Fil
28-12-2014, 10:30
Ik heb een probleem gehad met een lambdasonde op mijn VW Polo 6R. Garage heeft dit vervangen maar vermoed dat ze me proberen af te zetten. Eerst hebben ze de software geupdate maar na een week kwam het probleem terug (hier hebben ze al goed voor gefactureerd). Met het vervangen van de lambdasonde is het opgelost en er staat op de factuur nu dat ze voor 125 euro het uitlaatsysteem hebben uit- en ingebouwd. Ook de katalysator hebben ze voor 125 euro uit- en ingebouwd. Dit terwijl ik hen aan de telefoon heb gehad om te vragen wat ze van plan waren. Ze moesten toen nog met VW dealer bellen omdat ze niet goed wisten wat ze moesten doen. Een kwartier later krijg ik al telefoon dat ze de lambdasensor vervangen hebben en dat ik de auto mag komen ophalen. Ook staat er nog op de factuur dat ze het motorregelapparaat hebben geherprogrammeerd voor 95 euro. Dit terwijl ze vorige keer al de software hebben aangepast.
Ik vraag me nu dus af of voor het vervangen van een lambdasensor het uitlaatsysteem en katalysator moeten uit- en ingebouwd worden en of hier enige software-aanpassing voor nodig is? Voor zover ik kan vinden is dit totaal niet nodig en moesten ze enkel een connector uittrekken, de lambdasensor losschroeven en een nieuwe erin steken?
Ik vraag me nu dus af of voor het vervangen van een lambdasensor het uitlaatsysteem en katalysator moeten uit- en ingebouwd worden en of hier enige software-aanpassing voor nodig is? Voor zover ik kan vinden is dit totaal niet nodig en moesten ze enkel een connector uittrekken, de lambdasensor losschroeven en een nieuwe erin steken?