

Anyhow, het zijn en blijven hele gave projecten.

Ice_ken
20-12-2014, 16:12
Misha je kan zeiken wat je wil. Ik veel meer geld in deze auto zitten, het is mijn goed recht om op ze minst er een deel terug van te willen.

Mijn originele sebrings in perfecte staat met nieuwe banden zijn er ook bij trouwens, dat die immitatie bbs'en niemand boeit weet ik ook wel. Golfje met 3,5ton en alles nieuw jep.

Daarbij, hoeveel potentieel meeting winnende golfjes weet jij te koop misschien?

obimaster
20-12-2014, 16:56
hmm beetje gestoef,
denk dat misha zelf een "potentieel meeting winnend golfje heeft"

uw gtd is prachtig, maar 10000+ is idd wat veel
dit zijn maar onze meningen,jij mag natuurlijk vragen wat je wil. zou ik ook doen, en doe ik ook
mvg

Ice_ken
20-12-2014, 17:07
Dit topic mag wat mij betreft dicht.

Misha
20-12-2014, 17:39
Altijd jammer zulke reacties. Maar ik begrijp de frustratie, waarschijnlijk weet je het zelf ook wel dat die prijs veel te hoog gegrepen is. Zeker als je nóg meer knaken in de auto hebt zitten, dan is het vooruitzicht van eventuele verkoop niet de meest rooskleurige.

Ik hoop overigens dat je het beurt hoor. Ik wil je ook vooral niet uit je droom helpen, maar voor zulke budgetten kopen mensen toch echt liever een GTI/G60 of dat soort spul, waar echt waarde in zit, ook op de langere termijn. Maar zoals Obimaster ook al zei, vragen staat vrij.. maar een mening ergens over geven volgens mij ook ;)

Succes met de verkoop in ieder geval.

heinz74
20-12-2014, 19:26
Ja..moet ik Misha gelijk geven..
een G60 in deze staat is over een paar jaar onvind/betaalbaar..een diesel daarentegen een rijdende schietschijf voor milieuactivisten...
en om eerlijk te zeggen hoort men bij zo'n auto ook liever een dikke brom stationair dan RAKKETTAKKETAKKETAK..zeker wanneer de motor koud is..
ik heb een prachtige Golf 1 GTD intercooler gehad..(ooit)..die toendertijd zelfs benzinespul te snel af was met zijn 90pk....
maar iedereen zei..'komt ie weer met zijn koffiemolen'...
maar no offence ,mocht je zoiets zoeken..Mooier vind je er geen..

Barn171
20-12-2014, 20:06
Als ik ergens van geniet als onze diesel de hoek om komt (of nog net niet de hoek om is) is het wel die RAKKETTAKKETAKKETAK, meteen sfeer! :tongue: , en dat meen ik serieus. Vooral met onze diesel automaat of de turbo. Héérlijk dat geluid, ik kan daar oprecht geen genoeg van krijgen, en dan kunnen ze zeggen wat ze willen over die rammel en die grijze walm vanachter, neemt mijn plezier niet weg, als het iets doet, is het het vergroten van mijn glimlach. Rijdt ook gewoon super, en dat ontkent niemand als ze er eens in hebben gereden.

Nu ben ik niet van de golf 2, trekt me gewoon niet, maar als je er een zou willen, is dit wel zo'n zeldzaam mooi pracht exemplaar. Dit topic heb ik altijd met veel bewondering gelezen. Ook het doorzettingsvermogen na de diefstal is bewonderlijk. Ik snap de mening ook helemaal. Voor mij is het werken aan of zelfs het opzoeken en vinden van de wagens het leukst. Is ook een rede dat ik niet van de totale restauraties ben, da valt er toch altijd nog ergens iets te doen of iets te dromen.

Succes met de verkoop! :thumbup:

martinus83
22-12-2014, 12:33
Misha je kan zeiken wat je wil. Ik veel meer geld in deze auto zitten, het is mijn goed recht om op ze minst er een deel terug van te willen.

Mijn originele sebrings in perfecte staat met nieuwe banden zijn er ook bij trouwens, dat die immitatie bbs'en niemand boeit weet ik ook wel. Golfje met 3,5ton en alles nieuw jep.

Daarbij, hoeveel potentieel meeting winnende golfjes weet jij te koop misschien?

Misschien een ice- koude reactie -ken, die ice-cold op je dak komt, maar wat misha zegtis wel zo.. +1 van deze kant...

Een deel terug willen van je investering kan natuurlijk nooit bij dragen aan een marktcomforde vraag/verkoopprijs voor je bolide. De prijs die jij vóór je 'aanpak' voor deze auto vroeg (4,5k) is reëler...

edit; wil ik nog even aan toevoegen dat er niks over de mk2 te zeggen valt hoor.. :thumbup: nja, iets meer vermogen was leuk geweest :cool:

heinz74
22-12-2014, 13:04
daar bouw je zulke auto's ook niet voor..dat is geen handel..
vorige week de knoop doorgehakt en mijn e30 met m50b25 motor verkocht welliswaar met een gescheurde kop ..maar dan nog..
zat over de 7000 euro in ..swap -velgen- sportinterieur- Bilsteins etc etc..
uiteindelijk leverde hij niet meer dan 1750 op..
maar om hem in een hoek te laten staan totdat ik er een keer tijd voor heb (never) ,dat werkt ook niet..
wat ik wil zeggen ,is dat je zulke 'projecten' zeker niet moet doen om er wijzer van te worden..
beter bouwen en nooit meer verkopen..al is het maar om er geen spijt van te krijgen dat je hem weggedaan hebt (weet ik maar al te goed)

jellehier
22-12-2014, 18:13
Ik ga me hier toch mensen mee tegen de schenen schoppen, maar ik heb genoeg andere golfjes 2 te koop zien staan voor idiote bedragen, die ook niet 100% origineel waren en misschien niet eens zo netjes en nieuw als deze.

Waarom zou voor deze dan niet eenzelfde bedrag gevraagd mogen worden?
In mijn ogen is het zelfs heel redelijk voor een zeldzaamheid als een GTD, want eerlijk is eerlijk de meeste GTD's zijn afgereden en gesloopt

Misha
22-12-2014, 19:06
Vooropgesteld is er niemand die Ken verbiedt om er welke prijs dan ook voor te vragen. Zeldzaam en waardevol zijn trouwens twee totaal verschillende dingen, al is er maar 1 in gans Europa en omstreken, als niemand 'm wil hebben dan houdt het op (vraag/aanbod dingetje). Dus om met dat argument de prijs te rechtvaardigen slaat als een tang op een varken.

Daarnaast ben ik benieuwd welke mk2's jij allemaal aan kan wijzen die voor >10k te koop staan/hebben gestaan, je zegt dat je er genoeg kent.. enige die mij zo snel te binnen schiet is deze g60 (http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m876326108-vw-golf-g60-edition-one-in-nieuwstaat.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618) op marktplaats. Lijkt mij een vergelijkbare auto maar dan wel een begeerlijke g60 mét Recaro's en mét echte BBS'en. Ondanks dat vind ik ook die behoorlijk aan de prijs.

Ice_ken
22-12-2014, 22:58
jongens chill, topic gaat dicht. Als moddereters hier een beetje aandachtig zijn toch.

Ik wil verder niet reageren en ik hoop dat jullie het ook laten vallen.

jellehier
23-12-2014, 08:14
Degene die de schoen past trekt hem aan....

Ik snap het vraag aanbod verhaal, maar om te zeggen dat niemand hem wil. Ik geloof daar niet zo in. Maar misschien komt dat omdat ik em wel zou willen (had ik er en de ruimte voor en de cash) en ik heb de laaste maanden vraagprijzen van 6 ruggen voor een Jetta 1.6 langs zien komen, 20 voor een rallye, ik vind dat idiote bedragen, een Jetta 1.6 is 13 in een dozijn, en een rallye is speciaal maar niet 20.000 speciaal in mijn ogen. Maar blijkbaar is de wereld zo dat dit tegenwoordig de prijzen zijn.

Waarom zou een hele mooie GTD dan minder waard zijn, alleen omdat Misha Strik in de zijnen een afkeur van een diesel hebben? Er zijn net zo veel mensen met een diesel voorkeur

Misha
23-12-2014, 08:46
Degene die de schoen past trekt hem aan....

Ik snap het vraag aanbod verhaal, maar om te zeggen dat niemand hem wil. Ik geloof daar niet zo in. Maar misschien komt dat omdat ik em wel zou willen (had ik er en de ruimte voor en de cash) en ik heb de laaste maanden vraagprijzen van 6 ruggen voor een Jetta 1.6 langs zien komen, 20 voor een rallye, ik vind dat idiote bedragen, een Jetta 1.6 is 13 in een dozijn, en een rallye is speciaal maar niet 20.000 speciaal in mijn ogen. Maar blijkbaar is de wereld zo dat dit tegenwoordig de prijzen zijn.

Waarom zou een hele mooie GTD dan minder waard zijn, alleen omdat Misha Strik in de zijnen een afkeur van een diesel hebben? Er zijn net zo veel mensen met een diesel voorkeurIk spreek niet uit persoonlijke voorkeur, ik schets enkel wat de markt is. Daarbij is de opmerking 'dat niemand hem wil' ook in de algemene zin in niet op de aangeboden auto, begrijpend lezen is soms ook een uitdaging. Ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ik van harte hoop dat Ken de auto verkoopt voor die centen. Trouwens ik een afkeur voor diesel? Ik rij al 6 jaar dagelijks diesel (met veel plezier). Schenen schoppen is leuk en moet zo nu en dan kunnen, maar probeer dan op zijn minst raak te schoppen.

Tja, dat er andere (te) dure auto's te koop staan wil niet zeggen dat het voor die auto's wel gerechtvaardigd is. Overigens heb ik nog altijd geen idee welke auto's dat moeten zijn 'een jetta 1.6 voor 6k', een 'Rallye voor 20k'? Klinkt mij ook redelijk aan de prijs maar ik zie 't niet staan en ik hou mezelf altijd redelijk op de hoogte van de markt. Want áls ik iets zeg.. heb ik wel graag heb dat het niet zomaar een schot in de lucht is.. misschien een tip voor jou ;)

René
23-12-2014, 08:53
jongens chill, topic gaat dicht. Als moddereters hier een beetje aandachtig zijn toch.

Ik wil verder niet reageren en ik hoop dat jullie het ook laten vallen.

We sluiten eigenlijk nooit echt project-topic, omdat er vaak veel informatie in staat en mensen er dan niet meer op kunnen reageren/vragen stellen/etc

Maar als jij hem persé dicht wilt hebben, gooien we er een slotje op

Lesley
23-12-2014, 09:28
Voor de één is 10K een Gods vermogen en voor de ander slechts wisselgeld! Er zijn kosten nog moeite gespaard gebleven bij dit project, succes met de verkoop Ice_ken

Misha
23-12-2014, 09:37
Vroeger was dat wel anders.. heb zo vaak het verzoek gehad om een topic te sluiten zonder gehoor :D
Vind de discussie overigens nog steeds interessant, heeft alleen niet veel meer te maken met Ken z'n GTD.

@Lesley:
Ook dat is geen argument om er een x prijs (te hoog óf te laag) aan te hangen. Hoe vermogend iemand ook is, dat maakt voor de waarde van het te verkopen item niet uit, die is gebaseerd op de markt/vraag & aanbod niet op de dikte van iemand zijn portemonnee.

Lesley
23-12-2014, 09:58
@Misha het maakt wel degelijk hoe dik je belegd bent met geld om een auto te kopen, liefhebbbersprijs is geen getal aan verbonden. De één ziet er waarde in en de ander niet.

martinus83
23-12-2014, 10:41
Even terzijde, dit is een GL TurboDiesel, dat is net iets anders dan een GTD meen ik?..

Misha
23-12-2014, 10:43
@Misha het maakt wel degelijk hoe dik je belegd bent met geld om een auto te kopen, liefhebbbersprijs is geen getal aan verbonden. De één ziet er waarde in en de ander niet.Of je een auto kúnt en/of wíl kopen heeft te maken met je portemonnee, de effectieve waarde van een auto staat daar los van.

Lesley
23-12-2014, 11:09
Of je een auto kúnt en/of wíl kopen heeft te maken met je portemonnee, de effectieve waarde van een auto staat daar los van.

Dat zeg ik: de één ziet de waarde de ander niet :thumbup:

Misha
23-12-2014, 11:35
Mwa, dat zeg je niet helemaal.. handelswaarde is wat anders als persoonlijke waarde, dat is zo ongeveer de aanleiding tot deze discussie. Dat je zelf (omdat je er veel geld in hebt gestoken of omdat het b.v. een erfstuk is) ergens veel waarde aan hecht, wil niet zeggen dat dat realistisch is om dat te vertalen naar de handelsprijs (in veel gevallen juist niet).

heinz74
23-12-2014, 14:37
Even terzijde, dit is een GL TurboDiesel, dat is net iets anders dan een GTD meen ik?..

verrek ja ..zie ik nu ook net..
maar is een Belgische auto..kan zo maar luxer geweest zijn dan een Hollandse GTD..
mijn Golf 1 turbodiesel was een 'Rabbit LX'..met stalen schuifdak en GTD interieur..en groen getint glas..in 041 zwart..ik geloof nooit dat Pon hier raad mee had geweten?..
en weer qua prijs..Golfje 2 zit nu in het keurslijf van een type 1, 15 jaar geleden..voor jan met de pet ,een oud Golfje..(reed de pliessie vroeger mee zeggen ze dan)..voor de liefhebber iets speciaals..
de koper voor zoiets is altijd geboren...hij moet alleen langskomen..en diepe zakken hebben..

Misha
23-12-2014, 15:49
en weer qua prijs..Golfje 2 zit nu in het keurslijf van een type 1, 15 jaar geleden..voor jan met de pet ,een oud Golfje..(reed de pliessie vroeger mee zeggen ze dan)Daar is de Mk2 al een tijd voorbij hoor, hedendaags is het de Mk3 die je voor een appel en een ei op elke hoek van de straat kunt kopen. Als je op (bv) marktplaats gaat zoeken dan is een fatsoenlijke mk2 (GTI) zelfs schaarser dan een mk1 (GTI). Een goede is zeker wel behoorlijk wat geld waard. Maar 10k is, zeker voor een opgekalefaterde diesel, wat te gortig.

heinz74
23-12-2014, 16:23
ja is ook zo
komt laatst een knakker hier met zo'n 25jahre ding ,,zat wat roest aan zei tie..mooi ding airco ..alles electrisch ..maar rot..niet normaal meer...
heb hem weggestuurd..zo rot ...Man..
ofdat ik effe wou lassen was maar een gaatje...en dan bwjr '98 ofzo?

Misha
23-12-2014, 16:28
25jahre is denk ik zelfs rond ±2002.

Deckedm
23-12-2014, 16:35
10k moet je zien wat voor mk2 je daarvoor koopt... met een behoorlijk wat lekkerdere motor en wat leuke goodies

die mk2 VR6 turbo van mp, dat ding is een plaatje en die is 10k waard

De groene mk2 met 20vt erin die al tijdje te koop staat op mp is smetteloos! echt waar smetteloos, tt dash , alleen maar duur spul gebruikt , gewoon op en top, leg je 6K neer heb je die, en daar komt niemand om!

10k vragen is leuk, maar ik denk dat je al heel blij moet zijn als je de helft vangt

KennyH
23-12-2014, 16:47
Totaal nutteloze discussie dit!

HB24
23-12-2014, 17:12
Uiteindelijk wordt de waarde van de wagen bepaalt door wat er een gek voor wilt geven :D

Misha
23-12-2014, 17:52
Totaal nutteloze discussie dit!Waarom? Ik vind zulke discussies juist altijd boeiend. Interessant om te kijken hoe iedereen erover denkt, dat is de intentie van een forum toch? *Forum: Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen.*

@HB24, dat is soort van waar maar in mijn ogen ook niet helemaal. Als er inderdaad een gek komt die 10k voor een Golf mk2 1.3 neertelt (of wat dan ook), dan is die gek goed gek maar die auto is die 10k nog steeds niet waard :)

Erik Baas
23-12-2014, 18:37
Als iemand 10k wil vragen mag dat, als iemand anders die 10k wil betalen mag dat ook. Het is niet aan jou om zo iemand voor gek te verklaren, je kunt het hooguit gek vinden; dat is dan jouw mening, en verder niet van belang.

Misha
23-12-2014, 18:52
Wat je van iemand vindt die zulke bedragen betaalt of hoe je diegene wil noemen is weer een hele andere discussie.

René
23-12-2014, 19:04
Wat je van iemand vindt die zulke bedragen betaalt of hoe je diegene wil noemen is weer een hele andere discussie.

Ook díe zal dan weer gesplitst worden ;)

Misha
23-12-2014, 19:13
Ook díe zal dan weer gesplitst worden ;)Daarom mooi bij het onderwerp van discussie houden, vandaar dat ik 't zeg :thumbup:

giuliettaevo
23-12-2014, 20:13
Als er inderdaad een gek komt die 10k voor een Golf mk2 1.3 neertelt (of wat dan ook), dan is die gek goed gek maar die auto is die 10k nog steeds niet waard :)

Hoe wil je een waarde bepalen van een dergelijke auto dan? Uiteindelijk is elke auto ongeveer hetzelfde waard, zo'n 15 cent de kilo...

Bij nieuwe en jonge gebruikte auto's die nog gewoon origineel zijn kun je werken met afschrijving en naar prijzen van vergelijkbare auto's kijken en dan aan de hand daarvan een waarde bepalen. Maar bij auto's die zijn aangepast en die in feite dus uniek geworden zijn is dat moeilijk.
Kijk maar naar taxatiewaardes,daar hangt een expert een prijs aan een auto.maar bij verkoop haalt niemand die prijs...

Als je jouw auto wilt verkopen en er is net iemand die helemaal wild is van hoe jij de auto hebt gemaakt dan kun je wellicht meer beuren als normaal.dan heb je geluk gehad.in werkelijkheid zal dat natuurlijk niet snel gebeuren..

Vragen staat vrij en auto's zijn waard wat de gek er voor geeft. :thumbup:

VolkswagenRacing
23-12-2014, 20:19
Tot dat de auto in onderdelen te koop staat, dan staan de schreeuwerds ineens vooraan om de krenten uit de pap te vissen. (om hun auto meer waard te maken;))

Misha
23-12-2014, 20:28
Je geeft zelf eigenijk al antwoord, vergelijkingsmateriaal zoeken en op basis van de markt een prijs erop plakken. Als je zelf zo'n auto hebt gebouwd dan ben je zelf ook wel in staat om een reële prijs te bedenken voor de betreffende auto als er weinig of geen vergelijkbare voertuigen te koop staan. Exorbitant hoge bedragen vragen is een keus, dat mag je zeker doen (zakken kan altijd nog), maar het gros van de mensen zal je niet serieus nemen of gaan kritiek leveren.

Als je echt op die ene 'gek' wacht, dan komt diegene vroeg of laat wel naar jou toe in plaats van andersom.

obimaster
23-12-2014, 20:40
is wel een beetje nutteloos dit topic, maar soit
een auto heeft een maarktwaarde en een persoonlijke waarde,
voor die gtd zou ik nooit 10000 geven, IK niet, maar iemand anders mss wel. en ken mag vragen wat hij wil.
maar om daar nu zo een discusie rond te voeren vind ik een beetje overdreven.
kan je ook de discusie gaan voeren belgie nederland prijzen verschillen ook wel wat he.
ik denk zo, golf 2 is mijn passie. en vooral g60 alles wat ik daarvan heb gaat nu niet weg,of voor ontzettend zotte bedragen dan doe ik het weg. ben ik het ooit beu(wat ik betwijfel) dan liever alles voor een appel en een ei

op een forum zitten er veel. golf is mijn passie
zien ze een super nette(gti gtd maakt niet uit) voor veel geld zeggen ze voor dat geld koop ik wel een andere auto. passie niet zo graat lijkt me.
ik ruil mijn golf voor niets, ben op geen enkel jaloers enkel op alle andere mooie g60's, ik kan ze namelijk niet allemaal hebben.
in mijn ogen is bijvoorbeeld een limited g60 het van het
en mocht ik morgen bij de dealer een nagelnieuwe g60 kunnen kopen voor de prijs van een golf R nu. dan deed ik het direct
nu blijf ik wel tevreden met mijne die ik ook veel te veel heb betaald, maar ik moest en zou die hebben

zou gewoon beetje opletten met zulke discusies, zijn er al meerdere voor geld in ruzie gekomen

mvg

giuliettaevo
23-12-2014, 21:33
Maar als je nu iets unieks gebouwd hebt, wat dan?

Neem de jetta van mijn maat.gewoon een jetta 1, alleen dan met rwd en een 400+ pk Mercedes td motor erin. Vertel mij maar eens wat daar voor een prijs bij zou passen. Is geen vergelijkingsmateriaal voor en geen handel in. Ik kan wel een ruwe schatting maken wat het zou kosten om er een te bouwen maar dat is nog geen waarde natuurlijk.

Wat de gek er voor geeft, daar blijf ik bij.

Gelukkig verkoop ik mijn auto's niet. :D

Misha
23-12-2014, 22:06
Die Jetta ken ik wel, die eigenaar is een ex-collega van een maat van me. Dat zijn lastige gevallen ja, zoveel van dergelijke leipe uitzonderingen zijn er gelukkig niet. Zo'n auto is wel een gevalletje wat de gek ervoor geeft inderdaad. Te weinig zal je sowieso niet snel vragen maar vraag je teveel dan bouwt men liever iets wat ze meer aanspreekt (en doorgaans dan ook meer markt voor is omdat het gros toch wat meer in de 'mainstream-projecten' zit).

Ik denk dat je van zulke exotische projecten toch vaak niet meer als een schijntje terugziet. Het is té specifiek om een grotere markt aan te boren, de vraag er niet naar wat resulteert dat het gewoon niet veel waard is/opbrengt. Iemand die alsnog interesse heeft die zal dat gegeven waarschijnlijk ook snappen en gaat dan geen grote bedragen betalen aangezien je zo'n spulleke toch aan de straatstenen niet kwijt komt. Wat moet je dan vragen? Zoals altijd, gewoon iets meer als je bottomline zodat je ruimte hebt voor onderhandeling en dan maar hopen dat het goedkoop genoeg is voor die ene sterveling die nog een sok geld heeft waar hij vanaf moet.

MrMiljon
23-12-2014, 22:30
Er zijn 2 situaties waarbij mensen de meest onlogische zaken recht proberen te lullen. Dat is bij religie en bij auto's.

Handel is gewoon wat de gek ervoor geeft. 10.000 voor een mk2 diesel is weliswaar gortig maar voor hetzelfde geld is er iemand al tijden naar zoiets op zoek en heeft een goedgevulde beurs.

Golf 1 zat 10 jaar terug ook op het huidige (800/1200) golf 2 prijsniveau. En de Golf 2 krijgt een al grotere échte liefhebbersgroep waardoor er ook steeds meer 'niche' wagens bijkomen die ongetwijfeld veel hogere bedragen opbrengen dan de werkelijke waarde.

Vergelijk het maar met de Spijlbus. Laatst met een oudere man gesproken. In zijn tijd gingen ze naar de sloop en zaagden ze de dakhuiden eraf. 2 op elkaar plakken en je had een bootje. Nu gaan ze voor dik 10.000 ongerestaureerd weg. T1 is dus te hoog gegrepen voor velen waardoor de t2 nu populairder word. Als die te prijzig worden is de afgetrapte t3 doka die je nu voor 900 koopt over 10 jaar 5000,- waard. Enzovoort enzovoort.....

Al met al is het gewoon wat de gek er voor geeft. Je kan ook een kekke golf 7 halen voor 40.000 en in 4 jaar tijd 20.000 afschrijven....

Misha
23-12-2014, 22:53
Ik ben het met alles eens wat je zegt maar toch leg ik de conclusie dan anders. Je beschrijft namelijk de 2 verschillende situaties maar je zegt uiteindelijk toch dat het hetzelfde is, wat mijn inziens dus juist twee totaal verschillende manieren zijn, twee uiterste.

Persoonlijke waarde Wat de gek ervoor geeft:
10.000 voor een mk2 diesel is weliswaar gortig maar voor hetzelfde geld is er iemand al tijden naar zoiets op zoek en heeft een goedgevulde beurs.
Handelswaarde Waarbij vraag groter wordt dan het aanbod en er een verschuiving in de markt ontstaat:
Vergelijk het maar met de Spijlbus. Laatst met een oudere man gesproken. In zijn tijd gingen ze naar de sloop en zaagden ze de dakhuiden eraf. 2 op elkaar plakken en je had een bootje. Nu gaan ze voor dik 10.000 ongerestaureerd weg. T1 is dus te hoog gegrepen voor velen waardoor de t2 nu populairder word. Als die te prijzig worden is de afgetrapte t3 doka die je nu voor 900 koopt over 10 jaar 5000,- waard. Enzovoort enzovoort.....

Dat laatste kan je inderdaad ook doen, maar dat vind ik nog wel het meest onverstandige. Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd. Maar goed elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen :D

giuliettaevo
23-12-2014, 22:59
Beter duur als niet te koop is ook een mooie zin in dit verhaal...

Als je het zelf niet kunt maken zoals jij het wilt zijn er 2 opties, of je koopt kant en klaar van iemand of je laat het bouwen naar jouw wens. Bij de eerste optie is het wel wat minder naar jouw wens maar het zal wel een stuk goedkoper zijn als iets laten bouwen.

Erik Baas
23-12-2014, 23:30
Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd.Nogmaals: dat is alleen maar JOUW MENING, maar je vertelt het hier alsof het een absoluut en bewezen feit is. Laat mensen die dit zelf willen nou eens in hun waarde!

Misha
23-12-2014, 23:49
Waar laat ik mensen niet in hun waarde als ik vragen mag?

Het is wel degelijk een feit dat er een ontzettend groot deel van je knaken gewoon foetsie is als je een nieuwe auto koopt. Puur alleen omdat hij dan 'niet meer nieuw' is. 'De kop eraf' heet dat ook wel, dat is inderdaad een keuze die iedereen zelf maakt. Enige wat ik zeg, en ik citeer: 'dat vind ik nog wel het meest onverstandige'. Dat is inderdaad MIJN MENING ;)

Rinus66
24-12-2014, 00:36
Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd. Maar goed elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen :D

Je zal dat krabbeltje 30 jaar geleden maar gezet hebben voor een 288 gto ;)

MrMiljon
24-12-2014, 08:24
Handelswaarde en persoonlijke waarde is inderdaad een wezelijk verschil. Alleen krijg je in bepaalde categorien dat de persoonlijke waarde uiteindelijk de handelswaarde gaat worden. Of in iedergeval de handelswaarde gaat beinvloeden.

Vergelijk het met de Bbs hype. 1200,- voor een setje velgen die standaard onder auto's zat. Staat niet in verhouding met de 'eigenlijke' waarde maar omdat de gek het er daadwerkelijk voor geeft gaan ze er voor weg.

Als je de projecten van Dutchbuild ziet. Schitterend! Maar dat is in de basis hetzelfde. Er worden duizenden euro's tegen een, nu nog, simpel golfje 2 aangesmeten die niet snel de waarde van de gemaakte kosten haald. Alleen is het doel van de eigenaren niet om dikke winst te maken maar om een auto te hebben die ze altijd al wilden.

Over de nieuwe auto's... In Haren (Grn) rijd een man rond met een Tomaso Pantera. Is de broer van een klant van mij, terwijl zij om 13:00 op een doordeweekse dag een wijntje gingen drinken tegenover het pand waar ik werkte, ff snel een kentekencheck gedaan. Blijkt, beste man had hem in begin jaren '70 nieuw gekocht. Vraag me af of die het goed heeft gedaan... ;)

KennyH
24-12-2014, 10:04
Misha ik krijg een beetje het idee dat jij alles en iederen kent, alle auto's die in omloop of op mp staan kent.

En je hebt in feite al 6 keer je punt gemaakt maar blijft er toch op door hameren! Je kan natuurlijk niet iedereen van jou mening overtuigen dus laat sommige punten ook eens rusten.

Audi1981
24-12-2014, 13:25
Misha kent de scene vrij aardig denk ik. Hij valt niemand persoonlijk aan en schetst even hoe volgens hem de markt voor vw-tjes nu in elkaar steekt, dan kun je je persoonlijk aangevallen voelen, maar da's werkelijk onterecht.

Misha
24-12-2014, 13:26
Bedankt voor het compliment KennyH ;)

Er zijn er een aantal die het leuk vinden om een discussie te voeren inclusief mijzelf, ik hoef niemand te overtuigen, althans dat is niet te insteek. Maar als een discussie op gang blijft dan doe ik daar (in sommige gevallen) graag aan mee. Als je het nou niet leuk vind om mee te discussiëren dan is dat een keuze, maar reacties posten die niks met het onderwerp te maken hebben die mag je dan ook wel achterwege laten, voegt niet echt iets toe.


@Rinus: in de klassiekerwereld zijn er meer dan genoeg auto's die je destijds nieuw had willen kopen inderdaad, maar dan moet je dat wel kunnen opbrengen en je moet hem eigenlijk dusdanig lang (stil) laten staan dat het weer geld opbrengt. Maar realistisch gezien verlies je altijd een hoop geld als je een nieuwe (betaalbare) auto koopt.

Ik vind zaken als Auto Leitner altijd tof om in de gaten te houden. Als je bijvoorbeeld deze 924 GTS Club Sport (http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1981-porsche-924-carrera-gts-club-sport-indisch-rood) ziet. Extreem zeldzaam (1 van de 15, toevallig 2 weken terug nog een exemplaar gezien in het Porsche Museum in Stuttgart), slechts 5.000km gelopen.. dát is geld waard. Maar waar zo'n auto ook is gebleven de afgelopen 33 jaar, er is praktisch niet mee gereden. En zeg nou zelf, ga jij voor een hele hoop geld een nieuwe auto aanschaffen om er vervolgens niks mee te doen, 30 jaar lang, in de hoop daarna winst te maken?

Misha kent de scene vrij aardig denk ik. Hij valt niemand persoonlijk aan en schetst even hoe volgens hem de markt voor vw-tjes nu in elkaar steekt, dan kun je je persoonlijk aangevallen voelen, maar da's werkelijk onterecht.Spijker op de kop!

tempel
26-12-2014, 12:12
Misha heeft een punt. Maar taxatie waarde is handig, mits uitgevoerd door een door de verzekering erkend taxateur. Zie je nog iets van je centen terug bij schade veroorzaakt door derden. Kennis van mij kreeg 8 jaar geleden €5500 terug voor zijn getaxeerde Mk2 16v na total loss.

Maar voor mij blijft handel handel, vragen staat vrij. En dit soort auto's heeft alles met emotie te maken, niet met handelswaarde.

http://link.marktplaats.nl/m881721282 Ook te veel?

Ilker
29-12-2014, 16:48
Ik zelf rij ook met een oak green GTD Special en die is zowiezo tweeduzend euries waard, desondanks ik nog roestplekjes heb, en de motor nieuwe pakkingen heeft gekregen.
Een opgemaakte GTD, is naar mijn mening een 5000euro waard.
Hangt er van af wie het natuurlijk koopt.

jetta mk1 '82
29-12-2014, 20:43
Misha, ik kan mij nog goed herinneren dat jij je op je tenen getrapt voelde als iemand commentaar had op jou (veel) te hoge vraagprijzen...

kwaroks
30-12-2014, 07:37
Eigenlijk is het raar.. Een vraagprijs is in mijn ogen nooit te hoog. Of te laag.

In mijn ogen is de markt van oude MK1's of MK2's een markt waar 'wat de gek er voor geeft' heerst.

Dokter D
30-12-2014, 08:27
Iedereen in deze discussie heeft een punt.
Vragen staat vrij en en bieden ook.

Van Limburg
30-12-2014, 08:43
En toch ben ik van mening dat Misha dit goed aanpakt hier. Zijn mening is duidelijk uitgewerkt in iedere reactie. Niet dat hij daardoor "meer" gelijk zal hebben.
Persoonlijk vind ik het dan wel weer jammer dat we op dit forum een mede-forummer zen advertentie zo op deze manier gaan bespreken. Begrijp dan ook wel dat hij dit topic gesloten wil hebben.

Om even op zijn auto in te gaan. Als ik zijn eerste zinnen lees in zijn project pagina, dan heb ik het gevoel dat hij in de eerste plaats ook redelijk wat heeft betaald voor die mooie mk2.

Deze kwam plots te koop, onverwacht, voor een vrij hoge prijs, maar de vorige eigenaar heeft er veel aan vernieuwd, de auto is blanco gekeurd voor verkoop en er waren onderdelen bij.
Ken is dus mogelijk zelf iemand die mogelijk "iets" meer betaald heeft. (Dan heb je ook wat, wat ook duidelijk te zien is als je door zen pagina's leest)

Verder zie ik enkele trouwfoto's, is een waarde die je eigenlijk niet mag tellen, maar ik begrijp wel dat dit al dan niet bewust toch geteld wordt.
Hij zegt zelf ook dat hij meer plezier heeft aan het bouwen en circuit wil gaan rijden. Dat kost nu eenmaal geld. Snap dan ook dat hij er zoveel mogelijk geld voor wil terug krijgen. Blijft tenslotte een vraagprijs.

Ken, een super mooie wagen, ik hoop dat je dit bedrag er wel voor krijg. Tenslotte, verschil moet er zijn en jou auto maakt dat in mijn ogen wel!


Los hiervan vindt ik het wel eens leuk om over een auto te discussiëren, maar dan liever op vraag van de eigenaar.

Van Limburg
30-12-2014, 09:01
Misha heeft een punt. Maar taxatie waarde is handig, mits uitgevoerd door een door de verzekering erkend taxateur. Zie je nog iets van je centen terug bij schade veroorzaakt door derden. Kennis van mij kreeg 8 jaar geleden €5500 terug voor zijn getaxeerde Mk2 16v na total loss.

Maar voor mij blijft handel handel, vragen staat vrij. En dit soort auto's heeft alles met emotie te maken, niet met handelswaarde.

http://link.marktplaats.nl/m881721282 Ook te veel?

HIER (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130997) lees je wat ze er van vinden, jou apart topic bestaat dus al. :D

tempel
30-12-2014, 11:52
HIER (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130997) lees je wat ze er van vinden, jou apart topic bestaat dus al. :D

Hoefde geen apart topic, ik vindt dit alleen een lastige discussie. Er worden miljoenen betaald voor een oude Ferrari, waar ik persoonlijk nog geen €150 voor over zou hebben.

Tombo90
03-01-2015, 10:02
Is weer een vrij nutteloze discussie.
Ik zie hier wel vaker 'in mijn ogen' absurde prijzen langskomen.
Reageer er dan gewoon niet op, de verkoper merkt vanzelf wel dat de prijs te gortig is als er niemand voor komt.

Misha
03-01-2015, 14:54
Misha, ik kan mij nog goed herinneren dat jij je op je tenen getrapt voelde als iemand commentaar had op jou (veel) te hoge vraagprijzen...Mwa, herinner ik me toch anders. Destijds kreeg ik altijd nog voordat ik een auto afhad al de vraag naar mijn oren wanneer die verkocht zou worden. Dus voor mij werd het na verloop van tijd sport om een 'kunstje' te doen met zo'n auto en 'm dan weer te verkopen. Het meerendeel vond inderdaad dat ik ook te hoge prijzen vroeg voor die auto's, maar ik heb ze toentertijd toch echt allemaal 'aan de lopende band' verkocht. Dus dan kan je roepen wat je wil, maar dan vroeg ik schijnbaar toch echt correcte prijzen, anders had ik hier nu inmiddels 23 auto's op de dam staan.

De irritatie op dat moment was niet zozeer dat er commentaar is op de prijs, dat is iedereen voor zich. De een vindt 10k voor een omgebouwde diesel netjes, de ander vind 3500 nog te veel. Het wordt pas irritant is er mensen stelselmatig lopen te grienen omdat ze er niet zo goed tegenkunnen dat er iemand schijnbaar het spelletje goed speelt.

Als een prijs (veel) te hoog is dan kan je commentaar verwachten, dat hoort een beetje bij het spel, en dat is ook niet erg. Je ziet hier in het marktplaatslinkjes-forumdeel niks anders, enige wat voorbij komt zijn linkjes met auto's die veel te duur zijn en waar dan vervolgens iedereen even een plasje overheen doet. Dat zit nou eenmaal in onze aard, lekker zeuren. Maar dat eeuwige gezeik wat er toen iedere keer voorviel bij mij had niet zoveel meer met commentaar op een prijs te maken. Maar goed, ouwe koeien uit te sloot halen daar heeft niemand wat aan dus die discussie hoeven we ook niet opnieuw aan te slingeren.

Rick
03-01-2015, 14:57
Prijs van de azijn moet omhoog dus. :D

Ice_ken
03-01-2015, 14:58
Ik ga hier nog 1 keer op reageren, ik hou het kort want niemand leest graag lange, saaie berichten.

De auto heeft tot nu toe € 21.138,28 gekost om te maken, natuurlijk reken ik hier niet mijn uren bij, ik doe een schatting dat ik er 1000 werkuren in heb zitten.

Emotionele waarde heeft deze auto voor mij ook een beetje natuurlijk, na 1000 werkuren en alles wat ik ermee meegemaakt heb zou ik liegen moest ik dit ontkennen, maar ik baseer mijn vraagprijs daar niet op want dan zou ik die hoger zetten dan de kostprijs van de wagen, dus 25k ofzo.

Dus wie deze auto koopt, krijgt een auto die meer dan zijn geld waard is. Intussen worden er nog steeds upgrades en updates aan de wagen uitgevoerd, omdat ik zolang ik er mee rij wel een perfecte wagen wil. Er zijn plannen voor 2015, de wagen staat te koop aan een prijs die ik het waard vind.

Want je werkt niet zomaar aan een wagen gedurende anderhalf jaar, steekt er duizenden euros in om dan €5000 terug te krijgen...

even terzijde:

Persoonlijk denk ik( en daar wil niemand mee aanvallen) dat de oude rotten in golf 2 gebeuren de prijzen niet graag omhoog zien gaan, maar dit is nu éénmaal zo, de autos worden ouder, is altijd meer werk aan, de onderdelen worden ook zeker niet goedkoper(zeker de zeldzame). Er zijn er ook altijd maar minder van en minder goeie exemplaren. Ik heb er geen problemen mee dat prijzen hoger komen, integendeel zelfs.

Misha
03-01-2015, 15:25
Ik begrijp heel goed wat je wil Ken, maar je moet er dus écht niet vanuit gaan dat het zo werkt. Ik vraag me überhaupt af hoe je bij zo'n gigantisch bedrag komt voor een Golf 2 diesel, maar dat je dergelijke bedragen in zo'n auto stopt, wil niet zeggen dat dat zich vertaald in de waarde, want dat suggereer je hier wel:
Dus wie deze auto koopt, krijgt een auto die meer dan zijn geld waard is.
Want je werkt niet zomaar aan een wagen gedurende anderhalf jaar, steekt er duizenden euros in om dan €5000 terug te krijgen...Precies, daarom moet je niet zo'n godsvermogen in een ouwe Golf diesel pompen, want ik geloof niet dat er veel meer muziek in zal zitten dan een duizend of 5/6. Maar nogmaals, ik hoop van harte dat er een koper komt voor je bolide die het juiste geld op tafel legt.

Overigens zet je nu de discussie alsnog zelf wel naar je eigen auto, het was eerder een algemene discussie over de markt van de ouwe Golfjes, maar door met cijfers te smijten richt je alle pijlen natuurlijk op je eigen Golf. Maakt mij niet uit hoor maar ik las dat andere forumlieden moeite hadden met een discussie over iemand anders z'n auto.

Area51
03-01-2015, 16:59
Persoonlijk denk ik (en daar wil niemand mee aanvallen) dat de oude rotten in golf 2 gebeuren de prijzen niet graag omhoog zien gaan,
Ik begrijp heel goed wat je wil Ken, maar je moet er dus écht niet vanuit gaan dat het zo werkt.

En Ken slaat hier de spijker op z'n kop ! :thumbup:

Ik had het er vanmorgen nog met een goede vriend over... hij heeft 5 jaar geleden een BMW M3 E30 sport evo gekocht, tegen een prijs die toen ook al aardig aan de... ehhh, prijs was. Ondertussen zijn we nu 5 jaar en zo'n 35.000km (met die bewuste M3, want hij rijdt er wel gewoon mee) verder en is de prijs nu bijna 5x over de kop gegaan, maar geen haar op zn hoofd (hij heeft er trouwens niet zo veel meer :tongue: ) die er nu aan zou denken om tegen hedendaagse prijzen een vergelijkbare auto terug te (gaan) kopen.
(even voor de goede orde, zijn sport evo is/staat niet te koop en gaat in het voorjaar gewoon weer gebruikt worden)

Zo gaat het op het moment zo'n beetje met de meeste 'leuke' auto's... ik 'doe' zelf veel VW bussen en heb zo'n 17 jaar geleden ook bussen gekocht die nu makkelijk het vijf- zes- of zelfs zevenvoudige zouden opbrengen, maar ik moet er niet aan denken om tegen de huidige prijzen 'in te moeten stappen', dat is gewoon niet meer te doen en dat geldt ook voor bv een Golf2 rijder die al járen met de hobby bezig is... die ziet het met lede ogen aan en denkt met weemoed terug aan de tijd dat Gti 16V'tjes op nagenoeg iedere hoek van de straat te koop stonden voor een pakje Wicky en 2 gevulde koeken, maar helaas...

jasonnl
03-01-2015, 17:20
Geloof dat er wel meer muziek in zit dan 6K. Of die opgeknapt is ga je dat echt niet redden.
En of het te veel is of niet. Dat jij het een oude golf diesel vind. Zullen er ook best liefhebbers voor zijn. Alleen veel minder dan voor die oude golf gti's , g60 en rallye etc.
Gewoon simpel puur vraag en aanbod verhaal. Als de dukes of hazzard nou met een GTD deden scheuren had ik waarschijnlijk best een Charger kunnen kopen. En nooit van mijn leven een gtd.

Wat ken er voor vraag zou ik er ook niet voor overhebben maar dat heb ik voor een gti ook niet. Vragen kan altijd natuurlijk. En wie weet komt er iemand langs die het zo op tafel legt duurt misschien wel 1 jaar of 2 of 1 maand. Dat heb je met auto's je moet maar net iemand hebben die dat exact zoekt.

Misha
03-01-2015, 20:04
De prijzen stijgen zeker, waarheid als een koe. Daar weet ik zelf alles van.. mijn Golf heb ik vorig jaar ook helemaal aangepakt met veel nieuwe, originele delen. Maar hetgeen wat waardevol wordt (of al is) zijn wel de begeerlijke modellen, waar veel vraag naar is (en daarbij weinig aanbod). Dus inderdaad, schaarse bussen, e30 m3's, g60's, 190E Evo's, dat soort gek spul. Maar dat de markt voor mk2's schaarser wordt, wil niet zeggen dat je voor elke simpele Golf die vers in de lak staat in een keer 10 rooien kunt gaan vragen.

Hoe het niet werkt (en ik doelde daarmee niet op stijgende prijzen maar op het volgende) is dat je maar klakkeloos bakken met geld in zo'n golfje kunt kieperen, de bonnetjes bewaren en dan te zeggen kijk, dit zit er allemaal in, DUS dat is hij waard. Voordat je 20k in welke Golf 2 dan ook gaat steken, kun je zelf ook wel bedenken dat je dat never nooit terug gaat zien. Zéker niet als het geen schaars/uniek/begeerlijk model betreft.

obimaster
03-01-2015, 20:44
idd
een auto bouw je omdat je het graag doet,voor je zelf maar zeker niet met winst doeleind anders kom je bedrogen uit
mvg

Dokter D
03-01-2015, 21:55
En Ken slaat hier de spijker op z'n kop ! :thumbup:

Ik had het er vanmorgen nog met een goede vriend over... hij heeft 5 jaar geleden een BMW M3 E30 sport evo gekocht, tegen een prijs die toen ook al aardig aan de... ehhh, prijs was. Ondertussen zijn we nu 5 jaar en zo'n 35.000km (met die bewuste M3, want hij rijdt er wel gewoon mee) verder en is de prijs nu bijna 5x over de kop gegaan, maar geen haar op zn hoofd (hij heeft er trouwens niet zo veel meer :tongue: ) die er nu aan zou denken om tegen hedendaagse prijzen een vergelijkbare auto terug te (gaan) kopen.
(even voor de goede orde, zijn sport evo is/staat niet te koop en gaat in het voorjaar gewoon weer gebruikt worden)

Zo gaat het op het moment zo'n beetje met de meeste 'leuke' auto's... ik 'doe' zelf veel VW bussen en heb zo'n 17 jaar geleden ook bussen gekocht die nu makkelijk het vijf- zes- of zelfs zevenvoudige zouden opbrengen, maar ik moet er niet aan denken om tegen de huidige prijzen 'in te moeten stappen', dat is gewoon niet meer te doen en dat geldt ook voor bv een Golf2 rijder die al járen met de hobby bezig is... die ziet het met lede ogen aan en denkt met weemoed terug aan de tijd dat Gti 16V'tjes op nagenoeg iedere hoek van de straat te koop stonden voor een pakje Wicky en 2 gevulde koeken, maar helaas...

En dat is dus precies wat Misha zegt:

De M3 evo is een erg gewild model binnen de E30 serie en is dus geld waard en is het waard om in te investeren voor de toekomst.

Een normale E30 wordt net als de normale golf wel meer waard maar door een normale E30 met heel veel nieuwe originele delen en een spuitbeurt op te knappen/restaureren zal deze geen M3 geld opbrengen.

tempel
04-01-2015, 21:13
:goodpost:

martinus83
06-01-2015, 12:40
De auto heeft tot nu toe € 21.138,28 gekost om te maken, natuurlijk reken ik hier niet mijn uren bij, ik doe een schatting dat ik er 1000 werkuren in heb zitten.



Ken, niet om het een of ander, maar..

21.138,28 euro uitgegeven in 16 maanden? toe maar... ben ik toch wel benieuwd naar je excell overzichtje. Ik houd alles bij mbt het opknappen en ombouwen van mijn Edition 16v naar Edition 16vg60. Ben al een heel eind, nog een kwestie van opbouwn en spuiten maar die 21k is nog niet misschien in zicht.

1000 uur? even rekenen, 14,5 uur per week voor 69 weken lang. Waar haal je de tijd vandaan zeg. In de tussentijd nog getrouwd ook zeker? En na een studie motortechniek te hebben afgerond in 2012 kan het niet zijn dat je zo onhandig bent er zoveel tijd voor nodig te hebben.

Maar ok, stel het is allemaal echt zo, al hoop ik van harte dat jeje misschien hebt vergist in deze cijfers.. Dan moet je toch wel de conclusie trekken dat je in krap 1,5 jaar een redelijk kapitaal vernietigd, al verkoop je de auto voor een droombedrag van 8a9k...

Voor de helft van het geld, of zelfs minder, kun je een net zo nette mooie golf maken, en dan met zgan bumpers, iets van een usa recaro interieurtje, brembo stoppers, respray, Porsche hoepels, een fel jong 150pk 16v blok ofzo..? Dat is geen mening, dat is een feit :)

Lieuwe
06-01-2015, 13:48
Bij projecten van onze zuiderburen zie ik altijd emmers vol met nieuwe onderdeeltjes bij de VW dealer weg komen, dat tikt behoorlijk aan! Al die schroefjes en steuntjes kun je ook opnieuw laten galvaniseren voor een stuk minder geld. Dergelijke projecten waar alles wordt vervangen door nieuwe onderdelen van de dealer is enorme kapitaalvernietiging. Beetje slim aanpakken heb je hetzelfde resultaat, voor de helft van het geld :)

kwaroks
06-01-2015, 14:04
Als we gaan kijken naar de projecten van de zuiderburen schrik ik elke keer weer. Wat voor auto's zij aanpakken en met welke onderdelen.

Misschien gebeurt het in Nederland ook op die schaal maar forummen(?) de Nederlanders met dergelijke projecten niet.

Dokter D
08-01-2015, 23:14
Ken, niet om het een of ander, maar..

21.138,28 euro uitgegeven in 16 maanden? toe maar... ben ik toch wel benieuwd naar je excell overzichtje. Ik houd alles bij mbt het opknappen en ombouwen van mijn Edition 16v naar Edition 16vg60. Ben al een heel eind, nog een kwestie van opbouwn en spuiten maar die 21k is nog niet misschien in zicht.

1000 uur? even rekenen, 14,5 uur per week voor 69 weken lang. Waar haal je de tijd vandaan zeg. In de tussentijd nog getrouwd ook zeker? En na een studie motortechniek te hebben afgerond in 2012 kan het niet zijn dat je zo onhandig bent er zoveel tijd voor nodig te hebben.

Maar ok, stel het is allemaal echt zo, al hoop ik van harte dat jeje misschien hebt vergist in deze cijfers.. Dan moet je toch wel de conclusie trekken dat je in krap 1,5 jaar een redelijk kapitaal vernietigd, al verkoop je de auto voor een droombedrag van 8a9k...

Voor de helft van het geld, of zelfs minder, kun je een net zo nette mooie golf maken, en dan met zgan bumpers, iets van een usa recaro interieurtje, brembo stoppers, respray, Porsche hoepels, een fel jong 150pk 16v blok ofzo..? Dat is geen mening, dat is een feit :)

:d :goodpost:

Black Devil
10-01-2015, 07:49
Wil niet opscheppen maar 21k is lachend verdwenen in m'n VR6, ik ben er dus zo eentje met alle boutjes en moertjes nieuw vd dealer. Maar in 1.5 jaar niet, ben alweer dik 6 jaar in de weer.

En nee ik ga hem niet verkopen :)

tempel
22-02-2015, 21:36
http://www.vwforum.nl/volkswagen-voertuigen-te-koop-f30/volkswagen-golf-mk2-gti-2-0-16v-abf-t186909.html

En waarom is deze de vraagprijs waard?

Black Devil
22-02-2015, 21:45
Staat niet op dit forum te koop, alleen op VW Forum?

Misha
22-02-2015, 22:06
Jawel hoor, maar de admins moeten 'm nog even goedkeuren.

Of hij 't waard is of niet is aan een ieder zelf te beslissen. Er zitten in ieder geval heel wat meer uniek/duur spul op als op een bepaalde omgekatte diesel (bv een setje wielen van 3k). Mijns inziens is de prijs voor mijn auto zo gek nog niet, maar ook voor de mijne geldt dat je net die ene koper moet treffen. Als 't goed is is die er ook al, alleen moet die nog even terugkomen van z'n werk in het buitenland, maar laat er net nu een auto te koop staan die ik eventueel als opvolger wil. Alles komt altijd nét wat te vroeg, of nét wat te laat.

Maar goed, ik ben van het type alles mag niks moet, dus voor een appel en een ei gaat hij zeker niet weg. Ga ze maar zoeken, origineel Nederlandse GTI's en bouw ze dan maar op zoals de mijne, dan kom je er wel achter.

jellehier
23-02-2015, 07:57
Ik ben blijkbaar niet de enige die het een beetje hypocriet vind als je aan de ene kant iemand z'n vraagprijs voor een super nette golf met niet originele motor te hoog vind

En aan de andere kant de jouwe dus gewoon net zo goed veel te duur aanbied.

Black Devil
23-02-2015, 08:46
Misha, wat ik niet vind kloppen is het feit dat het een originele NLer is, maar wel 'verprutst' wordt met G60 lijsten. De auto is meer waard als de buitenzijde 100% origineel zou blijven.

En 3K voor die wielen..............

Misha
23-02-2015, 08:51
Mag je vinden, ik vind daarentegen dat er 2 totáál verschillende auto's staan. Langs de ene kant een Golf D met een TDI erin, een gti interieurtje en een hele hoop nieuwe boutjes en langs de andere kant een originele (Nederlandse) GTI met een hoop schaarse dure delen. US Recaro, Wielen van 3k, etc., dat zit er allemaal bij voor hetzelfde geld als die omgebouwde diesel. Daarbij is het een auto die veel begeerlijker en dus waardevoller is omwille de uitvoering en verdere aanpassingen. Maar we zullen zien ;)

Misha, wat ik niet vind kloppen is het feit dat het een originele NLer is, maar wel 'verprutst' wordt met G60 lijsten. De auto is meer waard als de buitenzijde 100% origineel zou blijven.

En 3K voor die wielen..............Ja dat is jou mening, dat mag. Ik zie er zeker de meerwaarde van in. Het is een auto die naar smaak is gebouwd maar wel met OEM delen (OEM+). Als je een échte purist bent dan hou je daar waarschijnlijk niet van maar dan hou je ook niet van een schroefsetje en glimmende wielen. Voor die wielen liggen ze in de rij, en ook voor die bedragen inderdaad.

SciroccomTDI
23-02-2015, 09:18
een kort vraagje:

Wat betekent "16V Plus"?

Misha
23-02-2015, 09:26
Niet meer of minder dan wat het zelf al zegt. Er hangt een 2.0 16v in, da's net even iets meer dan de stock PL of KR (1.8) die geleverd is in de mk2, dus 16v 'plus'. Je hebt die emblemen ook met b.v. 8V, VR6 of 20VT.

jellehier
23-02-2015, 11:06
Leuk hoor een origineel Nederlandse gti, maar er is niets origineels meer aan, de motor is eruit getrokken, het interieur is veranderd, de spatborden zijn gewijzigd etc. Etc.

Is dus niets meer dan een gewone golf 2kas met een motorombouw, dik interieur etc. Maakt niet meer uit wat het voor kenteken was. Net als in het geval van Ken z'n diesel.

Misha
23-02-2015, 11:46
Tsja, dat jij het zo bekijkt is jouw goed recht maar ik zie het toch echt anders :thumbup:

martinus83
23-02-2015, 12:00
Leuk hoor een origineel Nederlandse gti, maar er is niets origineels meer aan, de motor is eruit getrokken, het interieur is veranderd, de spatborden zijn gewijzigd etc. Etc.

Is dus niets meer dan een gewone golf 2kas met een motorombouw, dik interieur etc. Maakt niet meer uit wat het voor kenteken was. Net als in het geval van Ken z'n diesel.

Hier wil ik toch even op in gaan.

Dat het een originele gti 8v kas is is dan ook niks aan gelogen.
Dit wordt vermeld omdat je een dergelijke gti in deze staat moeilijk te vinden is. Ik heb de kas gezien toen alles gedemonteerd was en moet zeggen dat delen die bij mijn kas zichtbaar doorgeroest waren (mijn kas heeft 177k op de teller staan) hier nog in prima 'harde' staat zijn.

Dus het is zeker geen 'gewone' mk2 kas, dit is een gti op kenteken en dat maakt zeker wel uit!
Maak een golf D origineel en erg netjes, dat is een een standaard golf in diesel uitvoering.
Maak daarnaast een GTi origineel en erg netjes, heb je wel een GTi!

Daarnaast zitten hier dusdanig veel schaarse OEM mk2 delen op dat het de auto in waarde doet stijgen. Dan heb ik het dus niet over ene nieuw voorruitje, nieuwe rubbers en boutjes.

Auto is trouwens ook zonder de 3k wielen (die als je op meerprijs afgaat je 2k kosten) te koop, dus beter heb je het hier over de 9k vrpr..

Ik heb het dus niet over het rechtvaardigen van de vraagprijs maar puur over het feit dat jij de waar als gti bestempeld als nul

Misha, wat ik niet vind kloppen is het feit dat het een originele NLer is, maar wel 'verprutst' wordt met G60 lijsten. De auto is meer waard als de buitenzijde 100% origineel zou blijven.

En 3K voor die wielen..............

Ook al niet mee eens. De meerwaarde van een geheel 100% gti hoeft niet meer te zijn dan aan de andere kant de meerwaarde van een jong snel blok/us recaro/brembo's/g60 lijstjes etc etc.

Dat iemand liever een geheel oem gti heeft dan een omgebouwde, dat kan natuurlijk altijd, staat geheel los van de waarde

SciroccomTDI
23-02-2015, 12:11
Zijn er verschillen tussen de carrosserien van een GTI en een wat mij betreft 1.3 ?

Rick
23-02-2015, 12:16
Man man man, Misha heeft de auto naar zijn smaak aangepast. Als het niet jou smaak is, loop dan lekker door. Klaarblijkelijk is de smaak niet de jouwe of is het uit pure afgunst/jaloezie geschreven.

evilnyntje
23-02-2015, 12:35
Vraag en aanbod heren, vraag en aanbod :)

obimaster
23-02-2015, 12:35
Man man man, Misha heeft de auto naar zijn smaak aangepast. Als het niet jou smaak is, loop dan lekker door. Klaarblijkelijk is de smaak niet de jouwe of is het uit pure afgunst/jaloezie geschreven.
misha is bij ice ken zijn vraagprijs ook niet doorgelopen

dusja is wel wat logish dat hij tegen spraak krijgt.

mij maakt alles niet zozeer uit ieder vraagt wat hij wil. prijzen verschillen trouwens van land tot land ook.

mvg

Rinus66
23-02-2015, 12:38
Als het niet jou smaak is, loop dan lekker door.

Zou zonde zijn, op die manier houden we geen discussie topics over ;)

Van een auto als deze staat er geen tweede te koop en voor dit geld laat je hem ook niet bouwen. Ik denk ook dat degene de bereid is een bedrag dicht bij de vraagprijs neer te leggen al geboren is, kwestie van tijd dat je hem tegenkomt.
Ik verkocht in 2008 voor de grote hausse mijn pirelli voor een bedrag ver boven wat op dat moment gangbaar was. Deze was netjes klaargemaakt, maar niet met het afwerkingsniveau van Misha's gti.
De koper was ook net die ene en had zich al gemeld ver voor ik er aan dacht om de auto te verkopen.

Black Devil
23-02-2015, 12:46
Man man man, Misha heeft de auto naar zijn smaak aangepast. Als het niet jou smaak is, loop dan lekker door. Klaarblijkelijk is de smaak niet de jouwe of is het uit pure afgunst/jaloezie geschreven.

Rick, aangezien wij de 'beste' vrienden zijn op het forum hierbij een reactie hierop ;)

Ik persoonlijk vind het een hele mooi auto, ding is ook zeker mijn smaak in OEM+ look. De discussie hier gaat absoluut niet om smaak maar om de prijs en de rechtvaardiging hiervan.

Van Limburg
23-02-2015, 12:55
2 zalige auto's, beide uniek met een uniek prijskaartje :thumbup:

Rick
23-02-2015, 12:58
Rick, aangezien wij de 'beste' vrienden zijn op het forum hierbij een reactie hierop ;)

Ik persoonlijk vind het een hele mooi auto, ding is ook zeker mijn smaak in OEM+ look. De discussie hier gaat absoluut niet om smaak maar om de prijs en de rechtvaardiging hiervan.

Nu vraag ik mij af voor hoeveel jij je MkIII te koop gaat zetten als de tijd daar is. Als ik je instelling mag geloven mag die dan voor 6.999,- de deur uit. Want verre van origineel. :)

Dikke respect voor het werk trouwens, dat staat hier los van. Echt een dikke MkIII! :thumbup:

Black Devil
23-02-2015, 13:11
Nu vraag ik mij af voor hoeveel jij je MkIII te koop gaat zetten als de tijd daar is. Als ik je instelling mag geloven mag die dan voor 6.999,- de deur uit. Want verre van origineel. :)

Dikke respect voor het werk trouwens, dat staat hier los van. Echt een dikke MkIII! :thumbup:


Bedankt voor het compliment Rick.

Denk niet dat die dag ooit zal komen want inderdaad, welke mafketel gaat ff 15K neerleggen voor een VR6 die helemaal verbouwt is :D
Ik ben echt veel te ver gegaan met ombouwen om er uberhaupt de helft vd investering voor terug te krijgen maar dat wist ik van tevoren en maakt mij eigenlijk niet uit. Ik heb wel al jaren 'iets' om handen in mijn vrije tijd hahaha.

Misha is wat dat betreft echt een stuk slimmer bezig dan mij, niet tever met ombouwen/verbouwen zodat je bij verkoop ook niet duizenden euros achter te wagen bent.

Misha
23-02-2015, 13:17
Vraag en aanbod inderdaad. Vraag naar een opgeleukt dieseltje voor 11.500 euro zal er nagenoeg niet zijn. Vraag naar een originele, Nederlandse GTI met tal van waardevolle spullen erop waarschijnlijk wel, echter zijn er ook heel veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Stel je maakt een snel sommetje en je telt een aantal grote zaken zoals de motorombouw, interieur, respray en wielen op. Dat haal je van de vraagprijs af en je houdt een rooitje of 3,5/4 over. Tegenwoordig koop je daar geen origineel Nederlandse GTI in acceptabele staat voor, laat staan eentje die zo ongeveer van de eerste eigenaar komt.

Maar goed, ik ben eigenlijk aan niemand verplicht een verklaring af te leggen.. hoewel ik van sommige mensen de verwarring gerust begrijp hoor. In de advertentie staat duidelijk en uitgebreid beschreven waarom deze auto op een van de bovenste treden van de Mk2 ladder staat. De auto mág weg zolang hetgeen wat ik ervoor in de plaats wil nog te koop is. Misschien daarna ook nog wel, who knows.


Erdem, dat is inderdaad meer de manier hoe ik mijn hobby invul. Dit is voor mijn begrippen al een behoorlijk uitgebreid project geweest maar ik probeer het altijd zo te doen dat ik er geen bakken met geld achteraan kieper. Dat lukt al een jaar of 8 vrij aardig.

tempel
23-02-2015, 16:17
Opgeleukt dieseltje of deze, ze zitten wat mij betreft in dezelfde categorie. Je moet er maar net iemand voor vinden. Ik vind het overigens een mooi exemplaar.

Je brengt het overigens leuk, autoverkoper? Bij die gasten is wat ze verkopen onbetaalbaar en wat je in wilt ruilen incourant.

Misha
23-02-2015, 16:25
Opgeleukt dieseltje of deze, ze zitten wat mij betreft in dezelfde categorie.Ik ben wel benieuwd naar de motivatie achter die gedachte.

Ik ben overigens geen autoverkoper, maar ik zou bijna zeggen dat 't wel onderdeel is van de autohobby. Dat ik 't leuk breng is prima en goed om te horen, maar ik breng 't vooral ook gewoon zoals het is. Men kan blijven volhouden dat je overal dergelijke auto's kunt kopen voor 5k maar dan wordt 't echt eens tijd om je oogkleppen af te zetten.

tempel
23-02-2015, 16:36
Je moet er iemand voor vinden die het geld er voor over heeft. Vraagprijs heeft niets met reële waarde te maken. Dat bedoel ik met dezelfde categorie.

Misha
23-02-2015, 16:59
Mwa, zie ik toch anders. Bij die van Ken vind ik de reeële waarde ook anders liggen, buiten dat het een gewone diesel is zitten er geen delen op van grote waarde zoals wielen, interieur, remmerij, etc. Maar de prijzen van GTI's tegenwoordig liggen gewoon hoog, zeker met best een aantal schaarse/kostbare delen erop vind ik mijn prijs echt zo schokkend niet. Dat je er iemand voor moet vinden die 't er voor (over) heeft staat buiten kijf, maar dat zijn twee verschillende dingen.

Ik vind het wat kort door de bocht om zo'n vergelijking te maken, natuurlijk zijn het allebei 2 rode Golfjes met dikke bumpers die vers in de lak staan voor dezelfde prijs, maar daar houden de gelijkenissen wat mij betreft een heel eind op. In mijn optiek kan je voor de mijne een heel rijtje maken met zaken die de prijs rechtvaardigen (reeds gedaan), iets wat ik niet kan bij die van Ken.

obimaster
23-02-2015, 19:10
wil nu niet verder gaan over ken of misha zen auto
maar wat misha zegt begrijp ik wel, er zit meer uitzonderlijk spul op,
maar nu komt mijn vraag hoeveel moet je dan vragen als het om een g60 gaat
dan als het om een g60 syncro, rallye

voor mij is een gti ook meer waard dan een diesel,
en de punten misha die je aanhaald zijn wel een beetje enkel geldig in nederland.
want origineel nederlander heeft een buitenlander geen baat bij
en andere motor in al zeker niet

Misha
23-02-2015, 19:19
Klopt, voor een buitenlander is dat verder niet heel relevant. Dat heeft alles te maken met die ene koper treffen. Er zijn ook genoeg Nederlanders die met een geïmporteerde Golf rijden en die er niks om geven, voor hun heeft het ook geen waarde. Daarentegen zou ik NOOIT een Mk2 kopen waar zo'n nieuwe kentekencombinatie op zit, al zou het een gelijke auto als de mijne zijn voor de helft van het geld bij wijze van spreken.

Martyn
23-02-2015, 21:35
Ok mijn mening: Ik zou er zo die 11.5 voor neer leggen waarom ?
Nou simpel hij is naar mijn smaak en dat is denk het belangrijkste van het kopen van een auto hij moet zijn zoals jij hem wilt en of hij dan 1000 euro kost of 20.000 euro vind ik dat totaal niet meer relevant.
Zal voor sommige hier wel weer heel raar zijn als je dat zegt maar zo ben ik nou eenmaal.
Als hij mij bevalt en het verhaal en auto kloppen nou waarom dan verder zoeken/kijken ? Simpel kopen.

En wie bepaald eigenlijk of iets veel of te veel geld is voor een auto ?

Overigens dat van die kentekenplaten zou mij dan weer niet zo boeien net als geld mij niet boeid :D

Misha
23-02-2015, 21:47
Wanneer kom je 'm halen Martijn :D

Mk1driver
23-02-2015, 22:57
Dik....beide mk2's. Waarom geen BAM 20vt ofzo Misha?

Rick
23-02-2015, 23:04
Dat haalt het hele concept naar beneden. Zo zou VW hem nooit geleverd kunnen hebben in die tijd. ;)

Misha
23-02-2015, 23:07
Vind ik inderdaad minder binnen het concept passen al zou ik 't best willen. Voornaamste reden is dat je met een 20vt ombouw zo 3 keer zoveel knaken kwijt bent als een ABF. Dan gaat er gewoon dusdanig veel geld inzitten wat het mij niet waard is.

Herm Schreurs
23-02-2015, 23:26
Heerlijk dit.

GEENGTI
24-02-2015, 09:34
Leuke discussie weer, als ik het geld zou hebben heb ik wel 10k over voor een mooie Mk2 waar ik zelf niets meer aan hoef te doen. Overigens moet het wel een GTI zijn want in mijn ogen is een Mk2 diesel nooit 10k waard.

Om een Mk2 in hele goede staat te krijgen ben je ook een hoop centen kwijt, en aangezien ik a- technisch ben zou het mij nog meer centen kosten dan 10k omdat ik een hoop moet uitbesteden.

Succes met verkopen Misha en ik denk dat je zeker rond de 10k gaat krijgen voor deze dikke Golf.

Grt. Maurice

Martyn
24-02-2015, 17:33
Wanneer kom je 'm halen Martijn :D

:D

M1974
04-03-2015, 11:40
Interessante discussie hier.

Mijn mening.
Ik denk dat Ken gewoon heel veel geld heeft gestoken in een project waarvan je het bedrag bij verkoop nooit weer ziet. (Veel geld zit in onzichtbare, niet zeldzame delen). Voor zijn wagen zal het moeilijk zijn een koper te vinden die zijn vraagprijs wil betalen.

Micha daarintegen kent het spelletje van vraag en aanbod. De meeste projecten die ik van hem gezien heb zijn allemaal opgebouwd met gewilde stukken die het samen een mooi OEM+ geheel maken. Dit spreekt heel veel mensen aan. Dus de kans dat er iemand komt die hier het gevraagde geld voor over heeft is veel groter.
Met een dikke 20VT zou deze auto nog gewilder zijn, maar veel duurder om te bouwen, terwijl je er niet meer voor kunt vragen, want dat betaald de "markt" gewoon niet.
In mijn ogen doet Micha zijn projecten financieel gezien heel slim. Zo kun je steeds nieuwe projecten blijven bouwen zonder er al te veel op toe te moeten leggen.
Ik ben het overigens niet eens met de argumenten over de meerwaarde van de GTI kas en het orgineel Nederlandse kenteken bij zo'n omgebouwd golfje als deze. Sterker ik vind het eigenlijk zonde dat hiervoor een GTI 8V is geslachtofferd, die dus ook als orginele NL GTI 8V had gerestaureerd kunnen worden.
Met een 1.6 kas en een geimporteerd kenteken zou deze in mijn ogen evenveel waard zijn. Het is toch een bastaard golfje, verre van hoe hij orgineel de fabriek uit kwam. Het is het totaal plaatje dat deze golf zijn vraagprijs rechtvaardigd.